Tästäkin huolimatta joukkueen suurin kysymysmerkki on valmennuspuoli. Risto Dufva ei ole ikinä saavuttanut minun silmissäni minkäänlaista kunnioitusta. Dufva on eittämättä yksi suurimmista puolustusvoittoisista peluuttajista. Miten ihmeessä mies saa peluutettua tuon joukkueen menestykseen!? Itse en usko, että se onnistuu. Saatan olla väärässä ja jos niin tapahtuu, niin arvostukseni Dufvaa kohti nousee.
Tässä vain oma näkemykseni, joka estää näkemästä Jypin liigan kärkipäässä. Toivottavasti tästä ei nyt kukaan vedä herneitä nokkaansa.
Eipä tuosta nyt turhaan herneitä kannata imuroida.
Perustelisitko kuitenkin ne syyt (reaaliset, ei kuvitellut), miksi RD ei ole saavuttanut silmissäsi minkäänlaista kunnioitusta? Jos Dufva on "eittämättä" yksi suurimmista puolustusvoittoisista peluuttajista mielestäsi, kertoisitko minkä kautta huippujoukkueet idästä länteen tässä maailmassa menestyksensä rakentaa? Jos osaat vastauksen, lienet valmis erittelemään, kuinka Dufva pelifilosofioineen tästä nykykiekon valtatrendistä negatiiviseen suuntaan poikkeaa.
Vaikka liigatasolla kirjoittamaton kortti Dufva vielä onkin osoittaako nuo mestiksen mestaruudet mielestäsi vain sitä, että joukkueensa oli kuriton ja hyökkäsi kielloista huolimatta mestaruuksiin asti, vai sitä, että ehkä jotain oli tehty kiekkoilullisesti oikeinkin?
Onko Dufvan maajoukkueen valmennusryhmä pestit mielestäsi jotain irvokasta elämän leikkiä, kun olis parempia tekijoitä revittävissä katsomoistakin, eivät vaan siellä liitossa tajua.
Olettaisin itse, että Dufva, siinä kuin muutkin valmentajat on joutunut käymään oppinsa kokeilujen ja erehdysten kautta ja ajan myötä jalostanut ajatuksensa paremmaksi ja paremmaksi paketiksi, ainakin miehestä huokuu minua miellyttävä voittamisen aura, joka toivottavasti tarttuu jypin pitkästä aikaa kilpailukykyiseen joukkueeseenkin, ja miksei tarttuisi?
Tietenkään ei peliäkään ole vielä pelattu ja luulenpa, ettei kauden alkuun jyp olekaan se joka nosteessa porskuttaa, siksi selväksi mies on tehnyt sen, että kaikki on tähdätty kevääseen, josko lie jyp ei sitten omalta alueeltaan poistu koko pelin aikana lainkaan, vaan puolustavat tiiviinä sumppuna maalin edessä välillä pitkää lätkien, että pääsee vaihtoon.
Odotan mielenkiinnolla ajateltuja ja perusteltuja selvennyksiä näkemyksiisi, katsellaan vasta sitten onko se vain tuuli, kun näppistä heiluttaa.