Selkeä(t) mestarisuosikit: JYP
Ykköskorin haastajat: HIFK, Ässät, HPK
Kakkoskorin haastajat: Jokerit, Lukko
Mustat hevoset: Blues
Ei jakoa loppukahinoissa: Kalpa, Tappara, Ilves, Kärpät
Tältä näyttää minun papereissani.
Jokerit otti rajusti takapakkia, koska sitä huippupakkia ei tullut sisään. Tuo puolustus saattaa riittää vielä runkosarjassa voittoihin, mutta epäilen, että playoffeissa tulee karu todellisuus esille ja alkaa Kivistöt/Maneliukset olemaan pulassa. Aivan liian köykänen pakisto.
Lukon mestaruuteen en usko, enkä tavallaan usko kyllä IFK:n mestaruutenkaan. Molemmat samanlaisia sakkeja. Tehdään vääriä valintoja, täytetään joukkuetta vääristä kohdista, tai ei täydennetä ollenkaan. Ja sitten kun tehdään oikeita valintoja (ainakin paperilla), niin ei niilläkään tule menestystä. Lisäksi Urama/Jalonen kaksikko on kussut viime aikoina ihan huolella poffeissa ja molemmilla tuppaa olemaan samaa ongelmaa, eli ei osata reagoida pelin sisällä hevon vittuakaan.
Ässät on mulle edelleen helvetin iso mysteeri ja en osaa arvioida oikeastaan tippaakaan mihin sillä riittää rahkeet keväällä. Se on kuitenkin sanomatta selvää, että jos HIFK ei voita pyttyä, niin toivon sydämeni pohjasta että se menee Poriin.
Kuulostaa kyllä aika omituiselta, mutta itse saattaisin laskea jopa HPK:n tällä hetkellä JYPin ykköshaastajaksi. Ovat ottaneet kaksi vai kolme voittoa Dufvan armeijasta, joukkue on mielestäni hyvin rakennettu ja johtoon mennessä sitä keskialueen sumputusta vastaan on hyvin vittumaista pelata ja ainakaan HIFK ei ole onnistunut keksimään siihen mitään lääkkeitä.
Bluesin laskin kauden alussa mustaksi hevoseksi ja sanoin, että siinä on joukkue jolla on mahdollisuudet mennä vaikka mihin, jos tulee pari täsmähankintaa. Ne tuli ja nyt katsotaan mihin tuo joukkue riittää. Espoossakin yllättävän mielenkiintoinen nippu kasassa.