Muistaakseni Iiro Pakarisella oli jo sopimus HIFK:n kanssa, vaikka oli viela puolitoista kautta jaljella KalPan sopimusta. Yleensa naissa tapauksissa pelaajalla on ollut tietty seura minne haluaa. Pakarinen on ollut IFK fani pienesta pitaen ja halusi sinne menna. Tukonen on Lukossa pelannut iaisyyden ja tuntuu etta haluaa sinne palata. Voi olla, etta hyvin todennakoisesti pelaajat on itse ottanut ensimmaisena yhteyden seuraan. Jos pelaaja haluaa tiettyyn seuraan, niin se on melkein sama tekeeko ne sopimuksen kauden alussa vai koska, kun kuitenkin pelaaja sinne haluamaansa seuraan paatyy (jos siis seurakin pelaajan haluaa). Yleensa noin aikasin ei sopimuksia tehda, koska se on pelaajilta vain pois, etta he jattaytyvat pois tarjouskilpailusta jossa hinta voi nousta korkeammaksi. Tukosen aikaista sopimusta ymmarran, koska kyseessa on loukkaantumisherkka pelaaja ja varmasti on vaikeata loytaa sopparia tuolla historialla. Nyt kun on paikka soppari saada niin se otetaan. Talla hetkella tuo soppari voi olla huono Lukon kannalta, ei edes tiedeta pystyyko mies enaa uraansa jatkamaan.
Yhteenvetona siis, etta en itse syyttaisia seuroja liian aikaisesta kalastuksesta. Sopimuksen tekoon tarvitaan aina kaksi. Lisaksi siella voi olla pelaajan taustalla jotain, minka takia haluaa tiettyyn seuraan. Jos kala menee koukkuun vakisin, niin silloin sen saa napata ilman syyttelya. Ei tuolle hommalle oikein voi mitaan muuteenkaan. Itse toivon etta junioireiden kuppaamista vaikeutettaisiin enemman, vaikka mitaan hirveita ei ole tapahtunutkaan viime aikoina.