Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2022–2023

  • 1 049 289
  • 5 041

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Näin se on nähtävä. Esimerkiksi HIFK pitäisi alkaa tuolta pelaamaan n. 2p/o tahtia, että olisi saumat kuuden joukkoon.

@Bulvaani ei välttämättä kannata niitä pisteitä tuijottaa, kun joukkueilla eri määrä otteluita.
Mä olen myös skeptinen HIFK:n suuren nousun suhteen. Aika vaikeaa on kun edellä olevia joukkueita tuohon kuuden joukkoon on lukumääräisesti iso joukko. Esim. sijan kuusi alapuolella olevista joukkueista ei kukaan muu saisi pelata tykkiä loppukautta ja ylempänä olevista jonkun pitäisi pelata huono loppukausi.

2 p/o tahtiin en HIFK:n osalta nähdyn perusteella usko. Vaatisi Halosen pistämistä kilometritehtaalle ja useampaa tarpeeseen tulevaa hankintaa. Yv-pakkia, pelintekijöitä hyökkäykseen noin esimerkkinä. Ja Taposen pariksi jonkun muun kuin Halosen.
 

WestCoast110

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, I Giallorossi
Mä olen myös skeptinen HIFK:n suuren nousun suhteen. Aika vaikeaa on kun edellä olevia joukkueita tuohon kuuden joukkoon on lukumääräisesti iso joukko. Esim. sijan kuusi alapuolella olevista joukkueista ei kukaan muu saisi pelata tykkiä loppukautta ja ylempänä olevista jonkun pitäisi pelata huono loppukausi.

2 p/o tahtiin en HIFK:n osalta nähdyn perusteella usko. Vaatisi Halosen pistämistä kilometritehtaalle ja useampaa tarpeeseen tulevaa hankintaa. Yv-pakkia, pelintekijöitä hyökkäykseen noin esimerkkinä. Ja Taposen pariksi jonkun muun kuin Halosen.
Näkisin itse, että jos IFK:n kelkka kääntyi nyt, eli nuo viimeisimmät pelit ovat uusi suunta, niin toivo elää. Jos tulee vielä notkahdus ja sitten yritetään nousua taas niin on liian myöhäistä. Nyt pitää olla raiteet suorat tai kuuden sakki jää haaveeksi.

10 joukkoon taas jos IFK ei pääsisi puhuttaisiin melkoisesta skandaalista jo. Ja tuossa joukkue on nytkin käytännössä kiinni jo, vaikka tuntuu koko alkukausi olleen todella surkeaa. Kertoo paljon siitä, mikä on oletusarvo IFK:n otteista, kun taas vastaava rämpiminen on monen muun joukkueen kannattajalle "business as usual" kaudesta toiseen.
 

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Kyllä IFK tulee paikan 10. joukosta ottamaan. SaiPa on taistelussa myös vielä mukana, saa nähdä riittääkö.

Lukko todennäköisesti rallattelee runkosarjan voittoon, sen verran vakuuttavaa meno on. TPS on myöskin suoritustasoltaan aika varma, kolmen joukkoon ? Tappara tullee olemaan kuitenkin sijoilla 2-3.

Pelicans on pelannut todella hyvin, kuitenkin uskon, että sijoitus tulee jonkin sijan alaspäin viidenneksi.

Kärppien peli ei vakuuta. Osa "isoista pelaajista" on nimenomaan vain isoja (ja hitaita), sijoitus 6-7. Ilves tuonne johonkin välille 4-6 asettunee. Todennäköisesti olen väärässä.
 

mas59

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Vanha totuus: kun on hyvät maalivahdit ja hyvät keskushyökkääjät, niin sitoutunut joukkue tekee tulosta!

Tämä kuvaa Pelicansia: Liigan selvästi paras maalivahtikaksikko. Nimettömät, mutta oikeasti mihin vain vertailukelpoiset keskushyökkääjät ( Paitsi Jasek, joka on liigan paras allround sentteri) ja vielä sitoutunein joukkue.... Tuo vaan vie aina korkealle liigassa.
Kun vielä puolustus on hyvä ja hienosti roolitettu: kokeneet Andersson ja Mylläri, taitava Eronen ja vielä taitavampi Vilen. Sitten Utunen on luotettava kaikessa ja nuoret nostavat tasoaan koko ajan.

