Liigan Brändit - Joukkueiden identiteetit vai onko niitä kaikilla seuroilla?

  • 11 355
  • 55

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
HIFK:lla fyysinen rymistely, Jokereilla taitokiekko. Ei sillä, että jokaisena yksittäisenä kautena joukkueet välttämättä näihin muotteihin sopisivat.

Jokerit ja brändi samassa viestissä on kuin puhuisi klamydiasta ja hiivasienestä samassa asiayhteydessä.

IFK:lla on brändi, muut omaavat pelillisiä identiteettejä.
 
Joku ammattilainen/asiantuntija sanoi joskus ettei näitä liigajoukkueista voi oikein yhtäkään sanoa brändiksi, puhuiko että naamat ja sijoitukset vaihtuvat siihen tahtiin. Ei siis urheilupuolen ammattilainen tämä.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
onko Jyväskylässä sittenkään pelattu pudotuspelejä viime vuosina, sillä suurin osa JYP-faneista kiitteli lopun hyvää menoa ja pieni ryhmä taas kitisi kitisemistään.. Eikö tämän pitäisi olla ihan perussettiä ja kuulua kokonaisuutena jääkiekon "brändiin" näin kevään korvilla?
Viimeksi taisi olla Kärppiä vastaan yhtä tunteikasta menoa. Viime keväänä Ilves ei tarjonnut kunnon vastusta ja sitten taas Blues vei JYPiä kuin litran mittaa... Nyt on tasaiset joukkueet vastakkain ja molemmilla fyysiseen peliin kykenevät rosterit joten ainekset on kipossa.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Hauska on ollut seurata muuten jyväskyläläisten reaktioita tämän porilaisen "brändikiekon" saavuttua piipahtamaan Hippoksella eilisen pelin lopussa.
Jää mietityttämään, että onko Jyväskylässä sittenkään pelattu pudotuspelejä viime vuosina, sillä suurin osa JYP-faneista kiitteli lopun hyvää menoa ja pieni ryhmä taas kitisi kitisemistään.. Eikö tämän pitäisi olla ihan perussettiä ja kuulua kokonaisuutena jääkiekon "brändiin" näin kevään korvilla?

Mitä vittua. Jos haluan seurata lätkää enkä helvetin tylsiä tappeluita (kuten eilen), niin onko se jotenkin pudotuspelien hengen vastaista? Minusta pudotuspeleihin kuuluvat todellakin (esimerkiksi) juuri fyysisyys ja hemmetin painavat taklaukset, mutta tappeluihin tuota energiaa on mielestäni ihan turha purkaa.

Ehkä siksi juuri en ole koskaan pitänyt "brändi"joukkue HIFK:sta. Arvoa annan toki nykyiselle joukkueelle, joka on ennemmin keskittynyt pelaamiseen ja nimenomaan pelaakin hyvin (useimmiten), mutta tuo brändi (kun se itselleni merkitsi ylikovuutta, törkeitäkin taklauksia ja tappeluita) edustaa jotakin sellaista, mistä en jääkiekossa pidä. Ja painotan: olen samaa mieltä siitä, että brändi ei edusta välttämättä todellisuutta, vaan mielikuvia. Minun mielikuvani HIFKin brändistä on antijääkiekko tappeluineen päivineen. Mutta tätäkin pitää vielä selventää, ettei joillakin mene herne nenään. En vastusta tappeluita siksi, että ne olisivat jotenkin moraalisesti väärin, vaan siksi, koska ne ovat tylsiä ja itse peliä on paljon mielenkiintoisempi seurata. Tunteet tulisi purkaa sääntöjen puitteissa tapahtuvalla fyysisyydellä, jos vain mahdollista. Spontaanit tappelut kuuluvat silloin tällöin, mieluummin harvemmin, asiaan, "järjestetyt" tappelut ei koskaan.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sori Jokeri-ihmiset, mutta teillä ei ole brändiä. Ei vaikka kuinka haluaisitte. Siellä on vedetty niin monta kertaa pöytä puhtaaksi pelaajista ja valmentajista, jengin logoa on vedetty ties mihin suuntaan ja joukkueen ja kannattajien värejä vaihdeltu kuin sukkia ettei mitään pysyvää brändiä ole tuollaiseen sotkuun mitenkään voinut iskostua.

Vaikka onhan tässä päättömässä kohelluksessakin jonkinlaista identiteetintynkää jo, askelmerkit kun on vaihdelleet seuraavasti:

"Nike-Jokerit, ja Mika Nieminen ja Otto ja top5 viime kauden pistepörssistä meille, me ollaan Jokerit, valmentajat vaihtuu nyt, nyt ja nyt"
eikä ku "Nyt Jokerit on armeija, joo Juha Lind maastoväreissä ja poika haetaan takas bunkkeriin"
eiku "Koko stadin Jokerit, on vain Jokerit, joo Teemu Selänteen naama ja Loiri sanoo vittu"
ja taustalla on jotkut Mensa-kerhon jäsenet kehitelleet kiemuroitaan, "Nyt laitetaan hackman-kypärät päähän, ja nää violetti-vihreet paidat, eiku heitetään nää metallikipot pois, sinistä niskaan ja iso Niken logo ja irvistelevä tyranno saurus-Jokeri, eiku nyt laitetaan näitä punasta ja keltasta tähän messiin, neljäntuulen hattuja faneille, no nyt ne jakaa sämpylöitä ja kiukkuaa ja mitäs vittua niillähän on nyt pelkkää punakeltaista, eks tää sininen hei ookaan kiva? Otetaan toi kalju MM-kisa kommentaattori nyt tuolta kertoo meille nää jutut"

HIFKn brändi pysyy vaikkei mitään syytä siihen viimeaikaisilla joukkueilla ole. Mutta kun kannattajakunta ja median edustajisto käy tarpeeksi hitaalla niin ei kai joku 5-10 vuottakaan saa vielä silotettua pois hullun ja väkivaltaisen, paljasjalkaisen stadilaisen ryminä-HIFK-brändiä minnekään.

Ässillä on omaa identiteettiä mielestäni myös, ei ehkä kaikkein positiivisinta sellaista mutta kuitenkin selkeästi oma juttu. KalPaa en oo noteerannu, vielä on liian vähän aikaa. JYPin robotit kuoli pois Dufvan lähdön takia, Bluesilla on sellasta tervettä itsepäisyyttä ja taistelua ollut jonkun aikaa menossa mukana. Muille en oikein mitään identiteettiä pysty keksimään, brändistä nyt puhumattakaan.

Niin ja SaiPa nyt on vaan maailman paras kaikessa, aina ja kaikkien mielestä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Jokerit ja brändi samassa viestissä on kuin puhuisi klamydiasta ja hiivasienestä samassa asiayhteydessä.

IFK:lla on brändi, muut omaavat pelillisiä identiteettejä.

Tedätkö mitä sana "brändi" edes tarkoittaa? Jokerit on brändi ja vahva sellainen. Se nyt vaan on muotia puhua hifkistä ja brändistä.
 

Vanhapuuma

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYPinkylä, Suomen maajoukkueet, IF Gnistan
Jokerit ja brändi samassa viestissä on kuin puhuisi klamydiasta ja hiivasienestä samassa asiayhteydessä.

IFK:lla on brändi, muut omaavat pelillisiä identiteettejä.

Toisaalta, IFK:n brändikin on perustunut juuri pelilliseen identiteettiin, josta sitä on sittemmin toki jalostettu "brändinä". He ovat ottaneet brändissään käyttöön tämän fyysisyyden, joka kuitenkin liittyy jollakin tapaa peli-identiteettiin (esimerkiksi karvataan ylhäältä ja taklataan puolustajilta tila ja aika pois jne.), joten ei brändi ja peli-identiteetti täysin toisensa poissulkevia ole. Vai voisiko KalPan nykyisellä peli-identiteetillä kehittää tällaista fyysistä brändiä? Epäilenpä. Kyse on kuitenkin jääkiekkojoukkueen brändistä, joten ei se lopulta voi perustua pohjimmiltaan oikein muuhun kuin pelilliseen identiteettiin. Vai mistä tuo HIFK:n brändi oikein on sitten kehkeytynyt? HIFK:n faneista, jotka hakkaavat muita ihmisiä ja siitä se on siirretty sitten HIFK:n brändiin? Edelleen, epäilenpä.

Brändissä on kuitenkin tärkeä tekijä se, että myös organisaatio/joukkue/fanit hyväksyvät brändinsä, sillä jos ne eivät sitä hyväksy, sitä ei aleta jalostamaan eteenpäin. Muuten se ei ole "brändi" vaan jonkinlainen mielikuva joukkueesta, joka saattaa olla negatiivinenkin. Negatiivisia brändejä en tunne. Esimerkiksi Jokereiden tai Lukon brändiksi tuskin voinee sanoa sitä, että siellä mällätään rahalla, vaikka se pitäisikin sinänsä paikkansa. Ei näissä joukkueissa (sisältää siis edellämainitut organisaation/joukkueen/fanit) siihen identifioiduta, tai, paremmin sanottuna, haluta identifioitua.

Esitän siis mielikuvia, joita ei välttämättä ole vielä jalostettu brändeiksi. Koska ymmärtääkseni juuri jalostamista brändi vaatii, eli aikaa, useimmiten tahtoa, enimmäkseen markkinointia, joukkueen pelaajien ja fanien toimesta brändin ottamista omakseen/sen hyväksymistä brändikseen jne. Kyse on siis nyt itselläni enemmän siitä, mistä brändin luomisen voisi aloittaa, tämänhetkisillä esityksillä. Eli tarkoittaa myös sitä, että kaikilla ei brändiä vielä ole/ole ollut. Siinä HIFK toki on ollut edellä, tykkäsipä brändistä tai ei.

En jaksa kirjoittaa enää tosin enempää kuin kahdesta, SaiPa tuli sattumoisin mieleen, JYP ei varmaan kannattamanani joukkueena tullut yllätyksenä.

SaiPa: kusipääkiekkojoukkue (kusipää täytyy ymmärtää tässä positiivisessa mielessä). Pelaa pienillä resursseilla, taistelee raastaa ja raataa, ei luovuta. Joukkueen menestys vaatii tätä loputonta taistelua, jotta se pystyy haastamaan isompiaan.

JYP: hurrikaani, siitä "Jypikiekko", joskus myös robottikiekko. Alkutekijöissään toki. Saisi kehittää jatkossa. Aktiivinen, sitoutunut, kärsivällinen, vittumainen (myös vittumaisen voi ymmärtää omien fanien kannalta positiivisessa mielessä: so. vastustajalle vittumainen). Joskus se tyyntyy, joskus se on kunnon pyörremyrsky joka tekee selvää jälkeä. Ei kaihda fyysisyyttä, mutta ei ole itsetarkoituksellista - palvelee päämäärää. JYP on Keski-Suomen lippulaiva urheilussa, mutta - ylläripylläri - siitä ei valtakunnallista brändiä saada koskaan aikaan.

Edit: vastauksena kysymykseen kuitenkin olisi, että ei, kaikilla joukkueilla ei ole ainakaan vielä brändiä, mutta esimerkiksi HIFK:llä toki on, mutta on joillakin muillakin. Brändissä on kuitenkin olennaista myös se, että se on näkyvä (sitä on jalostettu mutta vielä tärkeämpää, sitä on markkinoitu eteenpäin). Tässä markkinoinnissa eteenpäin HIFK on ollut edellä (tämä hetki arviointiajankohtana), ja joillakin brändin omaavilla se on taantunut.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
HPK on kohta kolmatta vuotta mainostanut itseään teemalla "Kovalla tunteella". Näkyyhän se pelaajamateriaalissa, muttei tulostaululla.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Tapparan kulumattomana brändinähän on ollut kahva- ja painikiekko ja annas olla kun Tukka-Jukka tekee paluun luotsaamaan sitä anti-jääkiekkoa, niin kyllä taas on joka paikka porua täynnä.

Totta puhuen joukkue on viime kausina valunut hyvin pitkälti siihen HMV-kategoriaan, kun ne penteleet eivät ole edes kahvanneet.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HIFK:lla on brändi. Siitä syystä joukkueesta puhutaan aina stadilaisena, fyysisenä ja kovana rymistelyjenginä, silloinkin kun totuus on tyystin toinen. IFK on onnistunut luomaan itsestään mielikuvan mainitun kaltaisena jenginä, eikä asemaa horjuta esimerkiksi se, että kärkipelaajat tulevat kärjistetysti lähinnä Oulusta ja coachit ties mistä. Toki HIFK:n on myös hyvä ajoittain pelata "brändin näköistä" lätkää, jotta mielikuva säilyy ihmisten mielissä vahvana.
Fanit tekevät joukkueen, ja IFK:n fanit rakastavat fyysistä jääkiekkoa. Silloin kun sitä ei olla nähty, kannattajat ovat kyllä tehneet selväksi että neppailu ei kiinnosta. IFK:n kannattajilla on tuo ihan oma "ryminäpronssi"-käsite, jossa on kyse siitä, että monet kannattajat näkevät mieluummin joukkueensa pronssiottelussa brändin näköisellä, helvetin ilkeällä, kovalla ja vauhdikkaalla kiekolla kuin finaaleissa KalPan tyylisellä kiekkokontrolliin perustuvalla mikkihiirikiekolla. Toki brändi on muuttunut lajin myötä paljonkin, esimerkiksi tappeluita nähdään nykyään hyvin vähän (joskin IFK:n peleissä edelleenkin useammin kuin muiden) ja ns. gooneille ei ole enää mitään käyttöä jos eivät osaa pelata.

Ennen kaikkea IFK:n brändi on siis se, mitä kannattajille tulee mieleen kun puhutaan IFK:sta. Joka ikinen punaisten kannattaja mainitsee fyysisyyden. Se on se mitä fanit janoavat, eikä muutama neppailukausi silloin tällöin sitä muuta miksikään. Kari Jalonen sai ensimmäisellä kahdella kaudellaan IFK:ssa paskaa niskaansa vähintään yhtä paljon siksi, että peli oli muniinpuhaltelua kuin siksi, että ei menestytty. Suuri osa tuntemistani HIFK:n kannattajista ei osaa arvostaa paskalla pelillä napattua kolmea pistettä yhtä paljon kuin monen muun joukkueen fanit. Monelle se brändin näköinen lätkä on vähintään yhtä tärkeää kuin menestys. Kari Jalonen toi kolmannella kaudellaan molemmat, IFK pelasi viime keväänä helvetin kovaa, fyysistä ja voittavaa jääkiekkoa ja brändi oli voimissaan.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Vähän vedän kotiinpäin tässä, mutta SaiPaa pidetään mielestäni kusipääkiekkojenginä jo brändin arvoisesti. Tänäkin vuonna on kuullut ennakoissa asti sana 'kusipääkiekko' SaiPan kohdalla, vaikka peli on ollut aivan jotain muuta.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Vähän vedän kotiinpäin tässä, mutta SaiPaa pidetään mielestäni kusipääkiekkojenginä jo brändin arvoisesti. Tänäkin vuonna on kuullut ennakoissa asti sana 'kusipääkiekko' SaiPan kohdalla, vaikka peli on ollut aivan jotain muuta.

Tämä on kyllä totta, jostakin Mälkiän ajoista jäänyt käsite elää edelleen vahvasti, vaikka kusipäisyydestä ei ole tietoakaan. Brändi-SaiPa!
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tällaisessa viestissä tiivistyy hyvin HIFK:n brändin vahvuus, kun SaiPa-kannattaja perustelee Jokerien brändittömyyttä esimerkiksi valmentajien kenkimisellä ja logon vaihtelulla (mitä vittua?). Naapurihan sitä vasta on pyörittänyt logorulettia petoineen, kilpineen ja tähtineen ja fudinut valmentajia ihan samalla tahdilla, unohtamatta sitä että viimeaikaiset kapteenit ovat näitä aikanaan juudaiksi kutsuttuja, mutta tämä kaikki yhdistetään jostain syystä Jokereihin.

Logosta puhuminen negatiivisessa mielessä Jokerien kohdalla on muutenkin ihan uskomatonta. Sehän juuri on sellainen kivijalka, jonka varaan rakentaa. Aikanaan oli jotain ihan snadia variaatiota ja sitten ysärin lopussa oli tuo sivulta päin kuvattu jokeri (joka oli itse asiassa varsin tyylikäs, mutta sai paskan vastaanoton "nikeyden" takia ja sen vuoksi, että alkuperäinen on niin tyylikäs, ettei sitä ole mitään syytä vaihtaa). Jos logoista halutaan nillittää, olisi katseet ehkä syytä kääntää jonnekin muualle kuin liigan tyylikkäimmän tunnuksen suuntaan.

Kilpisydämiä vuodesta 1929. Heh.
Meinaat, että (Sortavalan Palloseuran) perustamisvuodella on jotakin tekemistä tämän aiheen kanssa?
 

Flip#51

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Sanoisin, että brändiksi nouseminen edellyttää menestystä. Ei HIFK:kaan miksikään brändiksi olisi noussut, jos se olisi ollut rymistelevä divarin ja liigan väliä seilaava porukka.

Jokereilla oli menestysvuosiensa aikaan hyvä konsepti: taitavia kundeja ja ennen kaikkea omia junnuja. Kun ne omat kundit sitten kasvoivat ja lopettivat tai lähtivät änäriin (ja pelaavat siellä edelleen..), tästä brändin alusta ei pidetty kiinni, vaan alettiin lapata jengiä maakunnista. Yhtäkkiä hävisi tietty yhteisöllisyys, kun jätkät ei tunteneetkaan enää junnuista ja samalla menestys alkoi karttaa. Brändi karisi pois ja jäi vain sekasoppa. Turussa kustiin homma vielä pahemmin.

Vaikka tällä hetkellä miellänkin HIFK:n liigan ainoaksi brändiksi, Jokereilla on ehdottomasti edellytykset nousta samaan kastiini, mutta se vaatii menestystä. Eikä voida tietenkään kopioida naapurin rymistelytyyliä, vaan täytyy tehdä se toisella tavalla. HIFK:n täytyy antaa olla se örmykörmy paha poika, joka ajelee päin pleksejä. Jokerit syöttelee virnuillen alta pois ja tekee maaleja. Jokerit naureskelee, kun IFK menettää malttinsa ja haastaa riitaa. Ja maalin suulla oma jätkä torjuu kaikki kiekot vaikka päällään. Täytyy luoda täydellinen vastavoima ja sen toimiakseen, ainakin aluksi täytyy menestyä paremmin osoittaakseen, että se tyyli on parempi.

HIFK:lla on juuri nyt niin vahva jalansija sen vuoksi, että sillä on molemmat: brändi ja menestys. Kuka ei haluaisi olla osana sellaista? Koska tästä yhtälöstä brändiä ei voi pölliä itselleen, on siis pöllittävä menestys. Tästä keväästä olisi hyvä aloittaa.
 

Dängleri

Jäsen
KalPan nykyinen brändihän on itse lähtöisin jo Mestis-ajoilta ja melkein antaisin pientä kunniaa tämän tuomisesta Mika Pieniniemelle. Silloin aloitettiin tuoda vahvasti luisteluun ja liikkeeseen perustuvaa kiekkoa jota Virran tullessa ruotuun painotettiin vielä enemmän yhdistettynä voimakkaaseen kiekonhallintaan, kaukalon molemmissa päissä. Tuokkola taas toi oman mausteensa tähän eli pikkaisen suoraviivaisuutta lisää mutta edelleen vahvasti kiekon pitämiseen tilanteen niin vaatiessa. Kun uutta valmentajaa etsittiin niin silloin jo vahvasti annettiin signaalia että valmentajan pitää olla KalPan pelitavan näköinen. Samoin pelaajahankinnoissa painotetaan tietyn tyyppistä, nopeaa, taitavaa, pelaajatyyppiä.

Edellä kuvaamasi KalPaan liittyvät piirteet ovat mielestäni enemmänkin osa pelityyliä/pelillistä identiteettiä.

Termillä brändi tarkoitetaan tavaramerkin ympärille muodostunutta positiivista mainetta. KalPan brändiksi sopisikin näin ollen esim. "kasvattajaseuruus" (taipuuko tuo sana edes noin?), tai sitten esim. seuran itsensä vahvasti esiintuoma "yhteisöllisyys" tai "eettinen (=puhdas) urheilu".
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
HPK on kohta kolmatta vuotta mainostanut itseään teemalla "Kovalla tunteella". Näkyyhän se pelaajamateriaalissa, muttei tulostaululla.

Niin itse mainostanut. Vaikka en tykkääkään joukkueen nykytilasta, niin silti näkisin että Kerholla on brändi mikä on aika harvinaista pikkuseuralla. Vieläkin saa kuulla kiekollisesti taitavasta jengistä jossa nimettömistä pelaajista nousee liigatähtiä, vaikka vuosiin ei näin ole ollut. Myös SaiPa pelaa Etelä-Karjalaista kusipääkiekkoa joka näkyy jossain määrin jengissä.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Sanoisin, että brändiksi nouseminen edellyttää menestystä.
Ei pidä paikkaansa. Brändi on mielikuva, johon tuote yhdistetään. HIFK yhdistetään attribuutteihin, jotka ovat suunnilleen niin kaukana toisistaan tosiasiallisesti kuin mahdollista, joten HIFK on siksi vahvin brändi liigassa. Tästä muuten juurtaa juonensa myös HIFKsta usein käytettävät termit: "mielikuvaseura" ja "mielikuvitusseura".
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tarviiko mun espoolaisena bluesin kannattajana sanoa tähän mitään?

Itseasiassa Bluesille on muodostumassa yksi tunnistettavimmista identiteeteistä, eli brandi. Sitkeä, venymiskykyinen, taisteleva, loukkaantuva ja ikuinen kakkonen. Äärimmäisen sympaattista. Jatkakaa valitsemallanne tiellä.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
...Penan lähdettyä ei IFK:n johtoportaassa olla keskitytty enää vaalimaan mitään brändejä vaan rakentamaan menestyvää joukkuetta.
...

Eipä tuosta montaa viikkoa ole, kun IFK:n joukkueen kasaamisesta vastaava Tom Nybondas sanoi FST:n Sportmagasinetin haastattelussa; "Haluamme vaalia IFK:n perinteitämme, eli kovaa ja fyysistä pelitapaa. Tavoittelemme siis fyysisesti pelaavia kavereita, joilla on kova kilpailuvietti."
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ilmankos Epsoolainen Audi kansa ei ole ottanut seuraa omakseen, vaan kannattelee noita Hesan/Stadin joukkueita

Heität tuon läpällä, mutta tuossa voi hyvinkin olla perää.

Itse syntyjäni espoolaisena voin hyvinkin nähdä tilanteen, jossa jotain "omat pojat"- juttua on vaikea myydä diplomi-insinöörille.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Brändi on ennen kaikkea mielikuva.

HIFK on onnistunut ylläpitämään brändiään jo ainakin neljän vuosikymmenen ajan. Oma kokemusperäinen brändirekisteröintini tapahtui Brewerin myötä ja siitäkin on pian neljäkymmentäviisi vuotta. Isältäni kuulin kuitenkin, että esimerkiksi Åke Lindman oli ilmentymä HIFK-brändistä - kovaotteinen, mutta myös taitava. Joten brändi oli olemassa jo, ja jostain se Åkekin oli tyylinsä löytänyt :)

Bluesilla näen orastavan ajokoirakiekko-brändin. Sisältää mielettömän määrän työtä ja 'kykyjensä ylittämisen' tiukassa paikassa. Tappara puolestaan ei valitettavasti ole päässyt irti 'kahvaamisbrändistään'. Porilaisten 'hulluus' on kestänyt jo pitkään sekin.

Jokerien taitokiekko oli jo hyvällä mallilla ja sen itseoikeutettu ilmentymä lähimenneisyydessä oli Otto. Tosin oma jokeribrändäyksen rekisteröintini vie niinkin kauas kuin 70-luvun 'nallipyssyketjuun', joka oli taitava, vikkelä ja vastustajalle tuhoisa :)

Sitten välillä on tehty kaikenlaisia kokeiluja, jotka eivät välttämättä jokeribrändin kannalta olleet onnistuneita. Mm. Hanlonin aika ja pelaajaprofiililtaan osastolla 'tappelijat' eivät tiukasti ottaen vieneet brändijatkumolla yhtään eteenpäin, vaikka saattoivat olla kyllä viihdyttäviä. Paitsi Hanlon :)

HIFK:n etu tässä kisassa on ollut se, että kokoonpanoista on aina löytynyt joko kovuus/fyysisyys, peräänantamattomuus tai taitavuus - parhaissa joukkueissa nämä kaikki yhdessä ja huonoimmissakin jokin näistä. Näin mielikuva on säilynyt.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Kilpisydämiä vuodesta 1929. Heh.

"Jatkosodan jälkeen Sortava luovutettiin Neuvostoliitolle ja urheiluseurat päätyivät evakkoon Kuopioon. Vuonna 1945 Sortavalan Palloseura ja Sortavalan Pallo yhdistyivät Sortavalan Palloseuraksi ja seuraavana vuonna otettiin käyttöön nykyinen nimi Kalevan Pallo (KalPa)"

heh heh
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös