Liigan häpeällinen NHL-laina

  • 4 519
  • 40

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti kangaroo
Onko Laraque siirtynyt Anaheimiin ? :confused:

-No ei, yhä Edmontonissa....pahoittelen ajatuskatkoa. Mutta sehän todistaa, että ajatustoimintaa on:p
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Hyvä Jhag

Viestin lähetti flintstone
Ilman turhaa "hullunkiilto" silmissä vaahtoamista näistä ns kovista kavereista on ihan hauska lukea. Myös se että sieltä punapaitaisistakin löytyy kavereita jotka olivat sitä mieltä että tuo Mäkkäri-Varis mittelö oli yksipuolisuudessaan ikävää katseltavaa ja varsinkin näin Jokeri näkökulmasta oman taitopelaajan, joka on tappeluissa pehmeä kuin makarooni, saaminen nekkuun vastustajan kovanaamalta ei oikein tuntunut oikeutetulta.

-Näin on näreet. Minä olen niin kokonaisvaltainen kiekkofani, että tykkään keskustella kaikista kiekkoon liittyvistä osasista. Ja nämä goonit ovat yksi osa tätä lajia, tykkäsi siitä tai ei. Vähän niinkuin naisten kuula yleisurheilussa, siellä se aina vaan on mukana...:D

Ihan yhtä hauskaa on jaaritella hyvistä veskareista, puolustavista puolustajista jne jne. Ja jos ottaa näkökulmakseen vain oman joukkueen hyvyyden ja kovuuden ja muiden huonouden, ei lajista kokonaisuudessaan saa mitään irti. Silloin se on pelkästään fanina/antifanina olemista, itse laji on sivuseikka. Sekin on ihan ok, mutta ei minun juttuni. On hienoa, että omat pärjäävät, mutta on sokeutta kieltää että muutkin osaavat ja omatkin sähläävät...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Tuota samaa yritetään täälläkin päässä

Tosin itse olen sen verran "kuuma kalle" näissä ylilyönneissä (varsinkin kun oma joukkue on kärsinyt vääryyttä) että välillä tulee naama punaisena kirjoitettua sellaisia asioita että saa muutamaa päivää myöhemmin lukiessa ihmetellä että minäkö tosiaan tuollaista päästelen suustani. Ei pitäisi provosoitua vaikka provosoitaisiinkin ja ainakin itse ipitäisi välttää turhaa provokaatiota joka ei muutenkaan yleensä johda yhtään mihinkään.
:rolleyes:

Sen verran kuitenkin myös omasta puolesta voin kehaista että teko joka vastustajan tekemänä omaa joukkuetta kohtaan on mielestäni törkeä pysyy törkeänä vaikka tekijä ja kohde olisikin toisin päin - tosin tuolloin löydän varmasti jotain lieventäviä asianhaaroja. Kaksinaamaisuus on itse asiassa se joka ehkä eniten täällä lukiessa ja kirjoitellessa ärsyttää ja tällaista havaitessani saatan piikitellä varsin hanakasti.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Tuota samaa yritetään täälläkin päässä

Viestin lähetti flintstone
Tosin itse olen sen verran "kuuma kalle" näissä ylilyönneissä (varsinkin kun oma joukkue on kärsinyt vääryyttä) että välillä tulee naama punaisena kirjoitettua sellaisia asioita että saa muutamaa päivää myöhemmin lukiessa ihmetellä että minäkö tosiaan tuollaista päästelen suustani. Ei pitäisi provosoitua vaikka provosoitaisiinkin ja ainakin itse ipitäisi välttää turhaa provokaatiota joka ei muutenkaan yleensä johda yhtään mihinkään.
:rolleyes:

Sen verran kuitenkin myös omasta puolesta voin kehaista että teko joka vastustajan tekemänä omaa joukkuetta kohtaan on mielestäni törkeä pysyy törkeänä vaikka tekijä ja kohde olisikin toisin päin - tosin tuolloin löydän varmasti jotain lieventäviä asianhaaroja. Kaksinaamaisuus on itse asiassa se joka ehkä eniten täällä lukiessa ja kirjoitellessa ärsyttää ja tällaista havaitessani saatan piikitellä varsin hanakasti.

-Joo, turha jeesustella meikäläisenkään ettei ylilyöntejä tapahdu. Ja ihmehän se olisi näin kuumassa ja nopeassa lajissa, jos kaikki olisi aina seesteistä kuin eläkeläismummon päivänkulku. Se pitää sietää vastustajiltakin, mutta sitten kun tunteet ovat laantuneet ja on viiltävän analyysin aika, on kiva vaihtaa mielipiteitä eri näkökulmista ajattelevien kanssa. Kaikki mielipiteet ovat ok, kunhan niihin liittyy joku syvällisempi perustelu eikä pelkkä tokaisu tyyliin "Mäkkäri on paska", "Varis on idiootti", "Tuomarit on paskoja" tai "TPS voitti tsägällä, meillä oli 25 avopaikkaa"
Puolueellinen saa olla, mutta ei sokea..
 

hege

Jäsen
Laaksonen

Laaksonen sai kyytiä muistaakseni joskus Tampere cupissa tältä "venäjän grestkyltä" eli Igor Vjatsmikiniltä (tai jotain sinnepäin). Oli ilmeisesti Igorin Ilves uran kohokohta tai ainakin muistelluin tapaus ja jos nyt joku kysyy kuinka moni em. tilanteen näki, niin voisi luulla hallin olleen viimeistä sijaa myöten täynnä (itse en ollut paikalla).
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Trivekku: Laaksonen hävisi tappelun tietääkseni harjoitusottelussa Ilvestä vastaan joskus 96-97 paikkeilla. En muista varmasti kyseisen venäläisen nimeä, mutta olisiko ollut Vjazmikin...tai jotain sinnepäin.

Venäläisistä tul mieleen vielä tämä hauska tapaus:
Silloin kun Magnitogorsk pelasi HIFKiä vastaan EHL:ää, kukaan ei ottanut matsia Gomoljenkoa (140 kg) vastaan...Hurme muistaakseni yritti taklata ja kaatui itse Sergein jatkaessa liukuaan. Mies meni kaukalon päästä päähän noin kolmella potkulla, muuten vain liukui paikasta toiseen. Taklausta yrittänyt nauroi tilanteelle itsekin
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Apinointi ei aina kannata

Varmasti NHL:stä on saatu positiivisiakin vaikutteita. Ainakin nykyinen jatkoaikakäytäntö, neljällä kenttämiehellä ja vähintään piste kummallekin, vaikuttaa kohtuullisen toimivalta. Mielestäni turhaa tasurin varmistelua, saati sopupelailua kolmannessa erässä, ei ainakaan vielä ole pahemmin näkynyt.

Sen sijaan ainakin kaksi NHL-lainaa olisi saanut jäädä tekemättä. Toinen on juuri tämä turha nujakointi tuomarien puuttumatta. Se ei kuitenkaan ole mielestäni se kaikkein häpeällisin NHL-laina. Vielä typerämpi laina on villitys kenttien kaventamiseen. Suomalaisella tuomaritulkinnalla se ainoastaan helpottaa kahva- ja blokkipeliä, vie vauhdin ja tappaa pelin jännityksen. NHL pysyköön NHL:nä ja SM-liiga SM-liigana.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Joku puhui, että sillä venäläisellä oli alkoholi/huumeongelma, että olisi ollut kävelevä aikapommi koko mies (vähän hiivaa juttuun, mutta jotain tuollaista joku Ipan mies kertoi)

Kaikkein hauskin kähinä oli mielestäni, yhdessä EHL-matsissa Ilves vastaan joku saksalainen joukkue. Yksi koitti haastaa Hårdin tappeluun, Hård ei lähtenyt, mutta se (kanukki?) jatkoi yksipuolisesti. Sitten kun tuomarit pääsivät väliin, näytteli tämä mies kadellään yleisölle, että oli noin iso mies, eikä pärjännyt :D

Hård olikin ainakin 20 senttia pidempi, mutta ei todellakaan ole mikään tappelija. Se kaveri luisteli jonkin aikaa kaukalossa, ja näytteli käsillään :p
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
trivekkun mainitsema peli oli italialaista Bolzanoa vastaan. Pelaajakin oli muistaakseni ehta makarooni.

Vjazmikin oli taitava, mutta uskomattoman hidas, edellisellä kaudella divarin Hermeksessä takoi huippupisteet, mutta liigaan ei vain vauhti riittänyt. (toki pisteitä 36 ottelussa kohtalaiset 21) Muutamia väläytyksiä nähtiin, mutta siinä se. Igorista piti tulla aikoinaan Lemieux:n veroinen tähti, mutta kohtalo oli toisenlainen. NHL-uran saldoksi jäi yksi vaivainen maali.

Jos puhtaita nyrkkimiehiä mietitään, niin lähivuosilta tulee mieleen Jari Suorsa, joka ei kyllä pelitaidoiltaan ollut läheskään liigatasoa. Ilves-ajan molemmat maalitkin taisivat olla onnenkantamoisia, toisen ainakin teki maalin takaa. Hopeamitalin verran ilmeisesti silti pelasi kaudella 1997-98, vaikka divari kesken kautta kutsui. Nykyään pelaa ilmeisesti Tanskan sarjaa. On muuten Itävallan 1.divisioonassa tehnyt toissa kaudella 29 ottelussa 64 pistettä ja Suomenkin ykkösessä kaksikymppisenä piste/ottelu ettei sittenkään mikään turha mies.
 
Viimeksi muokattu:

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Re: Re: reinikaisista (poliiseista)

Viestin lähetti JHag


-Glad hävisi kyllä Laaksosen Tompalle 98-99 kaudella ja tappelu otettiin siellä Jyväskylässä. Ei se hänestä huonoa tappelijaa tee kuitenkaan, Mäkkärikin hävisi Laaksoselle HPK:n aikoinaan.


Mikäs se oli se Miikkulainen kun pelasi ensin Ässissä ja tuli sitten Lukkoon? oisko ollu Jarno Miikkulainen??

No kuitenkin tais olla Hifk-Lukko matsi ku Laaksonen ja Miikkulainen rupes kähisemään keskenään ja tais Miikkulainen olla pikkasen niskan päällä.

Laaksonenhan harrasteli kontaktikaratea joskus aikoinaan jos lehtiin on ollut uskomista????

Asian vitsi onkin siinä mikä oli otsikkona seuraavan päivän lehdessä, jotakin tällästä: Laaksonen, kontaktikaraten harrastaja, saa kyytiä Miikkulaiselta, lastentarhan opettajalta...


hehe:D

älkääkä ottako sitten henkeen näitä mun juttuja, kunhan nyt ajan kuluksi muistelen.
 

rekufa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
No niin,on ollut vähän kiireitä.
Ilmeisesti suht kapea-alaisesti asioita arvioivat kaverit ovat olleet kommentoimassa.
Kiitos silti mielipiteistänne,ja olihan joukossa muutama yes mielipidekin.
En ihmettele teistä suurimman osan mielipiteitä,kun luin jatko keskusteluanne.
Haluan kuitenkin hiukan selventää omaa kantaani.
Pidän häpeällisenä sitä,että kun väliin ei mennä tappelu jatkuu ikään kuin näennäistappeluna.
Eihän sitä voi "kunnian" mies tappelua lopettaa. Siis kumpikaan ei voi lopettaa menettämättä kasvojaan. Jos tuomari menisi väliin siinä olisi hyvä tilaisuus lopettaa munaamatta itseään.
Minä ainakin tunnen,että minua esim TV-katsojana aliarvioidaan,kun tällainen käytännössä tuomareiden väliin menemättä järjestämä tappelun jatkuminen = näennäistappelu zoomataan koko kansan ihmeteltäväksi. Jääkiekkoon kuuluu ilman muuta kovat otteet ja aidot tappelutkin ne tuovat meininkiä ja väriä matseihin.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan vaikka matsissa syntyy kunnon tappelu ja se jatkuu siitä syystä että tuomarit eivät pysty sitä keskeyttämään. Aika ajoin todellinen, Ei tuomareiden suosima tappelu matsissa on paikallaan.

No kyllä Kummot/Helkot ovat aika hyvin tämänkin asian markkinoinnissa onnistuneet:
Aika moni keskustelija tuntuu olevan tilanteeseen tyytyväinen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti rekufa
No niin,on ollut vähän kiireitä.
Ilmeisesti suht kapea-alaisesti asioita arvioivat kaverit ovat olleet kommentoimassa.
Kiitos silti mielipiteistänne,ja olihan joukossa muutama yes mielipidekin.
En ihmettele teistä suurimman osan mielipiteitä,kun luin jatko keskusteluanne.
Haluan kuitenkin hiukan selventää omaa kantaani.
Pidän häpeällisenä sitä,että kun väliin ei mennä tappelu jatkuu ikään kuin näennäistappeluna.
Eihän sitä voi "kunnian" mies tappelua lopettaa. Siis kumpikaan ei voi lopettaa menettämättä kasvojaan. Jos tuomari menisi väliin siinä olisi hyvä tilaisuus lopettaa munaamatta itseään.
Minä ainakin tunnen,että minua esim TV-katsojana aliarvioidaan,kun tällainen käytännössä tuomareiden väliin menemättä järjestämä tappelun jatkuminen = näennäistappelu zoomataan koko kansan ihmeteltäväksi. Jääkiekkoon kuuluu ilman muuta kovat otteet ja aidot tappelutkin ne tuovat meininkiä ja väriä matseihin.
Minulla ei ole mitään sitä vastaan vaikka matsissa syntyy kunnon tappelu ja se jatkuu siitä syystä että tuomarit eivät pysty sitä keskeyttämään. Aika ajoin todellinen, Ei tuomareiden suosima tappelu matsissa on paikallaan.

No kyllä Kummot/Helkot ovat aika hyvin tämänkin asian markkinoinnissa onnistuneet:
Aika moni keskustelija tuntuu olevan tilanteeseen tyytyväinen.

-Lue uudelleen vastauksesi pari ensimmäistä lausetta; kapea-alaisia on ollut arvostelemassa, mutta onneksi mukaan eksyi muutama yes-mielipidekin. Kuules nyt Vaasan Sportin mies, tarkoitatko yes-mielipiteellä tässä yhteydessä mielipidettä, joka on sama kuin omasi? Ja jos, niin piditkö DDR:stä ja Neuvostoliitosta nimenomaan niiden mielipiteen vapauden ja erilaisuuden ymmärryksen vuoksi?
Ja millä helvetin perusteella katsot tietosi/asiantuntemuksesi jääkiekosta ja elämästä yleensä olevan niin vankalla pohjalla, että voit olla juuri se taho, joka jakaa mielipiteet oikeisiin ja vääriin?
Minäkin tiedän että olen oikeassa. Mutta tiedän myös, että päinvastoinkin ajatteleva on oikeassa. Onhan hänellä hyvät perusteet.
Ja mielipiteesi tämän topicin aiheesta oli MINUN MIELESTÄNI väärä, koska perusteesi ovat naurettavat. Et ole koskaan pelannut tai edes nähnyt kovia matseja livenä?
Erilaisten mielipiteiden vaihtaminen on hienoa, kunhan kukaan ei erehdy kesken matkaa pitämään itseään jumalana.
Jos olet Teemu Selänne tai Jari Kurri, otan perustelusi vakavasti, muuten en.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
: JHagille Tom Laaksosesta, vielä

Miksi Tomppa lopetti, ainakin liiga-tasolla? Omassa fyysisessä roolissaan kuitenkin hyvä pelaaja. Kiekollinen pelikin kehittyi viimeisinä kausina, taisi tulla pisteennätyskin 4+6 pari kautta sitten. Lisäksi harva pelaaja tekee tuomarin takana mastubointi liikkeitä :D , sopivan hauskaa.

Taitaa olla siviilissä kuitenkin fiksu kaveri, eikös opiskele tkk:ssa (teknillinen korkeakoulu, Otaniemi?) ja eikös ole perheellinen mies myös?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti trivekku
: JHagille Tom Laaksosesta, vielä

Miksi Tomppa lopetti, ainakin liiga-tasolla? Omassa fyysisessä roolissaan kuitenkin hyvä pelaaja. Kiekollinen pelikin kehittyi viimeisinä kausina, taisi tulla pisteennätyskin 4+6 pari kautta sitten. Lisäksi harva pelaaja tekee tuomarin takana mastubointi liikkeitä :D , sopivan hauskaa.

Taitaa olla siviilissä kuitenkin fiksu kaveri, eikös opiskele tkk:ssa (teknillinen korkeakoulu, Otaniemi?) ja eikös ole perheellinen mies myös?

-Tomppa on käsittääkseni valmis DI ja perheellinen. Hänen kehityksensä, siis muillakin osa-alueilla kuin tappelemisessa, tapahtui valitettavasti suht. myöhäisellä iällä, lähes kolmekymppisenä. Kun Summanen-Westerlund kaksikko tuli HIFKiin valmentamaan, näki Summanen Tompassa muutakin potentiaalia kuin rähinän ja hän alkoikin kouluttaa Tomppaa myös kiekollisessa pelissä. Tämän seurauksena Tomppa pelasi parhaimmillaan jopa ykkösketjussa esim. kevään -98 finaaleissa. Roolinsa oli kyllä pelkkä Tuomais-mallinen karvaaminen, taklaaminen ja maskimiehen osa, mutta hän täytti paikkansa hyvin. Hänen tappelijanmaineestaan oli sen verran hyötyäkin, että se toimi hyvänä pelotteena - ei ollut paljon haastajia.

Hyökkäyksen lisäksi Tomppa oli pakkipulan iskiessä yllättävän kelpo peruspakki. Mm. siinä Manchester-matsissa, missä koko kentälliset lensivät ulos, Tomppa pelasi loppupelin pakkina. Hänestä olisi voinut kouluttaa myös Levokari/Haakana -tyyppisen peruspakin (enemmän Haakanan tyyliin)...mukavampi sitä olisi ollut katsoa kuin Tuominen/Rajalaa.

Lehkosen kaudella HIFKissä oli kuitenkin niin paljon taitoa (usko tai älä!) että duunari-Tompalle ei oikein ollut käyttöä. Tompan suurin ongelma oli hitaus ja se ei sopinut silloin hurjasti luistelevaan (=surffailevaan) Kuulan HIFKiin. Seuraus: treidaus Bluesiin ja uran lopettelu pikkuhiljaa. Luullakseni Tomppa on tahkonnut vielä Suomi-sarjan matseja ainakin viime kaudella.

Jälkiviisas on kiva olla, mutta nyt on helppo sanoa, että ehkä tällä taistelijalla olisi sittenkin ollut vielä käyttöä nykyisessä junnupitoisessa HIFKissä. Summaselle taas kerran pisteet siitä, että mies näki Tompassakin piilevän potentiaalin. Jos Summanen ei olisi tullut HIFKiin syksyllä -97, olen aivan varma, että Tomppa olisi lopettanut uransa jo aikaisemmin - nyt hän sai mukavan loppunousun uralleen.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
PS. Tomppa on kuulemma ilmoittautunut tuomarikurssille! Siinä olisi ainakin tyyppi, jolla on auktoriteettia toimia tuomarina
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Ei ainakaan tule helposti jäähyjä, kun tuomarikaksikkona olisi Levonen&Laaksonen :p

Käsittääkseni Jari Levonen on viheltänyt hyvin, kommenntteja.:cool:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös