Ruotsissa seurat omistavat myös hallinsa (pääsääntöisesti) joten ne saavat ykkösprioriteetilla hallin myös aina käyttöönsä kun sitä tarvitsevat. Ruotsissa myös la osataan porrastaa 4+3 pelin kokonaisuudeksi, jolloin on mahdollista katsoa kiekkoa iltapäivästä iltaan kahden täyden ottelun verran. Ja käsittääkseni siellä myös halutaan pitää joukkueiden kuormitus ja sarjataulukko tasaisena.Osaatko sanoa miksi Ruotsissa pelataan pääasiassa täysiä kierroksia?
Juuri näin ja tämä oli helppo havaita viime keväänäkin ihan MTV Katsomon kautta. SHL:n pudotuspelien näkyvyys kun oli Katsomossa selvästi parempi kuin Liigan pudotuspelien. Katsoinkin niitä pelejä joitakin. Olisin katsonut myös Liigasta muitakin kuin Kärppien pelejä, mutta eipä se ennen finaaleja onnistunut.Ruotsissa taas on ymmärretty, että juuri siinä vaiheessa on aika porrastaa.
Olen todennut tämän joka vuosi näissä otteluohjelmasäikeissä, että menkää kysymään sieltä JYPin toimistolta! Tai sen joukkueen toimistolta, jonka pelimääriä ihmettelette. Kai niillä joku helvetin hyvä syy näihin siirtoihin on.JYPillä on viisi peliä pelattuna, kun samalla TPS:llä ja Jukureilla on yhdeksän peliä takanaan. Mikäköhän helvetti on tämän epäsuhdan perusteluna? VMP.
Kiitos. Pässiksi minua ei ole vielä aiemmin kutsuttukaan.Olen todennut tämän joka vuosi näissä otteluohjelmasäikeissä, että menkää kysymään sieltä JYPin toimistolta! Tai sen joukkueen toimistolta, jonka pelimääriä ihmettelette. Kai niillä joku helvetin hyvä syy näihin siirtoihin on.
Miten joku voi olla niin pässi, että kuvittelee ohjelman tehdyn ihan tahallaan sellaiseksi, että pelimäärien erot ovat näin isoja?
Pahoittelut nimittelystä - ei pitäisi vanhan sortua enää tällä iällä lättähattujen touhuihin.Kiitos. Pässiksi minua ei ole vielä aiemmin kutsuttukaan.
Yksinkertainen kysymys: Kumpi otteluohjelmasta on viime kädessä vastuussa, Liiga vai JYP? Niinpä. Ei muuta kysyttävää.
Syy miksi sarjaohjelman tekeminen on hankalaa. On siinä että se lyödään lukkoon ainakin vuotta liian myöhään. Sarjaohjelma pitäisi nyt suunnitella johonkin kahden kolmen kauden päähän. Tällöin liigakin saisi varattua haluamansa päivät. Nyt tilanne on se että muut käyttäjät ovat varaamassa jo pari kolmekin vuotta aiemmin. Firmatkin suunnittelevat menonsa syksyksi jo aikaisin keväällä.Juuri näin ja tämä oli helppo havaita viime keväänäkin ihan MTV Katsomon kautta. SHL:n pudotuspelien näkyvyys kun oli Katsomossa selvästi parempi kuin Liigan pudotuspelien. Katsoinkin niitä pelejä joitakin. Olisin katsonut myös Liigasta muitakin kuin Kärppien pelejä, mutta eipä se ennen finaaleja onnistunut.
Kyllä täällä Liigassa on nämä otteluohjelma-asiat kuten niin monet muutkin asiat niin perustavanlaatuisesti sekaisin, että en enää oikein ymmärrä, miksi vaan kaudesta toiseen jatkan rahojeni kantamista tähän systeemiin.
Tuleeko IFK:sta siis TIFK?Vielä hankalammaksi tulee kun Helsingissä alkaa kaikki hallit olla tiensä päässä ja sitten kun Hifk , Jokerit , Ilves ja Tappara pelaa kaikki Nokia areenalla niin tulee paljon aamu ja myöhäinen ilta pelejä.
Kyllähän Hifk jatkaa Hifkinä Tampereellakin kunnes uusi halli on Helsingissä valmis. Espoossa on liian pieni halli Hifkille. Lisäksi matka Espooseen tai Tampereelle on ajallisesti sama ja Kun vielä vedetään Helsinki - Nokia areena Pendolino. Jatkan aiheesta puhumista kun tulee ajankohtaiseksi noin 2026.Tuleeko IFK:sta siis TIFK?
Entä miksi HIFK ei siirry pelaamaan esim Espooseen. Miksi juuri Nokia Arenalle?
Eikös ne ole ammattiurheilijoita joiden toimenkuvaan kuuluu reenata niin hyvin, että jaksaa raskaammankin viikon tehdä töitä välillä?Ilveksellä 4 ottelun viikko alkaa tänään. Eipä siinä, mukavaa kun on katsottavaa. Vähän vaan jännittää, että miten raikkaalla jalalla sunnuntaina joukkue on liikkeellä.. Onneksi on reserviä, vajaalla kokoonpanolla voisi jo tehdä tiukkaa.
Juu, paitsi että se reeni taitaa tähdätä sitten kevääseen/pleijareihin ja niissä jaksamiseen. En tietenkään tiedä mitä joukkueiden sisällä tapahtuu, mutta siinä käsityksessä olen, että kovempaa treeniä voi olla päällänsä myös tälleen syksylläkin joka on sitten jaksamisesta pois esim tämmösten 4 peliä 6 päivään -tyylisessä rypistyksessä.Eikös ne ole ammattiurheilijoita joiden toimenkuvaan kuuluu reenata niin hyvin, että jaksaa raskaammankin viikon tehdä töitä välillä?
Ruotsissa nyt on lähtökohtasesti aina ti to la täysi 7 ottelun kierros. Muutama ti kierros on vaan 5 peliä ja sitten muutamat pelit maanantaisin. Täällä ei onnistu millään. (hymiö)Ai niin, Ruotsissa tänään täys 7 ottelun kierros ja lauantaina myös
Ja saahan Lukko nyt lepopäivän, ajeleekohan ne edestakasin? No toivottavasti ovat hotellissa, paljon ilmastoystävällisempää.
Ruotsissa nyt on lähtökohtasesti aina ti to la täysi 7 ottelun kierros. Muutama ti kierros on vaan 5 peliä ja sitten muutamat pelit maanantaisin. Täällä ei onnistu millään. (hymiö)
Varmaan huomenna oli Kisapuistossa joku koiranäyttely tms tärkeetä niin ei onnistunut pelin pelaaminen. Ja saahan Lukko nyt lepopäivän, ajeleekohan ne edestakasin? No toivottavasti ovat hotellissa, paljon ilmastoystävällisempää.
edit. Syy löytyy varmaan otteluohjelmasta, SaiPa pelaa myös la kotona. Ei haluttu varmaan peräkkäisten päivien kotiotteluja Kisapuistoon.
Ei hätää. Harjat lakaisevat kolikot maton alta.Kai sekin kustantaa jotain.
Onneksi näitä ottelupäiviä ei yhden ihmisen main character -syndrooman perusteella luoda.Minä kannattaisin tuota ti-to-la -mallia.
Perjantai on kaikkein huonoin ottelupäivä mun arkiohjelmassa.
Samoin minä. En kaipaa jääkiekkoa kahteen viikonlopun iltaan vaan toisen käyttäisi mieluummin muihin juttuihin. Ja näin se varmaan on monella muullakin huomioiden sen muodikkaan tosiasian, että ihmisten vapaa-ajasta käydään kovaa kilpailua. Mutta ei perjantaita olekaan valittu pelipäiväksi siksi, että yleisömäärä olisi suurempi kuin torstaisin vaan siksi, että perjantaina halliin menijät ostavat enemmän kaljaa.Minä kannattaisin tuota ti-to-la -mallia.