Sä olit hyvin hiljaista poikaa tässä ketjussa marraskuun alusta itsenäisyyspäivään asti. Sitten vähän kuin taikaiskusta aktivoiduit jälleen. Hassua?Näinkö on, siis todella? Hassua.
Sä olit hyvin hiljaista poikaa tässä ketjussa marraskuun alusta itsenäisyyspäivään asti. Sitten vähän kuin taikaiskusta aktivoiduit jälleen. Hassua?Näinkö on, siis todella? Hassua.
Jep. Aktivoiduin Kärppien ollessa pahassa alakulossa ja sain kohtuullisesti vittuilua, koska uskoin Kärppien nousuun hankalassa tilanteessa.Sä olit hyvin hiljaista poikaa tässä ketjussa marraskuun alusta itsenäisyyspäivään asti. Sitten vähän kuin taikaiskusta aktivoiduit jälleen. Hassua?
Ei kai se kahden tappion jälkeen ole taistelu ohi?Ei riittänytkään Kärpillä luottamuksen vahvistaminen valmentajaan, kumma homma. Luulisi sen olevan 100% varma keino.
Ei tietenkään, odotin vain Kärpiltä pelkkiä voittoja kun kerran oikein luottamuksenkin vahvistivat.Ei kai se kahden tappion jälkeen ole taistelu ohi?
Se lienee sitten sinun haaste, ei minun.Ei tietenkään, odotin vain Kärpiltä pelkkiä voittoja kun kerran oikein luottamuksenkin vahvistivat.
Yhden voiton se silloin vaati. Pitkä tappioputki katkesi, ja oltiinkin taas Tapparan ykköshaastajia.Sä olit hyvin hiljaista poikaa tässä ketjussa marraskuun alusta itsenäisyyspäivään asti. Sitten vähän kuin taikaiskusta aktivoiduit jälleen. Hassua?
Ei kai se kahden tappion jälkeen ole taistelu ohi?
Hieman enemmän odotin Kärpiltä noiden Torson hehkutusten jälkeen. Oli todella vaisu Kärpät, yhtä heikko kuin alkukaudesta.
Samaa mieltä, että Kärpät on ulkona TOP4 sijoituksesta vaikka se teoriassa onkin mahdollista. Pitkään on ollut jo niin, että neljän joukkoon vaaditaan yli 1,7 pisteen keskiarvoa eli ts. noin 102 pistettä. Tuohon päästäkseen Kårppien pitää pelata loppukausi (20 ottelua) tuolla mainitsemallasi 2,25 pisteen keskiarvolla. Onhan se mahdollista, mutta äärimmäisen epätodennäköistä. 15 kolmen pisteen voittoa riittää 20 ottelusta tuohon 2,25 keskiarvoon.Noh, se on kuitenkin todennäköistä, että Kärpät nousee neljän sakkiin. 20 peliä jäljellä ja 12 pistettä kirittävää.
Jos saipa ottaa lopuista peleistään 1p/o, niin se vaatii Kärpiltä jo lopun 20 pelin ajalta 1,6p/o jotta nousevat tasapisteisiin.
Jos Ässät pelaisi loppukauden samalla pistekeskiarvolla kuin tämän 40 matsia tähän asti, vaatisi Ässien kanssa tasapisteisiin pääseminen 2,25p/o Kärpiltä.
Nämä luvut lähinnä siksi tuon esille, että niin paljon on muuttujia Kärppien matkalla top4 sijoituksen saavuttamiseksi, etten edelleenkään keksi miten sitä voi kukaan sanoa todennäköiseksi.
Edelleen se on mahdollista, mutta joka tappio syö tuota mahdollisuutta aika paljon heikommaksi.
7 joukkuetta pitää ohittaa.
Kärpät taistelee pääsystä playoffeihin, ei top 4 sijoista. Tällä viikolla joukkue paini pahimpien kilpakumppaniensa kanssa sijoista 9-12. Hävisi molemmissa maalit ja maaliodottamat.Samaa mieltä, että Kärpät on ulkona TOP4 sijoituksesta vaikka se teoriassa onkin mahdollista. Pitkään on ollut jo niin, että neljän joukkoon vaaditaan yli 1,7 pisteen keskiarvoa eli ts. noin 102 pistettä. Tuohon päästäkseen Kårppien pitää pelata loppukausi (20 ottelua) tuolla mainitsemallasi 2,25 pisteen keskiarvolla. Onhan se mahdollista, mutta äärimmäisen epätodennäköistä. 15 kolmen pisteen voittoa riittää 20 ottelusta tuohon 2,25 keskiarvoon.
Kerhon pudotuspelipaikka on neljän pisteen päässä. Kärpillä neljänteen sijaan on matkaa 12p.No, jos mä uskon yhä, että Kerho pääsee sääleihin, niin miksei joku saisi uskoa Kärppien top4-sijoitukseen?
Joskus reilu 10 vuotta sitten Kerhon piti voittaa about 10 vikasta 12 pelistä tms. Pantse Arvosen luomulätkällä mahdottomasta tuli mahdollinen. Kärpät voisi kokeilla samaa.Kerhon pudotuspelipaikka on neljän pisteen päässä. Kärpillä neljänteen sijaan on matkaa 12p.
Kerhon nousu on ihan tehtävissä. Kärpiltä vaaditaan (Mikkelin) ihmettä, pohjoisen puhuria ja ties mitä.
Ei minulla ole ollut ymmärryksestä asia missään vaiheessa kiinni. Ei sinun minulle tarvitse todennäköisyyslaskentaa opastaa. Kyse oli näkemyserosta Kärppien iskukyvyssä.Joko nyt edes ymmärrät miksi kutsuin sitä täysin päättömäksi pitää Kärppien nousua top neloseen todennäköisempänä kun sen ulkopuolelle jäämistä?
Ei minulla ole ollut ymmärryksestä asia missään vaiheessa kiinni. Ei sinun minulle tarvitse todennäköisyyslaskentaa opastaa. Kyse oli näkemyserosta Kärppien iskukyvyssä.
Niin tuossahan keskusteltiin tilanteesta, mitkä mahdollisuudet Kärpillä on nousta sijalta yhdeksän sijalle neljä perin tasaisessa sarjassa. Kärpät matkasi tuolloin kuntopuntarin piikkipaikalla ja oli voittanut kymmenestä pelistä kahdeksan. Ei tuossa keskusteltu runkosarjan voitosta. Minä pidin Kärppiä niin vahvana, että Kärpät pystyy nähtyä pidempään ylläpitämään voittokulkua, monet muut eivät. Tuossa oli se näkemysero, ei todennäköisyyslaskennassa. Enää ei keskustella edes pääsystä neljän joukkoon. Pääsy neljän joukkoon on enää himmeän toivonkipinän varassa.Näkemysero? Voimasuhdearviossa 1., sarjataulukossa 11. Does not compute.
Eli tämä on taas sitä tyypillistä cherrypickingiä. Otetaan lyhyt katsaus omaan agendaan sopivasta kohdasta ja takki auki, henkselit paukkuen julistamaan evankeliumia, mikä se ikinä sattuu olemaankaan. Toki tätä tekevät muutkin, se kaikille sallittakoon. Mutta jos on yli puolet kaudesta sarjan kehnompaa puoliskoa, sitä ei yksi suonenveto vielä muuta konvehdiksi. Se tasainen sarja ei tarkoita sitä, että nousu sarjataulukossa on helppoa. Se tarkoittaa sitä, että se on vaikeaa.Niin tuossahan keskusteltiin tilanteesta, mitkä mahdollisuudet Kärpillä on nousta sijalta yhdeksän sijalle neljä perin tasaisessa sarjassa. Kärpät matkasi tuolloin kuntopuntarin piikkipaikalla ja oli voittanut kymmenestä pelistä kahdeksan. Ei tuossa keskusteltu runkosarjan voitosta. Minä pidin Kärppiä niin vahvana, että Kärpät pystyy nähtyä pidempään ylläpitämään voittokulkua, monet muut eivät. Tuossa oli se näkemysero, ei todennäköisyyslaskennassa. Enää ei keskustella edes pääsystä neljän joukkoon. Pääsy neljän joukkoon on enää himmeän toivonkipinän varassa.