. Viime kaudella oli ainut jengi, joka laittoi Tapparan vähän ahtaalle jopa keväällä.
Pieni offtopikki, koska ei liity tähän kauteen, mutta pitää vähän kotiinpäin vetää, että äläpä unohda tepsiä. Ei ollut KalPa ainut jengi.
. Viime kaudella oli ainut jengi, joka laittoi Tapparan vähän ahtaalle jopa keväällä.
Nopiaan ja semmoseen™ tietenkin. Höh!Mihinkä pelitapaan?
Varmaan joka joukkueelta löytyy identiteetti, olipa pelipaikatonta tai möyrintää tai vaikkapa nopia ja semmonenNopiaan ja semmoseen™ tietenkin. Höh!
Onhan se selvää että mestari on ylivoimainen pohjoisen puhuri Kärpät, kestomenestyjä porkkanapöksyt tai Villen liigan isoimmalla pelaajabudjetila operoiva HIFK. Muut haastaa. Lämsällä ei riitä ja Hölö saa potkut joulukuussa.
Voisikohan syy olla nimenomaan juuri siinä, että kaikki mahdollinen on vaihdettu? Vaihtamisen kiimassa ja huumassa on hukattu sekä punainen lanka että identiteetti.Voi kuule. Sen kun joku tietäis, niin tuskin JYP olisi vuodesta toiseen niin paska. Kaikki mahdollinen on vaihdettu mitä voi, mutta paskuus vaan on ja pysyy.
Erästä Ilvesleirin kirjoittelijaa edelliskaudelta lainatakseni näkisin, että porkkanapöksyjen menestymismahdollisuudet on taas täysin siitä kiinni , että tuleeko Ilves vastaan pudotuspeleissä.Onhan se selvää että mestari on ylivoimainen pohjoisen puhuri Kärpät, kestomenestyjä porkkanapöksyt tai Villen liigan isoimmalla pelaajabudjetila operoiva HIFK. Muut haastaa. Lämsällä ei riitä ja Hölö saa potkut joulukuussa.
Kyl mä Ässät ja KooKoon laskisin myös positiivisiin yllättäjiin. Kummaltakaan en mitään oottanut ja ovat nyt sijoilla 6. ja 7.Vielä on matkaa siihen, että Ilves olisi ykköshaastaja. Toki uskon Hölöön prosessivalmentajana eli jospa kerrankin olisimme keväällä iskussa.
Näin yleisesti ei valtavia yllätyksiä. SaiPa ja K-Espoo positiivisia ja Jukurit negatiivinen aloitus.
Odotellaan vielä toiset kymmenen kierrosta miten menee. Ässät oli Härkälän komennossa viime kaudella hyvä ensimmäiset (10?) pelit, ja sitten alkoi notkahtaa ja peli meni passiiviseksi.Kyl mä Ässät ja KooKoon laskisin myös positiivisiin yllättäjiin. Kummaltakaan en mitään oottanut ja ovat nyt sijoilla 6. ja 7.
Ja siis Ässät on Lukon edellä, jonka piti olla Satakunnan jengeistä se selkeesti parempi.
Espoo on saanut nyt sen hyvän alun (IFK-tuplapelejä lukuunottamatta) tuloksellisesti kauteen mikä oli erittäin toivottavaa. Mikä parasta, pelikin on näyttänyt HPK-pelin jälkeen koko ajan paremmalta ja itse asiassa materiaaliin nähden varsin hyvältä.SaiPa ja K-Espoo positiivisia ja Jukurit negatiivinen aloitus.
Ai että mä vihasin JYPiä ja sitä "kierrekakkalogoa" noihin aikoihin. Paitsiomaali play offeissa. Yksi mun KalPa-faniuden kamalimpia hetkiä. Wallinheimoa myös vihasin.JYPin semidynastia on kyllä kaukainen muisto vaan tänä päivänä. En usko menevän edes 12 joukkueen pudotuspeleihin. Lähempänä melkein karsintoja tällä kaudella.
Muistelisin, että itekkin olin toivomassa ja tuomitsemassa sarjan kuoppaamista aivan turhana jo silloin CHL:ää edeltävän sarjan aikana, mutta edelleen tuo näyttää nitkuttavan hengissä. Enkä pidä koko sarjasta tänäkään päivänä, paitsi siitä osuudesta, jossa saa kovia reenipelejä alle ennen Liigan aloitusta.Tuo CHL on kyllä käsittämätöntä paskaa. Viime kaudella joku Bolzanon idiootti huitoi Frimanin sormen poikki, ja nyt Gadzaan täysin turha polvitaklaus jatkoajalla, tilanteessa jossa kummallakaan ei ole enää mitään panosta. Vähän kuin joku HJK:n pelaaja vetäisi jonkun Tottenhamin pelaajan kylmäksi panoksettomassa ottelussa.
Voisi lätkäistä noille jämäjengeille 100 000 euron sakkoja noista idioottimaisista sekoiluista. Toki taitaapi tätä menoa CHL olla kuollut ja kuopattu kohta, eikä kyllä tule ikävä. Noilla sääntömuutoksilla yritettiin vissiin saada jotain kiinnostavuutta sarjalle, mutta ihan paskaahan tuo on, varsinkin kun tuomarointikin on niin surkeaa, että korostaa vielä sääntömuutosten merkitystä.
Tämä ei ole provo, todella toivoisin että olisi. Katsoin eilen moneen vuoteen liigamatseja. En tiedä itkeäkö vai nauraa. Onko tämä liigan taso nykyään vai sattuiko kaikille eilen pelaajille vaan huono päivä ?
Ei ollenkaan mikään provo. Yksi surullinen esimerkki oii Tappara - Jyp peli viime lauantailta. Toki Tapparalla on hyvä materiaali ja pelitapa tuntuu toimivan, mutta tasoero oli aivan järkyttävä. Peli olisi voinut päättyä 10-0. Itse nautin hyvästä jääkiekosta ja sitä se ei ollut lauantaina.
Itselle yksi syksyn odotetuimmista otteluista on, kun Lausanne tulee CHL:ssä vastaan Tampereella ensi viikolla. Valitettavasti Liigassa ei voi näin kovia joukkueita kohdata.
Ei ollenkaan mikään provo. Yksi surullinen esimerkki oii Tappara - Jyp peli viime lauantailta. Toki Tapparalla on hyvä materiaali ja pelitapa tuntuu toimivan, mutta tasoero oli aivan järkyttävä. Peli olisi voinut päättyä 10-0. Itse nautin hyvästä jääkiekosta ja sitä se ei ollut lauantaina.
Itselle yksi syksyn odotetuimmista otteluista on, kun Lausanne tulee CHL:ssä vastaan Tampereella ensi viikolla. Valitettavasti Liigassa ei voi näin kovia joukkueita kohdata.
Ilves: dominoi Liigaa (pl. Ässät) ja haistattaa CHL:lle paskat? :D Siellä kolmella ketjulla liikkeellä oleva Rouen höyhentää tupsukorvia, joilla kuitenki lähes normaali kokoonpano jalkeilla Suomea lukuunottamatta.