aceman81 kirjoitti:
http://www.sm-liiga.fi/uutiset.asp?id=64750&tyyppi=2
Eihän nämä selitykset nyt ihan aukottomia ole, tosin tällä kertaa ei sentään jäänyt mitään näkemättä kuten edellisessä kahinassa Lappeenrannassa...mutta siinä se nyt tuli; sakot suhteutettuna liikevaihtoon. Eli eiköhän tämä aihe ole sillä käsitelty.
Ja Pena voisi vaikka purra huuleensa. Ohan hänelläkin stadin lisää kun pääsee ajamaan otsikoissa joukkueensa etua millon missäkin asiassa.
No niin tulihan se sieltä, nyt kun asian Pena on ottanut esille ja sitä ihmetellyt, niin SM-Liigasta tullaan ja kerrotaan, että juu näin me ollaan tää funtsittu, että rahan määrän verrataan. No tietenkin hyvä, että joku linja ja systeemi on olisi tietenkin aina kiva jos säännöt kerrottaisiin ennen pelin alkua, eikä vasta sitten kun on tuomioita jo jaettu. Ja tietysti sekin hiukka ihmetyttää mihin tuloihin nämä nyt suhteutetaan, kun Jokereilla ja Ifkillä oli täsmälleen samat?
Nyt sitten tietenkin mietityttää miksi vain ja ainoastaan nämä sakot ovat suhteutettuja? Eikö samalla systeemillä pitäisi pelikieltojen olla suhteessa joukkueen materiaalin leveyteen? Eli Kärppille selkeästi pidemmät kiellot , kuin Kalpalle koska Kalpalla yhdenkin avainpelajaan puuttuminen tuntuu, siinä missä Kärpillä se on aika sama? Tästä nyt varmaan paistaakin läpi tämä oma mielipitenei tähän suhteutettuun rankaisu järjestelmään, eli itse olen sitä mieltä, että samat rangaistukset kaikille. Ei se että Teemu Selänne ajaa tutkaan 120km/h ole yhtään isompi rikos, kuin jos itse pienempi tuloisena näin teen, pelkästään sen takia, että Teemulla on isommat tulot.