Eipä tule mieleen äkkiseltään mieleen kuin Mike York. Joka tosin oli tehokkaampi saman ikäisenä.
Oli Liigassa kyllä todella kova vahvistus.
Eipä tule mieleen äkkiseltään mieleen kuin Mike York. Joka tosin oli tehokkaampi saman ikäisenä.
Oma mielipiteeni on, että HPK sai kalleimman flopin tähän liigaan. Ei esittänyt viimeisellä visiitillään Liigassa enää yhtään mitään, sillä jalka ei todellakaan riitä enää näihin karkeloihin.1. Antti Miettinen HPK
Itelle näin äkkiseltään Sami Kapanen semmoset vajaa 900 matsia ja taispa Tepsis käydä muuan Jeff Halpern ainakin näin alkuun ja joku Michael Nylanderki tais piipahtaa parit pelit.. no ei siin hieno paluumuuttaja, mut kuten yllä todettiin. Oli viimeksikin jo aika tuhnu omastakin mielestä ja kun jalka ei kanna entiseen malliin niin vaikeuksia voi olla. Iloinen olen jos olen väärässä, mutta tämä minun mielipiteeni. Manninen ja Miettinen voi olla kerholle todellisia löytöjä mut jos katotaan kokoliigan kovimpia siirtoja niin ei mielestäni kummallakaan ole asiaa edes top10Oli Liigassa kyllä todella kova vahvistus.
Jarkko Ruutu.Eipä tule mieleen äkkiseltään mieleen kuin Mike York. Joka tosin oli tehokkaampi saman ikäisenä.
Floppi, ehkä. Kallis, ei välttämättä. Miettisellä oli tarjouksia ulkomailta kuin myös parilta muulta liigaseuralta joten voidaan varmaan aika hyvillä mielin todeta, että Kerhon tarjous ei ollut siitä rahakkaimmasta päästä.Oma mielipiteeni on, että HPK sai kalleimman flopin tähän liigaan. Ei esittänyt viimeisellä visiitillään Liigassa enää yhtään mitään, sillä jalka ei todellakaan riitä enää näihin karkeloihin.
Tämä totta. Kapanen toi toki pelillisestikkin paljon lisää, mutta nosti koko organisaation pohjalta "huipulle". 7/8 kaudesta pelattu nyt playoffeja. Kertoo jo sekin jotain. Kävihän mies myös nostamassa KalPan Mestiksestä liigaan. Hienoa, että tälläiset miehet tulevat takaisin kotikyläänsä ja antavat jotain takasin. Pakko arvostaa. Vaikka moni fani haluaa jo "fossiilin" pois tieltä ja junnuja kehiin niin onhan tämä juuri markkinapuolella jackpot. Sori offtopikki.Floppi, ehkä. Kallis, ei välttämättä. Miettisellä oli tarjouksia ulkomailta kuin myös parilta muulta liigaseuralta joten voidaan varmaan aika hyvillä mielin todeta, että Kerhon tarjous ei ollut siitä rahakkaimmasta päästä.
Ja se nähdään ensi kaudella mihin se jalka riittää, mutta jos Mietsu sen 30p tai enemmän väsää niin voidaan puhua onnistuneesta hankinnasta. Tosin isoin arvo Miettisellä on markkinointi puolella. Hänen kotiin paluunsa on Hämeenlinnalaisille vähän sama juttu kuin Sami Kapasen paluu Kuopiolaisille.
Kyllähän Miettisen ja Mannisen hankinnat Kerholta on sellaiset että tässä saa olla kateellinen Kerholle että miten tussa tommoiset äijät on saatu houkuteltua, vaikkakin toinen on oma kasvatti ja toinen nuori lupaava tyyppi niin olisi varmasti kelvannut molemmat mille muulle tahansa liigajengille..
No, voisin aika varmuudella sanoa, että Kärpät ainakin katsoi pärjäävänsä ihan hyvin ilman Mannista kun sen kerta päästivät menemään...
No, uskoisin kuitenkin, että Kärpille olisi kelvannut Mannisen jatko samassa roolissa kuin menneellä kaudella. Lienee suuremmalla roolilla ja tilipussilla osansa seuranvaihdossa...
Vaikka Järvinen on varmuudella kovimpia siirtoja, en jotenkin näe - että voisi olla KOVIN siirto. Kyseessä kuitenkin puolustava puolustaja, joka varmasti täyttää roolinsa ja on yksi parhaimpia roolissaan sarjassa, mutta pelin kannalta merkittävimmät pelaajat ovat silti hyökkääviä pelaajia (joko hyökkääjiä tai puolustajia) tai maalivahteja.HIFK:n Joonas Järvinen on heittämällä tähän asti kovin siirto. Sen jälkeen Kärppien Niemi ja TPS:n Perrin erottuvat selvästi muista.
Vaikka Järvinen on varmuudella kovimpia siirtoja, en jotenkin näe - että voisi olla KOVIN siirto. Kyseessä kuitenkin puolustava puolustaja, joka varmasti täyttää roolinsa ja on yksi parhaimpia roolissaan sarjassa, mutta pelin kannalta merkittävimmät pelaajat ovat silti hyökkääviä pelaajia (joko hyökkääjiä tai puolustajia) tai maalivahteja.
Eli sanoisin, että Järvinen on ns. "sure bet" TOP5-kovin siirto, mutta en vain näe, että kaikki siirtyneet hyökkäävät pelaajat tai maalvahdit "floppaisivat" niin, että Järvinen olisi lopulta The Kovin Siirto.
Sanoisin, että (tähän mennessä) kovin siirto löytyy seuraavista hyökkäävien pelaajien tai maalivahtien porukoista.
Maalivahdit: Ahonen, Toivonen, Nieminen (varmaan muutama muukin).
Pistelingot, joilla näytöt alla: Perrin, Spina, Niemi.
Potentiaalia isoon harppaukseen eteenpäin: Hintz, Lajunen, Mankinen, Nättinen.
Potentiaalia olla merkittävä kiekollinen pakki: Fagerudd, Taimi, Peltola.
Varmuudella yllä olevista pelaajista osa tulee floppaamaan. Mutta huippupotentiaalia kovimmaksi siirroksi silti löytyy, kun palaset loksahtavat kohdilleen.
Itse olin ainakin todella tyytyväinen, että Manninen lähti menemään. Esityksiin nähden peliaika ja paikka oli aivan liian sementtiin hakattu. Erittäin hyvä, että Manninen lähti pois, niin Aho, Puljujärvi ja Mäenalanen saa sen peliajan, eikä joku keskinkertainen Manninen.
Mannisen kannalta hyvä liikku lähteä, niin saa enemmän peliaikaa. Kärpät olisi varmasti pystynyt Mannisellekin laittamaan tiskiin samat rahat kuin HPK, mutta miksi maksaa, jos ei tule rahoille vastinetta.
Floppi, ehkä. Kallis, ei välttämättä.
Ja se nähdään ensi kaudella mihin se jalka riittää, mutta jos Mietsu sen 30p tai enemmän väsää niin voidaan puhua onnistuneesta hankinnasta. Tosin isoin arvo Miettisellä on markkinointi puolella. Hänen kotiin paluunsa on Hämeenlinnalaisille vähän sama juttu kuin Sami Kapasen paluu Kuopiolaisille.
Hyvä puolustus on elinehto menestyksessä nykyään ja auttaa myös maalivahteja merkittävästi. Ei ole niin hyvää maalivahtia, että voisi huonoilla pakeilla viedä joukkueen finaaliin. Hyvällä puolustuksella voidaan saada huonompikin veskari näyttämään hyvältä, mutta hyvällä veskarilla ei saada huonoa puolustusta näyttämään hyvältä.
Ja Joonas Järvinen teki viime kaudella vain yhden tehopisteen enemmän kuin minä, vaikka minä pelasin 39 ottelua vähemmän. Niin? Kaikkea pelaajan arvoa ei mitata tehopisteissä ja Antti Miettinen on hyvä esimerkki tästä.Lisättäköön vielä, jopa Joël Perrault iski kovemmat tehot tauluun kuin Miettinen. I rest my case.
Nyt on kyllä ihmeteltävä, miten Antti Miettinen voidaan mitenkään järkevin perustein nostaa top-10 siirroksi. Siis pelillisesti. Mies joka teki vähemmän pisteitä kuin muuan Dan Hacker kuluneella kaudella, joukkueessa joka teki reippaasti enemmän maaleja (162-106). Tämän lisäksi oli huonompi tehotilasto (-10) kuin Hackerilla (-4), vaikka joukkueen maaliero oli +19 (Hackerin Schwenningerillä -73).
Lisättäköön vielä, jopa Joël Perrault iski kovemmat tehot tauluun kuin Miettinen. I rest my case.
Ja Joonas Järvinen teki viime kaudella vain yhden tehopisteen enemmän kuin minä, vaikka minä pelasin 39 ottelua vähemmän. Niin? Kaikkea pelaajan arvoa ei mitata tehopisteissä ja Antti Miettinen on hyvä esimerkki tästä.
Tuleehan tuo silti varmaan olemaan HPKoon kovin hankinta. Näistä vanhoista liigapelaajista niin Danny Richmond iski kovemmat tehot kuin Hacker tai Perrault.
Näytä ihmeessä minullekin viesti, jossa joku "keulii että Miettinen on kovin siirto"? Itse en löydä kuin yhden viestin, jossa väitetään Miettisen olevan kovin ja sen on kirjoittanut Lukko-kannattaja, joten en usko kyseessä olevan mitään keulimista.Jep, otinkin vain kantaa juuri siihen, kun täällä joku keulii että Miettinen on Liigan mittapuulla kova siirto.
Näytä ihmeessä minullekin viesti, jossa joku "keulii että Miettinen on kovin siirto"? Itse en löydä kuin yhden viestin, jossa väitetään Miettisen olevan kovin ja sen on kirjoittanut Lukko-kannattaja, joten en usko kyseessä olevan mitään keulimista.
Eli otit siis kantaa siihen, että Lukko-kannattaja "keuli" HPK:n hankinnalla?
Nyt on kyllä ihmeteltävä, miten Antti Miettinen voidaan mitenkään järkevin perustein nostaa top-10 siirroksi. Siis pelillisesti. Mies joka teki vähemmän pisteitä kuin muuan Dan Hacker kuluneella kaudella, joukkueessa joka teki reippaasti enemmän maaleja (162-106). Tämän lisäksi oli huonompi tehotilasto (-10) kuin Hackerilla (-4), vaikka joukkueen maaliero oli +19 (Hackerin Schwenningerillä -73).
Lisättäköön vielä, jopa Joël Perrault iski kovemmat tehot tauluun kuin Miettinen. I rest my case.
Tämä siis puhtaasti vertailuna kahteen pelaajaan, jotka löytyvät listalta "Historian huonoimmat IFK:n ulkomaalaisvahvistukset".
E: Jumalauta, jopa Mike York ja Corey Locke iskivät kovemmat tehot tauluun DEL:ssä.
Kokemusta koppiin ja alempiin ketjuihin tuo varmasti rutkasti.