Kävin lauantaina pitkästä aikaa lätkämatsissa ja aikataulullisista syistä oli pakko ottaa istumapaikkalippu. Viittä vaille pelin alku katsomoon ja istun paikalleni. Tai niin luulin. Kohta kuuluu, että "oot muuten ihan vitun väärässä paikassa. Mua ei kiinnosta mitä sun lipussa lukee, kun me on iänkaiken oltu kausareilla tässä, että nyt helvettiin siitä." Totta tosiaan, olin istunut kaksi jakkaraa sivuun. Eipä siinä, nöyrästi nousin ja vaihdoin oikealle jakkaralle pyytäen anteeksi. Mitään vastausta ei kuulu. Tässä kohtaa rupesin ihmettelemään, että eikö todella ihmisillä ole minkäänlaisia käytöstapoja? No peli oli alkamassa ja sivusta seurasin puolella korvalla niin vittumaista keskustelua siitä kuinka JYP on aivan paska ja paljonkohan nyt tulee tukkaan ja varmaan soi heti nyt omissa, niinkuin aina ja ollaan ihan vitun perseestä ja vittu oli joka toinen sana. Tässä kohtaa minulle vahvistui asia, ei ikinä enää istumakatsomoon. Seisomassa on kannattamisen meininkiä, ihmiset tukevat omaa joukkuettaan ja uskovat siihen ja osaavat käyttäytyä. On totta, että joukkue on pelannut alle odotusten, mutta joku roti pitäisi olla. Todennäköisesti kyseiset mieshenkilöt tunnistavat itsensä tästä tekstistä ja tulevat huutelemaan. Totean vain, että kyllä, te ETTE osaa käyttäytyä.
Paljon on Jyväskylän fanikulttuuria haukuttu. On todella sääli, että niiltä KANNATTAJILTA viedään sitä tilaa sieltä pois. Tästä nyt tuli tämmöinen avautuminen, mutta kyseiset tilanteet eivät todellakaan ainakaan houkuttele istumakatsomoon. On vaikea nauttia pelistä, jos vieressä istujat vihaavat omaa joukkuettaan äänekkäästi.