Jos junalla on tulossa niin oikea matka hallille 53km
Tiesin astuvani miinaan joidenkin paikkojen kohdalla, mutta merkkasin nyt kuitenkin myös jonkin sortin asemien sijainnin.
Jos junalla on tulossa niin oikea matka hallille 53km
Tiesin astuvani miinaan joidenkin paikkojen kohdalla, mutta merkkasin nyt kuitenkin myös jonkin sortin asemien sijainnin.
Ainakin voittaneessa Terwatynnyrit -ehdotuksessa areena tulisi kutakuinkin nykyisen linja-autoaseman kohdalle. Mutta nuohan voi muuttua vielä vaikka sata kertaa.Oulun asema-alueen kehittyminen on myös käynnistymässä. Yhdyskuntalautakunnan on hyväksynyt aiesopimuksen Oulun kaupungin ja Senaatin Asema-alueet Oyn sekä Senaatti-kiinteistöt kanssa. Tuleeko uus halli (nykysten poliisi- ja oikeustalon paikalle) selviää kun uusi asemakaava saadaan valmiiksi ja voimaan 2022. Eli tuolloin alueen ja mahdollisen rakentaminen voisi alkaa.. toki siä jo toppuuteltiin, että ehkä 2025 alotetllaan aluetta.. Ränävuonna sitten kaavaan se Halli pitäs saada, jotta sellainen tulisi.
Sieltä löytyy tietoa uudesta Vaasan Sähkö Areenasta.Kohti uutta – kausikorttimyynti alkaa 10.3.
Kauden 2020-2021 kausikortit tulevat myyntiin tiistaina 10.3.2020!vaasansport.fi
Voittaa silti nimikilpailun 100-0 kun vastassa on Uros Live.Onpa tylsä nimi.
Sportin mediatiimiltä ajankohtaista videomateriaalia Vaasan Sähkö Areenan saneerauksen etenemisestä:
Noin 17 miljoonaa.Hienolta näyttää jo tässä vaiheessa Vaasassa, iso peukku. Mikä on muuten budjetti tuolle rempalle ja onko Sport mukana rahoittamassa?
Hienolta näyttää jo tässä vaiheessa Vaasassa, iso peukku. Mikä on muuten budjetti tuolle rempalle ja onko Sport mukana rahoittamassa?
Taisi olla ravintolamaailma.Kokonaisbudjetti on alle 20 miljoonaa. Sport osallistuu muistini mukaan noin miljoonalla. Joskus oli ainakin puhetta, että Sport käytännössä rakennuttaisi aitiot.
Kokonaisbudjetti on alle 20 miljoonaa. Sport osallistuu muistini mukaan noin miljoonalla. Joskus oli ainakin puhetta, että Sport käytännössä rakennuttaisi aitiot.
Aika pieni on Sportin osuus. Hyvä tietysti seuralle, mitä pienemmän lainan joutuu ottamaan.
Edit. Vertailuna Porissa Isomäen saneeraus: "Saneerauksen 11,2 miljoonan euron kustannuksista kaupungin osuus oli noin kuusi miljoonaa euroa ja Ässien runsas 4,6 miljoonaa. Valtio tuki hanketta 750 000 eurolla."
Isomäki Areena – Projektiuutiset
Porin Isomäen jäähallin runsaat kaksi vuotta kestänyt ja 11,2 miljoonaa euroa maksanut peruskorjaus- ja laajennushanke on valmis. Saneerattu, noin 6450 katsojapaikan kiinteistö on nimetty Isomäki Areenaksi, jota lämmitetään kylmälaitoksen lauhdelämmöllä.www.projektiuutiset.fi
Voin lohduttaa, että samalla kun viherpiipertäjät haluavat Vaasan moottoritiestä kaupunkibulevardin Korkeamäeltä keskustaan, niin samalla poistuu rakennuskielto moottoritien varrelta. Nyt jäähallin edustalla on hyvin rajallisesti parkkipaikkoja, johtuen moottoritien vaatimasta turva-alueesta ja laajoista pientareista. Kunhan Kaarlen kentän kohdalle tehdään seuraava liikenneympyrä, siitä tulee suorat liittymät Rinnakkaistielle sekä etelästä että pohjoisesta, hallillekin pääsee helpommin.Kyllä, hienohan siitä tulee.
Mutta kuten aina niin jossainhan pitää perseillä, ja niin on kaupungin päättäjät hienosti mennyt taas viherpiipertäjien lankaan; parkkipaikkoja hallin välittömässä läheisyydessä ei laajenneta senttiäkään koska liito-oravat! Ja nyt kun halli siis laajenee, parkkipaikat vähenee.
Ongelma tästä tulee kun ne jotka käyttävätkin tuota muuta osaa tästä loistavasta neljän jään kombinaatiosta eli junnut ja muut jään kuluttajat eivät meinaa päästä lähellekään hallia kun omat jäävuorot alkaa. Kauhea rumba kun kaikki lykkää itsensä sinne samaan aikaan ahtaita reittejä eikä edestakaisin meinaa päästä. (puhumattakaan taxeista ja hälytysajoneuvoista)
Ja tämä on kirjoitettua faktaa (voi käydä lukemassa kaupungin kaavoitussivuilta tarkemmin):
Liito-oravien paskaa on löytynyt hallin välittömästä läheisyydestä ja on kuulemma todettu liito-oravien luonnollista liikkumista puustoissa moottoritien yli Kaarlenkentän viereiselle metsäpläntille. (Mutta mihin ne siitä menevät? Kaarlenkentälle? Raviradalle, joka on kohta täydellisen myllätty kun sinne rakennetaan jumalaton määrä kerros- ja muita taloja?)
Ja tätä tutkimusta tekemässä on ollut eräskin makuupyörällä ajelija. (Vaasalaiset tietää kuka tämä on)
Anna mun kaikki kestää!
Mä haluan nähdä videokuva-todisteita siitä että kyseiset elikot todella liitelee nelikaistaisen moottoritien ylitse osumatta yhteenkään autoon tai rekkaan.
Plus että kun nyt noin komea pytinki tehdään niin eihän se perkele tule näkymään mihinkään kun on niin j.....uta paljon metsää edessä!
Ehdotan että kylmästi vedetään hallin edestä, ainakin motarille päin, kaikki puut alas ja tasoitetaan koko se motarin ja välitien alue parkkialueeksi, ja hallin muille käyttäjille (jotka ei siis tule kilpahalliin matseja katsomaan) erotetaan puomein tahi muuten oma alue pysäköintiin hallin eteläpuolelle. Onhan nyt jo varattu toimitsijoille oma alue.
Välistä tuntuu että täällä on Seinäjokelaiset liikenne- ja kaavoitusarkkitehdit suunnittelemassa, että mites me tänään vaikeutettais vaasalaisten arkielämää.....
Näin!
Liito-oravia on hallin vastapuolella Korkkarilla ja nimestään huolimatta, ne osaavat myös "juosta,loikkia" kuin normaalit Oravat. Ja hämärässä liikkuessaan jotuvat ylittämään moottoritien ihan vaan juosten.Voin lohduttaa, että samalla kun viherpiipertäjät haluavat Vaasan moottoritiestä kaupunkibulevardin Korkeamäeltä keskustaan, niin samalla poistuu rakennuskielto moottoritien varrelta. Nyt jäähallin edustalla on hyvin rajallisesti parkkipaikkoja, johtuen moottoritien vaatimasta turva-alueesta ja laajoista pientareista. Kunhan Kaarlen kentän kohdalle tehdään seuraava liikenneympyrä, siitä tulee suorat liittymät Rinnakkaistielle sekä etelästä että pohjoisesta, hallillekin pääsee helpommin.
Liito-oravia löytyy aina, ja täytyy myös ihmetellä tuota juttua. Vaikka oravat siinä hallin kulmilla liitelee, niin eivät ne moottoritien yli minnekään pääse hallin kohdalta nytkään, eikä juuri mitään paikkaa ole mennäkään siitä hallin ja moottoritien väliseltä alueelta.
Tuo Elisa Stadionin kupeeseen tullut liikenneympyrä oli vaihe 1 tässä asiassa, ja se on ollut valmis jo pian vuoden. Toisen vaiheen, eli sen toisen liikenneympyrän tilannetta ei vielä tiedä. Vaihe 1 oli osa Keskussairaalan alueen kaavaa, vaihe 2 on Ravilaakson kaavassa.Liito-oravia on hallin vastapuolella Korkkarilla ja nimestään huolimatta, ne osaavat myös "juosta,loikkia" kuin normaalit Oravat. Ja hämärässä liikkuessaan jotuvat ylittämään moottoritien ihan vaan juosten.
Olen kuullut tuosta moottoritien lyhentämisestä Korkeamäen kohtaan, jolloin tosiaankin liikenne helpottuisi jäähallilta isosti. Onko asia etenemässä? Paikallislehdessä oli varmaankin vuosia sitten jo havainnoillisetttu tuota. Jos joku osaisi kertoa, edistyykö tuo asia?
Samanlaisia muistoja 98-99 kaudelta Vaasasta kun pressuseinät vaan heilui tuulessa ja hallissa oli enemmän pakkasta kuin ulkona. Nevö föket.Kerrankos sitä rakennusprojektit myöhästyy. Tulis kerralla vähän reilummin ulkoilmaotteluita.
Muistuu mieleen, kun Äijänsuolta puuttui halliremontin yhteydessä eräällä alkukaudella toinen päätyseinä.
Muistuu mieleen, kun Äijänsuolta puuttui halliremontin yhteydessä eräällä alkukaudella toinen päätyseinä.