Kiva nähdä realistisia arvioita. Eikä värilasein kirjoitettuja.Nyt kun täälä väännetään näistä valmentajista en oikein ymmärrä tätä joidenkin pakonomaista tarvetta pistää Marjamäki ykkoseksi. Itsellä ei mahdu edes top3 koska en ole ikinä seurannut KHL:ää enkä Jokereita joten en pysty arvioimaan niitä vuosia. Eikä se mielestäni kerro kuinka hyvä Liiga valmentaja olet vaikka olisit ollut KHL:n paras valmentaja viimeiset 10 vuotta. Itse arvioin Liiga valmentajat liiga näyttöjen perusteella.
Aivan selvä top3 tällä hetkellä.
1. Tapola (voiko tästä oikeesti olla edes erimieltä?)
2. Ahokas
3. Virta
Tuon kolmikon jälkeen arvioisin Marjamäen sijalle 4-6
Olen lukenut ja tiedän sinun suuren arvostuksesi Marjamäkeä kohtaan. Marjamäen neljää KHL-kautta olet kuitenkin mollannut ja sen merkitystä aliarvioinut. Jos huomasit, Marjamäen ja Tapolan KHL-suorittamisesta oli kyse siinä keskustelussa, johon liityit mukaan.Ehkä sinun kannattaa hieman kaivaa syvemmin mitä mieltä olen Marjamäestä, aloittaen vaikka ketjun avausviestistä.
Minä vieläkin kysyn, että missä minä olen mollannut Marjamäen KHL-aikaa? Etsi minulle sellainen viesti, niin syön sanani välittömästi, koska ainakaan tietääkseni en ole miestä mollannut, vaan todennut että on vetänyt tasapaksusti taikka tasapaskasti, näkökulmasta riippuen.Olen lukenut ja tiedän sinun suuren arvostuksesi Marjamäkeä kohtaan. Marjamäen neljää KHL-kautta olet kuitenkin mollannut ja sen merkitystä aliarvioinut.
Minusta on hassua jättää suoritukset Liigan ulkopuolella huomiotta, mutta eipä siinä mittään. Jos pureudutaan Marjamäen suorituksiin Liigassa niin kaksi kautta Bluesissa ja kolme kautta Kärpissä. Kärpissä kaksi kultaa ja yksi pronssi sekä Bluesissa välieräpaikka ja toisella kaudella sekaisin olevasta organisaatiosta potkut. Minusta erikoisen lähtökohdan lisäksi, eli huomioit vain yhden sarjan suorittamisen, päädyt myös perin erikoiseen lopputulemaan, eli sijoitat Marjamäen kovilla näytöillä vasta Liigan valmentajarankingin sijoille 4-6.Nyt kun täälä väännetään näistä valmentajista en oikein ymmärrä tätä joidenkin pakonomaista tarvetta pistää Marjamäki ykkoseksi. Itsellä ei mahdu edes top3 koska en ole ikinä seurannut KHL:ää enkä Jokereita joten en pysty arvioimaan niitä vuosia. Eikä se mielestäni kerro kuinka hyvä Liiga valmentaja olet vaikka olisit ollut KHL:n paras valmentaja viimeiset 10 vuotta. Itse arvioin Liiga valmentajat liiga näyttöjen perusteella.
Aivan selvä top3 tällä hetkellä.
1. Tapola (voiko tästä oikeesti olla edes erimieltä?)
2. Ahokas
3. Virta
Tuon kolmikon jälkeen arvioisin Marjamäen sijalle 4-6
Juu tiedän kyllä Marjamäen recordin liigasta. Noista vuosista vaan on jo hetki aikaa. Sen jälkeen ollut maju ja KHL hommia. Marjamäki voi ihan hyvin olla Liigan paras valmentaja ja jos jonkun valmentajan haluaisin omaan joukkueeseeni se olisi Marjamäki, mutta oma arvioni perustuu nyt tämän hetken liiga näytöillä tämän hetken valmentajiin.Minusta on hassua jättää suoritukset Liigan ulkopuolella huomiotta, mutta eipä siinä mittään. Jos pureudutaan Marjamäen suorituksiin Liigassa niin kaksi kautta Bluesissa ja kolme kautta Kärpissä. Kärpissä kaksi kultaa ja yksi pronssi sekä Bluesissa välieräpaikka ja toisella kaudella sekaisin olevasta organisaatiosta potkut. Minusta erikoisen lähtökohdan lisäksi, eli huomioit vain yhden sarjan suorittamisen, päädyt myös perin erikoiseen lopputulemaan, eli sijoitat Marjamäen kovilla näytöillä vasta Liigan valmentajarankingin sijoille 4-6.
Laitan tuohon alle kaksi, jotka löytyivät samantien. Boldaukset ovat minun tekemiäni. Se, että kirjoitat tasapaskasta ja vääristelet Jokereiden pudotuspelimenestystä kertoo minusta hyvin asenteestasi Marjamäen KHL-ajanjaksoa kohtaan.Minä vieläkin kysyn, että missä minä olen mollannut Marjamäen KHL-aikaa? Etsi minulle sellainen viesti, niin syön sanani välittömästi, koska ainakaan tietääkseni en ole miestä mollannut, vaan todennut että on vetänyt tasapaksusti taikka tasapaskasti, näkökulmasta riippuen.
Nyky-historian huonoin Leijonien päävalmentaja ja KHL-Jokereissa tasapaksua (taikka tasapaskaa) suorittamista ja poikkeuksetta lauluun ensimmäisellä kierroksella.
Kärpistä lähdön jälkeen ei mies paljon ole mainetekoja tehnyt Jokereissa, jossa potkuja huudeltiin viimeiset pari vuotta ja maajoukkueen peräsimessä veti täysin vituiksi. Ei kai niillä näytöillä voisi kuvitella, että mies on Liigan parhaimpia valmentajia, mutta niin sen asian silti näen.
Juurihan esim. Via Dolorosaa ansiokkaasti toi sen esiin, miten keskikertaisesti Marjamäki KHL:ä vuosinaan suoritti ja toi myös esiin kohtuullisen pohjanoteerauksen maajoukkue vuosina. Eikä minusta ole väärin sanoa, että Marjamäki suoritti KHL:ä vuosinaan keskinkertaisesti. Nii, Marjamäen viimeisestä Liigakaudesta on 6-7v aikaa jo. Ei se siis minusta ole nykytasosta minkääntasoinen mittari.Minusta on hassua jättää suoritukset Liigan ulkopuolella huomiotta, mutta eipä siinä mittään. Jos pureudutaan Marjamäen suorituksiin Liigassa niin kaksi kautta Bluesissa ja kolme kautta Kärpissä. Kärpissä kaksi kultaa ja yksi pronssi sekä Bluesissa välieräpaikka ja toisella kaudella sekaisin olevasta organisaatiosta potkut. Minusta erikoisen lähtökohdan lisäksi, eli huomioit vain yhden sarjan suorittamisen, päädyt myös perin erikoiseen lopputulemaan, eli sijoitat Marjamäen kovilla näytöillä vasta Liigan valmentajarankingin sijoille 4-6.
No minun mielestä se on tasapaksua suorittamista, jos poikkeuksetta ensimmäisellä kierroksella lähtee lauluun, kauden keskeyttänyttä koronaa laskematta. Joku voisi myös sanoa, että se on tasapaskaa suorittamista, jos ei pidemmälle päästä, jonka tähden se olikin suluissa näkökulmasta riippuen.Se, että kirjoitat tasapaskasta ja vääristelet Jokereiden pudotuspelimenestystä kertoo minusta hyvin asenteestasi Marjamäen KHL-ajanjaksoa kohtaan.
Marjamäki on valmentanut viime vuodet liigaa kovemmissa paikoissa, eli KHL:ssä ja maajoukkueessa, eikä täten ole voinut antaa näyttöjä liigavalmentamisesta. Se, miksi Marjamäki on ollut viime vuodet liigaa kovemmissa paikoissa, johtuu hänen timantin kovista liiganäytöistään, jotka puolestaan ovat sinulle liian kaukaisia. Huomaatko paradoksin? Toinen paradoksi on se, että pidät Marjamäkeä Liigan 4-6 parhaana valmentajana, mutta silti ottaisit hänet mieluiten oman joukkueesi valmentajaksi. No joo, se selittyy varmaan Marjamäen Ilves taustalla.Juu tiedän kyllä Marjamäen recordin liigasta. Noista vuosista vaan on jo hetki aikaa. Sen jälkeen ollut maju ja KHL hommia. Marjamäki voi ihan hyvin olla Liigan paras valmentaja ja jos jonkun valmentajan haluaisin omaan joukkueeseeni se olisi Marjamäki, mutta oma arvioni perustuu nyt tämän hetken liiga näytöillä tämän hetken valmentajiin.
Se selittyy nimenomaan Marjamäen Ilves taustalla ja sillä, että ennen majua ja KHL:ä näytöt olivat hurjat. Maju ja KHL nyt ei mennyt niin hyvin kuin olisi voinut odottaa.Marjamäki on valmentanut viime vuodet liigaa kovemmissa paikoissa, eli KHL:ssä ja maajoukkueessa, eikä täten ole voinut antaa näyttöjä liigavalmentamisesta. Se, miksi Marjamäki on ollut viime vuodet liigaa kovemmissa paikoissa, johtuu hänen timantin kovista liiganäytöistään, jotka puolestaan ovat sinulle liian kaukaisia. Huomaatko paradoksin? Toinen paradoksi on se, että pidät Marjamäkeä Liigan 4-6 parhaana valmentajana, mutta silti ottaisit hänet mieluiten oman joukkueesi valmentajaksi. No joo, se selittyy varmaan Marjamäen Ilves taustalla.
Jukka Jalonen olisi todella kova valmentaja Liigaan, ihan kärkeä, jopa yksinään paras. Jos moinen tilanne iskee päälle, pitää pohtia tarkemmin. Sinä ilmeisesti asettaisit hänet sijoille 4-10, kun ei ole liiganäyttöjä kuin ammoisilta ajoilta?Pakko nyt kysyä, että olisiko Jukka Jalonen sinun mielestä paras liiga valmentaja jos päättäisi tulla liigaan valmentamaan?
Eipä siinä sitten mittään. Miksi Marjamäki ei ole valmentanut kuuteen vuoteen Liigassa? Miten hän olisi voinut antaa näyttöjä Liigassa viime vuosilta?Ja ei en huomaa mitään paradoksia. Marjamäen näytöt liigasta on kuuden vuoden takaa.
Toki. Ja listauksissakin huomaa, kuinka "recency bias" vaikuttaa niissäkin. Jotain ollisaloja sun muita tietyllä tavalla vielä vajavaiset näytöt omaavia valmentajia heitellään ties minne yläkastiin. Toki näissä on myös tottakai tulevaisuuden ennustusta mukana.Ja ei en huomaa mitään paradoksia. Marjamäen näytöt liigasta on kuuden vuoden takaa.
Tapola on sen verran ihmiskyrpä, että katotaan kuinka joukkue jaksaa katella sitä vielä tämänkin kauden..Kuusela sitä varmasti jo aika paljon inhoaa.. Siihen vielä Lehterä ja Savinainen kaveriksi, niin voi olla että läikkyy(taas).
No en mää Jukka Jalosta ainakaan Tapolan edelle nostaisi.Jukka Jalonen olisi todella kova valmentaja Liigaan, ihan kärkeä, jopa yksinään paras. Jos moinen tilanne iskee päälle, pitää pohtia tarkemmin. Sinä ilmeisesti asettaisit hänet sijoille 4-10, kun ei ole liiganäyttöjä kuin ammoisilta ajoilta?
Kyllä Torson kanssa ihan mielenkiintoisia ja hyviä keskusteluita saa useastikin aikaan, kunhan muistaa objektiivisuuden katoavan sillä samalla sekunnilla kun puhe kääntyy edes minimaalisesti johonkin mikä liittyy Kärppiin.Mutta tää nyt taivaan tosi, että sun kanssa ei kannata olla erimieltä.
Viimeisen 20 vuoden aikana Rautakorpi on tehtaan takuulla onnistunut päävalmentaja Liigassa, niin Lukon, Tapparan kuin Kerhonkin päävalmentajana, joten en näe mitään syytä miksi ei JYPin riveissä onnistuisi.
Miksi ei kannata? Olenko jotenkin loukannut sinua? Kyllä minun kanssa kannattaa olla erimieltä ja keskustella. Turhaan möksähdät. Rohkeasti tulta päin!Mutta tää nyt taivaan tosi, että sun kanssa ei kannata olla erimieltä.
Hienoa!Rohkeasti tulta päin!
No minun mielestä se on tasapaksua suorittamista, jos poikkeuksetta ensimmäisellä kierroksella lähtee lauluun, kauden keskeyttänyttä koronaa laskematta. Joku voisi myös sanoa, että se on tasapaskaa suorittamista, jos ei pidemmälle päästä, jonka tähden se olikin suluissa näkökulmasta riippuen.
Mitä mainetekoja Marjamäki sitten Jokereissa teki, kun sen olet boldannut? Potkujen huutelu on myös karu fakta, voit mennä itse lukemaan Marjamäen ketjua sinne.
Mielikuvat vaikuttaa ihmisillä. Sama juttu Dufvan kohdalla. Molemmat ovat tehneet hyvinkin kunnioitettavan uran ja esim. Dufva on sellainen takuuvarma laivan vakauttaja vähintään ollut aina. Esiin nousee se oma puolueellisuus, mikä on miellyttävää jääkiekkoa ja sillä listalla nämä kaksi taitavat olla siellä ihan häntäpäässä. Tuloksilla tai muilla saavutetuilla asioilla ei ole niinkään paljoa painoarvoa nähdäkseni heitä arvioitaessa.Viimeisen 20 vuoden aikana Rautakorpi on tehtaan takuulla onnistunut päävalmentaja Liigassa, niin Lukon, Tapparan kuin Kerhonkin päävalmentajana, joten en näe mitään syytä miksi ei JYPin riveissä onnistuisi.
Oikeastaan varmaan 'varmin' tae valmentajana menestykseen.
Toki kiistelty persoona, mutta itse näen ne kateellisten kitinänä.
Et todellakaan ole loukannut.Miksi ei kannata? Olenko jotenkin loukannut sinua? Kyllä minun kanssa kannattaa olla erimieltä ja keskustella. Turhaan möksähdät. Rohkeasti tulta päin!
Sama homma. Olen pitänyt Dufvaa satavarmana ammittilaisena monta vuotta, mutta enää ei luottoa riitä itselläkään, eikä sitä välttämättä Sportin organisaatiokaan ole valmis lisäämään.Toisaalta itse olen ehkä ensimmäistä kertaa sijoittamassa Dufvaa valmentajien listalla alempaan kastiin. Onko vähän jäämässä junasta kuitenkin nykykiekon vaatimuksista?