Mainos

Liigan siirtohuhut kaudelle 2024–2025

• 1 574 442
  • 4 048

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Onko Kalle Kossilasta mitään huhuja?

@Hokipedia taisi eilen mainita jossain ketjussa, että pari seuraa Sveitsistä on edelleen Kossilan perässä.
Tosiaan yksi sveitsiläinen ja yksi ruotsalainen toimittaja (en muista enää nimiä) kirjoittelivat silloin Kossilan Bern-siirron kariutuessa, että hän neuvottelee edelleen kahden sveitsiläisseuran kanssa sopimuksesta.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sulla on vähän erikoinen käsitys siitä, mitä skouttaamisella tarkoitetaan.

Tuo lähti siis keskustelusta siitä, että onko joku pelaaja ensimmäisenä skoutattu seuran X toimesta.

Olen siinä käsityksessä, että agentuurit lähettelevät samaan aikaan monille seuroille asiakkaistaan videoaineistoa ym. ja vähemmässä määrin seurat itse omalla henkilöstöllään näitä bongailevat. Sitten UTJ:t ja muu hankintaan osallistuva ryhmä arvioivat pelaajaa ja kyselevät tutuilta kykyjenetsijöiltä lisätietoja. Ei tämän sarjan seuroilla ole kauheasti voimavaroja laittaa omaa henkilöstöään tekemään taustakartoitusta.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo lähti siis keskustelusta siitä, että onko joku pelaaja ensimmäisenä skoutattu seuran X toimesta.

Olen siinä käsityksessä, että agentuurit lähettelevät samaan aikaan monille seuroille asiakkaistaan videoaineistoa ym. ja vähemmässä määrin seurat itse omalla henkilöstöllään näitä bongailevat. Sitten UTJ:t ja muu hankintaan osallistuva ryhmä arvioivat pelaajaa ja kyselevät tutuilta kykyjenetsijöiltä lisätietoja. Ei tämän sarjan seuroilla ole kauheasti voimavaroja laittaa omaa henkilöstöään tekemään taustakartoitusta.

Kai nyt jokaisella seuralla on "muutama" "scoutti" ketä lähettää eurooppaan katselemaan pelaajia?
Niin se Pelicanskin on parhaat hankintansakin tehnyt, vaikka varmasti taustatietoa löytyy myös ja on tullut muualta.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kai nyt jokaisella seuralla on "muutama" "scoutti" ketä lähettää eurooppaan katselemaan pelaajia?
Niin se Pelicanskin on parhaat hankintansakin tehneet, vaikka varmasti taustatietoa löytyy myös ja on tullut muualta.

Ei kai nuo seuran palkkalistoilla ole, vaan hankitaan palveluja agentuureilta? Ilveksen Koskelahan oli aikanaan St. Louis Bluesin palkkalistoilla Euroopan kykyjenetsijänä ja sitä kautta on varmasti kontakteja. Kyllä silti isoimmat toimistot uskoakseni jylläävät ja tarjoavat pelaajia seuroille, eivätkä seurat niinkään itse maksa tästä toiminnasta tai käytä omia henkilöitään, joille pitäisi maksaa siitä korvausta.

Voin olla väärässäkin tämän oletuksen osalta.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei kai nuo seuran palkkalistoilla ole, vaan hankitaan palveluja agentuureilta? Ilveksen Koskelahan oli aikanaan St. Louis Bluesin palkkalistoilla Euroopan kykyjenetsijänä ja sitä kautta on varmasti kontakteja. Kyllä silti isoimmat toimistot uskoakseni jylläävät ja tarjoavat pelaajia seuroille, eivätkä seurat niinkään itse maksa tästä toiminnasta tai käytä omia henkilöitään, joille pitäisi maksaa siitä korvausta.

Voin olla väärässäkin tämän oletuksen osalta.

Voi olla joo. Pelicansilla Laukkanen käy ihan paikan päällä, ja taannoin Pelicansilla oli jopa T.Turunen hänen mukanaan mm. tsekissä hakemassa näitä Zohornoja jne. Toki nämä sitten teki muutakin tämän ohella.

Taisi olla Jantunenkin mestistä scouttaamassa tms.

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Voi olla joo. Pelicansilla Laukkanen käy ihan paikan päällä, ja taannoin Pelicansilla oli jopa T.Turunen hänen mukanaan mm. tsekissä hakemassa näitä Zohornoja jne. Toki nämä sitten teki muutakin tämän ohella.

Taisi olla Jantunenkin mestistä scouttaamassa tms.

Tsekeissä on käynyt toki Koskelakin katsastamassa pelaajia, mutta Pohjois-Amerikkaan ei ole tietääkseni koskaan lähdetty.

Bobby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tsekeissä on käynyt toki Koskelakin katsastamassa pelaajia, mutta Pohjois-Amerikkaan ei ole tietääkseni koskaan lähdetty.

Joo, sinne ei taida useampaa matkaa olla tehty. Kustannukset nousee melkolailla.

Sinnepäin sitten suhteet ratkaisee, tässä tapauksessa meikäläisillä Nupen ja Lelun suhteet.

Filimonov

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Nurmeksen Sepot

Cold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo
Vielä pari-kolme kuukautta sitten olisin uskonut, että tulisi Espooseen, mutta tällä hetkellä etenkään hyökkäykseen ei mielestäni tarvitse ketään (ellei ole tullut isoja loukkeja tms). Lisäksi olen ymmärtänyt, että pelaajabudjetissa ei olisi hirveästi oelivaraa tällä hetkellä niin ellei nyt aivan ilmaiseksi tule pelaamaan, niin uskoisin, että pennit säästetään muille paikoille.

Powerage

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Anaheim Ducks
Lähti rakastamastaan Jyväskylästä mennäkseen rakastamaansa Espooseen, mutta päätyikin Kouvolan isoihin valoihin. Toivottavasti rakkautta riittää RR88 betoninkin keskelle!

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sassan ”On tässä myös aika vahva käsitys seurasta.” on kyllä allekirjoituskamaa par excellence

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy