Hatchetman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tiesin astuvani miinaan joidenkin paikkojen kohdalla, mutta merkkasin nyt kuitenkin myös jonkin sortin asemien sijainnin.
Juu. Kokemäeltä matka jatkuu bussilla Rauman Linja-autoasemalle, josta sitten saa vielä talsia sen pari kilsaa...eli juna+bussi, niin pääsee perille, jos ei tipu ganaliin, tai eksy Sinisaareen.

Ja jos valita pitää, niin Ganaaliin tippuminen on siistimpi ja turvallisempi vaihtoehto.
 

Luoto

Jäsen
Turun Ratapiha-hankkeen arkkitehtuurikilpailu päättyi syyskuussa 2018. Noin vuosi sitten tai vähän vajaa ABC-huoltoaseman suunnan asukkaille tuli piirustukset jossa pysäköintilaitos oli purettu ja alue otettu Ratapiha-projekstin käyttöön. Laitoksen osakasyhtiöiden asukkailta kysyttiin mielipidettä, että jos laitos puretaan ja pusäköintipaikat tulisi Ratapihan uusiin halleihin maan alle. Yrittivät kai saada kaavaan vielä muutosta.
Ehdotus sai täystyrmäyksen. Korkeat talot lähellä Koulukatua ovat kai jotain ASO-asuntoja ja niiden rahoituskuviotkaan ei olisi kai sallinut purkua.

Rakentaminen aloitetaan näillä näkymin ensi syksynä.
 

Glove

Jäsen
Oulun asema-alueen kehittyminen on myös käynnistymässä. Yhdyskuntalautakunnan on hyväksynyt aiesopimuksen Oulun kaupungin ja Senaatin Asema-alueet Oyn sekä Senaatti-kiinteistöt kanssa. Tuleeko uus halli (nykysten poliisi- ja oikeustalon paikalle) selviää kun uusi asemakaava saadaan valmiiksi ja voimaan 2022. Eli tuolloin alueen ja mahdollisen rakentaminen voisi alkaa.. toki siä jo toppuuteltiin, että ehkä 2025 alotetllaan aluetta.. Ränävuonna sitten kaavaan se Halli pitäs saada, jotta sellainen tulisi.
Ainakin voittaneessa Terwatynnyrit -ehdotuksessa areena tulisi kutakuinkin nykyisen linja-autoaseman kohdalle. Mutta nuohan voi muuttua vielä vaikka sata kertaa.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Hienolta näyttää jo tässä vaiheessa Vaasassa, iso peukku. Mikä on muuten budjetti tuolle rempalle ja onko Sport mukana rahoittamassa?
Kokonaisbudjetti on alle 20 miljoonaa. Sport osallistuu muistini mukaan noin miljoonalla. Joskus oli ainakin puhetta, että Sport käytännössä rakennuttaisi aitiot.
 
Kun järki loppuu, alkaa taide.

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kokonaisbudjetti on alle 20 miljoonaa. Sport osallistuu muistini mukaan noin miljoonalla. Joskus oli ainakin puhetta, että Sport käytännössä rakennuttaisi aitiot.
Aika pieni on Sportin osuus. Hyvä tietysti seuralle, mitä pienemmän lainan joutuu ottamaan.

Edit. Vertailuna Porissa Isomäen saneeraus: "Saneerauksen 11,2 miljoonan euron kustannuksista kaupungin osuus oli noin kuusi miljoonaa euroa ja Ässien runsas 4,6 miljoonaa. Valtio tuki hanketta 750 000 eurolla."

 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Aika pieni on Sportin osuus. Hyvä tietysti seuralle, mitä pienemmän lainan joutuu ottamaan.

Edit. Vertailuna Porissa Isomäen saneeraus: "Saneerauksen 11,2 miljoonan euron kustannuksista kaupungin osuus oli noin kuusi miljoonaa euroa ja Ässien runsas 4,6 miljoonaa. Valtio tuki hanketta 750 000 eurolla."

Löysin Ilkka-Pohjalaisen uutisen tarkemmista rahoituskuvioista. Sen mukaan Sport näköjään tekeekin eräänlaisen 20 vuoden leasing-sopimuksen kuntayhtymän kanssa tuosta ravintolakerroksesta. Sen arvo olisi noin 2 miljoonaa. Nyt olisi siis Sportin todellakin syytä pitää kioski pystyssä 20 vuotta *mustan huumorin hymiö*

Rahoitus koostuu siis Vaasan ja Mustasaaren osuudesta sekä kuntayhtymän että valtion osuudesta.


Kuparisaaren jäähallin remontin maksajat selvillä – Sportista vuokralainen 20 vuodeksi
 
Kun järki loppuu, alkaa taide.

Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild
Tulee kyllä komea ja toimiva tuosta Vaasan jäähallista. Aina siellä on ollut hyvä tunnelma, enkä toki tarkoita pelkästään fanien tuomaa ottelulisäarvoa, vaan jotenkin tykännyt aina Kuparisaaren hallista sen selkeyden vuoksi ja ennen kaikkea hyvien jääharjoitusolosuhteiden. Juniorinäkökulmasta yksi maamme parhaista jo ennen saneerausta. Neljä jäätä saman katon alla antaa paljon mahdollisuuksia ja hyvinhän niitä on myös hyödynnettykin. Hyvää duunia Vaasa!
 

Kapinalätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Nottingham Panthers, NY Islanders
Kyllä, hienohan siitä tulee.
Mutta kuten aina niin jossainhan pitää perseillä, ja niin on kaupungin päättäjät hienosti mennyt taas viherpiipertäjien lankaan; parkkipaikkoja hallin välittömässä läheisyydessä ei laajenneta senttiäkään koska liito-oravat! Ja nyt kun halli siis laajenee, parkkipaikat vähenee.
Ongelma tästä tulee kun ne jotka käyttävätkin tuota muuta osaa tästä loistavasta neljän jään kombinaatiosta eli junnut ja muut jään kuluttajat eivät meinaa päästä lähellekään hallia kun omat jäävuorot alkaa. Kauhea rumba kun kaikki lykkää itsensä sinne samaan aikaan ahtaita reittejä eikä edestakaisin meinaa päästä. (puhumattakaan taxeista ja hälytysajoneuvoista)

Ja tämä on kirjoitettua faktaa (voi käydä lukemassa kaupungin kaavoitussivuilta tarkemmin):
Liito-oravien paskaa on löytynyt hallin välittömästä läheisyydestä ja on kuulemma todettu liito-oravien luonnollista liikkumista puustoissa moottoritien yli Kaarlenkentän viereiselle metsäpläntille. (Mutta mihin ne siitä menevät? Kaarlenkentälle? Raviradalle, joka on kohta täydellisen myllätty kun sinne rakennetaan jumalaton määrä kerros- ja muita taloja?)
Ja tätä tutkimusta tekemässä on ollut eräskin makuupyörällä ajelija. (Vaasalaiset tietää kuka tämä on)
Anna mun kaikki kestää!
Mä haluan nähdä videokuva-todisteita siitä että kyseiset elikot todella liitelee nelikaistaisen moottoritien ylitse osumatta yhteenkään autoon tai rekkaan.

Plus että kun nyt noin komea pytinki tehdään niin eihän se perkele tule näkymään mihinkään kun on niin j.....uta paljon metsää edessä!

Ehdotan että kylmästi vedetään hallin edestä, ainakin motarille päin, kaikki puut alas ja tasoitetaan koko se motarin ja välitien alue parkkialueeksi, ja hallin muille käyttäjille (jotka ei siis tule kilpahalliin matseja katsomaan) erotetaan puomein tahi muuten oma alue pysäköintiin hallin eteläpuolelle. Onhan nyt jo varattu toimitsijoille oma alue.

Välistä tuntuu että täällä on Seinäjokelaiset liikenne- ja kaavoitusarkkitehdit suunnittelemassa, että mites me tänään vaikeutettais vaasalaisten arkielämää.....

Näin!
 
Urheilijat ovat juuttuneet lapsuuteen, he jatkavat leikkejä kuin niillä olisi merkitystä, vielä lapsellisempaa on sen katseleminen.

Rocco

Jäsen
Kyllä, hienohan siitä tulee.
Mutta kuten aina niin jossainhan pitää perseillä, ja niin on kaupungin päättäjät hienosti mennyt taas viherpiipertäjien lankaan; parkkipaikkoja hallin välittömässä läheisyydessä ei laajenneta senttiäkään koska liito-oravat! Ja nyt kun halli siis laajenee, parkkipaikat vähenee.
Ongelma tästä tulee kun ne jotka käyttävätkin tuota muuta osaa tästä loistavasta neljän jään kombinaatiosta eli junnut ja muut jään kuluttajat eivät meinaa päästä lähellekään hallia kun omat jäävuorot alkaa. Kauhea rumba kun kaikki lykkää itsensä sinne samaan aikaan ahtaita reittejä eikä edestakaisin meinaa päästä. (puhumattakaan taxeista ja hälytysajoneuvoista)

Ja tämä on kirjoitettua faktaa (voi käydä lukemassa kaupungin kaavoitussivuilta tarkemmin):
Liito-oravien paskaa on löytynyt hallin välittömästä läheisyydestä ja on kuulemma todettu liito-oravien luonnollista liikkumista puustoissa moottoritien yli Kaarlenkentän viereiselle metsäpläntille. (Mutta mihin ne siitä menevät? Kaarlenkentälle? Raviradalle, joka on kohta täydellisen myllätty kun sinne rakennetaan jumalaton määrä kerros- ja muita taloja?)
Ja tätä tutkimusta tekemässä on ollut eräskin makuupyörällä ajelija. (Vaasalaiset tietää kuka tämä on)
Anna mun kaikki kestää!
Mä haluan nähdä videokuva-todisteita siitä että kyseiset elikot todella liitelee nelikaistaisen moottoritien ylitse osumatta yhteenkään autoon tai rekkaan.

Plus että kun nyt noin komea pytinki tehdään niin eihän se perkele tule näkymään mihinkään kun on niin j.....uta paljon metsää edessä!

Ehdotan että kylmästi vedetään hallin edestä, ainakin motarille päin, kaikki puut alas ja tasoitetaan koko se motarin ja välitien alue parkkialueeksi, ja hallin muille käyttäjille (jotka ei siis tule kilpahalliin matseja katsomaan) erotetaan puomein tahi muuten oma alue pysäköintiin hallin eteläpuolelle. Onhan nyt jo varattu toimitsijoille oma alue.

Välistä tuntuu että täällä on Seinäjokelaiset liikenne- ja kaavoitusarkkitehdit suunnittelemassa, että mites me tänään vaikeutettais vaasalaisten arkielämää.....

Näin!
Voin lohduttaa, että samalla kun viherpiipertäjät haluavat Vaasan moottoritiestä kaupunkibulevardin Korkeamäeltä keskustaan, niin samalla poistuu rakennuskielto moottoritien varrelta. Nyt jäähallin edustalla on hyvin rajallisesti parkkipaikkoja, johtuen moottoritien vaatimasta turva-alueesta ja laajoista pientareista. Kunhan Kaarlen kentän kohdalle tehdään seuraava liikenneympyrä, siitä tulee suorat liittymät Rinnakkaistielle sekä etelästä että pohjoisesta, hallillekin pääsee helpommin.

Liito-oravia löytyy aina, ja täytyy myös ihmetellä tuota juttua. Vaikka oravat siinä hallin kulmilla liitelee, niin eivät ne moottoritien yli minnekään pääse hallin kohdalta nytkään, eikä juuri mitään paikkaa ole mennäkään siitä hallin ja moottoritien väliseltä alueelta.
 
"Aina nähdessäni kaljupäisen ihmisen, mietin lusikkaa ja miten sillä napsautan keitetyn kananmunan rikki."
- SamSpade

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Nää liito-orava havainnot kaavoihin ja rakennuslupien käsittelyyn liittyvänä ovat tässä maassa kyllä niin yleisiä että pakko ihmetellä miksi ovat uhanalaisia. Tämä kuvailtu paikka tuo mieleen Vantaan Tammistosta Budget Sportin ja Bauhausin välissä olevan peltotilkun(ei puita)koska sieltä muka löytyi liito-oravan paskaa. Toisella puolella Tuusulanväylä ja toisella puolella nelikaistainen Tammiston kauppatie. Tammiston kauppatien toisella puolella on puistomainen kaistale maata jossa ei kyllä puun puuta ole. En tiedä miten nämä liito-oravat leijailevat näiden teiden yli kun puita mistä hypätä ei ole tarjolla? Tähän kohtaan olisi siis pitänyt tulla liittymä Tuusulanväylältä Tammiston keskelle. Pahat kielet tarinoivat että päätöksen tekoon vaikuttivat Vantaan kaupungin luottamustoimessa vaikuttavat suurten kauppatoimijoiden jäsenet joiden ketjurautakauppaa tai markettia ei alueella ole. Haisee monesti kunnon kusetus ja koplaus näissä vai miksiköhän liito-oravan paskaa ihan interwebissäkin on kaupiteltu. Jännityksellä odotan koska tätä taika-ainetta mystisesti ilmestyy Nordiksen parkkipaikalle.
 
Viimeksi muokattu:
vainoaja

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Voin lohduttaa, että samalla kun viherpiipertäjät haluavat Vaasan moottoritiestä kaupunkibulevardin Korkeamäeltä keskustaan, niin samalla poistuu rakennuskielto moottoritien varrelta. Nyt jäähallin edustalla on hyvin rajallisesti parkkipaikkoja, johtuen moottoritien vaatimasta turva-alueesta ja laajoista pientareista. Kunhan Kaarlen kentän kohdalle tehdään seuraava liikenneympyrä, siitä tulee suorat liittymät Rinnakkaistielle sekä etelästä että pohjoisesta, hallillekin pääsee helpommin.

Liito-oravia löytyy aina, ja täytyy myös ihmetellä tuota juttua. Vaikka oravat siinä hallin kulmilla liitelee, niin eivät ne moottoritien yli minnekään pääse hallin kohdalta nytkään, eikä juuri mitään paikkaa ole mennäkään siitä hallin ja moottoritien väliseltä alueelta.
Liito-oravia on hallin vastapuolella Korkkarilla ja nimestään huolimatta, ne osaavat myös "juosta,loikkia" kuin normaalit Oravat. Ja hämärässä liikkuessaan jotuvat ylittämään moottoritien ihan vaan juosten.

Olen kuullut tuosta moottoritien lyhentämisestä Korkeamäen kohtaan, jolloin tosiaankin liikenne helpottuisi jäähallilta isosti. Onko asia etenemässä? Paikallislehdessä oli varmaankin vuosia sitten jo havainnoillisetttu tuota. Jos joku osaisi kertoa, edistyykö tuo asia?
 
Tunnelin päässä näkyy valoa, tai saattaahan se olla myös junakin...

Rocco

Jäsen
Liito-oravia on hallin vastapuolella Korkkarilla ja nimestään huolimatta, ne osaavat myös "juosta,loikkia" kuin normaalit Oravat. Ja hämärässä liikkuessaan jotuvat ylittämään moottoritien ihan vaan juosten.

Olen kuullut tuosta moottoritien lyhentämisestä Korkeamäen kohtaan, jolloin tosiaankin liikenne helpottuisi jäähallilta isosti. Onko asia etenemässä? Paikallislehdessä oli varmaankin vuosia sitten jo havainnoillisetttu tuota. Jos joku osaisi kertoa, edistyykö tuo asia?
Tuo Elisa Stadionin kupeeseen tullut liikenneympyrä oli vaihe 1 tässä asiassa, ja se on ollut valmis jo pian vuoden. Toisen vaiheen, eli sen toisen liikenneympyrän tilannetta ei vielä tiedä. Vaihe 1 oli osa Keskussairaalan alueen kaavaa, vaihe 2 on Ravilaakson kaavassa.

Jos liito-oravia ajatellaan, niin samalla kun nopeudet pudotetaan jatkossa myös jäähallin kohdalta, niin samallahan siihen voidaan istuttaa puita paljon lähemmäs tietä, ja samalla rakentaa liito-oraville lentoreittejä. Win-Win.
 
"Aina nähdessäni kaljupäisen ihmisen, mietin lusikkaa ja miten sillä napsautan keitetyn kananmunan rikki."
- SamSpade
Suosikkijoukkue
HPK
Eteläpäädyn piippuhylly (1995 - 2008)
Kun yhdessä matkaan lähdettiin, oli nuoruuden kultainen aika.
Sinä ensiksi saavutit määränpään, minä hetkeksi vielä tänne jään.

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Kerrankos sitä rakennusprojektit myöhästyy. Tulis kerralla vähän reilummin ulkoilmaotteluita.

Muistuu mieleen, kun Äijänsuolta puuttui halliremontin yhteydessä eräällä alkukaudella toinen päätyseinä.
Samanlaisia muistoja 98-99 kaudelta Vaasasta kun pressuseinät vaan heilui tuulessa ja hallissa oli enemmän pakkasta kuin ulkona. Nevö föket.
 
Tunnelin päässä näkyy valoa, tai saattaahan se olla myös junakin...

Arde90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Dallas Stars, Lukko
Nostetaanpa tätäkin ketjua hieman ylemmäs. Yleisesti ottaen on hienoa, että usealla paikkakunnalla on uuden areenan rakennusprojekteja tai nykyisten hallien ehostusprojekteja vireillä. Monessa nykyisessä hallissa jää seuroilta aivan varmasti euroja saamatta, kun katsomo- ja/tai oheispalveluita ei kyetä toteuttamaan tarpeeksi hyvin. Lisäksi kun katsotaan, koska nämä meidän liigahallit ovat keskimäärin rakennettu niin ei ole ihme, että ne eivät joka paikassa täytä nykyajan vaatimuksia.

Korona tulee epäilemättä lyömään jarrua moneenkin uuden areenan rakennusprojektiin, koska nämä ovat taloudellisesti muutenkin erittäin haastavia toteuttaa. Se mitä eniten ihmettelen on se, että miten näistä areenoista on mahdollista saada taloudellisesti kannattavia? Muistan aikoinaan lukeneeni, että jotta monitoimi areena olisi kannattava siellä pitäisi olla noin 100 tapahtumaa vuodessa. Tuntuu helvetin isolta määrältä. Liigaseuran kotipelit täyttäisivät tuosta tarpeesta vain noin kolmanneksen. Pleijarit ja harjoituspelit, jos lasketaan mukaan ollaan siltikin vielä vasta puolivälissä tai sen alle tarvittavien tapahtumien osalta. Mistä saadaan nuo puuttuvat tapahtumat? Tampereen uusi areena on varmasti valmistuessaan Suomen ykkösareena, ja sinne varmaan on ainakin aluksi mahdollista saada tapahtumia, joita nyt järjestetään Hartwall Arenalla. Mutta entä sitten kun Helsinki Garden valmistuu? Ja viekö Gardenin tapahtumat mahdollinen uusi Turun monitoimiareena?Monen suunnitelmissa olevan areenan yhteyteen on tulossa asuntoja, kauppoja, hotelleja. Pitävätkö nämä areenan kannattavana, vaikka tapahtumia olisi vuodessa vain nuo liigaseuran pelit ja muutama hassu konsertti vuodessa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy