Liigajoukkueiden voimasuhteet kaudella 2014–2015

• 1 208 499
  • 3 222
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä kaikilla mittareilla Tappara on ollut viimeisen kolmen kauden otannalla kaikessa mahdollisessa ja mahdottomassa edellä, jos kokonaisuutta katsotaan.

Krrrrhöm!!! Eikös jotkut ole kehittänyt jotain mittareita sen selvittämiseksi, kuka on ketäkin KOKONAISUUDESSA edellä?

E: Ymmärsin vähän väärin. Tottahan tuo varmaan on, jos mietitään kolmen vuoden periodia.

Ässiä vastaan ottaisin pelillisesti mieluiten KalPan tai jonkun Ilveksen, mutta itse asiassa ennemmin toivon näkeväni sarjan joko Lukkoa tai Hifkiä vastaan.
Kärkijoukkueista ottaisin mieluiten HIFK:n Ässiä vastaan. Maalivahtiosasto ja puolustuspelaaminen saattaisivat jopa kääntää sarjan Ässille, vaikka hyökkäyksessä ollaankin valovuoden perässä.

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Bluesilla kierrokset kiihtyvät viime vuoden tapaan. Uskon hyvin vahvasti Bluesin kairaavan paikan kuuden joukkoon. Ja tuntuu monen jengin kannattajille Bleg olevan pahin pelko pleijareissa. Itse näen, että Tapparan välttämällä mahdollisuudet olla neljän joukossa ovat erinomaiset. Tapparaa vastaan tuo peli ei vain toimi. Kärppiä vastaan pleijareissa vähän jännittäisi ja SaiPa olis ihan fifty/sixty. Muita jengejä Bleg tulee kairaamaan kagoseen puolikkaissa ja palaa omalle paikalleen neljän joukkoon.

Hankala jengi. Huikea ykkösveska, riittävä kakkonen. Laaja ratkaisijaosasto=yhtä pelaajaa pimentämällä ei tapahdu mitään. Järjettömän laadukas kusipääosasto ja pelityyli sopii pleijareihin. Ylivoima on liigan parasta ja alivoima on ollut viime aikoina matkalla sinne. Hankala vastus kenelle tahansa. Paitsi ehkä sille Tapparalle.

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Näköjään meillä on siis uusi mestarisuosikki. Ellei siis espoolaiset satu Tapparaa vastaan. Vähän taktikointia ja Blueshan on vähintään finaalissa.

No vähän tais karata. Kärpät vaikuttaa pelottavan vahvalta tällä hetkellä, mutta en lähde sen enempää arvailemaan ennen kuin Kärppien ja Lukon joukkueet on valmiit. Kovana kotijoukkueena myös JYP vois mennä hyvinkin pitkälle.

Pitkälti riippuu tulevasta pelaajaliikenteestä ketä tässä alkaa näyttää vahvimmalta.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Järjettömän laadukas kusipääosasto ja pelityyli sopii pleijareihin.
Minulle ei ole oikein koskaan auennut tällaisen kusipääosaston merkitys. Kärpät on voittanut viisi mestaruutta yhdentoista viimekauden aikana ja muitakin mitaleita on tullut. Ainoa kusipääosaston mies oli yhden mestaruuden aikana Pasi Nielikäinen. Hänestäkin oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Minusta tuntuu, että ne joukkueet, jotka tällaisen osaston tärkeyteen uskovat, harvemmin pärjäävät. Kyllä ne mestaruudet voitetaan ihan muilla ansioin.

Bluesilla on kelpo joukkue ja tässä pääpaino sanalla joukkue. Aho on aikamoinen velho ja on saanut nyt rakentaa mieleisensä joukkueen. En siis halua sinun menestystoiveita ampua alas, hyvä sladdi#17.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Huvittavaa seurattavaa, miten Lukon ilmapallo on tyhjentynyt täydellisesti, kun kärkimiehiä on sivussa... se siitä "leveydestä" sitten.

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minulle ei ole oikein koskaan auennut tällaisen kusipääosaston merkitys. Kärpät on voittanut viisi mestaruutta yhdentoista viimekauden aikana ja muitakin mitaleita on tullut. Ainoa kusipääosaston mies oli yhden mestaruuden aikana Pasi Nielikäinen. Hänestäkin oli enemmän haittaa kuin hyötyä. Minusta tuntuu, että ne joukkueet, jotka tällaisen osaston tärkeyteen uskovat, harvemmin pärjäävät. Kyllä ne mestaruudet voitetaan ihan muilla ansioin.
Antti Aarnio. Lienee sellainen lyhyt ja ytimekäs vastaus. Tosin eipä tuo nyt varmaan mikään mestaruuden takuumies ollut, mutta kyllä nimen omaa sitä kusipää osastoa, varsinkin pleijareissa.

Minä en ymmärrä tälläisiä paras/huonompi pleijarivastus juttuja. Joka persekeleen joukkue pitää voittaa ja vielä neljä kertaa jos meinaa kannua nostella. Jos ei siihen pysty, niin ei sitä paikkaa siellä ansaitse. Ihan turha tälläsistä on alkaa mitään vääntämään. Blegi ei pelota pätkän vertaa ainakaan allekirjoittanutta, voitettavissa on ihan joka jengi, se vaan vaatii että pelaa sellaisella tasolla että ansaitsee sen voittonsa. Toki hyvän iskuun on Aho jenginsä piiskannut, siitä kaikki kunnia hänelle.

George Parros

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks 06-07
Minä en ymmärrä tälläisiä paras/huonompi pleijarivastus juttuja. Joka persekeleen joukkue pitää voittaa ja vielä neljä kertaa jos meinaa kannua nostella. Jos ei siihen pysty, niin ei sitä paikkaa siellä ansaitse. Ihan turha tälläsistä on alkaa mitään vääntämään.

Niin, no ei sentään joka joukkuetta pidä voittaa. Ainoastaan se, joka sattuu vastaan tulemaan... Mestari on aina mestari ja ansaitusi paras, mutta kyllähän se on nähty eri sarjoissa pitkin vuosia, että joku joukkue vaan sopii paremmin toiselle kuin toinen ja siinä mielessä sattumalla on osuutensa myös pleijareissa vastustajan valikoitumisessa ja menestymisessä varsinkin puolivälierävaiheessa.

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Huvittavaa seurattavaa, miten Lukon ilmapallo on tyhjentynyt täydellisesti, kun kärkimiehiä on sivussa... se siitä "leveydestä" sitten.
No mutta se on hauskaa että edes jollain on hauskaa.
---
Ei voi minkään, Lukolla on käynyt tässä niin että peli ei ole kehittynyt alkukaudesta yhtään. Alkukaudesta se riitti Liigan kärkisijaan, nykyään siellä pelaa likimain kaikki muutamaa poikkeusta lukuunottamatta parempaa jääkiekkoa. Äärimmäisen surullistahan se on näin Lukkovinkkelistä mutta minkäs teet. Jotenkin tuntuu siltä, ettei siellä löydy sitä tarvittavaa kiimaa ja puristusta mitä varsinkin nyt tähtipelaajien ollessa telakalla tarvittaisiin. VIrkamiesmäisyys olisi ehkä se sana, mikä parhaiten tuota Lukon touhua kuvaa.

Oli Lukolla viime kaudellakin tietyssä vaihessa kriisi päällä ja siitä noustiin, mutta jotenkin tuntuu että tästä ei tällä kertaa niin vain noustakaan. Asiaan vaikuttaa sekin, etten usko Lukon naaraavan edes yhtä (kaksi mielestäni tarvittaisiin) kovan tason sentteriä Raumalle, joten Ahtola-Koski-Virtanen-Riska -nelikolla tässä täytyy varmaan puskea päätä seinään. Koiviston päästäminen Spåraan ilman valmiiksi katsottua korvaajaa + seurajohdon ylimieliset kommentit pelaajahankinnoista kruunaavat tämän farssin.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
...

Ei itse asiassa ollut tarkoitus provota, viesti vain jäi aika lyhyeksi, kun kierros oli vielä hivenen kesken. Kunhan vaan ihmettelin, että Lukon joukkue ei ole onnistunut tuloksista päätellen käsittelemään kärkimiesten loukkaantumisia. Ja kyllähän menestystä hamuavasta joukkueesta on pakko löytyä enemmänkin kuin pari tehomiestä, se on selvää.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
On muuten aika hiton tasainen sarja tällä hetkellä käynnissä. Tsekkasin tossa huvikseen sarjataulukkoa ja sijalta 9 on vain viisi(5) pistettä neljännelle sijalle. Jopa kolmantena oleva HIFK saattaa ihan hyvin tippua tonne sääleihin jos otteet jatkuvat samanlaisina, hekin ovat vain 7 pisteen päässä sääliviivasta.

Jännää.

Suosikkijoukkue
Ässät
---
Ei voi minkään, Lukolla on käynyt tässä niin että peli ei ole kehittynyt alkukaudesta yhtään. Alkukaudesta se riitti Liigan kärkisijaan, nykyään siellä pelaa likimain kaikki muutamaa poikkeusta lukuunottamatta parempaa jääkiekkoa. Äärimmäisen surullistahan se on näin Lukkovinkkelistä mutta minkäs teet. Jotenkin tuntuu siltä, ettei siellä löydy sitä tarvittavaa kiimaa ja puristusta mitä varsinkin nyt tähtipelaajien ollessa telakalla tarvittaisiin. VIrkamiesmäisyys olisi ehkä se sana, mikä parhaiten tuota Lukon touhua kuvaa.

Oli Lukolla viime kaudellakin tietyssä vaihessa kriisi päällä ja siitä noustiin, mutta jotenkin tuntuu että tästä ei tällä kertaa niin vain noustakaan. Asiaan vaikuttaa sekin, etten usko Lukon naaraavan edes yhtä (kaksi mielestäni tarvittaisiin) kovan tason sentteriä Raumalle, joten Ahtola-Koski-Virtanen-Riska -nelikolla tässä täytyy varmaan puskea päätä seinään. Koiviston päästäminen Spåraan ilman valmiiksi katsottua korvaajaa + seurajohdon ylimieliset kommentit pelaajahankinnoista kruunaavat tämän farssin.

Mun mielestä Lukko kärsii tästä kahvaamisen, roikkumisen ja estämisen sallimisesta kaikista eniten. Toinen iso kärsijä on KalPa, mutta he pärjäävät hyvin koska pystyvät jalalla tekemään itselleen tilaa ja haastamaan vastustajia. Virtaset, Vauhkoset ja Riskat kun suojaa kyllä pirun hienosti kiekkoa, mutta kun ei jalalla pääse pakoon vastustajia, niin sinne maalintekosektorille on pirun pitkä ja raskas matka, kun käsissä roikkuu monesti kaksikin vihollisen pelaajaa. Ja maalin edessä olevaa kaveria hakataan surutta ja hänen mailastaan pidetään kiinnit (TradeMark Esa Lindell), niin ei sillekään kannata syöttää.

Valitettavaa todeta, mutta nyky paskalinjalla Lukon pitäisi alkaa kaatumaan noista roikkumisista. Taitaa vain olla sen verran kokeneita, kunnon lätkäjätkiä joukkue täynnä, että ei tuo jalkapalloteatteri oikein iske. Noh, hyvä kuitenkin niin.

EDIT: Ja kun se maalipaikassa kyttäilevä jätkä on hakattu niin paskaksi, että se ei enää voi tehdä mitään, niin maalivahti voi hyvin keskittyä vain sen laukauksen peittämiseen. Ei tartte murehtia mahdollista syöttöä.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Jaaha, joko saa sanoa, "mitä minä sanoin"? Toki vähän liioittelin, että Lukko olisi runkosarjajoukkue, sillä epäkiekon vire päättyi jouluisten lihapatojen äärellä. Ja vaikka @Sörsseli llä on hyviä pointteja, niin kyllä Lukko myös hyötyy aika paljon tästä nykylinjasta. Mitä reippaammin saa ottaa, sen paremmin Lukon puolustus selviää. No, isossa kuvassa tuolla ei ole vähää alusta merkitystä, kun puhutaan Lukosta.

Kyllä se jopa vähän surettaa, millaiseksi Lukon peli on viime vuosina mennyt. Ennen Lukko pelasi hyvin raikasta taitolätkää, mikä oli oikein passelia viihdettä. Tuo nykyinen antikiekko, ei siitä vaan voi nauttia. Eikä sillä nykypäivänä enää mestaruuksiakaan voiteta(tähän pieni varaus, että RT... Lukko ostaa pari kentällistä tähtitason virtuooseja, jotka lyö yhteen ylivoimaan kaksi pussukkaa).

Toinenkin tämänvuotisinhokkini, eli IFK, näyttää myös menevän siihen suuntaan, mitä epäilinkin. No, viikonlopun jälkeen nähdään, missä Tappara menee tällä hetkellä näitä kahta vastaan. Luultavasti reippaasti edellä.

Suosikkijoukkue
Ässät
Jaaha, joko saa sanoa, "mitä minä sanoin"? Toki vähän liioittelin, että Lukko olisi runkosarjajoukkue, sillä epäkiekon vire päättyi jouluisten lihapatojen äärellä. Ja vaikka @Sörsseli llä on hyviä pointteja, niin kyllä Lukko myös hyötyy aika paljon tästä nykylinjasta. Mitä reippaammin saa ottaa, sen paremmin Lukon puolustus selviää. No, isossa kuvassa tuolla ei ole vähää alusta merkitystä, kun puhutaan Lukosta.

Kyllä se jopa vähän surettaa, millaiseksi Lukon peli on viime vuosina mennyt. Ennen Lukko pelasi hyvin raikasta taitolätkää, mikä oli oikein passelia viihdettä. Tuo nykyinen antikiekko, ei siitä vaan voi nauttia. Eikä sillä nykypäivänä enää mestaruuksiakaan voiteta(tähän pieni varaus, että RT... Lukko ostaa pari kentällistä tähtitason virtuooseja, jotka lyö yhteen ylivoimaan kaksi pussukkaa).

Toinenkin tämänvuotisinhokkini, eli IFK, näyttää myös menevän siihen suuntaan, mitä epäilinkin. No, viikonlopun jälkeen nähdään, missä Tappara menee tällä hetkellä näitä kahta vastaan. Luultavasti reippaasti edellä.

Sitten kun Lukko on mielestäni vielä panostanut kiekollisempiin puolustajiin, jotka eivät ehkä kahvaamisen ja hakkaamisen jaloa taitoa järin hyvin osaa. Tietenkin tämän kolikon kääntöpuolella on kovat kaverit ylivoimassa viivalla.

Itse pidän Ässien pahimpina haastajina ;) Kärppiä ja Tapparaa.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sitten kun Lukko on mielestäni vielä panostanut kiekollisempiin puolustajiin, jotka eivät ehkä kahvaamisen ja hakkaamisen jaloa taitoa järin hyvin osaa.

Yleensähän nämä kaverit kahvaavat eniten, kun eivät saa kiekkoa kropalla pois, sijoittuminen pielessä tms. En toki yleistä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei voi kuin päätään puistellen ihmetellä, kuinka hemmetin tasainen Liiga on.

Nuo piste-erot ovat niin marginaalisia, että "keskikasti" muodostuu käytännössä joukkueista, jotka ovat sijoilla 2-11, mikä tahansa jengi voi muutaman matsin voittoputkella nousta ties mihin.

Kärpät.

Keskikasti (laitan Ilveksen ja Kerhon tähän pienin varauksin)

Pelicans, Sport, TPS.

Kyllähän tässä meinasi iltapalaansa tukehtua, kun rupesi tarkastelemaan Ässienkin osakkeita (lähinnä tarkkaillut sääliviivaa sekä kuudenteen sijaan oikeuttavaa pistemäärää) taistelussa runkosarjasijoituksista. Katselin, että Pata on neljännestä sijasta tällä hetkellä viiden pinnan päässä, kaksi matsia tuota sijaa pitävää KalPaa vähemmän pelanneena.

Toki tässä pelataan niin paljon ristiin, että ties mitä vielä tapahtuu. Sellaisetkin joukkueet kuin Tappara ja Lukko, joiden kaikki ovat olettaneet menevän varsin pitkälle, niin ei tuossa montaa peliä saa sohlata ja taistellaan jo elämästä ja kuolemasta!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko

Nuo piste-erot ovat niin marginaalisia, että "keskikasti" muodostuu käytännössä joukkueista, jotka ovat sijoilla 2-11, mikä tahansa jengi voi muutaman matsin voittoputkella nousta ties mihin.
Tämä tasaisuus alkaakin olemaan niitä ainuita positiivisia asioita mitä Liigasta löytyy. On toki muitakin, mutta Liiga tuntuu vuosi vuodelta muuttuvan tasaisemmaksi. Viime vuonna Ilves taisi olla tässä vaiheessa sijalla 5 ja lopulta tipahti viimeisellä kierroksella ulos sääleistä. Eli kyllä esim. Lukko ja KalPa ovat vielä vaaravyöhykkeellä ja pisteitä pitäisi napsia tasaisesti kokoajan, että paikka kuuden joukossa pysyy. Putoaminen sääleihin ei jommalta kummalta, tai jopa molemmilta olisi edes mikään suuri ihme. JYPin ja HIFK:n putoamiseen ulos kuuden joukosta millään jaksa uskoa. Tällä hetkellä vahvimmilta haastajilta vaikuttavat juurikin sijoilla 6-8 olevat Tappara, Ässät ja Blues, joista voi hyvinkin kaksi nousta tuonne kuuden joukkoon.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kärpät voittaa runkkarin, se onjo selvä. Uskon JYPin ottavan myös kotiedun itselleen. HIFK on vielå hieman kysymysmerkki, mutta eiköhän tuolla rosterilla 4sakissa olla. Sittempä onkin tiukempaa nuo sijat (3) 4-11. KalPa ja Lukko ailahtelevat aikalailla, mutta toisaalta ottavat tasaseen pisteitä. Semmoinen kutina kuitenkin, että toinen kuuden sakista luiskahtaa ulos. Takaa tulee kovalla hyöryllä Tappara Ässät Blues ja Saipakin ehkä vielä. Ilvekseen en usko, että kuuden sakista taistelee. 10sakkiin mahtunee kyllä.

Siispä oma päätelmä
1. Kärpät
2-3 JYP, HIFK (Hifk voi myös 4-5 olla)
4-10 KalPa/Lukko, Tappara, Ässät Blues SaiPa Ilves. Ps. ei mikään varma järjestys vain omana mietteenä.

HPKlla toki vielä oma sanottavansa, mutta peli pari muita enemmän ja pari pinnaa perässä. Aika näyttää. Bottom 3 onjo kuitenkin selvillä ja niiden järjestyksellä niinkään väliä. Mitä nyt TPS aika varmasti viimeinen on A-junnu joukkueellaan.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Liiga on toki tasainen keskikastin osalta. Minulla on kuitenkin suuri huoli Liigan kärjen ja häntäpään tasoeron suuruudesta. Se on kammottava! Ensimmäistä kertaa aikoihin joudun miettimään kausikortin tilannetta ensikauden osalta. Joukkuemäärää nostetaan viiteentoista, mikä takuuvarmasti vielä lisää kärjen ja häntäpään tasoeroa. Turhien ja heikkotasoisten pelien määrä kasvaa entisestään. Vielä jos playoff-joukkueiden määrää lisätään, on yksittäisen runkosarjaottelun merkitys kohtuuttoman pieni.

Minä haluaisin, että häntäpään ja kärjen tasoeroa saataisiin tasattua. Näen kaksi vaihtoehtoa:
1. Isot seurat kuten Kärpät ja HIFK siirtyvät pelaamaan monikansallista sarjaa.
2. Liigan joukkuemäärä lasketaan kahteentoista ja sarja avataan.

Nykyinen tilanne ei ole hyvä ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat viemässä Liigaa entisestäkin karumpaan suuntaan.

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minä haluaisin, että häntäpään ja kärjen tasoeroa saataisiin tasattua. Näen kaksi vaihtoehtoa:
1. Isot seurat kuten Kärpät ja HIFK siirtyvät pelaamaan monikansallista sarjaa.
2. Liigan joukkuemäärä lasketaan kahteentoista ja sarja avataan.

Nykyinen tilanne ei ole hyvä ja tulevaisuuden suunnitelmat ovat viemässä Liigaa entisestäkin karumpaan suuntaan.

Vielä parempi vaihtoehto olisi 10 joukkuetta ylimmällä tasolla, 10 seuraavalla ja kolmannella tasolla käytännössä kaikki jotka pystyvät tähän budjetilla. Kaksi parasta vaihtaa suoraan tasoa ja kolmoset karsivat. Näin olisi kaksi kiinnostavaa sarjaa.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga on toki tasainen keskikastin osalta. Minulla on kuitenkin suuri huoli Liigan kärjen ja häntäpään tasoeron suuruudesta...

Vertailtaessa kärjen ja häntäpään keräämiä pisteitä, ei itse asiassa ole tapahtunut juuri mitään muutosta viimeisten vuosien aikana. Ja tässähän kärjestä puhuttaessa puhutaan lähinnä yhdestä joukkueesta eli Oulun Kärpistä, jolla nyt taas vaihteeksi menee lujaa.

Huoli pois, mikään puu ei kasva taivaaseen asti ja jossain vaiheessa saat sinäkin taas jännittää kausikortin ostajana Kärppien taistelua säälipaikoista.

ps. kenen kanssa tämä monikansallinen sarja on tarkoitus rakentaa? Minä tunnen paljon ruotsalaisia kiekkoihmisiä, mutten tunne yhtäkään, joka haluaisi lopettaa SHL:n (Elitserienin) tai toivoisi oman jenginsä siirtyvän sieltä muualle.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vertailtaessa kärjen ja häntäpään keräämiä pisteitä, ei itse asiassa ole tapahtunut juuri mitään muutosta viimeisten vuosien aikana. Ja tässähän kärjestä puhuttaessa puhutaan lähinnä yhdestä joukkueesta eli Oulun Kärpistä, jolla nyt taas vaihteeksi menee lujaa.

Huoli pois, mikään puu ei kasva taivaaseen asti ja jossain vaiheessa saat sinäkin taas jännittää kausikortin ostajana Kärppien taistelua säälipaikoista.
Haluan nähdä mahdollisimman tasokasta kiekkoa mahdollisimman paljon. Toki tasaisuus ja perinteet merkitsevät myös. Kyllä Kärppien ja Sportin väliset ottelut ovat olleet aika turhia tällä kaudella. Pelintaso ei ole päätä huimannut. Jos näitä otteluita verrataan esimerkiksi Kärpät-Frölunda ottelupariin CHL:ssä, ero on valtaisa. Pelintaso on laskussa ja Liiga on ehdoin tahdoin tätä tasonlaskua lisäämässä, samoin kuin tasoeroja. Kyllä minä ainakin toivoisin Kärppien harkitsevan muitakin vaihtoehtoja, jos Liigan suuruudenhulluttelu jatkuu.
ps. kenen kanssa tämä monikansallinen sarja on tarkoitus rakentaa? Minä tunnen paljon ruotsalaisia kiekkoihmisiä, mutten tunne yhtäkään, joka haluaisi lopettaa SHL:n (Elitserienin) tai toivoisi oman jenginsä siirtyvän sieltä muualle.
Minua kiinnostaisi yhteistyö SHL:n kanssa. Kyllähän siellä suurten joukkueiden toimarit ovat olleet etulinjassa kansainvälistymistä ajamassa. Voisi tulla aika tyylikäs sarja, jos Suomen, Ruotsin ja Sveitsin isot pojat pistäisivät hynttyyt yhteen. Minä olen valmis kokemaan Kärppien kanssa jotain uutta ja suurempaa, mikäli Liiga jatkossakin ampuu itseään jalkaan yhä uudestaan ja uudestaan .

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
...
Minua kiinnostaisi yhteistyö SHL:n kanssa. Kyllähän siellä suurten joukkueiden toimarit ovat olleet etulinjassa kansainvälistymistä ajamassa. Voisi tulla aika tyylikäs sarja, jos Suomen, Ruotsin ja Sveitsin isot pojat pistäisivät hynttyyt yhteen. Minä olen valmis kokemaan Kärppien kanssa jotain uutta ja suurempaa, mikäli Liiga jatkossakin ampuu itseään jalkaan yhä uudestaan ja uudestaan .

Kävin Ruotsissa männä viikolla ja luin siellä paikallisesta sanomalehdestä kirjoituksen koskien juuri tätä dilemmaa, että muutama kiekkopomo kovasti haluaisi "kansainvälistyä" (= lisää liikevaihtoa), mutta edellytykset tälle ovat ohuet, sillä ruotsalaiset kiekkokannattajat eivät ole ollenkaan kiinnostuneita mistään Pohjola-liigoista tai Mestarien liigasta, vaan mielenkiinto kohdistuu Ruotsin pääsarjaan, jonka tuote on vahva.

Tuntuu siltä vähän pidemmälläkin perspektiivillä, että suomalaiset ovat tästä innostuneempia, ruotsalaisia asia ei kiinnosta. Yksi vaihtoehto Kärpille on toki siinä, että anovat ToPv:n tapaan lupaa siirtyä pelaamaan Ruotsin pääsarjaa.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Ostiko Lukko eilisen Tappara-voiton vai millä tuo on selitettävissä?

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ostiko Lukko eilisen Tappara-voiton vai millä tuo on selitettävissä?

Tähän taisin jo tuolla useita päiviä sitten vastata toiselle Lukko-nimimerkille, kyse ei ollut tarkoituksesta provota, vaikka lyhyeksi jäänyt viesti näin sellaista antoi olettaakin.

Onnittelut Lukolle eilisestä voitosta, onhan se kivempi voittaa kuin hävitä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy