Olisin kiitollinen, jos toisit esiin ne viestit, joiden mukaan Junttilasta kasvaa pistepörssin ylivoimainen ykkönen, Bertrandista Liigan kovin maalintekijä ja Ruohomaasta, Koivistosta ja Leskisestä noin piste per peli tekijöitä. Mahdollisesti myös Mannerin kyky luoda Liigan paras pelitapa ja Vehviläisen kova alkusyksy.
Koivisto-Heshka pakkiparia pidin Liigan parhaana, Ruohomaata EHT-tason pelaajana, Leskistä ehkäpä koko sarjan parhaana laiturina, Rynnäs&Vehviläinen kaksikkoa Liigan parhaana maalivahtikakksikkona ja Junttilaa selkeänä ykköskorin pelajana tähän sarjaan. Bertrandin hurja maalitahti on ollut minulle yllätys, se on selvä, vaikka pidinkin häntä Mannerin pelitapaan juuri oikeanlaisen pelaajana.
Mannerissa en enää syyskuun alussa nähnyt minkäänlaisia epävarmuustekijöitä, kun tein tähän ketjuun voimasuhdearviointiani. Pidin häntä huippuvalmentajana, joka saanut Kärpät pelamaan erinomaista kiekkoa. Kirjoitin tuolloin Kärppien olevan sarjan pelinopein joukkue.
Monet noista väitteestäni koettiin perin epäuskottavana ja sain jonkin verran tylyäkin palautetta. Esitin ne sinulle nyt uudestaan, koska sinulta on ilmeisesti mennyt aika montakin mielenkiintoista voimasuhdekeskustelua ohi silmien. Niin intohimoinen en asian suhteen kuitenkaan ole, että alkaisin niistä sinulle tähän tilanteeseen lainauksia erikseen etsimään. Toki voit pitää minua tästä syystä valehtelijana. Siinä olisikin taas yksi uusi argumentti entisten joukkoon.
Kärppiä veikattiin alkukaudesta sijoille 4-viiva-jotain ihan syystä. Se syy oli kärkiäijien ja ratkaisupelaajien puute ja kapeus sekä kiekollisen pelin mahdollinen heikkous pakiston suhteen. Sen lisäksi hyvin kokematon valmentaja. Kuitenkin kuin taikaiskusta kaikki edelliset kohdat ovat korjaantuneet aivan itsestään. Sen lisäksi Vehviläinen on ollut alkukaudesta kenties Liigan kovin maalivahti.
En minä tiedä, mitä foorumia sinä olet lukenut, mutta et ilmeisesti Jatkoaika.comia. Paljon olen näistä asioista Kärppien puolella kirjoittanut ja jonkin verran myös tässä ketjussa. Jos olisit niitä lukenut, et kirjoittelisi taikaiskusta.
Kukaan ei osannut ennustaa edellsiä kohtia. Voit toki todistaa tämän vääräksi tuomalla esiin ennen kautta kirjoitettuja viestejä. Voin kernaasti korjata mielipiteeni sen jälkeen.
En minä noita asioita ennakolta varmaksi tiennyt, tietenkään. Moniin niistä uskoin ja nämä uskomukset olen tälle palstalle perustellen esiintuonut.