Nilkkarallia
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pelicans
Näyttäkää mulle ihminen, joka kuljettaa vauhdikkaasti kiekkoa selkä suorassa. Ei taida löytyä edes sieltä lätäkön takaa. Ihan vitun sairas teko åstenilta nostaa toi vasen käsi viime hetkellä.
Connor McDavidNäyttäkää mulle ihminen, joka kuljettaa vauhdikkaasti kiekkoa selkä suorassa.
Katos poikaa.Connor McDavid
Katos poikaa.
Ja kaikille teille jotka ette ole jääkiekkoa ikinä pelanneet: selkä suorassa on mahdotonta kuljettaa kiekkoa nopeasti.
Kaikista pelaajista lköytyy tuollainen still-kuva. Itse kutsuisin tätä kyllä selkä suorana luisteluksi, ja laadukkaaksi sellaiseksi. Kesti löytää noin 20 sekuntia hakusanoilla "connor mcdavid skating"
Kaikista pelaajista lköytyy tuollainen still-kuva. Itse kutsuisin tätä kyllä selkä suorana luisteluksi, ja laadukkaaksi sellaiseksi. Kesti löytää noin 20 sekuntia hakusanoilla "connor mcdavid skating"
Kyllähän se painopiste alaspäin menee, mutta selkä on suorana. Ei kirjaimellisesti pystysuorassa, mutta toisin kuin monilla junnuilla ei sentään vaakasuorassa.Sinun videossasi McDavid kiihdyttää paikaltaan hyvin lyhyen spurtin. Katsoppa jotain videota pelistä. Myös McDavidilla, kuten kaikilla pelaajilla se painopiste siirtyy matalemmalle kuljettaessa kiekkoa täydessä vauhdissa.
Åsten olisi toiminut oikein, jos ei olisi nostanut kättä päähän.
Valoja päälle :DJämsen olisi törmännyt päällään Åstenin olkavarteen myös siinä tapauksessa, että Åstenin käsi olisi ollut kiinni kropassa.
Tämäkin on hauska argumentti kuinka Markkanen olisi etukäteen antanut lausuntonsa tästä keissistä, ja sen takia kurinpito ei olisi uskaltanut enää antaa Markkasen lausuntoja vastaan meneviä tuomioita (joka sekin on jo ajatuksena erittäin huvittava)Mennyt mikä mennyt. Mutta olihan se nyt ihan arvattavissa, että kun suuri ja mahtava Jussi "Turkish Mafia" Markkanenkin antoi lausuntonsa etukäteen, niin eihän ne ala liigan officessa tästä sisäisesti kinaamaan.
Oletko sä edes lukenut miten tämä asia käsiteltiin? Siellähän on iltapäivällä liigan johto soitelleet paniikkinappula päällä toisilleen, että nyt on kiire jotain pitäis tehrä, kuka ottaa nakkia? Johtuiko tämä Pelicansin osaamattomista tietoteknisistä taidoista, vai yleisesti liigan säälittävästä sisäisestä kommunikaatiosta? Molemmista.Tämäkin on hauska argumentti kuinka Markkanen olisi etukäteen antanut lausuntonsa tästä keissistä, ja sen takia kurinpito ei olisi uskaltanut enää antaa Markkasen lausuntoja vastaan meneviä tuomioita (joka sekin on jo ajatuksena erittäin huvittava)
Liigan omien prosessien mukaisesti Åstenin kurinpitotapaus on pitänyt olla kello 10:00 suoritettuna jo sillä tasolla että on virallinen päätös siitä tuleeko Åstenille pelikieltoa vai ei, koska IFK:lla on peli samana päivänä, ja Åsten oli alusta lähtien kello 12 IFK:n rosterissa, joten todennäköisesti kun Maikkarin toimittaja on soitellut Markkaselle, niin Markkasella on jo ollut useamman tunnin ajan tieto kyseisen kurinpitotapauksen lopputulemasta, vaikkei se siinä hetkessä ollutkaan vielä julkinen.
Suosittelen sinua katsomaan ne päätykameroiden pätkät ja valaistumaan itse.Valoja päälle :D
Joo noita päätykuvia on hyvä käyttää, kun ne eivät varsinaisesti näytä mitään itse kontaktista.
Mahtaisko jalat kuitenkin nousta sen seurauksena että jalat osuvat niin kovin yhteen että Åsten lentää about puolivoltin. Nää voi nähdä kyllä aivan eri tavalla. Jos Åsten ei olis ottanut tuota stancea (käsi rinnan eteen suojaksi ja pieni vastataklaus) kun näki yhteentörmäyksen tulevan, hän olisi itse jäänyt jyrän alle koska seisoi about paikallaan ja Jämsen tulee kovalla vauhdilla päin.Joo noita päätykuvia on hyvä käyttää, kun ne eivät varsinaisesti näytä mitään itse kontaktista.
Nyt taas taklausta kelaillessani huomasin lisäksi åstenin taklausliikkeen suuntautuvan alhaalta ylös. Hetki ennen tööttiä hakee voimia jaloista ja liike yläviistoon. Ei ihmekään, että niitin jälkeen jalat nousee. Hyvin myyty. Staattisemmin taklattaessakaan ei olisi päähän osunut.
Tuossa @CreaseMonkey :n ekassa kuvassa näkyy åstenin ponnistuksen lopputulos.
Varsinkin kun löytyy ihan HD-laadulla kuvaa jo tästäkin ketjusta jotka varmistavat osuman osuneen ensin päähän ja kyynärpäällä.Pääsi kyllä spontaani repeäminen noiden kahden kuvan kohdalla. Kuin suoraan kuvaputki televisiosta otettu kuva, ja tuonko perusteella pitäisi pystyä tekemään mitään päätelmiä :D
Kuvat kiistatta osoittavat, että Åsten tekee kädellään itsestään isomman. Samat kuvat osoittavat, että kontakti ensisijaisesti kohdistuu Åstenia ko. käden puolelle hieman ylöspäin suuntautuen. Kuvat ja liiga myös osoittavat, että taklaus osuu päähän. Huomionarvoista myös, että Åstenin molemmat jalat irtoavat jäästä - ylöspäin, Jämsenin pysyvät jäässä.Päätykuvia on hyvä käyttää, kun on esitetty väitteitä, että Åsten on nostanut kyynärpään Jämsenin päähän tai levittänyt vasenta käsivarttaan Jämsenin eteen.
Mikä muuten sinun mielipiteesi @Nilkkarallia on näiden kuvakulmien jälkeen, olisiko Jämsenin pää osunut Åsteniin vaikka tämä olisi pitänyt koko vasemman käsivartensa kiinni kropassaan?
Pääsi kyllä spontaani repeäminen noiden kahden kuvan kohdalla. Kuin suoraan kuvaputki televisiosta otettu kuva, ja tuonko perusteella pitäisi pystyä tekemään mitään päätelmiä :D
Varsinkin kun löytyy ihan HD-laadulla kuvaa jo tästäkin ketjusta jotka varmistavat osuman osuneen ensin päähän ja kyynärpäällä.
Kuvat kiistatta osoittavat, että Åsten tekee kädellään itsestään isomman. Samat kuvat osoittavat, että kontakti ensisijaisesti kohdistuu Åstenia ko. käden puolelle hieman ylöspäin suuntautuen.
Jämsenin peliasento on oikeaoppinen siihen asti kunnes näkee kontaktin tulevan. Samalla hetkellä hän painaa pään vielä erikseen alemmas, jonka takia osuma kohdistui päähän. Tästä samaisesta syystä myöskään pelikieltoa ei annettu.Ihmettelen kyllä näitä valituksia Jämsenin peliasennosta. Eihän yksikään pelaaja tee tuollaista liikettä selkä suorana. Tilanteeseen nähden asento on ihan normaali.
Åsten olisi toiminut oikein, jos ei olisi nostanut kättä päähän. Nyt ymmärrän hyvin oman seuran kritiikin. Ei näissä ole linjaa.
Mistä päätellen?Jahas, se Pelicansin jeesustelu ja vittuilu Liigalle pelaajaturvallisuudesta vanheni yhtä kauniisti kuin lasillinen maitoa helteessä.