Liigakarsinta 2009: Ässät – Sport

  • 283 753
  • 915

Shearer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tosi hienoa että Sport pääsi tänne asti. Minulle on lopulta yllätys että Ässät tuli vastaan, veikkasin että liigasta karsintoihin tulisi SaiPa. Playoutit kaiken muuttaa voi näemmä. Harmi porilaisten kannalta, että kohtalaisen hyvä runkosarja ei nyt auttanut.

Yleinen veikkaus lienee, että Ässät voittaa 4-0 tai 4-1. Oma veikkaukseni ei poikkea tuosta.

Paperilla Ässät on parempi, siitä ei epäilystäkään. Onhan se selvää että kun on enemmän rahaa, niin sillä saa paremman joukkueen.

Toivon että Sport laittaa kunnon taistelun pystyyn, puolustaa aivan taitojensa ylärajoilla, eikä anna tuumaakaan periksi. Jos näin käy ja turpaan tulee 4-0 niin se vituttaa, mutta ei jätä selittelylle sijaa. Parempi voittaa aina.

Sportin puolustus oli haavoittuvainen jo Mestiksessä, joten saa nähdä miten käy liigaseuraa vastaan. Näkisin että myös Ässillä pakisto on se heikoin osa-alue.

Tuomas Takalaa, Eetu Heikkistä ja muita Sportin pelaajia ei varmaan pahemmin tarvitse motivoida tähän ottelusarjaan. Tamilla siis ei pahemmin ole ongelmia siinä. Toisaalta tuskin Ässätkään ihan takki auki lähtee pelaamaan.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Juuri näin, vaan voiko näitä edes väännellä ? Tami tietty vetää omaa showtaan, mutta missä ja koska haastaja olisi saanut tai sille olisi kuulunut kotietu ? Tami voisi vaihtaa jakauksen toiselle puolelle ja herätä 2000-luvulle, mun papereissa ja urheiluymmärryksessä haastaja tulee aina ensin vieraskehään. Siitä ei varmaan kenelläkään ole epäselvyyttä, kumpi on haastaja ja kumpi haastettava.

No, ei pitäisi olla minunkaan mielestä. En kanssa ymmärrä alkuunkaan, miksi haastaja saisi kotiedun? Perusteista ehkä vähäisin ei ole esimerkisi se fakta, että Ässät on kumminkin voittanut liigakaudella jokaisen joukkueen, mukaanlukien tulevan mestarin. No, Tami-show alkoi ja sitä on nyt luvassa tuutin täydeltä. En silti usko, että mitään suurempaa riitaa Apen ja Tamin välille tulee. Se näkyy pitkälle, että miehet kunnioittavat ja arvostavat toisiaan. Mutta mistäs sitä ikinä tietää...?
 

Jokeriarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Toiseksi, viime ja edelliskausi olivat paljon häpeällisempiä kausia, kuin tämä. Toistaiseksi. Jos nyt pudotaan, niin sitten olen täysin samaa mieltä. Mutta jos Sm-Liiga jatkaa näitä vitun vammaisia playoutteja, niin en tule yhteenkään liigapeliin ensi kaudella. Niin paljon vituttaa nyt nämä turhat paskapelit. Ja olisin samaa mieltä, vaikka oltaisiin heti päästy kuiville. SaiPa oli 58 pelin runkkarissa viimeinen, joten sen olisi pitänyt olla heidän homma olla karsinnoissa. Aivan kuten Ässien, jos viimeisiä oltaisiin sarjassa oltu.

Mä olen kyllä kieltämättä samaa mieltä playouteista nyt kun niitä pelattiin ja kiinnostus nähtiin. SM-liigan pitkästä runkosarjasta menee muutenkin jo 10 joukkuetta playoffseihin, joten mikä merkitys enää 58 kierroksen runkosarjalla on jos on aivan sama onko runkosarjassa jumbo vai sijalla 11. Enkä nyt tietysti selittele porilaisten ja raumalaisten puolesta lähtökohtia playouteihin, mutta olivathan ne täysin eri kuin Tapparalla ja SaiPalla, jolla oma tehtävänsä oli sentään jo kierroksia sitten selvä. Kun taas Lukko ja Ässät taisteli viimeiseen asti playoff-paikasta, niin onhan siinä kieltämättä aika pakkopullan makua mennä pelaamaan playouteja. Ja kun nämä pelit eivät yleisöäkään kiinnostaneet, niin ei ole mitään syytä jatkaa tällaisia ensi kaudella. Runkosarjan viimeinen sitten liigakarsintaan Mestiksen voittajaa vastaan.

Ja vaasalaisten puolesta on täällä sormet ristissä. Varmasti mielenkiintoinen karsinta tulee ja kiva olisi nähdä nämä kapinat telkkaristakin. Sarjan ensimmäinen ottelu lieneekin jo sanomatta se Tamin The Steal.
 

Diablo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Urheilullisesti avoimet sarjat
Paperilla Ässät on parempi, siitä ei epäilystäkään. Onhan se selvää että kun on enemmän rahaa, niin sillä saa paremman joukkueen.
Niin. Paitsi että me olemme ainakin Vaasassa todistaneet tuon "faktan" niin monen monta kertaa vääräksi, kun meitä ovat höykkyyttäneet kaiken maailman LeKit ja HeKit...
 

12961

Jäsen
Mutta ei muuta kuin onnea matkaan Ässille, vaikka päävihulainen olettekin niin en minä sentään Mestikseen putoamista toivo. Ja toisaalta taas en voi mitenkään toivoa että Tami onnistuisi nostamaan Sportin liigaan, sitä pullistelua ei jaksa kukaan katsella.

Meikäläisellä ei sinänsä ole mitään Sportia, Tamia eikä Vaasaa vastaan, mutta porilaisen hulluuden katoaminen liigakartalta olisi tyrmistyttävää. Hävittäisiin myös yksi kuumimmista paikallispareista.

Nyt kun meillä on pelit loppuneet voinkin sitten kannustaa pataa kaikin rinnoin, kertakaikkiaan liian legendaarinen seura Isomäkineen päivineen tipahtamaan sarjasta.

Ongelmana on pelaajien motivoiminen tulevaan sarjaan, takana on kuitenkin pitkä tie jo heikosti motivoineita playoutteja. Mikäli Pata lähtee sarjaan kunnolla motivoituneena en usko Sportin voittamisen olevan paha rasti.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters

Ihmemies

Jäsen
Ässät lähtee ennakkosuosikkina tähän ottelusarjaan. Toivon kuitenkin hartaasti, että Sport pystyisi laittamaan kunnolla kampoihin hieman ylimielisen oloisille Porilaisille, niin kaukalossa kuin katsomossakin. Porilaiset näyttävät pitävän säilymistä liigassa lähes itsestään selvyytenä, mutta epäilen että tässä käydään vielä tiukka ottelusarja.

Se on varmaa, että lauantaina Porissa tullaan näkemään katsomossa melko huima taisto. Red Army saapunee koko kaupungin kiekkokiiman saattelemana useamman bussin voimin.

Valmistautukaa Pori tähän:

http://www.youtube.com/watch?v=JK4OBrclfz8
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Heh. Jokseenkin omituisia lausuntoja Tamilta Satakunnan Sanomille, olisikohan Juha Saaren kanssa jo kolmaskin olut mennyt ennen haastattelua?-) Kyllähän pirullisia ja ylpeitä porilaisia vastaan Tami on aivan paras tässä henkisessä sodankäynnissä. Taisto on alkanut, sitä Tami kovasti tuntui tänään painottavan mestisfinaalien ratkettua. Ei siinä kiekkoleijona #79 paljoa Mestis-mestaruutta jäänyt juhlimaan, kun katse oli jo lauantaina alkavassa sarjassa.

Itse kyllä nautin vielä tästä kauan jahdatusta Mestis-mestaruudesta, mutta kyllä suon kaiken ambition Tamille liigakarsintoja varten. Sport tulee kovaa ja nälkäisenä. Tämä on Vaasalle suuri mahdollisuus ja ilmaiseksi Pori ei tule liigapaikkaansa säilyttämään.
 

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen verran mitä katselin pelejä Urheilukanavalta niin ei pitäisi olla hädän päivää. Ässillä nimittäin. Karmea määrä virheitä saatiin mahtumaan jopa yhteen vaihtoon mikä toisaalta tekee pelistä viihdyttävämpää seurata. En vaan millään usko, että Sport neljään kertaan Ässät voittaa.

Pelit alkavat ilmeisesti Porissa? Olisi tietenkin mielenkiintoista jos Sport jollain ihmeen kaupalla veisi ensimmäisen ottelun niin varmasti löytyisi Vaasasta kunnon möykkää kotipeliin. Tunnelmaa kun tuntuu ainakin telkkarin välityksellä Vaasasta löytyvän.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
I don't think so... ainakin tänään kanava oli Urheilukanava ja mestisfinaali... erätauoilla sitten Canalilta TPS-Jyppiä.
Tässä vain pohtii, että minkälaisen shown nuo länsirannikon veijarit saa aikaan ;-)

Nojoo, voi olla, että osittain minullakin on kiinnostus suurempi karsintoja kohtaan. Tosin tämä johtuu vain ja ainoastaan oman joukkueeni katkerasta siirtymisestä kesälaitumille hiljattain.

Uskallan kuitenkin väittää, että valtaosaa kiinnostaa enemmän semifinaalit varsinkin, kun karsintajengeistä vain toinen pelaa hurmostilassa ja toinen koittaa repiä parhaimpansa irti väkisin. Porissa tuskin nähdään urheilujuhlan ilmapiiriä, vaikka vieraskannattajat varmasti möykkää pitävätkin.

Pelin tasosta nyt mitään puhumattakaan...
 

TD

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Feran tytöt <3
Täälläkin huoleksi mainittu Ässien taloustilanne ja sen kestäminen mahdollisen putoamisen yli mietityttää Raumallakin. Mutta eikös joskus kauden alla ollut SM-liigan johdon taholta puhetta että liigaosake on arvokas myös siksi, että turvaa putoajan talouden myös Mestikseen?

Mitä sitten Ässien kotietuun tulee, niin mielestäni tässä on juuri Sportin iskun paikka. Molemmat pelit Porissa katsomassa käyneenä, täytyy todeta että Sport ja henki pystyy helpommin siellä yllättämään Ässät. Mikä joukkue se olisi, joka ei Vaasassa tuossa hurmoksessa syttyisi kun on väännetty 7 peliä tyhjille katsomoille?

Paikallispelien ja perinteiden vuoksi olisi sääli, mikäli Ässät tippuisi. Toisaalta ei tekisi huonoa meidänkään paikallispelien tunnelmalle parin vuoden tauko.

Tsemppiä molemmille ja petkut pystyyn, että akselilla C+/Nelonen/UK lyötäisiin viisaat päät yhteen ja tehtäisiin positiivisia päätöksiä.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Kuten moni on todennut, niin mielenkiintoinen ottelupari tulossa. Vaikka Raumalainen olenki niin henk koht toivon että Sport voittaisi sarjan ja tiputtaisi Ässät mestikseen. Olishan siinä se huono puoli, että siinä Lukko menettäisi hiukan lipputuloja, kun Lukko-Ässät pelejä ei ole, mutta eipä nuo näyttänyt paljon yleisöä kiinnostavan (sarkasmia playouttien osalta), että ei kai sillä väliä ole. Sitten syy miksi toivon Sportin voittoa.

1. Ihan puhtaasti Tamin takia. Olen aina tykännyt Tamin jutuista ja olisi kiva nähdä Sport ja Tami liigassa.

2.Tuntuu Sport muutenki mielenkiintoisemmalta kun Ässät. Ainakin mulle.
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Mielenkiintoinen sarja tulossa, sanonpahan vaan. Nähdäänkö Tami ensi kaudella liigassa, vai päättyykö hänen pesti jokatapauksessa? Melko epeli

Sportti liigaan!
 