Korkean työmoraalin nopeat laitahyökkääjät lisänä.

Silloin maaliolettama ei oikein ole hyvä vertailukohta! Voitot lasketaan ja niitä tulee usein kun harvoin päästää 2 maalia edes.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
No en nyt ihan vielä sanoisi noin. Esim Pelicans-TPS (sarjassa 2-3) piste-ero 5 pistettä ja KalPa-HPK (sarjassa 7-8) piste-ero 4 pistettä. Kyllä tuolla vielä sijoitukset muuttuu. Väitän, että esim HIFK tulee vielä nousemaan monta pykälää ennen kuin runkosarja on taputeltu.

Niin no.

HIFK varmaan tulee maksimissaan nousemaan ehkä siihen Bottom8 kärkeen, eli varmaankin 8.sijalle.
 
Viimeksi muokattu:

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos viime kaudella 96 pisteellä pääsi kuuden joukkoon, niin HIFK tarvitsisi loppukaudella pisteitä 1,79 per ottelu. Ei tuo nyt niin mahdottomalta kuulosta, mutta epäileväinen olen pääseekö HIFK tuohon. Sen verta vaikea alkukausi on ollut.

Jos HIFK pelaisi 2 pisteen otteluvauhdilla, niin taistelisivat he jo pleijareiden kotiedusta.

Toki omassa arviossa edessä olikin se noin sana, koska kaudet vaihtelevat, mutta itse olen pitänyt sellaista 99 pistettä sellaisena, että sillä päästään top6 vaikka joskus silläkin on oltu 7. sijalla. Onko muuten tietoa kuinka pitkään Taponen on pois, koska Halosella ette tule tässä liigassa pärjäämään. Pojan itsetunto hävisi täysin viime keväänä eikä sitä takaisin ole saanut.

Myös mielenkiintoista nähdä kantaako Pelicansin lento koko kauden vai tuleeko jossain kohtaa pudotusta. Ei olisi ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun lento katkeaa lyhyeen hyvän alkukauden jälkeen.

Varmoina top6 joukkueina pidän tällä hetkellä Lukkoa, Tapparaa ja Kärppiä. Jokaisella kokoonpanossa sen verran laatua ja taustalta löytyy myös rahaa uusiin hankintoihin. Fifty-fifty joukkueina pidän tällä hetkellä Ilvestä ja Tepsiä. Ilves parantelee edelleen haavoja Myrrän potkuista, mutta viimeistään ensi vuoden puolella pitäisi jo näkyä selvästi Pennasen käden jälki ja tulosta syntyä. TPS puolustaa jo nyt riittävän hyvin, mutta hyökkäyspeli sakkaa sen verran pahasti ettei ole varmuutta pystyykö TPS saamaan tarpeeksi laadukasta hyökkäyspeliä pysyäkseen top6 vauhdissa mukana. Viimeisen top6 sijan annan tällä hetkellä Pelicansille.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Muistaakseni Ilves kävi sarjakärjessä Sjöblomin aikoihin marraskuussa, mutta tämän lähdettyä tippui lopulta sijalle 11.

Mihin tämä liittyy? No Pelicans ei ole niin hyvä joukkue kuin nyt näyttää. Se pelaa omalla huipputasollaan kun muiden joukkueiden pelin pitäisi kehittyä enemmän paremmista yksilöistä johtuen.

Ja ei, en ennusta vastaavaa romahdusta, mutta pidän aika ruusuisena kuvaa, jota nyt Pelicansista maalataan. Mitään sitä vastaan minulla ei ole, että Pelsut pärjäisi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
No Pelicans ei ole niin hyvä joukkue kuin nyt näyttää. Se pelaa omalla huipputasollaan kun muiden joukkueiden pelin pitäisi kehittyä enemmän paremmista yksilöistä johtuen.
Pelicans nimenomaan on niin hyvä joukkue kuin miltä se näyttää. Yhtenäinen, nöyrä, puolustuspää edellä pelaava hyvin valmennettu joukkue, jolla on sarjan paras maalivahtitandemi tukena.

Tietenkään Pelicans ei ole sarjan nimekkäin tai rahakkain seura, mutta nimenomaan joukkueena tiiviisti pelaamalla se on jyrännyt muita alleen. Mielenkiinnolla seuraan miten Pelsun kausi kehittyy, sillä kaikesta huolimatta meillä on myös suht nuori ja kokematon rosteri. Kevään pelit on oma maailmansa ja sinnekin on vielä pitkä matka.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelicans nimenomaan on niin hyvä joukkue kuin miltä se näyttää. Yhtenäinen, nöyrä, puolustuspää edellä pelaava hyvin valmennettu joukkue, jolla on sarjan paras maalivahtitandemi tukena.

Tietenkään Pelicans ei ole sarjan nimekkäin tai rahakkain seura, mutta nimenomaan joukkueena tiiviisti pelaamalla se on jyrännyt muita alleen. Mielenkiinnolla seuraan miten Pelsun kausi kehittyy, sillä kaikesta huolimatta meillä on myös suht nuori ja kokematon rosteri. Kevään pelit on oma maailmansa ja sinnekin on vielä pitkä matka.

Lähinnä tuossa taisi olla ajatuksena se, että paljonko Pelicans pystyy nykyisestään nostamaan tasoa ja kehittämään peliään, kun vääjäämättä parempien yksilöiden ja suurempien budjettien seurojen peli kehittyy kauden mittaan.

Itse näkisin että Pelicans taistelee loppukaudesta suorasta playoffpaikasta, ja uskon että päätyykin sen saavuttamaan päätyen runkosarjan sijalle 6.

Tällä hetkellä itse ennustaisin runkosarjan osalta loppukauden osalta jotakuinkin näin:

Sijat 1-4: Lukko, Tappara, TPS, Kärpät

Sijat 5-8: Ilves, Pelicans, KalPa, HIFK

Sijat 9-12: HPK, KooKoo, Jukurit, Ässät/JYP

Sijat 13-15: JYP/Ässät, Sport, SaiPa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Lähinnä tuossa taisi olla ajatuksena se, että paljonko Pelicans pystyy nykyisestään nostamaan tasoa ja kehittämään peliään, kun vääjäämättä parempien yksilöiden ja suurempien budjettien seurojen peli kehittyy kauden mittaan.

Itse näkisin että Pelicans taistelee loppukaudesta suorasta playoffpaikasta, ja uskon että päätyykin sen saavuttamaan päätyen runkosarjan sijalle 6.

Tällä hetkellä itse ennustaisin runkosarjan osalta loppukauden osalta jotakuinkin näin:

Sijat 1-4: Lukko, Tappara, TPS, Kärpät

Sijat 5-8: Ilves, Pelicans, KalPa, HIFK

Sijat 9-12: HPK, KooKoo, Jukurit, Ässät/JYP

Sijat 13-15: JYP/Ässät, Sport, SaiPa.
Itse en uskaltaisi vielä nykynäytöillä rankata HIFK:ta noin ylös. Siis periaatteessa rosterin pitäisi riittää helposti sijoille 5-8 mutta valmennus on todella iso kysymysmerkki, ja lisäksi pistetahdin olisi kiristyttävä huomattavasti.

Pelicansin kaikki pelit nähneenä olen sitä mieltä että paikan top4:ssä pitäminen on ihan realismin rajoissa, ennen kautta en tähän olisi toki itsekään uskonut. Alkukausi on mennyt niin hyvin että olisin pettynyt jos top6 paikka ei toteudu. Näin ne tilanteet muuttuu.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pelicansin kaikki pelit nähneenä olen sitä mieltä että paikan top4:ssä pitäminen on ihan realismin rajoissa, ennen kautta en tähän olisi toki itsekään uskonut. Alkukausi on mennyt niin hyvin että olisin pettynyt jos top6 paikka ei toteudu. Näin ne tilanteet muuttuu.

Eikös Pelicans pyörinyt viime vuonnakin siinä 10-15 ottelun jälkeen kärkikastissa? Sitten tulikin se isompi slumppi ja valahtivat säälipleijareihin.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pelicans nimenomaan on niin hyvä joukkue kuin miltä se näyttää. Yhtenäinen, nöyrä, puolustuspää edellä pelaava hyvin valmennettu joukkue, jolla on sarjan paras maalivahtitandemi tukena.

Tietenkään Pelicans ei ole sarjan nimekkäin tai rahakkain seura, mutta nimenomaan joukkueena tiiviisti pelaamalla se on jyrännyt muita alleen. Mielenkiinnolla seuraan miten Pelsun kausi kehittyy, sillä kaikesta huolimatta meillä on myös suht nuori ja kokematon rosteri. Kevään pelit on oma maailmansa ja sinnekin on vielä pitkä matka.
Jossain kohtaa ne nuoretkin kasvavat aikuisiksi. Eikös näistä nuorista nyt suurin osa ole ollut mukana sen 3-4 kautta kuluva kausi mukaanlukien, joten nyt voi hyvinkin olla Pelsuilla se kausi kun hedelmät korjataan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Eikös Pelicans pyörinyt viime vuonnakin siinä 10-15 ottelun jälkeen kärkikastissa? Sitten tulikin se isompi slumppi ja valahtivat säälipleijareihin.
Taidettiin olla näihin aikoihin sijoilla 5-6, ihan näin kova pistetahti ei silloinkaan ollut. Todellinen slumppi alkoi 11. joulukuuta tappiolla Ässille. Kuten sanoin, seuraan mielenkiinnolla miten kausi kehittyy.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Taidettiin olla näihin aikoihin sijoilla 5-6, ihan näin kova pistetahti ei silloinkaan ollut. Todellinen slumppi alkoi 11. joulukuuta tappiolla Ässille. Kuten sanoin, seuraan mielenkiinnolla miten kausi kehittyy.

Itsekkin kyllä mielenkiinnolla seuraan mihin Pelicans tuosta etenee. Lahdessa pelatussa Pelicans-TPS pelissä pelasitte mielestäni todella hyvää hyökkäyspeli, missä löytyi mielikuvitusta ja juonikkuutta. Oli stoppeja, ristiinajoja, pieniä pudotuksia. Kovin nuori tuo teidän joukkue on ja pohdinkin miten mahtaisi sitten pudotuspeleissä käydä, jos ei kokemusta hommata kauden aikana.
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä top 6 -sijoitus olisi Pelicansille kova juttu. Siihenkin on vielä pitkä matka. Marras-joulukuu tulee näyttämään suuntaa kaudelle. Viime vuonna oli yksi sysimusta jakso, mutta ehkä siitä on opittu.

Jos pitäisi veikata, niin samanlaista sukellusta ei nähdä, mutta pistetahti rauhoittuu jonkin verran. Hieno alkukausi nyt kuitenkin ja nämä ovat tärkeitä pisteitä kevättä ajatellen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Kovin nuori tuo teidän joukkue on ja pohdinkin miten mahtaisi sitten pudotuspeleissä käydä, jos ei kokemusta hommata kauden aikana.
Juuri eilisen voiton jälkeen mietin ihan samaa. Oikeastaan tällä hetkellä pidän top4 sijaa playoff-menestystä todennäköisempänä :D Jukurit oli viime kaudella runkkarin toinen ja kuinkas kävikään pleijareissa.

Pudotuspelit on täysin oma maailmansa ja siellä tätä joukkuetta ei ole vielä testattu.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Siellä tartuttiin sanoihin. Onneksi keskustelu ei jäänyt siihen. Lupaavina olen pitänyt useampia Pelicansin pelaajia. Katsotaan kuinka moni näistä pystyy pelaamaan jo huippukaudet.
 

ZapBis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tepsukka, Junaittid
Hulluin tilasto omasta mielestä on se, että Pelicans on jäänyt tällä kaudella pisteittä vain kolmessa ottelussa (pelattuja pelejä 18). Ja kaikki kauden kuusi tappiota ovat tulleet maalin marginaalilla, eli ei ainuttakaan romahdusta, kun liki kolmannes runkosarjasta on takana.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hulluin tilasto omasta mielestä on se, että Pelicans on jäänyt tällä kaudella pisteittä vain kolmessa ottelussa (pelattuja pelejä 18). Ja kaikki kauden kuusi tappiota ovat tulleet maalin marginaalilla, eli ei ainuttakaan romahdusta, kun liki kolmannes runkosarjasta on takana.
Onnea hyvästä jinxauksesta... nyt KooKoo pommitti Barton vaihtoon.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
No näinhän sen pitäisikin mennä noiden Veikkauksen varjosarjataulukoiden mukaan. Ihmeen kauan Pelicans on sinnitellyt ja propsit myös TPS:lle. Lukko tosin jatkaa porskuttamistaan ja noiden Veikkauksen arvioidenkin mukaan kärkipaikka on täällä - kuten jo viikkoja sitten ennustin ja osittain tiesin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös