Mä en tiedä näkikö muut, mutta mä näin ongelman, kun Tapparassa alettiin Mattilasta kaavailla kärkisentteriä.
En tiedä mikä siellä mättää, varmaan monta syytä, mutta mä en jotenkaan tykkää tuollaisesta henriheinosta kärkiketjuissa. Paitsi jos olet oikeasti saatanan hyvä, ja nimi on Aleksander Barkov.
Jos nyt vertaat vaikka viime kauden sentteristöön, jolla sattu mestaruuskin irtoamaan, niin ei kyllä lähtökohtaisesti ainakaan heikentynyt ollut tälle kaudelle lähtötilanne. Kyllä jossain ihan muualla on Tapparan ongelmat, kun sentteristö kauteen lähdettäessä ja ongelmien näkeminen viime kesänä sen perusteella alkaa olemaan jo melkosta meedion käsialaa.
Referenssiksi viime kauden sentteristö
Somppi-Liedes-Rauhala-Rönn/Keskinen/Kontiola
Rönnillä alla 22 peliä miehissä, Keskisellä nolla. Konna eläkkkeeltä rapakunnossa kesken matkaan.
Tän kauden alla
Mattila-Räsänen-Somppi-Rauhala-Keskinen
Keskinen teki välissä läpimurron, Liedes vaihtui Mattilaan ja eläköitynyt Kontiola Räsäseen. Tuosta, jos on haistanut Tapparan kauden ongelmat, niin melkosella hajulla on saanut olla, koska se oli nimenomaan se sektori joka merkittävästi vahveni kesällä.