Liigan maalilaulujen ranking 2024–2025

• 7 274
  • 92

Mitkä kaksi näistä on mielestäsi heikoimpia?

• Äänestäjiä
    554
  • Tämä ketju sulkeutuu: .

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hpk:n lällättely ehdottomasti heikoin ja hunoin, toisena Lukon, jonka biisi itsessään ei tosiaan ole sinänsä huono, mutta hyvin erikoinen maalilauluksi. Jypin entinen versio oli aivan järkyttävä vastustajalle lällättely, samaa tasoa kuin hoopeekoon, mutta toinen onneksi on jo vaihtanut ja pyrkii ilmeisesti myös kehittymään organisaationa aidosti. (Tiedän syyn vaihdoksen taustalla Jypin tapauksessa) Nykyinen versiohan pauhaa mukavasti hallissa livenä ja on sopivan temmokas minun mielestäni, makuasioitahan nämä.

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kaikki jotka ovat menneet sen vaihtamaan...jääkö yhtään?!
Onkohan TPS:llä ja Lukolla ollut aina sama? Tietysti jos välillä on ollut joku muu ja on palattu vanhaan takaisin, niin sellaisista en tiedä.

Mutta mun mielestä Lukko alkoi käyttämään maalilaulua syksyllä 1986 ja silloinhan tuo Europen biisi just oli valtava hitti. Ilmeisesti siis vaan valittu sen hetken kovin biisi. Tämän logiikan mukaan jos Lukko olisi ottanut maalibiisin käyttöön vasta vuosi myöhemmin, niin siellä soitettaisiin Pet Shop Boysin It´s a sin tai Sabrinan Boys.

Vanhoista matsivideoistahan näitä voi bongailla jos jaksaa. Mun mielestä Final countdown on ollut hyvin lyhyen aikaa käytössä myös Oulussa ja Hämeenlinnassa muinoin kasarilla.

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minusta Final Countdown on aina ollut Liigan heikoin maalilaulu. Hieno biisi, mutta aivan väärä tilanne sen soittamiseen. Final Countdown on jännitystä rakentava veisu, joka sopii paljon ennemmin vaikkapa ottelun loppuhetkille kotijoukkueen hakiessa tasoitusta. Maalin tullessa se ei minusta nosta tunnelmaa lainkaan.
Jep. Itse biisi on tietysti hyvä ja suorastaan legendaarinen, mutta eihän tuo nyt maalilauluksi sovi.

Ihan kuin tuohon olisi päädytty kysymällä joltain kaverilta, että "mikä ois hyvä biisi?", eikä ole sen jälkeen mietitty asiaa yhtään enempää. Vähintäänkin se toinen kysymys kannattaisi esittää, eli "sopiiko tämä maalilauluksi?", mutta Raumalla ei tuota ilmeisesti kyselty.

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
KalPahan ei käytä vakituiseen Turmion Kätilöitä vaan Sweet Carolinaa. Ja tietyissä tilanteissa myös ”Aena hauskaa olla pittää”..
Kyllähän KalPalla TK soi aina maalin tullessa ja sen jälkeen ns. toisena maalilauluna perään tulee Sweet Carolina. Ainoa poikkeus kun Kätilöt ei pauhaa on tuo hauskaa olla pittää, joka kajahtaa eetteriin "ratkaisumaalin" synnyttyä.

Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllähän KalPalla TK soi aina maalin tullessa ja sen jälkeen ns. toisena maalilauluna perään tulee Sweet Carolina. Ainoa poikkeus kun Kätilöt ei pauhaa on tuo hauskaa olla pittää, joka kajahtaa eetteriin "ratkaisumaalin" synnyttyä.
Hyvä tarkennus, taitaa olla niin että se Kätilöt tulee välittömästi maalin jälkeen lyhyenä ja siitä jatkuu Sweet Carolina sitten pötköön.. on tainnut mennä ohi maalin jälkeisessä euforiassa tuo alku.

Suosikkijoukkue
KooKoo, Nääsville
Itse annoin äänen Jypille, korvat särkevää rallattelua ja suoraan sanottuna paska. Lämmöllä muistelen Jypin " Restless Heart" maalilaulua kaudella 17/18 joka on mielestäni ehkä kautta aikojen yksi parhaista.

Toinen ääni meni Jukureille yksinkertaisesti vaan jopa nolo kappale. Propsit siitä, kuitenkin että on tehty joukkuetta varten.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils

Sen verran huomautan, että Neil Diamond esittää kappaleen, jonka nimi on Sweet Caroline.

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jep. Itse biisi on tietysti hyvä ja suorastaan legendaarinen, mutta eihän tuo nyt maalilauluksi sovi.

Ihan kuin tuohon olisi päädytty kysymällä joltain kaverilta, että "mikä ois hyvä biisi?", eikä ole sen jälkeen mietitty asiaa yhtään enempää. Vähintäänkin se toinen kysymys kannattaisi esittää, eli "sopiiko tämä maalilauluksi?", mutta Raumalla ei tuota ilmeisesti kyselty.
Veikkaisin, että tuolloin 40 vuotta sitten käsitys siitä mikä sopii maalilauluksi ja mikä ei on ollut vähemmän kirkas kuin nykypäivänä. Itse olen kuitenkin urheiluhommissa ehdottomasti perinteiden kannattaja ja toivon, ettei Lukko tuota maalilaulua vaihda tulevaisuudessakaan.

TekAstin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Hawks
Hpk:n lällättely ehdottomasti heikoin ja hunoin, toisena Lukon, jonka biisi itsessään ei tosiaan ole sinänsä huono, mutta hyvin erikoinen maalilauluksi. Jypin entinen versio oli aivan järkyttävä vastustajalle lällättely, samaa tasoa kuin hoopeekoon, mutta toinen onneksi on jo vaihtanut ja pyrkii ilmeisesti myös kehittymään organisaationa aidosti. (Tiedän syyn vaihdoksen taustalla Jypin tapauksessa) Nykyinen versiohan pauhaa mukavasti hallissa livenä ja on sopivan temmokas minun mielestäni, makuasioitahan nämä.
Eli maalilaulun pitäminen samana tarkoittaa sitä että organisaatio ei pyri kehittymään, mikä pointti?

Super11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa, Raipe, Niinimäen Jesse, Eemeli Suomi
Selkeät surkeimmat olivat jyp ja jukurit. Molemmat herättävät myötähäpeää. Annan pyyhkeitä myös Lukon maalilaululle, koska kappale ei vain sovi maalien tuuletteluun vaan ihan muualle. Myös Pelicansin biisivalinta on huono. Tämmöiset kappaleet kuuluvat mielestäni johonkin nostalgia soittolistoille eikä joukkueiden maalilauluiksi. Ylivoimaiset suosikkini ovat luonnollisesti Ilveksen oma, mutta sen jälkeen heti kakkosena ehdottomasti Ässien patasydän. Niin saakelin hyvä biisi ja tarttuva, että huhhuh. Kolmantena kyllä TPS hunajata, koska on niin legendaarinen ja mukava rallatus.

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mutta mun mielestä Lukko alkoi käyttämään maalilaulua syksyllä 1986 ja silloinhan tuo Europen biisi just oli valtava hitti. Ilmeisesti siis vaan valittu sen hetken kovin biisi. Tämän logiikan mukaan jos Lukko olisi ottanut maalibiisin käyttöön vasta vuosi myöhemmin, niin siellä soitettaisiin Pet Shop Boysin It´s a sin tai Sabrinan Boys.

Kasarilla tosiaan asia eteenpäin meni. Mielestäni lyhyen aikaa oli jokin muukin maalilaulu, mutta palattiin vanhaan aika nopeasti ja siinä on pysytty nyt kohta 40 vuotta.

Mielenkiintoista verrata tätä keskustelua Liverpool FC:n tunnuskappaleenaan käyttämään You'll Never Walk Aloneen. Kyseisestä kappaleesta tuli Liverpoolin kappale silkkana sattumana. Stadion tiskijukka laittoi ennen peliä soimaan sen aikaisen Britannian top kympin ja YNWA sattui olemaan silloin listaykkösenä useamman viikon juuri joukkueiden saapuessa kentälle, jonka lisäksi säilyi top kympissä vielä pidempään. Se omaksuttiin osaksi seuran identiteettiä vaikka kappaleella ei ollut Liverpoolin kanssa mitään tekemistä. Nykyisin ennen peliä soiva versio on vieläpä liverpoolilaisen bändin tekemä cover ja alkuperäinen biisi oli osa 1945 julkaistua elokuvaa.

Itse en näe sinänsä ongelmaa siinä, että otetaan ulkopuolelta seuralle kappale. Sen täytyy yksinkertaisesti vain toimia ja erottua joukosta jotenkin. Siinä mielessä KooKoon maalilauluna käyttämä Crowd Chant on laimea että sitä käytetään niin monessa muussakin paikassa vaikka musiikkiteoksena hyvä onkin. Onneksi kukaan ei ole vielä keksinyt käyttää Kernkraft 400:n Zombie Nationia maalilauluna, se on ehkä kliseisin maalilaulu ikinä.

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Eli maalilaulun pitäminen samana tarkoittaa sitä että organisaatio ei pyri kehittymään, mikä pointti?
Tämä on minun mielipiteeni, mutta jos halutaan aidosti kohti ammattiurheilua (muutenkin kehittää toimintaa ja lisätä yleisöä yms), niin vastustajalle lällättely (tässäkin täytyy ottaa huomioon henkilön omakohtainen kokemus laulusta, onko se lällättelyä vai ei) on huono käytäntö. Toimii toki provokaationa muita kohtaan, vaikka toki harmiton laulu sinänsä ja normaali ihminen ei tämmöisestä provosoidu, mutta tiedän henkilöitä joita tämä v*tuttaa suuresti, itseänikin kyllä ärsyttää mutta kykenen asian kanssa elämään hyvin (minua nyt ärsyttää jokainen maali omaa lemppariani vastaan).

Huomaa, että tämä on vain MINUN mielipiteeni ja se voi olla sinun ja muiden mielestä täysin väärä, mutta eikö keskustelufoorumilla ole tarkoitus keskustella vaikka mielipide olisi väärä tai oikea. Monen mielestä Ilveksen maalilaulu voi olla he*vetin ärsyttävä ja se on heidän mielipide, joka on heidän päässään oikein eikä siihen ole minulla valittamista. Itse joukkuetta/organisaatiota vastaan minulla ei juurikaan sitten ole juuta tai jaata sanottavaksi, eli ei voida puhua mistään Hpk-vihasta tässä tapauksessa. Kirjoitin tämän sinulle täydellä kunnioituksella ja pyrin avaamaan näkemystäni.

Yhtälailla sama pätee Jypin maalilauluun, ja varmaan syystäkin johtaa tätä äänestystä aika radikaalisti, vaikkakin maalilaulu on uusittu ja MINUN mielestäni ei ole samanlainen kuin vanha, tämä vanha versio silti elää varmasti monen mielessä vahvasti ja osittain vaikuttaa äänestykseen.

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
HPK:n ja TPS:n legendaariset maalihumpat pyyhkivät aitoudellaan lattiaa muilla.

Valtaosan kaikista muista asetan kategoriaan ynnä muut. Helppoa ja äärimmäisen mielikuvituksetonta omia joku valmis biisi maalilauluksi.

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wernblom, Lindroth, TPS sekä Ruskon #51
Tämä on minun mielipiteeni, mutta jos halutaan aidosti kohti ammattiurheilua (muutenkin kehittää toimintaa ja lisätä yleisöä yms), niin vastustajalle lällättely (tässäkin täytyy ottaa huomioon henkilön omakohtainen kokemus laulusta, onko se lällättelyä vai ei) on huono käytäntö.

Kyllä on herkäksi mennyt, ei voi muuta sanoa. Ettei nyt vaan kukaan pahoittaisi mieltään, kun maalilaulussa puhutaan vastustajan hassuttelusta.

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä on herkäksi mennyt, ei voi muuta sanoa. Ettei nyt vaan kukaan pahoittaisi mieltään, kun maalilaulussa puhutaan vastustajan hassuttelusta.
Sanos muuta, ei kai turhaan puhuta myös ärsyttävimmistä maalilauluista, herkkää on. Nykypäivänä porukka pahoittaa mielensä oikeasti pienistä ja mitättömistä asioista. Esim. sivulta 1 voit mennä lukemaan, mitenkä jotkut haluavat ihmisten kokevan näitä lauluja.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
HPK:n ja TPS:n legendaariset maalihumpat pyyhkivät aitoudellaan lattiaa muilla.

Valtaosan kaikista muista asetan kategoriaan ynnä muut. Helppoa ja äärimmäisen mielikuvituksetonta omia joku valmis biisi maalilauluksi.

Onhan SaiPallakin ihan vartavasten sävelletty maalilaulu ? Toki uudelleenlämmitelty versio nykyään käytössä.

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Onhan SaiPallakin ihan vartavasten sävelletty maalilaulu ? Toki uudelleenlämmitelty versio nykyään käytössä.

Kyllä, ja ihan hyvä onkin tuo. Siksi kirjoitinkin että valtaosa muista. Ei kaikki.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy