Joku mainosti täällä D-Team resursseja. Se on kyllä mukava lisä Jypille, mutta ehkei sittenkään mikään erityisen merkityksellinen menestyksen kannalta. D-Teamin kaverit ovat loppujen lopuksi kuitenkin vain Mestistason pelimiehiä jotka hyytyvät kyllä kovassa paikassa. Tekisi mieleni tässä vaiheessa kaivella esiin ne Virpiö-hehkutukset joita Jyväskylän suunnasta ennen viime kautta päästeltiin, mutta enpähän viitsi. Nyt varmaan Jyväskylässäkin suurin osa jo tietää että Mestismies on mestismies.
Minähän se olin ja edelleen olen sitä mieltä, että ensi kausi tulee myös sinut yllättämään Deen merkityksellä JYPin liigataipaleeseen, perusteet olen kerrannut edellisessä, joten ei niistä enempää, ymmärtää ken ymmärtää. Varsinkin pakkirosterin kaventumisen myötä jyp voi peluuttaa liigatason jermuja mestiksessä ja nostella tarpeen mukaan ylös ja toisia lähetellä alas. Kilpailu asetelma kokoonpanosta on positiivinen. Toisaalta sieltä kolkuttelee liigaportteja esim. Vatanen, joka saattaa nousta jopa yllätyskortiksi ensi kaudella. Virpiöstä sen verran, että porvoolaisen kärpän laskutikku oli tämän osalta hiukka solmussa, Virpiö ei noussut JYPiin Deestä, vaan tuli tutosta, eli eipä Deen merkitys hänessä ole realisoitunut, muutama lupaava esitys kyllä kauden mittaan kuitenkin nähtiin Deen kautta tulleiden osalta, eikä mikään indikoi siihen suuntaan, että tämä olisi jotenkin ehtymässä, päinvastoin.
Kun mietit sitä merkitystä, muista Jortikan legendaarista lausahdusta viime kaudelta asian yhteydessä, niin saattaa valjeta paremmin. Mestismieskin on pelimies, kun pelitapa on iskostunut jo selkäytimeen.
Virpiön suhteen toivon vilpittömästi, että tämä kausi toisi sen breikin liigassakin, eväät siihen on, kunhan pikku asiat vaan kohdalleen naksahtaa, niin jälkeä tulee.
Mestaruutta nyt kenenkään on turha ennustella kenellekään tässä vaiheessa, tai saahan sitä läppää heittää, mutta mihinkään todelliseen pohjaan se ei voi nojata. Asetelmat minusta näyttää sellaisilta, kun aiempaan postasin.