Lihotuskuuri!

• 13 384
  • 54

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti lokki
Ruutiveijari:

Sinun tapauksessasi on ilmeisesti kyse sairaudesta tms., kun kerran lääkäreilläkin käyt. Yleisesti ottaen yllä kirjoitettu on kuitenkin tiedettä, eikä mitään mustatuntuu-meininkiä. Varmaankin 99% "mulla on poikkeuksellinen aineenvaihdunta" ihmisistä on juuri niitä, joilla ei ole asiasta mitään tietoa. Sinä olet nyt sitten se äärimmäisen harvinainen poikkeus.
Ei ole sairaus ja en ole poikkeus. Viitaten aikaisempaan viestiini kuuluu kaveriporukkaan pari vastaavaa hahmoa (me nörtit jaetaan kaikki salaisuudet samalla kun letitetään hiuksiamme).

Halusin aikoinaan vaan saada painoa nousemaan ja en halunnut tehdä sitä väärin. Siksi lääkärille menin suosiolla.

lokki

Jäsen
No jos sun pitäisi mielestäsi Ruutiveijari lihoa sillä määrällä, jonka syöt niin montako kaloria syöt päivässä?

Jos sinulla ei ole tästä tietoa, miten ylipäätään voit mitenkään sanoa, että et liho "vaikka syöt kuinka". Se "vaikka kuinka" voi yksinkertaisesti olla henkkoht näkemys paljosta, mutta pianhan se tässä selviää.

edit: tarkoitukseni ei sitten ole vittuilla (ihan varmuudeksi laitan)

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Muistan kuulleeni joskus ammoin, että rasvasolujen määrä kasvaa x-ikävuoteen saakka. Muistaakseni ikä oli jotain 5-7 vuotta. Tämän jälkeen lihominen tapahtuu rasvasolujen koon kasvamisen myötä. Lapsuudessaan lihavat lihovat siis herkemmin, kuin lasuudesaan hoikat, koska rasvasolujen määrä on suurempi. Voi olla, että tämä on nykyään todistettu vääräksi tai muuten vain raiskattu, koska kuulin/luin sen joskus 90-luvun puolivälissä.

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Lihottaminen onnistuu kyllä kun on oikeat aseet. Huonot rasvat + nopeat hiilarit ovat oiva apu läskin muodostukseen. Yksi parhaista keksinnöistä on ranskalaiset perunat + coca cola, muista tankata useasti. Yleensäkin mitä makeampi--->sitä parempi.

Nämä nyt ovat mielestäni ihan järjettömiä keinoja, fiksumpaa on lähteä salille ja pakata lihasta päälle, nopeus säilyy oikealla harjoittelulla. Ei se läskikään nopeaksi tee, varmaan lähtee lyönti kovaa kun ojentajan kohdalla roikkuu alepan muovipussillinen läskiä?

Salia 2-3 kertaa viikossa, sapuska puolella reilusti lisää ruokaa, saa olla roskaakin mukana, protskua vähintään 2g/painokilo, mielellään 3g/painokilo.

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Meikäpoika lukeutuu samaan osastoon Ruutiveijarin kanssa. Eli sellaista ruokaa ei taida olla olemassakaan, mikä saisi minut lihoamaan. Tällainen mäkihyppääjän kroppa mulla on aina ollut ja tulee varmaan olemaankin. Syön monipuolisesti ja säännöllisesti, mutta makeaa ja rasvaistakin ruokaa tulee popsittua. Joku toinen saattaisi minun ruokavaliollani lihota tolkuttomasti, mutta minun kukkakeppivartalooni ei ylimääräistä jää. Kerran viikossa tunti kaukalopallon peluuta, mutta muuten arkiliikunta jää lähes olemattomaksi. Miettikääpä vaikka sitä.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Tavallaan vähän sama ongelma minullakin, että paino pitäs saada lisää. Tosin minulla on sentään paino jo lähtenyt nousemaan sen jälkee, kun muutin ite asumaan.
Tällä hetkellä ruokavalio on:

Aamulla:
banaani
2* ruispaloja (siis 1kpl on semmonen, että siinä on molemmat puolet tallella, elikkä joku saisi varmaan 4* ruispaloja jollain laskuopilla)
kupillinen tai kaksi kahvia

Päivällä:

Kouluruokailu (riippuu vähän mitä on paljonko tulee syötyä. normaalisti sieltäkin löytää ainaki ruisleipää mitä syödä)

Illalla

Kotona lämmin ruoka, normaalisti joko makarooni ja lihapullia/jauhelijaa tai ranskalaisia ja kalapuikkoja. Joskus tulee myös syötyä paketillinen pinaattilettuja.
Makaroonia tulee tehtyä sen verran, että siitä 400g pussista menee noin 1/3 osa. Lihapullia riittää hyvin 1/4 400g paketista ne vaan pitää pilkkoo silleen hassusti sitten.
Ranskalaisia siten, että 1kg:n pussista menee 1/3 osa ja jotain 3 tai 4 kalapuikkoa siihen kaveriksi.
Ja aika usein tulee ennen iltapalaa syötyä vielä jotain erinäisiä hedelmiä

Iltapala

1/3 1kg:n jogurttipurkista
2* ruispaloja

Tällä sitten jaksaa aamuun asti.

Minulla on paino noussut heinäkuun jälkeen, kun muutin itse asumaan noin 8 kiloa. Ja painoa on nyttenkin vain 70kg ja pituutta 181cm. Tarkoituiksena olisi saada paino 75 - 80kg:n väliin.
Harrastan liikuntaan sen verran, että vyötärölle ei ole vielä päässyt ylimääräistä kertymään, joten hyvillä mielen voin projektia jatkaa.
Nyt olen miettinyt ihan normaaleihin peruna ruokiin siirtymistä. Perunat ja makkarakastike on halpaa ja siitä saa syödäkseen varmasti tarpeaksi. Ja kun tekee vähän extra perunoita, niin saa seuraavana päivänä pyttipannun.

Ainiin minäkin kuvittelin, että minulla on joku erikoinen aineenvaihdunta ennen kun rupesin syömään säännöllisesti. Paino ei välttämättä jatko nouse kovin nopeasti, mutta jo tämä 70kg:n rikkominen oli minulle saavutus.

Ja mitä tulee siihen, että ei ole aikaa tehdä ruokia, niin sen takia on näitä tupper kippoja ja kuppeje joita löytyy varmasti kaikilta. Niihin voi tehdä edellisenä iltana aterioita. Näin teki yksi kaverini, kun olin salilla työharjottelussa. Aterian voi vetää kylmänä tai lämpinä.
Ja raa-asta banaanista saa sitten enemmän proteiineja, kun kypsästä. Ite en kyllä syö raakoja banskuja, mutta nämä himo treenajat vetää niitä aika monta päivään.

Viimeksi muokattu:

Cucamonga

Jäsen
Minä tunnen yhden joka "En mä lihoa vaikka mitä söisin" Ainut ongelma on vaan se ettei se jaksakkaan oikein mitään syödä. (2 perunaa ja pihvi, ja silloin se on melkein räjähtänyt.)( Ja kestääkin vielä 1 h tehtävässä.) Minä en usko väitteeseen ettei lihoa, koska sellaiset henkilöt ovat yleensä hyvin vähä ruokaisia. (en tietenkään voi puhua kaikista.) Voihan se olla joku ruuansulatus tai jotain. Ehkä.

Ja sitten itse asiaan:
Lihasten harjoittaminen on järkevämpää, kuin "plösön" hommaaminen. Hyvät sali treenit 3 päivänä viikossa. Ja kyllä ilman saliakin pärjää. Leuanvetotanko on kanssa kova juttu, Ja punnerrus. Ja jos jotkut käsipainot hommaat. Uiminen voi kanssa olla hyvä, Muuten paitsi että se kai saattaa laihduttaa aika helposti.

