Mielestäni täällä nyt menee brändit, mielikuvat ja imagot sekaisin.
Käsitykseni mukaan brändi koostuu monita eri tekijöistä, kuten mielikuvista, tunnettuudesta, arvosta sekä tuotteen ominaisuuksista. Brändi on vaikea määritellä, koska se koetaan usein erilaisena ja eri vahvuisena eri ihmisten ja ihmisryhmien kesken. On vaikea sanoa mikä on esimerkiksi HIFK:n tarkka brändi, koska minä koen sen erilaisena kuin varmasti suurin osa HIFK:n kannattajista.
Peli-identiteetti on yksi vahvimmista osista tätä kaikkea, mutta pitää ymmärtää se, että Bluesin "sisukkuus" ei todellakaan ole brändi. Tuotteen tunnettuuden ja arvon kasvun kautta tästä sisukkuudesta voi sitten tulla arvokas osa kokonaisvaltaista brändiä.
Olen vahvasti sitä mieltä, että juuri tämä HIFK:n "stadin jengi" on SM-Liigan ainoa brändi. Tämä perustuu HIFK:n vieraspeleissä myytyjen lippujen määrään, jossa mielestäni näkyy selkeästi brändin vaikutus, eli tuotetaan brändipääomaa. SM-Liigan ja suomalaisen jääkiekkoilun kannalta todella hieno juttu, sillä siitä hyötyvät monet muutkin kuin HIFK.
Korjatkaa jos menee väärin, opiskeluista on vierähtänyt jo aikaa.