Täytyy kyllä kysellä perusteluita siihen, että miksi Koivu menisi Sveitsiin? Rahan perässä ei ainakaan tarvitse mennä, sitä riittää todennäköisesti loppuelämäksi.
Mikäli Koivu uraansa jatkaa ja palaa Eurooppaan, niin näkisin, että ainoa vaihtoehto tällöin on TPS. Olen todella ihmeissäni, mikäli se jokin muu liiga tai seura olisi.
Itsellä on kuitenkin sellainen kutina, että Euroopassa ei Koivu enää pelaa. Se on joko NHL tai hokkarit naulaan. Noh, eikös se Koivu jossain haastattelussa turissut, että kesäkuun aikana niitä päätöksiä ensi kauden suhteen on tehtävä..
Kyllä, aivan viimeisimmässä haastattelussa Koivu sanoi, että kesäkuun aikana ratkaisuja pitäisi tehdä..
Pakko itsekin ottaa kantaa: päivänselvää on tosiaan se, että rahan takia Koivun ei tarvitse enää koskaan pelata missään. Koivu täyttää marraskuussa 40v, joten kyse on enää siitä, minkä hän itse näkee tarkoituksenmukaiseksi, koska kausia ei välttämättä ole enää jäljellä kuin se tasan yksi. Fysiikka hänelle tuskin on aivan siinä kunnossa kuin Selänteellä, vaikka tosiaan NHL-tason pelaajasta edelleen puhutaankin. Realistisesti Stanley Cupia tavoittelevista joukkueista roolin löytäminen hänelle taitaa nykytilanteessa vain tosiaan olla jo aika mahdotonta. Mutta valitseeko sitten mieluummin aivan marginaaliroolin jos on edes toivoa Stanley Cupin voittamisesta, vai annetaanko sitten kenties ympyrän sulkeutua, ja vielä yksi kausi Tepsissä (etenkin jos kerran joka tapauksessa on tulossa takaisin Turkuun)? Siellä hän olisi ensi kaudella päivänselvä ykkössentteri ja kapteeni, puhumattakaan siitä sankarin vastaanotosta jonka saisi..
Saku Koivu on kuitenkin ikoninen jääkiekkoilija, puhutaan sitten Canadiensin tai suomalaisen kiekkoilun historiasta. En ainakaan itse keksi oikein mitään muuta sanaa jolla häntä kuvailisi. Hän ja hänen uratarinansa edustaa kaikkea sitä hyvää, mitä ammattilaisurheilija vain ikinä voi edustaa, ilman että hänen julkisuuskuvansa olisi pätkääkään "kiiltokuvamainen". On täysin hänestä itsestään kiinni, miten hän haluaa uransa päättää. Mutta päättäkööt Koivu sitten mitä hyvänsä, niin tuskin kukaan hänen ratkaisujaan lähtee kyseenalaistamaan