Jos olen oikein ymmärtänyt on Grönborg puhunut koko kauden samasta asiasta. Ettei hänen viestinsä muutu millään tapaa.
Minä taasen en ymmärrä Miettisen kantaa asiaan ollenkaan. Ei tuo kentällä tehtävä kendo-judo-aikido- tyyppinen vääntö ole jääkiekkoon kuuluvaa kamppailu pelaamista. Miettisen mielipide asiaan on se ummehtunut liigan johdossa vallitseva erittäin vanhakantainen näkemys.
"– Haluaisin kommentoida tuohon, että pitää ymmärtää tässä vaiheessa kautta, että kaikki valmentajat puhuvat omasta näkökulmastaan. Tuomarilinja on ollut hyvin tasapainoinen kaikissa kolmessa pelissä, ja annetaan kamppailla, kuten kuuluukin kovassa pelissä. Minä olen oikein tyytyväinen siihen, Miettinen sanoi."
Kyllä, Grönborg on puhunut tästä koko kauden. Mutta ymmärrykseni mukaan nämä linjat lyödään lukkoon joskus kesällä/loppukesästä? Eli tuolloin seurat sekä liiga asioita käyvät läpi ja sopivat miten kauden osalta edetään.
Se miksi viittaan yllläolevaan on että Grönborgin on mielestäni turha nostaa tätä kesken kauden ja playoffien aikana, kun päätökset ja isot linjavedot on tehty jo ennen kautta. Toki mies on uusi liigassa ja tällöin on myös kohtuullista odottaa että ei ole tiennyt/tiedostanut mikä tämä liigan tuomareiden (erittäin heilahteleva) linja on. Mutta jos siis näistä päätetään ennne kauden alkua, se kauden aikana huutelu ei auta mikäli kaikki seurat ovat asian hyväksyneet.
Silloin siis se oikea aika nostaa asia pöydälle on kauden jälkeen ja vaatia muutoksia tulevalle kaudelle.
Jos olen väärässä sen osalta että kesällä / enne kauden alkua neuvotteluja tai keskusteluja ei käydä, nostan käden ylös virheen merkiksi (ja totean mantraani että liiga on diktatuuri jossa vähät välitetään mitä rahaa tuovien tahojen osalta halutaan tai toivotaan).