Ja sen lisäksi hankinnat ovat olleet vahvistuksia. Ratkaisijoita löytyy laajalla rintamalla ja kärki on terävä. Henki on vahva ja koko joukkue taistelee yhteisen päämäärän eteen.
Sinä varmasti tiedät tarkemmin kuin minä, mutta omien mutujeni pohjalta voin sanoa, että tällä hetkellä Fehr on liigan mittapuussa kaliiberia terävä kärki. Pakistosta samaan kastiin kuuluu Spang. Sitten taas HPK:n sisäisen pörssin liideri, ja ilmeisesti pelillisen ilmeenkin johtaja, Viitaluoma kuuluu ainoastaan lähes ykköskorin kastiin. Ei missään nimessä kirkkaimpia tähtiä, mitä näin työsulun aikana on liigassa aika paljonkin, mutta tavallista tallaajaa parempi pelaaja kuitenkin. Sitten hänen jälkeensä tulee kaverit mm. Saarinen, Santavuori, Vättinen. Siksi voinkin verhoilla tämän tekstin mielipiteeksi, jossa totean, että HPK:n kärki ei ole kovin terävä tai laaja. Siellä on muutama kova kaveri ok-pelaajien keskellä.
En tiedä, ymmärsitkö viestiäni ollenkaan. Yritin sanoa, että Kerho yksinkertaisesti riisui mm. Jokerit aseista. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten ylipeluutettu joku yksittäinen pelaaja vastustajalla oli. Eikä Kerho pelannut erityisen loisteliaasti, tuo on siis Kerhon nykyinen perustaso. Mutta trendi on joka tapauksessa se, että Kerho ei ole enää haastaja vaan ennakkosuosikki suurimmassa osassa matseja.
Minä ilmaisin todennäköisesti kantani väärin. Se, että otin esimerkiksi Valtterin, oli vain jäävuoren huippu. Ylipeluutus on tai oli väsyttänyt koko ykköstulosvastuullisen kentän, joka oli samalla ainut loukkaantumisten seassa kasassa pysynyt kenttä. Jokerien koko ykköskenttä peluutettiin aivan piippuun mikä näkyi viimeisissä peleissä ennen mj-taukoa. Ja kun meidän ykköskentän yhteenlasketut tehot ovat tähän mennessä 25+32=57 niin on selvää, että sen ollessa väsynyt voittoja ei ole näkyvissä. Toivottavasti tilanne muuttuu tauon jälkeen ja peluutus tasaantuu, mutta se ei ole tämän ketjun asioita.
Ymmärrän sanomasi, mutta mielestäni olet väärässä. Viitaten juuri edelliseen kappaleeseen, Kerho ei ole potentiaalinen putoaja taulukossa. Suora kotietu pelijareihin on täysin realistinen tavoite. Sanonpahan vaan, että kaudenalusveikkailuissa mentiin aika pahasti metsään, kun Kerhon miehistöä arvioitiin paperilla. Itse olin varovaisen toiveikas. Ilokseni olen saanut huomata, että joukkueen rakentamisessa onnistuttiin yli odotusten.
Niin tavoite, urheilijathan tunnetusti pitävät vähän odotettua kovempia tavotteita. HPK:n suora kotietu olisi jokatapauksessa kauden isoin yllätys, sanoisin jopa raikas tuulahdus SM-liigakartalla. Kaudenalusvertailuissa katsottiin pelkästään nimiä, ja myös minä olisin virtuaalimanagerina valinnut esimerkiksi Tapparan ennen HPK:ta. Tässä asiassa ei voi olla väärässä, kun ihan yhtä hyvin Saipan kannattajat voivat sanoa muiden ennustaneen väärin ja heidän tienneen kokoajan missä mennään. Jokatapauksessa sarjataulukko on todella tiukka ja suuriakin muutoksia voidaan nähdä lyhyessä ajassa. Palataan asiaan tuonnempana kun lisää ihmettelyn aiheita on.
Ja painotan vielä, HPK:n kannattajat. Älkää pahastuko puheistani esimerkiksi Viitaluomasta. Saatte tehdä samanlaisen arvion Jokereista ja tiedän olevani eri mieltä teidän kanssanne silloin. Nämä ovat edelleenkin vain minun näkemyksiäni pelaajista, joiden otteita olen katsonut vain vähäisellä otannalla.