Maalivahdeista ja puolustajista en nyt pelaajia enää lainannut tähän, koska olemme aika samoilla linjoilla noista.
Spina = Repik
Koho > Redenbach
McIntyre > Smotherman
Tavi < Sopanen
Mankinen > Mustonen
Jokinen < Hakulinen
Venäläinen = Tyrväinen
Flinck = Saarenheimo
Järvinen > Alanne
Hämäläinen > Paakkolanvaara
Leivo > Björninen
Pitkänen = Ritamäki
Hyökkäyksestä ainakin itse löydän hiukan toisennäköisen variaation. Jokinen - Hakulinen parin ymmärrän, koska Hakulinen todennäköisesti tulee breikkaamaan tällä kaudella ja tehnee niinsanotusti "koskirannat". Toki Jokinenkin on kausi kaudelta parantanut ja odotankin, että tällä kaudella saa jo 30 pistettä rikki.
Kohoa ja Redenbachia kun vertaillaan, niin Kohon osalta saadaan muutakin kun ne pisteet, kokonaisvaltaisesti monipuolisempi pelaajana kuin Rede.
Mankinen - Mustonen kaksikkoakin on hiukan huono vertailla, koska Mankinen pelaa kärkikentissä ja on siellä todistetusti onnistunut ja silti vielä odotellaan lopullista läpimurtoa.
Sitten on tuo meijän "kakkosketju" Järvinen - McIntyre - Spina. Tämä koostumus on nyt harjoituskaudella ja CHL- peleissä ollut lähes liekeissä ja uskonkin tuon ketjun tulevan tekemään näin SaiPan kannalta melkoisen nättiä jälkeä Liigassa.
Sitten jos otetaan Hämäläinen - Paakkolanvaara kaksikko käsittelyyn, niin pisteiden valossa tulevat menemään käsikädessä todennäköisesti. Joukkueelleen hyödyllisempänä pidän kuitenkin Hämäläistä koska taistelee kentällä aina kuin viimeistä päivää ja siitä osoituksena esim. viime kaudeltakin +/- tilastossa +9 ja yleensä pelaa vielä muiden joukkueiden kärkiäjiä vastaa.
Ja viimeistään juuri penkintakana seisova kaksikko Tirkkonen - Lämsä kääntyy selvästi Tirkkosen eduksi, kuten itsekki mainitsit.
Joten kyllä itse näen kokonaisuuden kääntyvän SaiPalle.
Paakkolanvaara- Hämäläinen parista olen kanssasi aivan eri mieltä, Paakkolanvaara on liigan parhaimpia ellei paras 4.kentän pelaaja, joka on todella vahva puolustussuuntaan.
McIntyre - Smotherman pari on myös todella vaikea pari ennakoida ennenkuin kausi alkaa josta syystä itse laitoin sen tasan, mutta Smotherman on ollut pelsun parhaimpia harkkapeleissä Hakulisen kanssa joten en ainakaan häntä McIntyreä heikommaksi pistäisi. McIntyre ei puolestaan ole missään sarjassa osoittanut ennen tätä kautta kykenevänsä pisteiden tekoon, joten tämä pari mielestäni ennakkoon tasan.
Alanne - Järvinen pari on mielestäni tasainen mutta kääntyy Alanteelle ihan viime kauden hyvien otteiden perusteella, Järvinen ei puolestaan vielä ole saanut kunnon mahdollisuutta liigassa, mutta voi toki olla että breikkaa tällä kaudella kun saa vastuuta.
Repik - Spina, ennakkoon Repik on kovemman tason kaveri, mutta tottakai floppivaara on olemassa, Repik ei vielä harkkaotteluissa ole esiintynyt yhtä hyvin edukseen kuin Hakulinen ja Smotherman mutta potentiaalia hänestä on kuohunut ja uskon hänen olevan todella vahva kuin kausi alkaa.
Näistä voi monia olla montaa mieltä ja kun kausi alkaa niin silloin paremmin nähdään joukkueiden tasot.