@Noutolukko
Saatoin valita sanani väärin. En tarkoittanut sitä, että kukaan yllä olevista pelaajista olisi suoranaisesti pisteiden valossa flopannut, mutta eivät he myöskään pystyneet johtamaan joukkoja oikeaan suuntaan. Siis näissä pelaajissa ei ollut riittävästi johtajuutta viedä joukkue menestykseen.
Otan nyt vertailukohdaksi vaikka sen, että eivät Peltola ja Kankaanperä olleet mitään "onnistujia" pisteiden valossa syksyllä - ei kukaan Tapparassa viime vuonna ollut, mutta molemmat johtivat joukkonsa vaikeista hetkistä voittoon asti keväällä (tai ainakin lähelle sitä)
Perrinissä esimerkiksi on sellaista johtajuutta, jota TPS tarvitsee ja haluaa.
Viime kaudella nimilistan perusteella ja taustalla olevien faktojen perusteella arvioin karkeasti, että TPS ei voi flopata vaan onnistuminen on aivan varma asia. Minä opin viime kaudesta ja totean nyt, että minä en odota TPS:ltä mitään ennen kuin näen sen tapahtuvan. ENKÄ TARKOITA myöskään mitään pahaa, että toivoisin jotenkin, että TPS floppaa. Odotan kärsivällisesti ja katson mihin suuntaan touhu lähtee.
Lasch ja Smolenak tekivät hyvin pisteitä, mutta eivät he pystyneet joukkuettaan auttamaan voittamaan.
@Starbuck miksi vaikutat siltä kuin olisin kanssasi jostain eri mieltä?
En ole mielestäni arvostellut Seliniä tai Pikkaraista. He ovat hyviä valmentajia. Minun mielestä myös Suikkanen oli hyvä valmentaja. Siltikin jotain meni pieleen TPS:ssä. Ja TPS:ssä on vissiin viimeisen kolmen kauden aikana käynyt seitsemän valmentajaa, joista osa varsin nimekkäitä. Kai siellä hyviäkin valmentajia on käynyt kokeilemassa.
Ja luotto omiin on ihan normaalia, minä voin näin sivustaseuraajana tyytyä odottelemaan tuloksia. Olisin ehkä itse odottanut TPS:ltä tälle kaudelle hieman halvempaa porukkaa ja sellaista projektin avausta ehkä vähän halvemmalla porukalla. Ehkä ensi kausi olisi ollut se kovimman satsauksen paikka, jos vaikka ajatellaan, että projekti kestää kolme vuotta.
Mutta eihän näissä ole väärää tapaa tai oikeaa tapaa, pianhan se nähdään :)
Edit: anteeksi, että kirjoitin StarBuck väärin :)