Liigan kannattajatoiminta 2013–2014

  • 465 312
  • 1 544

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Se oli kuitenkin jotain sellaista, mitä raumalla ei tulla ikinä kokemaan.

Laulakaa ja pomppikaa ihmeessä selkä kentälle päin vaikka koko peli, oikean tunnelman kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Mestaruutta en toki ole koskaan päässyt juhlimaan, mutta huomattavasti parempaa tunnelmaa olen kokenut todella usein Raumalla ja myös Porissa.

Selkä kentälle päin? Mitä vittua oikein selität? Ainakin meillä Raumalla on naama etupuolella.

Oikea tunnelma? Ihan kiva taputus ja perään ehkä 1/6 hallista nousee ja huutaa hei. Tämän vissiin kolmesti matsissa.
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Onko nämä jotenkin toisiaan poissulkevia asioita?

Väitinkö jossain että olisi?

Selkä kentälle päin? Mitä vittua oikein selität? Ainakin meillä Raumalla on naama etupuolella.

Ehkä hieman kärjistin. Mutta esimerkiksi pitsissä tuota touhua seurasin aika läheltä, ja iso osa porukan etummaisista pomppi selkä kentälle päin erän verran pelistä. Nämä rumpalipojat taas keskittyivät enemmän rumpujen hakkaamiseen kuin pelin seuraamiseen. Toki kyseiset jantterit varmasti halusivat näin tsempata omaa porukkaansa, ja propsit siitä.

Oikea tunnelma? Ihan kiva taputus ja perään ehkä 1/6 hallista nousee ja huutaa hei. Tämän vissiin kolmesti matsissa.

En nyt tarkoita tuota. Väännetään rautalangasta: tarkoitin vahvasti pelin mukana elävää yleisöä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näistä nyt saa sen kuvan, että siellä ei muuten kannustettu, kuin haukkumalla raumalaisia. Raumalaisillakin keskarit ylhäällä useasti varmaan omien kannustamista varten.
Olet ihan oikeassa, kyllä siellä omiakin kannustettiin, oli vähän turhan provoava viesti baarista kotiutumisen jälkimainingeissa. Ja olihan Porissa eilen nimenomaan kotikannattajilla parempi meno kuin edellisessä vierailukerralla (4.1.). Ei nyt todellakaan sitä myyttistä Isomäen perjantai-illan huumaa, mutta ihan perushyvää tunnelmaa kuitenkin. Ja se joku eläintarhan torvisysteemi joka aina maalin jälkeen vedettiin, aktivoi aika hyvin myös istumakatsomoakin mukaan. Vaikka se ei ihan meikäläisen cup of tea olekaan.

Finkkua vilautin minäkin, pahoittelut siitä jos se jotakin jäi vaivaamaan. Taisi olla niin sanottu vastafinkku Gulman Boikien hassuille pojille.

Se lippujen heiluttelu istumakatsojien edessä jäi kyllä vaivaamaan vähän minuakin. Joskin oman osansa pahoitetuista mielistä voi ottaa myös Ässät, sillä kyllähän ne vieraskannattajat pitäisi sijoittaa sellaiseen paikkaan missä liput ja vastaavat eivät häiritse muita katsojia.
 

meiji

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä väliä sillä nyt oikeasti on, onko tekstejä vai ei? Väitättekö oikeasti, että AIK:n kannattajat eivät osaisi seuralaulunsa sanoja? Lähes kaikilla joukkueilla, joilla on vastaava laulu, löytyy myös tekstit skriiniltä.

Toivottavasti tuo jää perinteeksi Ässille, sillä noita lauluja ei ole koskaan liikaa Suomessa.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä väliä sillä nyt oikeasti on, onko tekstejä vai ei? Väitättekö oikeasti, että AIK:n kannattajat eivät osaisi seuralaulunsa sanoja? Lähes kaikilla joukkueilla, joilla on vastaava laulu, löytyy myös tekstit skriiniltä.

Tähän sama. Tarkoitus pyhittää keinot ja mitä tosiaan kävi Tukholmassa kesällä katselemassa 3 peliä, niin AIK:lla ja Djurgårdenilla pyöri lyriikat, Hammarbyn poppoo taisi vetää ilman. Noh, eipä silti ihme kun yksi hienoimpia seuralauluja, mitä on tehty - osallistuminen oli myös sen mukaista.

Toivottavasti tuo jää perinteeksi Ässille, sillä noita lauluja ei ole koskaan liikaa Suomessa.

Tällä hetkellä näyttää oikein hyvältä tämän osalta. Vähän tarvittiin mestaruushuumaa sisäänajoon, mutta mikäs siinä. Sen verran tyly vastaanotto biisillä oli alussa tuohon tarkoitukseen, että tuntui läpiviennin vievän jälleen seuraavat 10 vuotta. Nyt onneksi näyttää, että puhutaan vain kuukausista. Kuuluvuudessa voisi olla vielä toivomisen varaa kun solistin laulu sieltä vielä kuuluu, mutta eiköhän se reenin myötä ala joidenkin vuosien päästä irtoamaan tähän malliin.. ;) Toki yksi vaihtoehto on tehdä biisistä vain instrumentaalinen versio screenille kun ääntä alkaa yleisöstä lähtemään riittävästi.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Eikä siinä, kivasti porilaiset vastasi huutoon: "Viiskyt vuotta!" ja "Meil on poika, missä on teidän" olivat jälleen kerran huutoina vertaansa vailla. Toiset keskittyy omien tukemiseen, toiset keskittyy... no niin.

Tuo nyt on kuitenkin sinällään asiallista kuittailua.

Erikseen nämä Jokerifanien "Hata HIFK" ja eilen lahtelaisten toimesta keksitty hassun hauska "Jos sä Kerhoo vihaat kätes yhteen lyö!" -huuto. No ei siinä, jokainen tyylillään.

Hyvin kyllä lahtelaiset ääntä pitivät eilen, mutta mikä siinä on niin vaikeaa pitää se keskittyminen oman joukkueen kannustamisessa?
 

LOFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
1922
Tuo nyt on kuitenkin sinällään asiallista kuittailua.

Erikseen nämä Jokerifanien "Hata HIFK" ja eilen lahtelaisten toimesta keksitty hassun hauska "Jos sä Kerhoo vihaat kätes yhteen lyö!" -huuto. No ei siinä, jokainen tyylillään.

Hyvin kyllä lahtelaiset ääntä pitivät eilen, mutta mikä siinä on niin vaikeaa pitää se keskittyminen oman joukkueen kannustamisessa?

Ilmeisesti katsomossa pitää käyttäytyä kuin virkamiehet, eikä omia tunteitaan saa näyttää. Mun mielestä on aika hauska puhua "lapsellisista" vihahuudoista, kun yleensä samojen valittajien huuto arsenaaliin kuuluvat kaikenmaailman "Nuija!", "Sika!" ja "Aja!" huudot.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Minua hieman ihmetyttää tämä raumalainen väite siitä, että heidän tyylinsä olisi jotenkin "parempaa". Siis millä ihmeen perusteilla? Jos joku haluaa laulaa ja tanssia miesten kesken vaikka Isomäen jäähallissa niin siitä vaan, mutta väite siitä, että se olisi muka jollain tavalla "parempaa" kannattamista on paskapuhetta. Minä en ainakaan mielestäni ole koskaan ilmoittautunut kilpailuun siitä, että tanssinko minä miehen kanssa paremmin kuin joku raumalainen. Tosin minä en tanssi muutenkaan, omissa häissä viimeksi. Sillonkin naisen kanssa. Joten olen edelleen hieman hämmentynyt siitä, että käynnissä on mukamas joku kilpailu jossain sellaisessa kilpailussa, mihin en ole edes ilmoittautunut.

Kai tämä on taas tätä raumalaista kitinää, kun isoveli on vahvasti niskan päällä. Täytyy löytää joku vänkäys jostain ihan muusta kuin itse aiheesta ja ollaan sitten muka oltu taas kerran parempia muka jossain muka joskus. Blaa blaa. Minäkin uskallan väittää olevani parempi bonsaipuun kasvattaja luin yksikään Raumå Pojkesta. Ettekä pysty kumoamaan väitettäni, koska asia nyt vain on niin. Eikä minua kiinnosta vaikkette olisi ilmoittautuneetkaan kilpailuun, minä nyt vain olen parempi. Kiinnostaa varmaan teitäkin ihan yhtä paljon kuin minua nuo teidän höpöhöpö-juttunne :)

Ja tuohon Isomäen legenda-biisiin ja sen laulattamiseen: mielestäni tuo idea on hyvä ja nähtävästi toimivakin, joten on hienoa että sitä toteutetaan. Hyvä juttu että mediakuutiossa pyörii "karaoketekstit", sillä varmaan ihan kaikki eivät muista sanoja ja sitä kautta tietää muutenkin että missä kohtaa biisiä mennään. Sama käytäntö on muuten esim. FC Liverpoolilla, missä katsomo laulaa kaikille tutun "You'll never walk alone"-biisin. Siellä on perinnetta varmaan vielä hiukan enemmän kuin Isomäessä tai Äijänsuolla. Raumå Pojke voi tietysti miennä sinne kertomaan ajatuksensa paskasta perinteestä, katsotaan moniko teistä tissiposkista tulee hampaat suussa takaisin :)

Olen edelleen sitä mieltä että kukin kannattaa tyylillään, kunhan vaan tekee sen jollain tavalla. Ainakaan minun silmissäni joku tapa ei ole jotain toista parempi. Zemiä vaan kaikille kannattajillekin!
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yksi asia RB toiminnassa ihmetytti. Kun pelin jälkeen Lukon pelaajat tulivat kiittämään faneja, seisoi yksi kaljupäinen miehen alku sinisessä paidassaan faniryhmän edessä jollain korokkeella, levitteli käsiään ja pyöritteli päätään, paheksuen selkeästi Lukon pelin tasoa. Siinä muutama pelaaja katseli vähän ihmeissään toisiaan.

Onko RB:llä tapana antaa tällaista palautetta joukkueelle?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
"HJALLI$ HAISTA VITTU"-lakana Jokereiden katsomossa. Sai vielä ihan hyvän pätkän TV-aikaa.

Joo, todella tyylikästä...
Huvitti myös se pienempi lakana "Ei raha joukkueelle" tjsp. Mikäs Jokerit sitten on ennen ollut?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suurin suomessa sisätiloissa toteutettu tifo raumalla. Kuvia kun sais.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
En laittaisi paljon rahaa sille, että Isonmäen legendasta tulee vuosia pitkä perinne. Ensinnäkin se laulu tarvitsee ison katsojamäärän tai muuten sen hohto kärsii. Ässilläkin tulee eteen lamakausi, jolloin laulu ei raika. Tätä taas seuraa uusi parempi kausi, jolloin joku keksii uuden biisin, joka symbolisoi sitä aikaa samalla lailla kuin Isonmäen legenda kuvaa Ässien nykyistä huumaa. Olisihan se hienoa, jos tänä päivänä synnytettäisiin perinteitä, mutta minun toivoni on jo mennyt. Elämme aikakautta, jossa kaikki on myytävänä, eikä se tee hyvää perinteille.

HIFK:n aloittama vanhojen mestarikapteenien mukana olo viirinnostajaisissa on hieno ilmiö, mutta harmikseni näin Ässien mestaruusviirien olevan ameriikankopioita. Höh.
 

Groozie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hjallis Harkimo ‏@hjallisharkimo 49 s
Minua ei ole koskaan loukattu niin paljon kun tänään jokerifanien lakanalla. Toivon että kyseiset fanit eivät koskaan enään tule areenalle.

Harry hyvä, if you can't stand the heat..
 

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Parit IFK-kannattajat edustaneet vahvasti eilen: Ensin käyty Blues-kannattajien päälle dösäpysäkillä, mm. joku pyörätuolissa ollut ihminen joutunut melko ahtaalle. Myöhemmin jotkut sankarit käyneet rikkomassa Länsi-Pasilassa Jokerikannattajien kantapaikan terassin aidan. Taisi tappio nakertaa?

Aika velikultia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo kyllä tää yks kaljupää määrittää RB:n palautteen kollektiivina. Vittu sä olet tyhmä.

Kiitos asiallisesta vastauksesta, RB siis antaa palautetta tällä tavalla. Aika erikoisia lauluja RB:llä on siinä tapauksessa. Mielestäni RB lauloi lähes koko viimeisen erän "Yhdessä voitetaan, yhdessä hävitään". Mielenkiintoista.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Lopeta nyt TF toi spedeily. Olet paljon ylempänä, kuin tuo lapsellinen kuittailu. Niitä harvoja Ässä-kannattajia, joiden kirjoituksia voi lukea. Meni vähän ot, mutta tämä oli mielestäni hyvä kohta huudella.

Onhan tuo Rauman överi aivan huikea, vaikka hautausmaa ideana onkin melko outo.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lopeta nyt TF toi spedeily. Olet paljon ylempänä, kuin tuo lapsellinen kuittailu. Niitä harvoja Ässä-kannattajia, joiden kirjoituksia voi lukea. Meni vähän ot, mutta tämä oli mielestäni hyvä kohta huudella.

Onhan tuo Rauman överi aivan huikea, vaikka hautausmaa ideana onkin melko outo.

Sopii, ihmettelin vaan tosissani tuon kaverin toimintaa eilen ottelun jälkeen. Minusta kaveri oli huudattamassa muita pelin aikana.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös