Ei tosiaan ota selvää Tapparan kyvyistä, eikä vakuuta oikein pelikään. Mikä tietenkin on tosi outoa, kun käytännössä johtaa sarjaa ja on sitä tehnyt suurimman osan kaudesta. Tuo pelkästään on jo tosi outoa. Edes kohtuullisella yv-pelillä johtaisi vielä enemmän...
Heljanko voitti HIFK:n maalivahdit edellisessä pelissä ja on vastaavaa tehnyt koko kauden. Siinä varmasti yksi syistä tämän kauden yllätykselliseen menestykseen (minut ainakin on yllättänyt). Peli on jotenkin saamatonta, syksyllä peli näytti siltä miltä Jukureiden nyt, heti kiekon saataessa lähdettiin samantien ylöspäin. Nyt ei lähdetä vaan tuntuu, että kaikki odottavat jotain ja mitään ei tapahdu. Kyllähän vastustajat sen nopean lähdön alkoivat scouttaamaan pois, mutta nyt tuntuu ettei peli aukea sitten millään. Peli on paljon tylsempää katsottavaa kuin syksyllä. Ketjut vaihtelee kovasti ja kemiat ei yhtä lukkunottamatta oikein pelitä. Se toki vielä voi korjaantua, kun "oikeat" pelit alkaa.
Runkosarjan voitto olisi kiva, mutta itse asiassa tärkeämpi olisi olla 2:n parhaan joukossa. On niin suuri hyöty saada sääliplayoff joukkue vastaan. Toinen on pelannut jo minisarjan ja itse saanut nuolla haavojaan viikon. Toisella mahdollisesti tullut lisää loukkaantumisia yms ja itse saanut parannella omiaan. Sanomattakin on selvää, että sijoilla 3-6 päätyvät joutuvat paljon kovempaan puristukseen päästääkseen välieriin. Jengien tasaisuus tekee siitä aikamoisen painin.
Vaikka osa porukasta näköjään liputtaa Tapparan ulos mestaruustaistelusta, minä en tee niin. Enkä itse asiassa ketään kuuden joukosta. Kaikki noista tuntuu voitettavilta, mutta taasen kaikilla on myös mahdollisuus voittaa. HIFK:n ja Ilveksen osalta maalivahtipeli ehkä eniten mietityttää. Toki myös se mihin Peltonen todella pystyy. Pelicansilla ja Jukureilla on kaikki palikat, rosterin kapeus lienee Jukureilla suurin epävarmuus. Kärpistä en pysty sanomaan mitään, kun en ole uuden valmennuksen aikaisia pelejä nähnyt. Tainnut sementoida paikkansa kuuden joukossa, että lienee varteenotettava sekin.