Liigajoukkueiden kannattajaryhmät & -kulttuuri kaudella 2024–2025

• 261 567
  • 1 639

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ikinä ei kannata myöskään aliarvioida monikymmenvuotista tamperelaista perinneasennetta "minähän en rahojani paikallisvastustajalle anna".

Tätä on kyllä ihan saatanan vaikea sisäistää etenkin kun nykyään nuo myyvät poikkeuksetta loppuun. Periaatteistahan tuossa on iso osa kiinni mutta ei vaan ymmärrä sitä ajatusmaailmaa jossa vastustajan ”vihaaminen” ajaa omien kannattamisen yli. Tappara saa anyway sen 35 euroa ja jos minä köyhdyn sen verran ja näen kannattamani joukkueen pelin livenä, huomattavasti parempi kuin se että raavin säkkejäni ja katson pelin kotisohvalta, ei se ihan hirveästi iloa minulle tuo siinä kohtaa ajatella että axe, Henkka tai veikkapa legendaarinen muaddib onkin sen 35 euroa köyhempi minun sijaan.

MatamiX

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Lahessahan tuo kaikkien vastustajien vihaaminen on ihan perinteistä. Ja jaksetaan jopa porukalla sitä huutaa, että kuka vihaa xx, kädet yhteen lyö. Tai jotenkin tuolla tapaa. Ja sitten ne vaahtosammuttimen kokoiset nassikat tulee huutelemaan sitä vastaantulijoille. Halauksellahan siitä selviää.
Vihaaminen ei kuulu kannattajakulttuuriin.

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tätä on kyllä ihan saatanan vaikea sisäistää etenkin kun nykyään nuo myyvät poikkeuksetta loppuun. Periaatteistahan tuossa on iso osa kiinni mutta ei vaan ymmärrä sitä ajatusmaailmaa jossa vastustajan ”vihaaminen” ajaa omien kannattamisen yli. Tappara saa anyway sen 35 euroa ja jos minä köyhdyn sen verran ja näen kannattamani joukkueen pelin livenä, huomattavasti parempi kuin se että raavin säkkejäni ja katson pelin kotisohvalta, ei se ihan hirveästi iloa minulle tuo siinä kohtaa ajatella että axe, Henkka tai veikkapa legendaarinen muaddib onkin sen 35 euroa köyhempi minun sijaan.
Asian voi kääntää myös niin, että jos minä en Ilveksen fanina mene Tapparan järjestämään paikalliseen, paikallani istuu todennäköisesti joku Tapparan fani. Ja sama juttu toisin päin. Tulemalla itse peliin vie yhden paikan pois vastapuolen fanilta, kiusa se on pienikin kiusa.

Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Vai olisko sittenkin tosiasia niin että Ilveksen fanit ei halua Tapparan isännöimään paikalliseen että voittaa varmasti yleisökeskiarvon niin voi taas lisää rehvastella kuinka on "suomen parhaat fanit" ;)

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Vai olisko sittenkin tosiasia niin että Ilveksen fanit ei halua Tapparan isännöimään paikalliseen että voittaa varmasti yleisökeskiarvon niin voi taas lisää rehvastella kuinka on "suomen parhaat fanit" ;)

Paikalliset myy kyllä täyteen nykyään, tuo ei ole se syy.

Itse en rupea maksamaan savinaisen palkkaa kun en maksanu lehtosen ekunkaan

Koivuhalko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Paikalliset myy kyllä täyteen nykyään, tuo ei ole se syy.

Itse en rupea maksamaan savinaisen palkkaa kun en maksanu lehtosen ekunkaan

Tää on se ajatusmaailma jota itse en ymmärrä. Käyn kyllä maksamassa Eemelin ja muiden palkkaa Ilveksen isännöimmissä paikallispeleissä koska oma joukkueeni siellä pelaa, kuten Ilvesläiset tuhatmäärin kävi maksamassa Espoolaisten palkkaa koska heidän oma jengi pelasi siellä. Tapparan isännöimään paikallispeliin sitten ei tulla? Vaikka se oma jengi pelaa sielläkin? Ei saada edes 200 paikalle? Okei. Ei siinä. Kuten sanoit, täyteen se silti tulee.

Ajatusta en vaan ymmärrä.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Tää on se ajatusmaailma jota itse en ymmärrä.

Tässä on varmaan sama juttu kuin siinä, että suomalainen maksaa 50€ ettei naapuri saa 100€. Oman joukkueen kannattamista tärkeämpää on se, ettei kilpakumppani saa rahaa.

heh, verrataan Espoota.. Tampereeseen.. ei yllätä että juuri tapparalaiset eivät näe eroa. Kaupunki on Kaupunki, maaseutu on maaseutua, mihin nyt sitten kukin identifioituu

Kaupungissa, jossa on aina ollut kilpailuasetelma joukkueiden välillä on ollut vuosikymmeniä asenne, siis ainakin kuuskytluvulta lähtien (tästä siis ensikäden tietoa isältä ja sen veljiltä sen ajan kulttuurista), ettei naapuria tueta. Ei muuten tuettu KooVee:takaan.
Se tietty liudentuu kun junantuomilla ei ole äidinmaidon suhdetta seuroihin ja kiakko koetaan vain viihteenä, kuhan ny pelataan vähä..

Kiitos kun maksatte Eemelin palkkaa.
KiakkoKaupungissa se ei ole ollut tapana.

Koivuhalko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
heh, verrataan Espoota.. Tampereeseen.. ei yllätä että juuri tapparalaiset eivät näe eroa. Kaupunki on Kaupunki, maaseutu on maaseutua, mihin nyt sitten kukin identifioituu

Kaupungissa, jossa on aina ollut kilpailuasetelma joukkueiden välillä on ollut vuosikymmeniä asenne, siis ainakin kuuskytluvulta lähtien (tästä siis ensikäden tietoa isältä ja sen veljiltä sen ajan kulttuurista), ettei naapuria tueta. Ei muuten tuettu KooVee:takaan.
Se tietty liudentuu kun junantuomilla ei ole äidinmaidon suhdetta seuroihin ja kiakko koetaan vain viihteenä, kuhan ny pelataan vähä..

Kiitos kun maksatte Eemelin palkkaa.
KiakkoKaupungissa se ei ole ollut tapana.
Ja näin. Siinähän päästiinkiin taas tähän. Ilves vaan on kaikessa niin paljon parempi Tampereella ja ylipäätään muutenkin paras. Lopetetaan tää keskustelu tähän päätelmään, niin lienee @Tarinankertoja tyytyväinen myös. Unohdetaan samalla se, mistä tämä keskustelu alunperin edes alkoi.

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kai tuo yläparvelle sijoittaminen on vain monelle se syy, miksi ei innostuta. Moni ostaa mielummin paremman paikan.

Niin, ei ehkä olisi "sijoitettu" parvella, jos tapahtumajärjestäjän ohjeita olisi noudatettu? Kun ei noudatettu ja haluttiin muutosta, sekään ei kelpaa...?
Vaikea on yhtälö, molemmille. Etenkin kun halli on, mikä on.

Tämä keskustelu käydään nyt näin, en tiedä mikä se olisi jos fanipäädyt olisivatkin toisin päin?

Osaako joku sanoa, millä perusteella päädyttiin kyseiseen järjestelyyn sen jälkeen kun samasta katsomosta luovuttiin ?

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret. Jyri Rönn
Kai tuo yläparvelle sijoittaminen on vain monelle se syy, miksi ei innostuta. Moni ostaa mielummin paremman paikan.
Ite halutaan parhaille paikoille matsiin, mutta sillä ei ole väliä jos joku muu katsoja ei nää kentän tapahtumia lippujen takia.

Jos muuten joku ei ole peliä kattonut ylhäältä, sieltä näkee pelin ihan kivasti, suosittelen.

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Ite halutaan parhaille paikoille matsiin

Jos se kannattaminen ja äänen luonti on tuon touhu a ja o, niin hieman ihmetyttää. Espoon Areenassa pienelläkin ryhmällä saa paljon äännekkäämmän tuotannon halliin hallin yläkatsomoista, kuin alakatsomosta vastaavalla määrällä. Nokia Areenalla ongelma on että ääni katoaa päädystä tullessaan. Tuossahan olisi elämänsä tilaisuus ottaa yläkatsomosta ns halli haltuun.

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Ovatkohan varmistaneet ravintolalta saako lippuja heiluttaa kesken pelin telkkarin edessä?
Tämmöisistä tulee mieleen aina kun ravien etäpeli alkoi 90 -luvulla. Yksi vähän höpö raveissa kävijä tuli etäpeliraveihin kiikarit kaulassa. Ei vissiin ymmärtänyt että ne hevoset juoksee Helsingissä ja näytetään vaan telkkarissa.

PS. Onko muuten asiallista laulaa "haista vittu Peter Tiivola"? Toivottavasti joku wokettaja paheksuu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy