Minua hieman ihmetyttää tämä raumalainen väite siitä, että heidän tyylinsä olisi jotenkin "parempaa". Siis millä ihmeen perusteilla? Jos joku haluaa laulaa ja tanssia miesten kesken vaikka Isomäen jäähallissa niin siitä vaan, mutta väite siitä, että se olisi muka jollain tavalla "parempaa" kannattamista on paskapuhetta. Minä en ainakaan mielestäni ole koskaan ilmoittautunut kilpailuun siitä, että tanssinko minä miehen kanssa paremmin kuin joku raumalainen. Tosin minä en tanssi muutenkaan, omissa häissä viimeksi. Sillonkin naisen kanssa. Joten olen edelleen hieman hämmentynyt siitä, että käynnissä on mukamas joku kilpailu jossain sellaisessa kilpailussa, mihin en ole edes ilmoittautunut.
Kai tämä on taas tätä raumalaista kitinää, kun isoveli on vahvasti niskan päällä. Täytyy löytää joku vänkäys jostain ihan muusta kuin itse aiheesta ja ollaan sitten muka oltu taas kerran parempia muka jossain muka joskus. Blaa blaa. Minäkin uskallan väittää olevani parempi bonsaipuun kasvattaja luin yksikään Raumå Pojkesta. Ettekä pysty kumoamaan väitettäni, koska asia nyt vain on niin. Eikä minua kiinnosta vaikkette olisi ilmoittautuneetkaan kilpailuun, minä nyt vain olen parempi. Kiinnostaa varmaan teitäkin ihan yhtä paljon kuin minua nuo teidän höpöhöpö-juttunne :)
Ja tuohon Isomäen legenda-biisiin ja sen laulattamiseen: mielestäni tuo idea on hyvä ja nähtävästi toimivakin, joten on hienoa että sitä toteutetaan. Hyvä juttu että mediakuutiossa pyörii "karaoketekstit", sillä varmaan ihan kaikki eivät muista sanoja ja sitä kautta tietää muutenkin että missä kohtaa biisiä mennään. Sama käytäntö on muuten esim. FC Liverpoolilla, missä katsomo laulaa kaikille tutun "You'll never walk alone"-biisin. Siellä on perinnetta varmaan vielä hiukan enemmän kuin Isomäessä tai Äijänsuolla. Raumå Pojke voi tietysti miennä sinne kertomaan ajatuksensa paskasta perinteestä, katsotaan moniko teistä tissiposkista tulee hampaat suussa takaisin :)
Olen edelleen sitä mieltä että kukin kannattaa tyylillään, kunhan vaan tekee sen jollain tavalla. Ainakaan minun silmissäni joku tapa ei ole jotain toista parempi. Zemiä vaan kaikille kannattajillekin!