A-piste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, SM-liigan perustajajäsen
Oho, olipa täällä liigasaleissa kirkkaat valot ja kiiltävät lattiat! Sitähän mä vaan tulin sanomaan, että olen ollut pikkunassikkana paikalla, kun Sport liigassa väänsi. Ja olen ollut paikalla liigakarsinnassa, kun takaisin divariin pudottiin (tai kun liiga meidät sinne pudotti). Kyllä kauan on pitkä aika. On oikeastaan aika kummallista, että vasta näin pitkän tauon jälkeen olemme jälleen koputtelemassa liigan ovella. Vaasa on kuitenkin myös jääkiekkokaupunkina varsin perinteikäs ja Pohjanmaa alueena väkirikas sekä taloudellisesti hyvinvoiva. Ehkä nyt olemme löytämässä sen punaisen langan, jolla saadaan rakenettua menestyvä lätkäjoukkue Vaasaan ja Pohjanmaalle.

Liigakarsinnasta sinänsä ei minulla ole hirveästi odotuksia. Ässät on lähes jokaisella pelillisellä mittarilla meitä edellä. Mutta tämähän on jääkiekkoa, jossa miracle on ice saattaa silloin tällöin toteutua! Mä lähden liikkeelle siitä, että 1-2 kotipeliä pystyttäisiin voittamaan. Kolme kotipeliä tekisi taloudellekin todella nannaa. C´mon Sport!
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ainoa syy miksi haluan nähdä Sportin voittavan on Alpo.

Jos Ässät tippuisi divariin niin eiköhän Alponkin ura SM-liigassa olisi vihdoinkin ohi ja ei tarvitsisi kuunnella sitä jatkuvaa itkemistä ja jeesustelua julkisuudessa.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Kyllä minua ainakin Ässä-fanina pelottaa pirusti.
Eihän viimeksi divariin lähdettäessäkään kukaan Jokipoikien pelaajista ollut kelvollinen edes Levon luistimien nauhoja sitomaan, mutta lähtö tuli silti.
Mielestäni nyt pitäisi antaa Apelle kenkää ja pistää Kivi vastuuseen loppukaudeksi. Pelisysteemeistä viis, parempi taitotaso yhdistettynä henkiseen herätykseen riittää kyllä Sportia vastaan. Tämänhetkisellä vireystilalla etu on Sportilla ja Ässät lähtee mestikseen. Viime reissu tosin palautti vähäksi aikaa hurmoksen Isomäkeen, eli olisiko tuokaan niin huono vaihtoehto?
Varsinkin, jos sillä saataisiin säkkituoli siirrettyä kauas parakin nurkasta?
Onneksi olen itse matkoilla, ettei tarvitse todistaa nöyryytystä paikan päällä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Veikkasin, ettei Sport häviä yhtään kotipeliä, joten Sportilla on ne neljä ottelupalloa ottaa liigapaikka. Aika pahalta kyllä näytää.
 

Putte

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Tommy Wingels, San Jose Sharks
Veikkaan, että Sport voittaa avausottelun Porissa ja ei häviä kertaakaan kotona ja se on siinä. Toivottavasti Sport näpäyttää kunnolla J-P Vuorista, joka on julkisesti puhunut, ettei liigaan voi todellisuudessa nousta.

Sport liigaan!
 
Lyhyesti: aivan varmasti on.

Tuosta raha-asiasta olen kiinnostunut. Onko siellä yhteisö lähtenyt rahoitukseen mukaan? Pankista ei varmaan lätkää varten ihan helposti lainaa saa.

Sportilla on hieman talousvaikeuksia ollut. Onko nähtävissä valoa tunnelissa?

Sportille tsemppiä. Penniäkään ei ole kiinni, mutta pienempää on aina kiva huntata.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Radio Rockin korporaatio soitti vaasan sportin mestaruusjuhliin ja sen verran jurrissa oltiin vielä aamukasilta, että mestaruutta on juhlittu urakalla. :-) Koskas ne liigakarsinnat alkoikaan? :-)

Hauska puhelu sinänsä.. Ilmeisesti puhelimessa oli joku pelaajista kun puhuttiin Tamin egosta. Ko pelaaja selitti kuinka Tammisen lähestyessä jäähallia ovet avautuvat ja lämmin henkäys tulee halliin, se on tamin ego. Sitten tulee vasta tami itse. Aikoivat soitella myöhemmin aamulla tamille ja ajaa joitain pätkiä tuosta pelaajan haastattelusta.
 
Viimeksi muokattu:

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Ässä-pelaajille ja totta kai koko organisaatiolle tämä on äärimmäisen epämiellyttävä tilanne. Pelit jatkuvat, vaikka turpaan on tullut tiheään tahtiin.

Sportilla on varmasti nyt hurmos päällä, mutta veikkaan, että se jää pelkäksi pikkulasten kapinaksi. Kerran voivat kotonaan voittaa, mutta siihen se sitten jääkin. Ässät löytää sen verran lisävirtaa, että Porissa pelataan ensi kaudellakin liigakiekkoa.

Tamin vaativa pelitapa (kuten mies itse totesi) ei vaan yllätä Ässiä. Aika sekavaa sähellystä tuo Sportin pelaaminen on loppujen lopuksi ollut. Sportilla on ihan laaja materiaali, mutta todelliset ratkaisijat puuttuvat.

Suhonen murskaa Tamin unelman ja Sport urheilee ensi kaudellakin Mestiksessä.

4-1.
 
Suosikkijoukkue
Ilves, Edmonton
Hyviä vääntöjä tarjosivat Jokipojat ja Sport. Liigan pleijareita ei ole tullut katseltua sekuntiakaan, mutta Mestiksen pelejä olen tiiraillut.
Joensuun puolella olin finaaleissa, mutta Sport meni ja voitti. Tami ja rantaruotsalaiset eivät liiemmin miellytä, mutta sikäli tämä on parempi vaihtoehto, että Sport kykenee kenties jotenkin haastamaan Ässät. En usko, että Jokipojista olisi ollut tähän.
Lisäksi Sportilla lienee realistinen mahdollisuus lunastaa liigalisenssi, mikäli sellainen ihme sattuisi, että he voittaisivat ottelusarjan.

Ape vs. Tami. Tami vs. Ape.
Mielenkiintoista ottelusarjaa odottelen ja veikkaan Ässien vievän tämän voitoin 4-2.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
TosiFanin ehdottama arvonta ei olisi mikään pöllömpi ratkaisu.

Ei olisikaan, mutta kun asioista päättävien ideariihi pääsee kunnolla vauhtiin lienee lopputuloksena playout-sarja puolueettomalla kentällä paras kolmesta -periaatteella, ja sen voittaja saa karsintoihin kotiedun.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Sportin wagonissa ehdottomasti ollaan. Harmi, että näitä pelejä ei sitten ilmeisesti nähdä, vaikka kiinnostusta näyttäisi olevan läpi valtakunnan. Kovasti toivon Sportille 4 voittoa, mutta kovin vaikeaa se on. Varmaa lienee se, että Sport tulee antamaan pirullisen vastuksen Ässille, mutta mihin se riittää, on toinen juttu. Sportilta puuttuu Kivenmäen ja Salmisen kaltaiset taitavat pelaajat. Mutta ykköskentän takana Sport pystyy antamaan takuulla tasaveroista painikaveria (vaikka taidossa edelleen vähän jäisi). Ratkaisu muodostunee siitä, miten Suomalaisen Jaakko onnistuu ja miten Sport onnistuu pimentämään Kivenmäen ja Salmisen.
Pakkiosastot näyttävät mielestäni yllättävänkin tasaisilta, joskin Sportilla lienee enemmän hasardialttiuta. Hyökkäys menee edellä mainituin syin Ässille. Maalivahtiosaston erot ovat pieni kysymysmerkki. Kilpeläinen on toisinaan muuri, mutta toisinaan lipsahtelee. Suomalainenkin saattaa nousta vielä ihan uudelle tasolle, kun kiekkoa sataa tasaisesti kohti. YV peli Sportin osalta huolestuttaa eniten. Jos on Alpo videoita katsonut niin riittää, kun antaa koko ajan painetta Sportin kiekolliselle. Aika heikkoa on taitotaso YV:ssä.

Realistisesti veikkaan Ässien 4-2 voittoa, joka olisi myös pieni voitto Sportille ja Mestikselle. Toivon kuitenkin, että Sport yllättäisi kaikki ja voittaisi 4-3 tai 4-2.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös