Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2015–2016

  • 983 189
  • 3 965

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Muuan Mctorso on koko kauden rummuttanut Kärppien runkosarjan voittoa. Hänen kirjoituksessaan ennen kauden alkua Kärppien mahdolliset runkosarja sijat olivat 1-1.
Kiitokset asiallisesta vastauksesta, ja kieltämättä en aina itsekään allekirjoita kaikkia McTorson kirjoituksia joita hän Kärppiä koskien kirjoittaa. Toki paljon on asiaakin ja monesti ollut ihan oikeassakin, ei siinä mitään.

Omasta mielestäni Kärpät on sekä peliesitysten että pisteiden valossa aikalailla siinä tahdissa mitä oletin ennen kautta olevankin, eli noin kaksi pistettä per peli ja varsinaisella peliajalla tappioita ei hirveästi tule, ainakaan peräkkäin. En mä jaksa hirveän pettynyt olla runkosarjan suhteen jos sama tahti jatkuu vaikka IFK tuon runkosarjan voittaisikin, koska se nyt vaan kertoo siitä että joku toinen joukkue on tehnyt vielä hieman parempaa jälkeä runkosarjan suhteen.

Olen tainnut pariinkin kertaan kirjoittaa, että runkosarjassa menestymisen suhteen tärkeintä olisi päästä kahden parhaan joukkoon, koska se kuitenkin lähtökohtaisesti tarjoaisi puolivälieriin helpomman vastuksen kuin sijoilla 3-6, eli joukkueen säälipleijareista. Tämän lisäksi se takaisi kotiedun myös ainakin välieriin saakka. Kärppien mestaruuksia lukuunottamatta 2010-luvulla on nähty sitäkin että ei se runkosarjan voitto kuitenkaan loppupeleissä takaa vielä mitään, vaan mestaruuteen on noustu huonommiltakin sijoituksilta. 2013 Ässät oli runkosarjan neljäs, 2012 JYP oli neljäs, 2011 IFK oli kolmas ja 2010 TPS peräti kuudes.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllä tässä on enemmänkin se ilmiö, ettei pieni osa Kärppä-faneista suostu ymmärtämään että kahden kultaisen vuoden jälkeen he eivät ole tänä vuonna yhtä selkeitä ennakkosuosikkeja. Eiköhän suurin osa ole sitä mieltä että Kärpät on ennakkosuosikki mestaruuteen, mutta täysin haastettavissa useamman joukkueen toimesta, eli Kärpät ei ole yhtä suuri suosikki kuin viime vuosina, koittakaahan ymmärtää se siellä Oulussa, niin voidaan jättää tämä jaarittelu.
Vuosi sitten YLE teki jonkun kyselyn ennen ennenpudotuspelejä lukijoilleen, ja siinä kyseltiin suosikkia mestariksi. Tuolloin YLEn lukijat pitivät Tapparaa suurimpana suosikkina, ja Kärpät oli vasta toisena. Toki ero taisi olla aika pieni, mutta itsekin kyllä muistelisin että viime kaudella Kärppien ja Tapparan välistä eroa ei pidetty hirveän isona, ja itse asiassa runkosarjan kohtaamisethan Tappara taisi yhtä peliä lukuunottamatta viedä kaikki. Siinä olet kyllä oikeassa että kaksi vuotta sitten Kärpät oli selkeä ennakkosuosikki ennen pudotuspelejä, ja olihan tuolloin Kärpät ollut runkosarjassa melko ylivoimainen uusine piste-ennätyksineen ja muutekin todella kovalla joukkueella.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Muuan Mctorso on koko kauden rummuttanut Kärppien runkosarjan voittoa. Hänen kirjoituksessaan ennen kauden alkua Kärppien mahdolliset runkosarja sijat olivat 1-1. Kyllä mua naurattaa tuommonen yltiöpositiivinen ajattelu, olisi mukava tietää pysähtyykö kaverin sydän pari kertaa jos IFK sattuu runkosarjan voittamaan.
Toden totta olin kauden alussa kovin varma Kärppien runkosarjan voitosta. Nyt olemme kuitenkin tilanteessa, jossa runkosarjan voittaminen ei ole enää Kärppien omissa käsissä, joten aihetta huoleen on. Tilanne ei ole kuitenkaan niin toivoton kuin monet uskovat. En voi ymmärtää sitä, että osa Kärppienkin kannattajista jo onnittelee HIFK:ta runkosarjan voitosta, vaikka peli on vielä kovin avoin. Tuleva viikko näyttää sen, vieläkö Kärpät on runkosarjan voittotaistelussa mukana, vai juhliiko HIFK varmasti historiansa ensimmäistä runkosarjan voittoa.

Huoli pois, hyvä Warrington, sydämeni ei pysähdy ainakaan siitä syystä, että Kärpät ei voita runkosarjaa. Pystyn kyllä rehdisti onnittelemaan paremmaksi osoittautunutta, jos niikseen tulee. Itseasiassa HIFK:lle soisin runkosarjan voiton kaikkein mieluiten, jos Kärpistä ei siihen ole.

Minä olen ollut tyytyväinen Kärppien suorittamiseen tähän mennessä. Se, ettei tuollainen 2p/peli tuota runkosarjan piikkipaikkaa, ei ole järin suuri pettymys, sillä tällöin ei ole kysymys omasta huonoudesta, vaan vastustajan erinomaisuudesta. Niin kuin tuonne Kärppien puolelle jo kirjoitin, Kärpät ei ole ollut minulle pettymys, vaan HIFK on ollut positiivinen yllätys. No, jokatapauksessa peli ei ole vielä ohi. Uskon pohjoisen voimaan niin kauan kuin toivoa on. Toivon, jotta sen minulle suotte.
 

sinikettu

Jäsen
Oli helppo sanoa, että Kärpillä oli Liigan paras yksilönä oleva hyökkääjä molempina kausina (Aaltonen, Donskoi (+Kemppainen)), Liigan yksi parhaita puolustajia (Kukkonen) sekä kenties Liigan vahvin maalivahtikaksikko (Rynnäs+Karhunen ja Tarkki+Karhunen). Mitä on tänä vuonna?
Liigan top-5 hyökkääjä (Aho), Liigan top-5 puolustaja (Kukkonen), Viime vuoden mvp (Hirso), Liigan top-5 kahden suunnan sentteri (Niemi), viime vuonna puolustajien syöttö- ja piste-ennätyksen pudotuspeleissä tehnyt puolustaja (Lada), ja sen lisäksi viisi-kuusi hyökkäysketjullista liigatason laadukkaita pelaajia. Eihän nuo niin seksikkäistä pelaajia ole kuin maalikunkut tai muut yksilöurheilijat, vaan enemmänkin sellaiset, joilla voitetaan mestaruuksia. Sen lisäksi Hilli on koulimassa Rajaniemestä Liigan eliittikassareita. Tällä hetkellä 12 ottelua Kärpissä pelattuna, torjuntaprosentti 94,32 ja GAA 1,46.

Ai niin, meinasipa vielä unohtua se yksi kohta: kultamitalien ja mestaruuksien määrä joukkueessa. Lukemaa en tiedä, mutta kuka tahansa voi halutessaa sen käydä laskemassa. Ei taida ihan kahden käden sormet riittää.

Ja oululaiset mukamas ylimielisiä...

Edit: herranjestas, meinasi tuolla ylempänä unohtua listasta yksi Liigan parhaista playoff-pelaajista, eli Mika Pyörälä.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai niin, meinasipa vielä unohtua se yksi kohta: kultamitalien ja mestaruuksien määrä joukkueessa. Lukemaa en tiedä, mutta kuka tahansa voi halutessaa sen käydä laskemassa. Ei taida ihan kahden käden sormet riittää.
Ennen kauden alkua laskin että voitettuja kultamitaleita on yhteensä 30 kappaletta, ja laskin siihen siis mukaan liigamestaruudet, aikuisten maailmanmestaruudet ja alle 20-vuotiaiden maailmanmestaruudet. Nythän niitä kakskymppisten mestaruuksia tuli vuodenvaihteen jälkeen vielä pari lisää.

Voi olla että jonkun laskuvirheenkin olen tehnyt kun näitä olen ynnäillyt, mutta kait tuo suuntaa antaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tässä keskustelussa on se jännä piirre, että monilla on kova tarve väheksyä Kärppien suosikin asemaa. Vastaavaa tarvetta ei tunnu olvan muita kilpailijoita kohtaan. Mistäköhän lienee kertto moinen ilmiö?
Aika paljon sai huomiota kauden alla esittämäni arvio Kärppien runkosarjan menestyksestä. Veikkaukseni oli valtaosan mielestä ylimielinen. Epäilenpä, jos jonkin muun joukkueen kannataja olisi tehnyt samanlaisen veikkauksen, olisi sille lähinnä huvittuneena naurettu. Kärppien osalta veikkaus oli kaikessa itsevarmuudessaan kuitenkin niin realistinen, että se aiheutti parranpärinää ja halua teilata Kärppien suosikkiasema.

Edit. Toki myös hyvin ymmärrettävästi puolet Suomesta haluaa vaihtelua.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Omasta mielestäni Kärpät on sekä peliesitysten että pisteiden valossa aikalailla siinä tahdissa mitä oletin ennen kautta olevankin, eli noin kaksi pistettä per peli ja varsinaisella peliajalla tappioita ei hirveästi tule, ainakaan peräkkäin. En mä jaksa hirveän pettynyt olla runkosarjan suhteen jos sama tahti jatkuu vaikka IFK tuon runkosarjan voittaisikin, koska se nyt vaan kertoo siitä että joku toinen joukkue on tehnyt vielä hieman parempaa jälkeä runkosarjan suhteen.

Joo eipä Kärpät ole millään tavalla flopannut, vaan enemmänkin IFK on yllättänyt lähes kaikki, itseni mukaan lukien. Kärppien kone on jauhanut aika totutusti, vaikka rosterissa tapahtui aika paljon muutoksia.

Olen tainnut pariinkin kertaan kirjoittaa, että runkosarjassa menestymisen suhteen tärkeintä olisi päästä kahden parhaan joukkoon, koska se kuitenkin lähtökohtaisesti tarjoaisi puolivälieriin helpomman vastuksen kuin sijoilla 3-6, eli joukkueen säälipleijareista. Tämän lisäksi se takaisi kotiedun myös ainakin välieriin saakka.

Runkosarjan voitolla ei todellakaan saa automaattisesti mitään järkyttävän suurta etua toiseen nähden. Silti tänä vuonna IFK:lle saattaa olla todella iso etu voittaa runkosarja, syystä että nykyisillä odotuksillani IFK:n puolivälierä vastus olisi ennakkoon heikompi (eka sarja tärkeä IFK:lle). Toiselle taas tulee mahdollisesti Lukko tai TPS, joista varsinkin Lukko olisi aika kova vastus heti puolivälierissä, sekä IFK:lle että Kärpille. Vielä isompana asiana on nykyinen 3. Tappara, jonka runkosarjan 2. kohtaa mahdollisesti jo välierissä. Kärpillä on kokemusta Tapparan kaadosta viime keväiltä, mutta Törmäsen IFK:lle Tappara on ollut etenkin runkosarjassa pelitapansa vuoksi vaikea vastustaja. Viime vuoden puolivälierissä pystyttiin haastamaan Tappara yllättävän hyvin olosuhteet huomioon ottaen, mutta lopulta voittajasta ei jäänyt epäselvyyttä. Nämä on niitä kuuluisia spekulaatioita kun lähdetään ennakoimaan jo mahdollisia välieriä, mutta kyllä näitä on ihan mukava käydä jo nyt läpi.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toden totta olin kauden alussa kovin varma Kärppien runkosarjan voitosta. Nyt olemme kuitenkin tilanteessa, jossa runkosarjan voittaminen ei ole enää Kärppien omissa käsissä, joten aihetta huoleen on. Tilanne ei ole kuitenkaan niin toivoton kuin monet uskovat. En voi ymmärtää sitä, että osa Kärppienkin kannattajista jo onnittelee HIFK:ta runkosarjan voitosta, vaikka peli on vielä kovin avoin. Tuleva viikko näyttää sen, vieläkö Kärpät on runkosarjan voittotaistelussa mukana, vai juhliiko HIFK varmasti historiansa ensimmäistä runkosarjan voittoa.

Minä olen ollut tyytyväinen Kärppien suorittamiseen tähän mennessä. Se, ettei tuollainen 2p/peli tuota runkosarjan piikkipaikkaa, ei ole järin suuri pettymys, sillä tällöin ei ole kysymys omasta huonoudesta, vaan vastustajan erinomaisuudesta. Niin kuin tuonne Kärppien puolelle jo kirjoitin, Kärpät ei ole ollut minulle pettymys, vaan HIFK on ollut positiivinen yllätys. No, jokatapauksessa peli ei ole vielä ohi. Uskon pohjoisen voimaan niin kauan kuin toivoa on. Toivon, jotta sen minulle suotte.

Syy miksi laitan sinulle tästä ''kritiikkiä'', on se että kun olet valmis tekemään tuon kaltaisia ennakoita, niin pitää myös kantaa niiden arvostelu etenkin loppua kohden. Ja kirjoitustesi perusteella ymmärrät hyvin miksi tuota Kärppien asemaa täällä on käyty läpi. Tilanne on runkosarjan voitonkin suhteen edelleen auki, nyt se on IFK:n käsissä ja seuraavat viikot näyttävät ratkaisun. Ja olet aivan oikeutettu uskomaan edelleen Kärppien runkosarjan voittoon, kyllä mä tota asennetta enemmän arvostan kuin ikuista pessimistisyyttä.
 
Liigan top-5 hyökkääjä (Aho), Liigan top-5 puolustaja (Kukkonen), Viime vuoden mvp (Hirso), Liigan top-5 kahden suunnan sentteri (Niemi), viime vuonna puolustajien syöttö- ja piste-ennätyksen pudotuspeleissä tehnyt puolustaja (Lada
Ei ole, ehkä, mites tämä kausi, joo, viime vuonna. Eli ei nyt ihan nappiin mennyt, mutta toki kärppälasien läpi tuolta näyttää.
 

sinikettu

Jäsen
Ei ole, ehkä, mites tämä kausi, joo, viime vuonna. Eli ei nyt ihan nappiin mennyt, mutta toki kärppälasien läpi tuolta näyttää.
Noihin muihin en ota sen kummempaa kantaa (olisit toki voinut antaa kommenttia myös kultamitalien määrästä, Pyörälästä ja materiaalin laajuudesta), mutta ilmeisesti käsien lisäksi sinulta on väsynyt pää, kun väität, ettei Aho ole Liigan top-5 hyökkääjiä. Unta kaaliin ja huomenna energisempänä pohtimaan Liigan kärkipelaajia.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En tiedä mitä se kertoo voimasuhteista, mutta mielestäni TOP 5 hyökkääjät: Kuusela, Gagnon, Aho, Lajunen ja McIntyre.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko tuolla sitten käytännön merkitystä loppupeleissä? Nämä kaksi tullee olemaan aika varmasti kuitenkin finaalissa, jos ei nyt mitään järkyttäviä loukkaantumissumia tule kummallekaan.

En julistaisi tätä liian kovaa. Hei, mutta voimasuhdeketju on nimenomaan tätä varten. Minä en usko, että IFK ja Kärpät pelaavat finaalissa.
 

Mac^

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara & Suomi lajista riippumatta
On kyllä täysin naurettava väite, ettei Aho olisi Liigan top-5 pelaaja. Melkein makuasia kumpi on Liigan paras, hän vai Kuusela. Gagnon on myös tällä hetkellä kovassa tikissä, mutta ei ole kauden aikana kokonaisuudessaan ollut niin hyvä. Toki Vahalahtikin puuttui viereltä.

@McTorso, pidän sinua asiakirjoittajana, mutta kyllä se minunkin mielestä on nimenomaan ylimielisyyttä, jos piti Kärppiä varmana runkosarjan voittajana eikä anna edes vaihtoehtoa, tyyliin sijat 1-2. Todennäköistä ykkössija oli ja hyvin mahdollista edelleen, mutta ei mitenkään satavarmaa. @Warrington perusteli hyvin edellä.

Samaa mieltä olen monien muiden kanssa siitä, ettei Kärpät ole nyt niin kova kuin viime kausina, mutta ykkössuosikki se mielestäni silti on pytyn voittamaan.

Hyvä, että monen joukkueen leirissä on luottoa omiinsa. Alkaa voittamisen kulttuuri pesiytyä faneihinkin nykyään yhtä lailla kuin noihin pelimiehiinkin (vrt. Nuoret Leijonat). Tasaista tulee varmasti olemaan. Itsekin luotan Tapparaan paljon, kun tosipelit alkaa. Elämme jälleen kerran mielenkiintoista kevättä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
On kyllä täysin naurettava väite, ettei Aho olisi Liigan top-5 pelaaja. Melkein makuasia kumpi on Liigan paras, hän vai Kuusela. Gagnon on myös tällä hetkellä kovassa tikissä, mutta ei ole kauden aikana kokonaisuudessaan ollut niin hyvä. Toki Vahalahtikin puuttui viereltä.

Aho on kiistattomasti sarjan parhaita pelaajia, luisteleva prosessori, joka rapsuttelee oikeita ratkaisuja jatkuvalla syötöllä. Kuka on paras, on makuasia. Laineella ja muilla maailmanmestareilla on omat vahvuutensa, mutta esimerkiksi Puljujärvi ja Saarela ovat vielä kaukana Ahon tasosta sillä sektorilla.

Ahon kokonaisvaltainen peli on ihan omalla tasollaan.

Laine onkin siitä välimaastosta. Laukaus on aidosti loistava, mutta hän osaa jo tunnistaa tilanteita, tehdä itsensä pelattavaksi ja osallistua peliin sillä vahvimmalla alueellaan, keskialueelta hyökkäykseen päin.
 
Noihin muihin en ota sen kummempaa kantaa (olisit toki voinut antaa kommenttia myös kultamitalien määrästä, Pyörälästä ja materiaalin laajuudesta), mutta ilmeisesti käsien lisäksi sinulta on väsynyt pää, kun väität, ettei Aho ole Liigan top-5 hyökkääjiä. Unta kaaliin ja huomenna energisempänä pohtimaan Liigan kärkipelaajia.
Kultamitaleita on juu, ei se kuitenkaan määräänsä enempää ratkaise. Kokemus on tärkeää sinänsä, ei välttämättä se voittaminen. Pyörälä, no katsotaan. Materiaali on laaja, kuten tuolla käytetyllä rahamäärällä pitääkin.
Top 5: Kuusela, McIntyre, Lajunen, Gagnon, Zapolski/Kilpeläinen, Tallinder. No, siinä tuli seitsemän nimeä. Aho kyllä kolkuttelee aivan tuota terävintä kärkeä. En suoraan kuitenkaan sanoisi, että on viiden parhaan joukossa. Toki arvostukset vaihtelevat arvostelijan mukaan.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Top 5: Kuusela, McIntyre, Lajunen, Gagnon, Zapolski/Kilpeläinen, Tallinder. No, siinä tuli seitsemän nimeä. Aho kyllä kolkuttelee aivan tuota terävintä kärkeä. En suoraan kuitenkaan sanoisi, että on viiden parhaan joukossa. Toki arvostukset vaihtelevat arvostelijan mukaan.

Onkohan ny kuiteski kyseessä rehellisesti sanottuna kateus? Kovin usein se nostaa rumaa päätään, vaikket sinä sitä taatusti myönnäkään. Uskallan kuitenkin tuoda esiin perisuomalaisen helmasynnin. Kyllä sitä löytyy ihan kaikkialta.Jos Sebu pelaisi Tapparassa olisin saletisti varma siitä, että Aho löytyisi listaltasi. Kaiken lisäksi maalivahdit eivät mun silmissä kuulu tohon joukkoon, moket ovat omassa genressään ja kenttäpelaajat omassaan. Koska ei voi verrata.

Tietyn tason pelaajat ovat suomalaisten etu, kuten teillä esim. tulevaisuuden tähti Patrik Laine. En osaa kadehtia, toivon onnea matkaan. Simppeliä.
 

Beni49

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kultamitaleita on juu, ei se kuitenkaan määräänsä enempää ratkaise. Kokemus on tärkeää sinänsä, ei välttämättä se voittaminen. Pyörälä, no katsotaan. Materiaali on laaja, kuten tuolla käytetyllä rahamäärällä pitääkin.
Top 5: Kuusela, McIntyre, Lajunen, Gagnon, Zapolski/Kilpeläinen, Tallinder. No, siinä tuli seitsemän nimeä. Aho kyllä kolkuttelee aivan tuota terävintä kärkeä. En suoraan kuitenkaan sanoisi, että on viiden parhaan joukossa. Toki arvostukset vaihtelevat arvostelijan mukaan.

Sun mielestäkö Tallinder on liigan Top 5 hyökkääjä?? Tai Zapolski ja Kilpeläinen? Kyllä sulla pää todellakin on väsynyt.
 

Nynoamous

Jäsen
Aho on Liigan Top5-hyökkääjä. On myös mielestäni Top5-pelaaja. Hieno pelaaja ja tuntuu jatkuvasti tekevän oikeita ratkaisuja kentällä.
On silti äärettömän junttimaista heittää heti kateuskortti pöydälle, kun joku ei ole samaa mieltä omien mielipiteiden kanssa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, kuka on suurin mestarisuosikki? Tippuu vaan korkeammalta alas, jos ei voitakaan.

Mitä ihmeen merkitystä tällä koko keskustelupalstalla on?

Runkosarjan voitosta ei saa yhtään otteluvoittoa mukaan playoffeihin, mutta näin faneille ja muille se on paras indikaattori voimasuhteista. Runkosarjan voittaja on tietysti joka vuosi suurin mestarisuosikki. Liiga on kuitenkin sen verran tasainen, että lyhyissä paras seitsemästä ottelusarjoissa on yllätyksiäkin odotettavissa.
 
Onkohan ny kuiteski kyseessä rehellisesti sanottuna kateus?
Kateus mistä? Ei tämä ole minulle mitenkään henkilökohtainen asia.
Sun mielestäkö Tallinder on liigan Top 5 hyökkääjä?? Tai Zapolski ja Kilpeläinen? Kyllä sulla pää todellakin on väsynyt.
Oho, menipäs tunteisiin. Otappa rauhallisesti. Muistin lukemani väärin, vaikka lainauksessakin näkyi, että alunperin puhuttiin hyökkääjästä. Kirjoittaessa se muuttui minulla pelaajaksi. Sitä Aho ei ole, hyökkääjä ehkä hyvinkin.

Kiva, että Oulussa tunnetta riittää heti maanantaiaamusta.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Näyttää siltä, että Kärpät jää runkosarjassa sijalle 2 eikä runkosarjaa voita. Vaihtelua sekin! :) Mielenkiintoiset playoffit tulossa! =)
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
On silti äärettömän junttimaista heittää heti kateuskortti pöydälle, kun joku ei ole samaa mieltä omien mielipiteiden kanssa.

Junttimaisuudesta huolimatta se on yksi vaihtoehto.Faktahan on, että Aho kuuluu tuohon porukkaan, ihan sama vaikka missä pelaisi. Jokainen, joka tajuaa peliä nimeltä jääkiekko tuon myöntää. Se on sit makuasia mikä sijoitus se tuossa topissa on.Vähän sama asia, kuin Laineen kova laukaus. Kait siitäkin ollaan samaa mieltä, että kärkeen kuuluu ehdottomasti?Monet laittaisi varmaan ihan ykköseksi. Ahosta ei niin varma.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kateus mistä? Ei tämä ole minulle mitenkään henkilökohtainen asia.
Kiva, että Oulussa tunnetta riittää heti maanantaiaamusta.

No siitä, että pelaa siinä kenties tapparalaisen mielestä jopa rasittavassa Kärpissä. Kaikkihan täällä on jossain määrin myös henkilökohtaista, kun makuasioista on kyse. Heitin vain yhden näkökulman, ei siitä enempää. Ootappa, ku päästään vähän pitemmälle, niin kyllä se tunnetaso alkaa vasta sit nousemaan kunnolla=)
 

Apheu

Jäsen
Liigan top-5 hyökkääjä (Aho), Liigan top-5 puolustaja (Kukkonen), Viime vuoden mvp (Hirso), Liigan top-5 kahden suunnan sentteri (Niemi), viime vuonna puolustajien syöttö- ja piste-ennätyksen pudotuspeleissä tehnyt puolustaja (Lada), ja sen lisäksi viisi-kuusi hyökkäysketjullista liigatason laadukkaita pelaajia. Eihän nuo niin seksikkäistä pelaajia ole kuin maalikunkut tai muut yksilöurheilijat, vaan enemmänkin sellaiset, joilla voitetaan mestaruuksia. Sen lisäksi Hilli on koulimassa Rajaniemestä Liigan eliittikassareita. Tällä hetkellä 12 ottelua Kärpissä pelattuna, torjuntaprosentti 94,32 ja GAA 1,46.

Aho on erinomainen, sitä ei ole kiistäminen, mutta ei hän samalla tavalla omalla levelillään ole, kuin esim. Donskoi oli tai Aaltonen. Kuusela pystyy yksilönä ainakin haastamaan Ahon hyvin. Viime kaudella Kuusela ei ollut vielä ihan yhtä hyvä kuin nyt, ja Palola ei vain ollut yhtä hyvä kuin Donskoi.

Puolustuksessa Kukkonen teillä toki on yhä, mutta meillä on nyt Mäntylä, jota ei kahta edelliskeväänä ollut.

Hirsohan on vähän ollut heikon playoffpelaajan maineessa ja tämä kausihan ei ole edes sujunut hyvin. Voihan sitä meiltäkin heittää, että Dixon oli parisen kautta sitten Liigan paras sentteri, mutta taso on muuttunut tähän päivään. Niemi-Hirso on toki hyvä sentterikaksikko, mutta ei mielestäni tämän hetken tasolla mitenkään ihmeellisesti sen parempi, kuin Lajunen-Ilomäki/JMJ. Viimekaudella kuitenkin Kemppainen & Maxwell oli aika omaa tasoansa, ei pystytty senttereissä(kään) haastamaan yksilöllisesti.

Laatikaisenkin viime kevät vaikuttaa enemmän suonenvedolta, kuin siltä, että olisi pysyvästi Liigan kärkipakkeja. Ihan hyvä puolustaja, ei siinä mitään, mutta ei sen erikoisempi. Onhan meillä puolustus viimekaudesta parantanut niin, että Tömmernes lähti, sisään Mäntylä ja Plastino. Viimeksi mainittu kaksikko on meidän kaksi parasta puolustajaa. Onko teidän puolustus parantunut viime kaudesta kuinka paljon?

Ja Rajaniemen statsit ovat hyvät, mutta otanta on pieni. Ja eikö teillä Aittokallio ole kuitenkin ollut vieläkin ykköskassari? No joka tapauksessa, oli kumpi tahansa, niin ei tuo sen erikoisemmalta kaksikolta vaikuta, kuin kellään muullakaan. Ns. päivän kunto ratkaisee (vrt. viime kaudet, kun teillä tosiaan oli kaksi ykkösmolaria siellä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös