Jos Rajaniemi löi kilvellä (kuten joku väitti) niin ulosajo ja pelikielto pitäisi olla selviö. Itse en kilvellä lyömistä TV:stä nähnyt. Aittokallion aivopierun jätän omaan arvoonsa, mutta sanompa vaan, että pelirangaistus siitä olisi pitänyt tuomita. Ei siitä nyt vaan tule mitään jatkossa jos veskarin maski lentää päästä ja kaveri käy sen heittämässä katsomoon.
Olet täysin oikeassa, että mahdollisesta kilvellä lyömisestä pitää antaa iso rangaistus. Koetin etsiä tuota kilvellä lyömistä Ruudun lähetyksestä, mutta en sellaista löytänyt.
Tuosta suojuksen heittämisestä pitäisi kyllä tuomita rangaistus, mutta ei välttämättä ulosajoa. Muistaakseni Nummelinilta hajosi aikanaan maila, mutta maila ei kuitenkaan mennyt kahteen osaan ja Nummelin tipautti mailan kesken pelin suoraan laidan yli. Tästä hän sai muistaakseni kahden minuutin jäähyn tai todennäköisesti 2+10 jäähyn. Säännön #165 mukaan tuosta voidaan tuomita ulosajo, mutta en mitenkään nyt muista mitä sääntöpykälää tuossa sovellettiin. Fiksummat saavat auttaa, kiitos.
Sitten sellainen huomio monille, että mailaa tai sen osia tai mitä tahansa tavaroita (kypärää, hanskoja etc.) saa siirtää jäällä, kunhan ne eivät vaikuta peliin eli kunhan niitä ei liikuta kiekon suuntaan. Tästä olen kuullut yli 10 kommenttia, että miksi ei tullut jäähyä, mutta nuo kaikki mitä itse olen nähnyt ovat menneet täysin oikein tässä viimeisen kuukauden aikana.