Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2020–2021

  • 1 060 972
  • 3 984

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Heh. Kysymys Henkalle oli kuitenkin vilpitön, eikä tarkoitus ollut kettuilla sanavalinnoista. Henkka on noista väsymys-syistä aiemminkin kirjoittanut tässä ketjussa. Minun mielipiteeni väsymys-syistä on, että runkosarjassa niitä yliarvioidaan pahasti. Ei pelaajat pidä 3 ottelun viikkoja fyysisesti raskaina (paitsi ehkä huonokuntoiset ja puolikuntoiset). Poikkeuksena sitten ne kuuluisat reeniviikot, mutta niitäkin pyritään ajoittamaan otteluohjelman kannalta optimaalisesti. Eikä mitään kuukausia kestäviä reenijumejakaan ole olemassa. Edit: Eriäviä mielipiteitä saa vapaasti esittää.

Mielenkiintoista nähdä että miten tämä IFK:n kausi tulee lutviutumaan. Voimasuhteissa IFK oli ehdottomasti yksi mestarisuosikeista, eikä tähän varmaan tarvi edes värilaseja.
 
Viimeksi muokattu:

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Ööö...olisiko? Minä väitän että juuri nyt hymyilyttää ketjussa olisi juhlat päällä kun pääpirun joukkiot joutuisivat lähtemään puolikuntoisina koronan jäljiltä taistoon. Vitutusketjussa olisi hiljaista. Minua vituttaa se että tiivistynyt taisto runkosarjan voitosta loppui tähän karanteeniin.
En sanoisi, että se tähän loppuu. Päinvastoin. Lukolle tossa 1-3 pistemenetystä noiden 7 pelin aikana ja olette jo lähes tasoissa ennen kun pelaatte viimeiset 7.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
En sanoisi, että se tähän loppuu. Päinvastoin. Lukolle tossa 1-3 pistemenetystä noiden 7 pelin aikana ja olette jo lähes tasoissa ennen kun pelaatte viimeiset 7.
Riippuu aika paljon tämän hypoteesin toteutuma ja se miten HIFK pärjää myös siitä montako tartunnan saanutta on ja miten pahana/lievänä taudin sairastavat.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
(1)
  • Tykkää
Reactions: teba

Taikajim

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Luleå
Onko niin, että edelleenkään Tepsiä ei pidetä mitalikandidaattina siinä missä kärppiä, tapparaa, hifkiä ja lukkoa?

Eipä siinä mitään. Kai se on ihan ymmärrettävää ottaen huomioon TPS:n sankariteot muutaman kauden takaa. Silti suosittelen katsomaan jonkin tepsin pelin ennen kuin tepsin laskee peleistä pois. Tosin veikkaan, että jos ekalla kierroksella tulee Pelicans vastaan niin se on siinä. Ei oikeen Lahessa olla viihdytty...
 

mackeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysin epäoikeudenmukaiset munkkimaalit
Onko niin, että edelleenkään Tepsiä ei pidetä mitalikandidaattina siinä missä kärppiä, tapparaa, hifkiä ja lukkoa?

Eipä siinä mitään. Kai se on ihan ymmärrettävää ottaen huomioon TPS:n sankariteot muutaman kauden takaa. Silti suosittelen katsomaan jonkin tepsin pelin ennen kuin tepsin laskee peleistä pois. Tosin veikkaan, että jos ekalla kierroksella tulee Pelicans vastaan niin se on siinä. Ei oikeen Lahessa olla viihdytty...
Jäitä hattuun, Tepsillä on ollut tällä kaudella tapana lopettaa voittoputki tappioputkeen. Toivottavasti se yks kiintiösellainen saadaan vielä ennen poffeja mielummin, kuin poffien alkaessa. Toki tällä kaudella meillä on mahdollisissa playoffseissa kokenut maalivahti. Ja Jasu. Niillä jos ei kuuhun mennä niin ainakin kiertoradalle.
 

Kuusnolla

Jäsen
Suosikkijoukkue
VGK, Korven Honka, Kuivalahden Kiri
Runkosarjan voitto alkaa olla Hifk:n heiniä, nykyisellä pistetahdilla riittää 4 voittoa 6:sta pelistä melko varmasti, mikäli Lukko ei ota huomenna 3p Pelsuilta
 

LiutunLätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vaikkei tuo TPS:n menestys nyt sinällään yleisesti, niin mieltä lämmitä, niin kyllä Raipen vuoksi täytyy asiasta olla hiukan mielissään. Raipe on pelastamassa valmentaja uransa. Kun tepsi Raipen sopimuksen aikoinaan julkisti, niin ajattelin, että nyt on Raipen onnistuttava, tai muuten työpaikat on tulevaisuudessa kiven alla.
 

Just Us

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikon seurat
Alan itsekin kääntyä sille kannalle, että jälleen kerran Lukolta ote lipsuu keväällä ja Hifk ottaa runkosarjan voiton. Raumalaisena olen mielellään väärässä, mutta ennusmerkit on selvät. Allekirjoitan myös huomisen tärkeyden, Lukon on pakko voittaa.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Alan itsekin kääntyä sille kannalle, että jälleen kerran Lukolta ote lipsuu keväällä ja Hifk ottaa runkosarjan voiton. Raumalaisena olen mielellään väärässä, mutta ennusmerkit on selvät. Allekirjoitan myös huomisen tärkeyden, Lukon on pakko voittaa.
Peksi kun palaa, niin lukon marssi kohti pyttyä alkaa ja se ei muuten tule pysähtymään.
 

Warrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Alan itse olla jo tosi huolissani ja samalla innoissani Sportin tekemisestä. Todella kypsää ja itsevarmaa tekemistä. Tuota jengiä ei kukaan halua vastaan. Tappavat pelin todella kliinisesti ja tylysti. Havainnot koko kauden pelit.
 

BussiKUSKI

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ennen Tomek Valtosta ja heti sen jälkeen
Sport mainittu tässä ketjussa positiivisesta, torille..
Jokainen ylimääräinen peli runkkarin jälkeen on meille voitto, vitun korona estää uuden kuparisaaren betonin rasitustestin nyt olis kova meno. Mutta :(
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
RD ja Sport on haistanut veren. Vapise Lukko! Ensin laittavat kevätlaitumelle sääleissä KalPan tai Pelicansin.
Tuli kyllä pelityylistä vahva deja vu. Maalivahti seisoo päällään ja iso osa pelistä ollaan purjeessa, sitten yhtäkkiä pari maalia ja pisteet kotiin. Tuo RD:n Sport tulee kyllä olemaan ikävä vastustaja kenelle tahansa ja varsinkin jos pelataan paras viidestä, niin yllätysmahdollisuus on kohtuullinen. Jos pelataan paras kolmesta, niin Sport yllättää helposti kenet tahansa.

edit. Kun Ässien loppuohjelmaa katsoo, niin en pysty näkemään että nousisivat mukaan säälipleijareihin ja HPK:llakin on jonkun verran matkaa. Lauantaina saattaa sijoitukset olla aika varmat.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Peksi kun palaa, niin lukon marssi kohti pyttyä alkaa ja se ei muuten tule pysähtymään.
Miten SaiPan vauhti liittyy Lukon marssiin? Minä kun luulen ettei Virta enää Lukkoa valmenna. Mutta olen aivan helvetin onnellinen jos olen tässä väärässä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Miten SaiPan vauhti liittyy Lukon marssiin? Minä kun luulen ettei Virta enää Lukkoa valmenna. Mutta olen aivan helvetin onnellinen jos olen tässä väärässä.

Eiköhän tuo liene erittäinkin todennäköisesti että Peksin pelit Lukossa on valmennettu. Siinä kunnossa Johtaja nyt taita olla, että toivottavasti on kunnossa edes ensi kauden alkuun.

Sellaista työtä Johtaja kyllä Raumalla teki, että todella harmittaa miehenkin puolesta että korona vei häneltä kaksi kevättä ja kauden huipennusta, johtaa joukkonsa siihen kauan himoittuun tavoitteeseen.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Vaikkei tuo TPS:n menestys nyt sinällään yleisesti, niin mieltä lämmitä, niin kyllä Raipen vuoksi täytyy asiasta olla hiukan mielissään. Raipe on pelastamassa valmentaja uransa. Kun tepsi Raipen sopimuksen aikoinaan julkisti, niin ajattelin, että nyt on Raipen onnistuttava, tai muuten työpaikat on tulevaisuudessa kiven alla.
Mulla on fiilis että tavallaan Raipe on jo onnistunut. TPS:n runkosarjasijoitus tulee kaiken järjen mukaan olemaan hyvä. Aikamoinen muukalaislegioona oli se jengi jonka Raipe kesällä näppeihinsä sai. Todella suuri vaihtuvuus joukkueessa yms. Kevään peleissä nyt voi käydä kelle hyvänsä mitä hyvänsä ja vähän vaikeaa olisi huonosti käymisen jälkeen kritisoidakaan kun vuoden stintistä vain kyse eli ei aikaa ja mahdollisuutta ottaa oppia ja parantaa seuravaana keväänä.

Ainakin minun omille odotuksille Raipe on jo nyt näyttänyt pitkää nenää ja keskaria sen päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Samppakalja69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen ILVES
Raipe on kyllä positiivisesti yllättänyt, ei se valmentajan ura ainakaan median kautta saadun kuvan mukaan mitenkään hääppöisesti ollut sujunut ja kova toive olikin, ettei Raipe joudu naurunalaiseksi luotsaamalla sekavaa ja sekaisin olevaa muukalaisjoukkuetta varsinaisella pätkäsopparilla. Mutta hyvinhän se alkukankeuksien jälkeen on mennyt.

Nyt kun tämän kauden jälkeen Raipe on sisäänajanut itsensä nextille levelille, on luontevaa siirtyä takaisin Kotiin penkin taakse odottelemaan tulevaa päävalmentajan pestiä :)

Noh, katsotaan kuitenkin vielä nämä mahdollisesti alkavat ja päättyvät poffit eka alta pois mihin Raipen lento riittää. Kotiin on joka tapauksessa tervetullut ensi kaudeksi jo.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös