Huh, olipa aikamoinen lopetus rukosarjalle. Sijoitukset heilahtelivat vielä viime sekunneilla.
En pitänyt Tapparan runkosarjavoittoa missän vaiheessa edes mahdollisena, niin paljon takamatkalla olivat vielä joulun korvilla. Mutta en siis vielä viime viikollakaan, kun esimerkiksi Sport peli oli niin surkea. Toisaalta Ilves sössi ihan itse, häviämällä tähän loppuun pari kertaa samalle Sportille jne.
Jukureille jättimäinen peukku täältä. Upea saavutus jo kasassa.
Itse asiassa runkosarjavoittoa tärkeämpänä pidän sijoittumista kahden parhaan joukkoon, jolloin sääleistä tulee kovia kokenut joukkue vastaan. Tässä on pelattu perhanan tiiviisti jo pitkään ja torstaina sekä perjantaina sääliplayoffit ja sitten heti maanantaina uusi ruuhka päälle. Tuosta syystä Ilveksen tippuminen kolmanneksi osui aika pahasti.
Tosi vaikea sanoa mitä Ilves-Kärpät sarjalta odottaa. Oikeastaan, koska ei osaa sanoa mitä Marjamäki saa siellä aikaan. Kuukausi sitten olisin sanonut Ilveksen menevän vaivatta jatkoon. Enään se ei ole niin selvää, sen verran tiivistä puolustusta Kärpillä on ollut. Ei toki tee maalejakaan, mutta ei myöskään päästä. Ilves sen 1-2 tekee joka peliin, niin niillä ehkä sitten jatkoon?
TPS-HIFK on aivan kolikonheittoa. 7 peliä varmaan pelataan tässä sarjassa. Siirtotakarajalla HIFK:n hyökkäyksen vahvistaminen oli pikkuisen outo veto, ennemmin olisi luullut olleen tarpeen saman kaliiberin puolustajille. Maalivahtipelissä luotan TPS:aan enemmän, eli veikkaan sen menevän jatkoon. Mutta on siis täysin auki ja loistava sarja tiedossa, onnittelut siitä kannattajille.
KooKoo-Pelicans sarjasta en osaa sanoa mitään, miksiköhän KooKoo on jäänyt itselle niin etäiseksi? Ei varmaan kohuja, tähtipelaajia tai kuumia/kylmiä putkia jne, jolloin olisi tullut jotain vastaan. Outo homma, en tiedä jengistä mitään.
HPK-Lukko on siis kahden huonomman vaiheen joukkueen kohtaaminen. Toinen saattaa tässä saada juonesta kiinni. Olen ymmärtänyt HPK:n pelitavasta johtuen joukkueen väsähtäneen tässä otteluruuhkassa ja samaa on todellakin tiedossa. Lukon materiaali on kuitenkin sen verran laajempi, että oletan heidän luistelevan HPK:lta jalat alta ja menee siis jatkoon.
Tuo vain tietää sitten taas Tappara-Lukko puolivälierää. :D