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Itse en ole onnistunut lihottamaan itseäni vaan pikemminkin laihduin mitä enemmän söin... Nyt kuitenkin on tapahtunut kummia.. Keväällä painoni oli 73 puoli vuotta myöhemmin 78 ja nyt 80. Olen pohtinut syitä yllättävään lihomiseeni. Syönyt olen saman verran kuin aiemminkin, välillä jopa vähemmänkin. Tekemieni analyysien ja tutkimusten perusteella olen diagnosoinut syyksi oluen kittaamisen ja epäsäännöllisen mätöstämisen. En ole koskaan aiemmin juonut ohramömmöä niin paljon kuin kuluneena terassikautena. Myös syksyllä tuli ostettua pari pulloa saunakaljaksi, stressikaljaksi, ruokajuomaksi, janojuomaksi... ja olen myös alkanut viihtymään jäähallin olutpubissa. Syönti taas on mennyt ihan miten sattuu.. syynä yö ja iltavuorot töissä. Monta vuotta tuskailinkin kun ei paino meinannut kirveelläkään nousta. Nyt paino noussut vaan ei ihan toivotulla tavalla. Paino on jotenkin kerääntynyt ainoastaan mahan seutuville... olen havainnut lärvissäni myös toisen leuan. Paino saisi tuossa pysyä mutta täytynee yrittää siirtää sitä painoa mahasta jonnekkin muualle...

Siis jos haluat lisää painoa
-juo kaljaa
-syö miten sattuu ja mitä sattuu

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti uljas
Syönti taas on mennyt ihan miten sattuu.. syynä yö ja iltavuorot töissä.

Itsekin vuorotyöläisenä olen jopa lukenut faktaa touhun vaikutuksesta elimistölle, ja tosiaan aika tarkkana saa pidemmän päälle. Öitä valvoessahan ihmisen aineenvaihdunta menee aivan vinksin vonksin ja sopivasti valvottamalla on ihmiselle mahdollisuus jopa aikaansaada aikuisiän diabetes, joka perustuu juuri rasva-aineenvaihdunnan häiriintymiseen.

Ja tottahan toki yövuorossa tulee syötyä aika ihmeellisiä asioita ihmeellisiin aikoihin. Yövuorolaisen ravinnoksi itse suosittelen ananas-rahkaa ja vichyä. Ananas poistaa nestettä, rahkan suuri proteiinimäärä auttaa pitämään valveilla ja runsas viscyn kittaaminen auttaa aineenvaihdunnan toimimiseen sekä vatsahappojen epätasapainoon, jotka nekin valvoessa ja kahvia litkiessä vaivaavat.

Vertical

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kävelet lisäravinne kauppaan,katselet hyllyjä ja menet massanlisäysvalmiste puolelle.Katselet jonkun omasta mielestä
hyvän valmisteen ja rupeat tinttamaan sitä ohjeen mukaisesti.

Itsellä on Marraskuusta Maaliskuun alkuun mennessä ~6kg
lisää massaa,eikä muuten ole vyötäröllä se paino ! Sopivasti punttia vielä niin avot! (Kannattaa toki tarkistaa oma ruokavalio)

ja jos salille meinaat lähteä niin vilkaise pakkotoisto.comia...

ShakesBier

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ranskalaisista perunoista tuli vaan mieleen, että älä vaan unohda ketsuppia! Mario Lemieux'lta kysyttiin, miten sen ruokavaliot kauden aikana ja kesällä eroaa toisistaan, se vastasi, että kauden aikana se ei käytä ketsuppia ranskalaisissaan... en nyt tiedä jutun paikkansa pitävyydestä, mutta varmaa on, että ketsupissa samoin kuin esim. tuoremehussa on yllättävän paljon kaloreita. Siks sanotaankin, ettei ainakaan laihduttajan kantsi juoda tuoremehua muuten, kuin ehkä aamulla korkeintaan.

Joo, minäkin tiedän tyypin, joka "Ei liho, vaikka söisi kuinka paljon". Sen ongelma on vaan se, (kuten meillä naisilla ylipäänsä) että se pelkää selluliittia, mitä sille on kieltämättä kertynyt muuten hyvin laihasta varresta huolimatta. Joten se pyrkii välttämään selluliittia aiheuttavia ruokia, mitkä luonnollisesti myös toisivat painoa lisää. Sitä paitsi niin hoikalla ihmisellä on kaiken järjen mukaan myös pienempi vatsalaukku, johon ei vaan mahdu kerralla paljoa ruokaa. Joten koitapa syödä isompia aterioita kerralla, niin alkaa mahtumaan enemmän!;) Laupias taivas, jos täällä on joku ravitsemusterapeutti lukemassa näitä "ohjeita"!

Mun ongelma on se, että näläntunne vaivaa koko ajan. Vaikkei olekaan mitään ylipaino-ongelmaa, niin silti haluaisin sellaset 7 kiloa pois siten, että kroppa muuttuis nimen omaan sporttisempaan suuntaan. Tiedän kyllä teoriassa, miten se tapahtuu, ongelmana on vaan sen kuuluisan tahdonvoiman ja itsekurin puute.

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Viestin lähetti Vertical
Kävelet lisäravinne kauppaan,katselet hyllyjä ja menet massanlisäysvalmiste puolelle.Katselet jonkun omasta mielestä
hyvän valmisteen ja rupeat tinttamaan sitä ohjeen mukaisesti.

Itsellä on Marraskuusta Maaliskuun alkuun mennessä ~6kg
lisää massaa,eikä muuten ole vyötäröllä se paino ! Sopivasti punttia vielä niin avot! (Kannattaa toki tarkistaa oma ruokavalio)

ja jos salille meinaat lähteä niin vilkaise pakkotoisto.comia...
Ja seuraavana sitten voinee laihdutuskuuri-ketjuun kirjoittaa, että ei tarvitse kuin lopettaa noiden valmisteiden syöminen ja massa tippuu ihan itsestään...

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti repe_joke
Ja raa-asta banaanista saa sitten enemmän proteiineja, kun kypsästä. Ite en kyllä syö raakoja banskuja, mutta nämä himo treenajat vetää niitä aika monta päivään.
Tuota, on pakko tarttua tähän. Raa-asta eikä kypsästä banaanista ei saa juurikaan proteiinia, hiilihydraatteja sitäkin enemmän. Jos tämä oli joku läppä niin anteeksi vaan, joskus on vaikea ymmärtää teidän Jokeri-fanien huumorintajua ;)
Niin ja olipa kerran sellainen maalivahti joka söi banaaneita kuorineen, hän kyllä kärähti doping-testissä ja eräs pieni pohjoinen maa jäi ilman kovasti kaipaamaansa jääkiekon mm-kisa mitalia. (hymistys tähänkin)

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi laihaa miestä nälvitään?

Sopinee edelleen tähän viestiketjuun..

Sama otsikko oli Ilta-Sanomien keskustelupalstalla pari vuotta sitten.
Nyt halusin jatkaa samasta aiheesta tännekin, koska joku ns. "asiantuntija" tuli aiheesta jälleen kerran meikäläiselle vittuilemaan. Sivuunkirjoittanutta suivii todella ne ääliöt, jotka herjaavat ruumiinrakenteeseen ja luontaiseen ulkoiseen habitukseen liittyvistä asioista. Etenkin, jos kyse on muusta kuin itse aiheutetusta asiasta.

Okei, nuorehkolle naisihmiselle solakka olemus on varmaan eduksi. Mutta
kun miespuolinen, yli 3-kymppinen on yhtä laihassa kunnossa kuin 2-kymppisenä, niin kysytään että ootko sairas tai jotain. Minkä sille voi, jos olen syntymässä saanut linnunluut ja nopean aineenvaihdunnan? Entä minkä sille mahtaa, jos syö riittävästi, säännöllisesti ja monipuolisesti, harrastaa liikuntaa korkeintaan keskinkertaisesti ja on silti keskiverto mäkihyppääjän kokoinen?? Tämä nyt sattuu olemaan geeniperimässä saatu fyysinen kokonaisuuteni.

Viimeisimmät verikokeetkin osoittavat myös olevani terve. Entinen "tuttavani" kyseli myös mahdollisesta anoreksiasta. Yritin selittää hänelle, että syön paljon, ja että minun ruokavaliollani moni lihoisi, mutta minä en. Ei mennyt jakeluun.

Ongelmansa kullakin, kuka on liian lihava, kuka liian laiha. Tässä vain yksi versio asiasta.

Viimeksi muokattu:

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Eino_Mies kirjoitti:
Viimeisimmät verikokeetkin osoittavat myös olevani terve. Entinen "tuttavani" kyseli myös mahdollisesta anoreksiasta. Yritin selittää hänelle, että syön paljon, ja että minun ruokavaliollani moni lihoisi, mutta minä en. Ei mennyt jakeluun.

Ongelmansa kullakin, kuka on liian lihava, kuka liian laiha. Tässä vain yksi versio asiasta.

Noh, ns.läpipaskominen on lienee joillekin tuttua kauraa, eli syöt ihan mitä tahansa, niin paino ei nouse. Itselläni sitä ongelmaa ei ole, päinvastoin. Suht solakassa kunnossa ollaan (allekirjoittaneen tuntevat saattavat olla asiasta montaakin mieltä;)) mut painoa on kertynyt vaatimattomat 105kg. Eli solakalla tarkoitan, ettei ns.elintasopakkia ole kertynyt. Mutta silti, urheilevalle ihmiselle tuossa on ehkäpä hiemankin liikaa.

Huolimatta säännöllisestä liikunnasta ja ruokavaliosta, paino ei putoa.

Nyt, perkele, palstaveljet ja siskot, auttakaapas läskiä jotenkin. Ei tässä muuten hätää ole, mutta yli sadan kilon ruhoa esim.sählyssä/jalkapallossa/kiekossa/tms. liikuttaessa tahtoo olla pieniä ongelmia mm.jaksamisen suhteen, nopeus ym. (lähtönopeutta lukuunottamatta) on suht ennallaan...

Muuten siis kaikki ok, mut pieniä vinkkejä esim.10kg pudotukseen kaivattaisiin...

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä.

Mä en kanssa liho vaikka mä syön paljon rasvaista "roskaruokaa". Yleensä kaksi kertaa päivässä tulee syötyä joko pitsa, hampurilaisateria, tai sitten kotona esimerkiksi nakit ja ranskalaiset, pyttipannua, tai varsinkin nyt kesällä makkaraa ja perunasalaattia.. Koskaan en osta mitään light-matskua. Salaattia, siis mukaanlukien kasvikset, juurekset, vihannekset, marjat, hedelmät yms, mä syön noin 2-3 kertaa kuukaudessa, siis näiden muiden ruokien ohella.. Lisäksi mä syön joka päivä joko sipsipussin, suklaalevyn, litran jätskiä, 1.5 litraa limuu, fanipalapussin, tai sitten ihan vaan 6-päkin kaljaa. En mä tolla ruokavaliolla liho yhtään, vaikka en liiku tai urheile melkeimpä ollenkaan.

Sekin on jännä juttu kun armeijassa jotkut lihovat ja jotkut laihtuvat, vaikka lähes kaikki liikkuvat suunnilleen saman verran, eikä välttämättä syömisessäkään ole suuria eroja. Armeija-aikana mun paino nousi noin 10%, mutta armeijan jälkeen taas laihduin.

Viimeksi muokattu:

Lexa

Jäsen
Minäpä väitän ilman yhtään tutkimustulosta, että ihmisissä on fysiologisia eroja lihomisen suhteen. Eli ns. läpipaskureita ja helpommin lihovia on olemassa.

Näkisin että edellä mainituissa tapauksissa on kyse lähinnä hyötysuhteesta, eli siitä kuinka tehokkaasti elimistö saamansa ravinnon käyttää. Väitän silti, että valtaosaa ihmisistä voidaan lihottaa ja laihduttaa helposti ruokailutottumuksia ja ruoan määrää muuntelemalla. Yleensä lihominen johtuu siitä, että yksinkertaisesti syödään enemmän kuin kulutetaan ja laihtumisessa toisinpäin. Olen huomannut, että ihmisten syömistottumuksissa on huomattavia eroja. Jotkut syövät koko ajan ja toiset vain muutaman kerran päivässä. Jatkuvalla napostelulla voi päivän aikana syödä moninkertaisen määrän harvemmin syövään verrattuna. Olen huomannut, että varsinkin lihavilla on taipumusta syödä jatkuvasti, tällöin voi huomaamattaan syödä päivässä melkoisen määrän, vaikka kerta-annokset olisivatkin pieniä.

Jos haluaa lihoa, mutta on laiska syömään/tekemään ruokaa, niin turvautuisin noihin lähinnä hiilihydraatteja sisältäviin painonlisääjä/palautumistuotteisiin. Kyseisestä tavarasta saa esim. jäätelöön+maitoon sekoitettuna päivällisen verran energiaa ja materiaali on enemmän juotavaa, kuin syötävää. Muutenkin jos sattuu olemaan illalla urheilemassa, niin kiinteää ruokaa ei välttämättä heti tee mieli ja nukkumatti saattaa iskeä ennen näläntunnetta.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lexa kirjoitti:
Minäpä väitän ilman yhtään tutkimustulosta, että ihmisissä on fysiologisia eroja lihomisen suhteen. Eli ns. läpipaskureita ja helpommin lihovia on olemassa.

Hienoa, että joku kammenut tämän kejun esille. Tänään juuri kävin ostamassa uusia farkkuja, kun vanhat ei mahdu päälle. Perse pukkaa ulos entisistä farmareista ja paino heiluu 75 kilon tuntumassa. 10 kiloa on tullut massaa viimeisen kahden vuoden aikana lisää, ja kaikki oikeisiin paikkoihin. Notkeus on pysynyt eli spagaatti onnistuu edelleen, eikä nopeudestakaan ole haihtunut sekuntiakaan.

Hieman tästä tulee kieltämättä friikki olo, kun pitää MUISTAA syödä hyvin ja jatkuvasti, mutta en voi valittaa.

Lepokautta vietetään nyt kesän kunniaksi, mutta syksyllä jatketaan reenausta.

Kokemuksen rotevalla rintaäänellä voin sanoa. että syömällä lihooo, mutta reenauksella saa massan muutettua lihakseksi - helppoa se ei tule missään tapauksessa olemaan varsinkaan, jos haluaa pitää nopeuden.

ps. Mitään ns. lisäravinteita en ole käyttänyt vaan ainoastaan Gainomaxia palautusjuomana reenien jälkeen. Muuten syön nykyään kunnon aamiaisen, kaksi lämmintä ateriaa ja illallakin tulee vielä jotain leivän tynkää naposteltua.
Ruumis näyttää niin kauniilta, että voisi vaikka kuolla...

Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Lierot ovat laihoja Aku-Ankassa :)

Joo, kun ajattelen miksi laihoille miehille vittuillaan voi syyt olla syvemmällä, esimerkiksi elokuvateollisuudessa konnat monta kertaa ovat laihoja huono ryhtisiä tyyppejä, samoin Aku-Ankassa, pois luettuna Karhu-Kopla. Tälläiset asiat voivat pitkässä juoksussa todellakin vaikuttaa ihmisten mieliin, kuva epärehellisestä miehestä tuleekin jotenkin alitajunnasta silmiin kun laihoja miehiä ajattele. Olisiko näin että sinne on syötetty jonkinlainen kuva alitajuisesti, en tiedä tälläinen juttu tuli mieleeni :)

veini

Lisätään muuten tähän kuvaan vielä huono iho joka on kraatereita täynnä, niin ollaankin aika lähellä kuvaa joka meihin on syötetty, Vierikon nuoruuden roolit muuten kierosta laihasta tyypistä nousevat mieleen ;)

Viimeksi muokattu:

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olin lapsena melko laiha sillä 7-luokkalaisena painoin 42 kiloa (157 cm). Nyt olen 183 cm ja 71 kg mikä on vieläkin aika vähän, mutta onneksi enemmän kuin vuosi sitten, 182 cm / 63kg eli 8 kiloa on tullut vuodessa lisää. Vieläkin yritän lihoa, ehkäpä 75-77 kg riittänee.

Ketju ylös ja hyviä neuvoja tänne päin, kiitos. Eli olen sitä mieltä, että minun pitäisi ehdottomasti saada lisää lihaa luitteni ympärille. Joku kymmenen kiloa ehkäpä olisi sopivasti näin alkuun. Pituutta on kuitenkin arviolta yli 170cm, mutta painoa on helvetin vähän tuohon pituuteen nähden, joten huolissaanhan tässä pitää olla. Viime aikoina olen alkanut syömään yhä enemmän ja enemmän noita perinteisiä roskaruokia (pizzat, purilaiset...) mutta se ei kyllä ole näkynyt lisääntyvinä kiloina toiveeni mukaisesti. Kysyisin siis täältä hyviä neuvoja muilta, jotka ovat ottaneet tavoitteeksi lihottaa itseään. Hyvät neuvot ovat tarpeen!

EDIT: Tätä ketjua tuli nyt luettua vähän tarkemmin ja täytyy sanoa, että tuo nimimerkki Kaiser Sozen lista kuulostaa melko houkuttelevalta. Tosin muutama noista kohdista on sellaisia jotka jätän väliin, mutta muuten tuo näyttää melko hyvältä. Toivottavasti tepsii. Toivon että pääsen vielä kiittämään sinua, Kaiser Soze.

Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Läskiä ei kannata hankkia. Siitä ei pääse sitten helpolla eroon ja lopputulos on ruma, kun alkaa kaulassa roikkumaan ja olemaan tuplaleukoja.

Kyllä kai jos massaa haluaa, kannattaa satsata lihaksiin. Enemmän se painaa kuin läski ja varmasti näyttää paremmalta.

Omakohtaisesti en kerää läskiä, enkä kasvata lihaksia. Olen vaan ja suht luikku edelleen, joskin ihan hitusen on painoa kertynyt kuitenkin. Terveissä mitoissa edelleen ja muutama lisäkilokaan tuskin sairaalloiseksi vielä tekee.

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ja painoa on nyttenkin vain 70kg ja pituutta 181cm. Tarkoituiksena olisi saada paino 75 - 80kg:n väliin.

Pariutuminen tekee ihmeitä painolle, kun siihen yhdistetään lähes täydellinen liikunnan lopettaminen. Tai no tulihan tuossa pari vuotta takaperin yksi syksy ja talvi käytyä salilla aktiivisesti, muutoin kuitenkin kuntoilu on jäänyt vähille.
Tällä hetkellä ei ole hinkua saada painoa lisää, sillä paino on noussut tuohon tavoite haarukkaan, välillä ollaan oltu ylikin.
Nyt vain pitäisi aloittaa kuntoilu uudestaan, ja ehkäpä se saliharrastuskin. Ei tekisi yhtään pahaan, jos saisi vähän kiinteytettyä kroppaa.
Juice tyylinen maha ei muuten ole yhtään kiva, jos meinaa ruveta ylimääräistä kertymään. Ollaan nyt sitten laihaläski. Mistähän tuokin johtuu?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy