Liigan siirtohuhut kaudelle 2025–2026

• 166 836
  • 445

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Rahallahan teidän on pakko yrittää noita ryöstellä, kun oma scouttaus on luokkaa Nick Ritchie.
Minä ainakin olisin tyytyväinen, jos omalla jengillä on rahaa ryöstellä parhaat kermat kakkuun. Liigalle myös erinomaista, että edes jossain maksukykyä löytyy, joten hyvä Kärpät!

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Minä ainakin olisin tyytyväinen, jos omalla jengillä on rahaa ryöstellä parhaat kermat kakkuun. Liigalle myös erinomaista, että edes jossain maksukykyä löytyy, joten hyvä Kärpät!
Niin olisin minäkin, kateellisena vaan annan katetta tuolle köyhien ulina kommentille.

Sen verran tuossa oli totuuspohjaa, että on se masentavaa muutaman isomman aina tyhjentäessä pajatson näistä muiden löydöistä.

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Liigalle myös erinomaista, että edes jossain maksukykyä löytyy, joten hyvä Kärpät!
Miksi tämä on hyvä ja kelle?

Kärpät (tms. Iso seura) ostelee pienempiä jengejä tyhjiksi tähtipelaajista, se vaan lisää tasoeroja.

Sit taas toisaalta "Joku vitun Kantner" ei tuo yhtään lisää mielenkiintoa Liigaan, kukaan Mikkelissä tai Vaasassa ei mene katsomaan peliä koska vastustajalla pelaa Kantner.

Kärpillehän toi on huippujuttu, mutta en mä näe Liigalle siitä mitään hyötyä.

Aapee79

Jäsen
Miksi tämä on hyvä ja kelle?

Kärpät (tms. Iso seura) ostelee pienempiä jengejä tyhjiksi tähtipelaajista, se vaan lisää tasoeroja.

Sit taas toisaalta "Joku vitun Kantner" ei tuo yhtään lisää mielenkiintoa Liigaan, kukaan Mikkelissä tai Vaasassa ei mene katsomaan peliä koska vastustajalla pelaa Kantner.

Kyllähän tuo ainakin Jatkoaikaan tuo lisää keskustelua. Kärpät vahvistaa asemaansa ylivoimaisena mestarisuosikkina ja Kantner nousee maailman parhaisiin luettaviin laitureihin. Odota vain.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Siis pitäisikö joukkueen jolla on maksukykyä ostella vain paskoja pelaajia että olis tasaset jaot? Välillä kyllä ihmetyttää ihmisten ajatusten juoksu.
Sosialistinen Suomi tuottaa sosialistisia ihmisiä ja niiden sosialistisia ajatuksia.

Hecquefeuille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari-Pekka, Pantse
Siis pitäisikö joukkueen jolla on maksukykyä ostella vain paskoja pelaajia että olis tasaset jaot? Välillä kyllä ihmetyttää ihmisten ajatusten juoksu.
Väitettiinkö tuossa niin?

Enemmänkin otettiin kantaan siihen, että miten se on Liigalle hyvä kun Kärpät ottaa KalPan tähtipelaajan itselleen.

Hyötyykö Liiga tässä mitenkään? No sen verran, että pelaaja pysyy Suomessa jos vaihtoehtona oli Kärpät tai ulkomaat. Jos vaihtoehtoina oli rahakas jatkosopimus KalPassa tai siirto Kärppiin niin siinä tilanteessa Liiga ei hyödy tästä mitenkään.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Väitettiinkö tuossa niin?

Enemmänkin otettiin kantaan siihen, että miten se on Liigalle hyvä kun Kärpät ottaa KalPan tähtipelaajan itselleen.

Hyötyykö Liiga tässä mitenkään? No sen verran, että pelaaja pysyy Suomessa jos vaihtoehtona oli Kärpät tai ulkomaat. Jos vaihtoehtoina oli rahakas jatkosopimus KalPassa tai siirto Kärppiin niin siinä tilanteessa Liiga ei hyödy tästä mitenkään.
Niin, itse siirto ei liigaa tietenkään hyödytä, mutta se on liigalle hyvä, että on mahdollisimman monta maksukykyistä seuraa, ihan liigan kokonaistasoa ajatellenkin ja kilpailua muita sarjoja vastaan.

Sandman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahden Pelicans
Vai oliko pointti siinä, että voisi panostaa muuhunkin kuin teksti tv skouttaukseen, välillä kyllä ihmetyttää kuinka ihmisille pitää vääntää rautalangasta nämä.

Tarkemmin kuin miettii, tämä vaihtoehto ei tosiaan ole tainnut parilla paikkakunnalla olla edes käynyt mielessä.

Kurrin Pate

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Carolina Hurricanes
Kyllähän tuo ainakin Jatkoaikaan tuo lisää keskustelua. Kärpät vahvistaa asemaansa ylivoimaisena mestarisuosikkina ja Kantner nousee maailman parhaisiin luettaviin laitureihin. Odota vain.
Ja itseä ainakin tulee myös ensi kaudella Kantnerin otteet kiinnostamaan, vaikka ne tapahtuukin vihulaisen riveissä. Kuopiossa tullaan muistelemaan kyseistä kaveria todella suurella lämmöllä ja jo tässä vaiheessa totean, että Kärppäkannattajat tulevat kaverista saamaan ilon aiheita. On meinaan mukava kaveri, tämän voin muutaman kerran Kantnerin kanssa jutelleena kertoa. Aina on aikaa faneille hänellä ja hymy irtoaa joka kerta. Mutta joka tapauksessa itse ainakin tulen seuraamaan hänen otteitaan myös ensi kaudella, ihan niinkuin olen tehnyt muidenkin entisten Kalpa-pelureiden kohdalla.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Siis sehän juuri tasaa tasoeroja, että rikkaat seurat hankkivat kalliilla köyhempien seurojen tähtipelaajia. Eli siis köyhä seura on löytänyt halvalla helmen, sitten se siirtyy rikkaaseen seuraan kalliilla sopparilla. Versus jos se rikas seura löytäisi sen helmen halvalla itse, niin se voisi ostaa niitä joukkueellisen kun nyt sillä on kuitenkin varaa vain muutamaan palkkakuninkaaseen. Eli kun hankkivat kalliilla pelaajan, jonka halvat vuodet köyhä pikkuseura on jo käyttänyt, niin köyhälle jää sentään se kilpailuetu löytää niitä pelaajia itse. Esimerkkejä on tietysti lukemattomia, mutta tuttuna mainittakoon vaikka Koippa Koivistoinen (vaikka Lukko nyt ei klassisin esimerkki pikkuseurasta olekaan) joka oli Lukossa sikahalvalla Suomenmestari ja playoffien mvp, siirtyi hifkiin ja oli vaan hyvä pelaaja mottipäisellä sopparilla.

Eli jokainen pienemmän seuran tähtipelaajan siirtyminen isoon seuraan on juuri sitä sarjaa tasapäistävää sosiaalidemokratiaa ja isot seurat siinä niitä pahimpia anttilindtmaneja.

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kriisi-Kärpät, Carolina Hurricanes
Et näe hyötyä siinä, että sarjan kärkipelaajat pysyvät sarjassa, eivätkä lähde vaikka Ruotsiin? Oli se iso seura, joka mottipäisellä tämän "pikkuseuran helmen", sitten IFK, Kärpät, Tappara, Ilves, tai Lukko.

Tokihan se ei tunnu varmastikaan kaikista faneista hyvältä, ja varmaan toivoisi että lähtisi ulkomaille, mutta isossa kuvassa - mitä enemmän Liigassa on huippupelaajia = sitä kiinnostavampi ja kilpailukykyisempi sarja on. Eihän nyt kukaan voi tosissaan väittää että joku Möttönen tai Töppönen olisi kiinnostavampi kuin esimerkiksi tämä Kantner, joka vetää ihan härskeillä erkoilla kaiken lisäksi.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eihän nyt kukaan voi tosissaan väittää että joku Möttönen tai Töppönen olisi kiinnostavampi kuin esimerkiksi tämä Kantner, joka vetää ihan härskeillä erkoilla kaiken lisäksi.
Juuri näin. Jos HIFK olisi hankkinut Kantnerin Suomeen niin se olisi saanut todnäk kaksi kautta sillä rahalla kuin nyt yhden, ainakin jos verotuksen huomioi. Tai mitäköhän olisi joku Martin tullut maksamaan Hifkille jos olisi tullut jonkun HPK:n ja allstars-kentällisen kautta. Liigan sisäiset siirrot ovat oiva keino tasoittaa taloudellisia eroja isojen seurojen laiskuuden kustannuksella.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan sisäiset siirrot ovat oiva keino tasoittaa taloudellisia eroja isojen seurojen laiskuuden kustannuksella.
Tämä toki totta, mutta kertoo lähinnä isojen seurojen huonosti hoidetusta työstä, kun itse ei löydä näitä kykyjä vaan pitää isolla rahalla saman sarjan kilpailijalta ne hankkia. Liigalle toki yleisesti hyvä, jos isot seurat tällä tavoin rahoittaa pienempiä ja mahdollistaa sitten heidänkin kasvun. Isoille seuroille tuo ei toki ole optimaallisinta millään tavoin.

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Et näe hyötyä siinä, että sarjan kärkipelaajat pysyvät sarjassa, eivätkä lähde vaikka Ruotsiin? Oli se iso seura, joka mottipäisellä tämän "pikkuseuran helmen", sitten IFK, Kärpät, Tappara, Ilves, tai Lukko
No siis... Ihan kiva kai se on, mutta en mä ite näe tällä asialla olevan kauheasti väliä. Aatellaan vaikka että Kantner olisi mennyt Ruotsiin, niin tilalle Kärpät olisi hankkinut jonkun yhtä hyvän pelaajan kuitenkin jostan toisesta sarjasta.

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos viestiini viittaat, niin aikamoinen väärinymmärtämisen maailmanennätys taas tehty.

Ne piirtää kellä on liitua, se nyt on ihan selvä asia. Ei se silti poista sitä faktaa, että Liigalle isot tasoerot tekee hallaa.

Eikä se ole isojen seurojen vika. Eikä oikeastaan kenenkään muunkaan. Maksimissaan liian ison sarjan.

Nykyisellään on riskinä, että tasoerot kasvaa aivan järkyttäviksi, joka näkyy suoraan yleisömäärissä. Myöhemmin myös TV rahoissa.

Ne piirtää kellä on liitua, se nyt on ihan selvä asia. Ei se silti poista sitä faktaa, että Liigalle isot tasoerot tekee hallaa.

Vielä enemmän hallaa tekee se, että nykyisistäkään sarjan huippupelaajista ei pystyttäisi kilpailemaan.

Vaikea nähdä, että tällainen sarjan sisäinen siirto olisi huonompi skenaario liigalle kuin se, että kyseinen pelaaja siirtyisi kokonaan muualle.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä toki totta, mutta kertoo lähinnä isojen seurojen huonosti hoidetusta työstä, kun itse ei löydä näitä kykyjä vaan pitää isolla rahalla saman sarjan kilpailijalta ne hankkia. Liigalle toki yleisesti hyvä, jos isot seurat tällä tavoin rahoittaa pienempiä ja mahdollistaa sitten heidänkin kasvun. Isoille seuroille tuo ei toki ole optimaallisinta millään tavoin.
Juurikin. Lukon mestaruus 2021 oli paljolti perua juuri siitä että isohkojen resurssien seura oli onnistunut hankkimaan hyviä pelaajia ulkoa hyvillä sopimuksilla ja laatua riitti siksi koko kokoonpanoon. Hakulinen taisi olla ainoa liigan sisältä hankittu vähänkään kovemman profiilin pelaaja.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy