Mainos

Lidl ja muut halpiskaupat

• 157 957
  • 719
Suosikkijoukkue
Lukko. Mälsä pierumäki kiekko.
Murmeli kirjoitti:
En ole missään muussa kaupassa koskaan nähnyt vihreäksi homehtunutta lihaa tarjolla, kun Lidlissä. Tämän jälkeen en ole kyseiseen paskalafkaan astunut. Täällä sitäpaitsi varmaan 98% asiakkaista on rakkaan itäisen naapurimme asukkaita, eikä tämäkään oikein miellytä.
Viimeksi käydessäni Prismassa näin vanhentunutta lohta myynnissä vakuumipakkauksessa. Siinähän on jo aika suuri terveysriski. Asiakaskunta on pääosin rakkaan kotimaamme asukkeja ja veikkaisin osuudeksi n. 98%.

On selvää, että jokaikisessä kaupassa myydään joskus vanhentunutta ja pilaantunutta ruokaa. Usein syy on inhimillinen erehdys. Asiakkaan velvollisuus on katsoa päiväykset ja tuotteen kunto yleensäkin ennen ostopäätöstä. Ainahan rahat saa takaisin, jos erehdyksessä ostaa jotain huonoa, mutta on siinäkin aina oma vaivansa.

Lidlissä käyn silloin tällöin ostamassa sitä kivennäisvettä, joka muuten on hintalaatusuhteeltaan erinomaista. Myös lihatuotteita ostan toisinaan.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuoretuotteet ovat mielestäni Lidlin heikkous. Parasta puljussa ovat muutamat edulliset ja todella hyvät tuotteet, kuten se lasipullollinen tuoremehu ja vaipat. Pakasteita on myös runsaasti. Valikoima on kaikkiaan kuitenkin sen verran suppea, että pääosan ostoksistani teen paremman valikoiman kaupoissa.

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
sampio kirjoitti:
Tuoretuotteet ovat mielestäni Lidlin heikkous. Parasta puljussa ovat muutamat edulliset ja todella hyvät tuotteet, kuten se lasipullollinen tuoremehu ja vaipat.

Myös kelpo juustoja löytää (mm. feta), aurinkokuivatut tomaatit ovat hyviä, hintaansa nähden erinomaisia nakkeja ja makkaraa, rahkaa, puna-ahven fileet, kebab-liha.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Schwalbe kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen tosin käynyt Lidl:ssä pari kertaa sinua enemmän. Kanssa-asiakkaiden taso on todella alhainen, tuulipukujengiä, pitkäaikaistyöttömiä ja maahanmuuttajia pääasiassa.

Minä olen myös Lidlin kanta-asiakas, vaikka olenkin diplomi-insinööri ja syntyperäinen suomalainen, enkä pukeudu tuulipukuun.

Ja ei muuten ole häirinnyt ollenkaan kanssa-asiakkaiden "laatu". Mielestäni siellä on ihan tavallisia ihmisiä, insinöörejä, humanisteja, maahanmuuttajia, työttömiä, opiskelijoita ja porvareita.

Itse tunnustan olevani tuulipukukansaa. Yleensä asioin Lidlissä juuri tuulipuku päällä, koska Lidl sijaitsee sopivasti lenkkireittini varrella. Pahoittelut kaikille kunnon ihmisille.

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Murmeli kirjoitti:
En ole missään muussa kaupassa koskaan nähnyt vihreäksi homehtunutta lihaa tarjolla, kun Lidlissä. Tämän jälkeen en ole kyseiseen paskalafkaan astunut. Täällä sitäpaitsi varmaan 98% asiakkaista on rakkaan itäisen naapurimme asukkaita, eikä tämäkään oikein miellytä.
Lappeenrannassahan sitä törmää joka kulmalla veli venäläiseen. Tuovat aivan helvetisti rahaa.
Toki Lidlissä on näkynyt paljon useammin näitä kuin vaikkapa Euro- tai Citymarketissa, mutta joka paikassa niitä loppujen lopuksi on.

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Lapppeenrannan euromarkethan on täynnä ryssiä, vähintään 75% koko asiakaskunnasta. Lidlissä ei ihan noin korkeisiin lukemiin päästä, ehkä 50%.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Hemingway kirjoitti:
Tiedän monia ruoanlaittoa harrastavia ihmisiä, jotka käyvät Lidlissä. Eivät pelkästään rahan säästön vuoksi, vaan siksi, että sieltä saa hiton maukkaita tarpeita ruoanlaittoon.

Älä tuomitse kokeilematta. Itse ostan usein mm. rahkaa, joka on paljon parempaa kuin suomalainen sokerilöllö.

Hazardipakki kirjoitti:
Saa sieltä myös vihanneksia, siideriä ja muita akkain (elin)tarvikkeita. ;)

Eihän rahkassa ole sokeria. Enkä muuten juo siideriäkään. Vihannestiskiä en ole kenenkään nähnyt täällä kehuvan.

Ne, jotka haluavat kantaakoot rahansa kyseiseen putiikkiin. Itse en siellä aio vierailla ja se minulle suotakoon oli syy siihen mikä tahansa.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Alamummo kirjoitti:
Ne, jotka haluavat kantaakoot rahansa kyseiseen putiikkiin. Itse en siellä aio vierailla ja se minulle suotakoon oli syy siihen mikä tahansa.

Kaikin mokomin. Minun silmiini vain osui tuo sinun jyrkkä kantasi, jonka olit muodostanut ilman omakohtaista kokemusta. Sitä kutsutaan ennakkoluuloksi. Mukavaa loppuelämää kuitenkin, vaikka sitten ilman Lidliä. Latiakaan minulla ei ole kiinni Lidlissä tai muussakaan kaupassa, joten miksikään ristiretkeläiseksi tai Lidlin evankelistaksi en ole ryhtymässä.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bast kirjoitti:
Kaikin mokomin. Minun silmiini vain osui tuo sinun jyrkkä kantasi, jonka olit muodostanut ilman omakohtaista kokemusta. Sitä kutsutaan ennakkoluuloksi. Mukavaa loppuelämää kuitenkin, vaikka sitten ilman Lidliä. Latiakaan minulla ei ole kiinni Lidlissä tai muussakaan kaupassa, joten miksikään ristiretkeläiseksi tai Lidlin evankelistaksi en ole ryhtymässä.

Lähes jokaisella ihmisellä on ennakkokäsitys jostain asiasta, josta hänellä ei ole kokemusta. Se voi olla vaikka auto tai telkkari tai vaikka joku kampaamo. "En ikinä ostaisi ranskalaista/japanilaista/saksalaista jne autoa, nehän ovat ihan paskoja." Monasti kuultua, eikä tunnu haittaavan, että mielipiteen lausujalla ei ole ikinä sanotunkaltaista autoa ollutkaan. Mielikuvat ne jylläävät ja niiden mukaan me ihmiset toimimme.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alamummo kirjoitti:
Mielikuvat ne jylläävät ja niiden mukaan me ihmiset toimimme.
Niinpä. Sinulla on alkujaan negatiivinen mielikuva Lidlistä, joten olet skipannut lukuisat positiiviset kommentit ja tuit mielikuvaasi lainaamalla negatiivista kommenttia. Normaalia käytöstä, mutta jos tuon tiedostaa, eikö mielikuvan muodotumiseen voi yrittää vaikuttaa?

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
sampio kirjoitti:
Niinpä. Sinulla on alkujaan negatiivinen mielikuva Lidlistä, joten olet skipannut lukuisat positiiviset kommentit ja tuit mielikuvaasi lainaamalla negatiivista kommenttia. Normaalia käytöstä, mutta jos tuon tiedostaa, eikö mielikuvan muodotumiseen voi yrittää vaikuttaa?

Kokemusta Lidlin pöperöistä on sen verran, mitä niitä kavereiden luona olen syönyt enkä ole sellaiseen loveen langennut, että viitsisin kauppaan mennä rahojeni kanssa.

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Alamummo kirjoitti:
Lähes jokaisella ihmisellä on ennakkokäsitys jostain asiasta, josta hänellä ei ole kokemusta. Se voi olla vaikka auto tai telkkari tai vaikka joku kampaamo. "En ikinä ostaisi ranskalaista/japanilaista/saksalaista jne autoa, nehän ovat ihan paskoja." Monasti kuultua, eikä tunnu haittaavan, että mielipiteen lausujalla ei ole ikinä sanotunkaltaista autoa ollutkaan. Mielikuvat ne jylläävät ja niiden mukaan me ihmiset toimimme.
Jotkut toimivat, toiset eivät. Itse olen sitä mieltä, että kaikkea pitää kokeilla paitsi kansantanhuja ja pomon vaimoa sormella.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alamummo kirjoitti:
Kokemusta Lidlin pöperöistä on sen verran, mitä niitä kavereiden luona olen syönyt enkä ole sellaiseen loveen langennut, että viitsisin kauppaan mennä rahojeni kanssa.
Jeps, eikä ole tarvekaan mennä. Halusinpa vain puuttua logiikkaasi.

Oma logiikkanihan on aukoton.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alamummo kirjoitti:

Oletko syönyt jokaista pöperöä, mitä sieltä saa? En minäkään pidä esimerkiksi Prismasta saatavasta maksalaatikosta, mutta en siltikään jätä ostamatta esimerkiksi paistia sieltä, jos hinta on kohdallaan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sistis kirjoitti:
Oletko syönyt jokaista pöperöä, mitä sieltä saa? En minäkään pidä esimerkiksi Prismasta saatavasta maksalaatikosta, mutta en siltikään jätä ostamatta esimerkiksi paistia sieltä, jos hinta on kohdallaan.

En ole, etkä varmasti sinäkään.

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Alamummo kirjoitti:
En ole, etkä varmasti sinäkään.

En olekaan. Olen syönyt vain niitä hyviä pöperöitä, joita sieltä saa. Sen vuoksi käyn siellä mielelläni.

lavos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rixa kirjoitti:
2. Maitoa ei löytynyt.

Ooks varma ettei ollut? Aattelin vaan kun Espanjassa kun kävin Lidlissä, niin maidot oli kassojen vieressä ihan normi huoneenlämpötilassa, eikä siis siellä missä esim. Suomessa. Ei ollu tarkoitus nussia pilkkua, mut aattelin jos Saksas on sama sydeemi :)

Kaupasta sen verran, et ite tulee suosittua S-Markettia, itse koen sen olevan edullisin liike itselleni. Ehkä "normaalin" kaupan suuremman valinnanvaran takia ja viihtyvyyden takia. Maitoa tosin ostaisin Lidlistä jos vieressä sattuisi olemaan.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
lavos kirjoitti:
Ooks varma ettei ollut? Aattelin vaan kun Espanjassa kun kävin Lidlissä, niin maidot oli kassojen vieressä ihan normi huoneenlämpötilassa, eikä siis siellä missä esim. Suomessa. Ei ollu tarkoitus nussia pilkkua, mut aattelin jos Saksas on sama sydeemi :)
Saksassa kuten Espanjassakin on poikkeuksellista ostaa tuoretta maitoa. Valtavirta ostaa iskukuumennettua maitoa joka säilyy huoneenlämmössä 'vaikka kuinka kauan'. Ilmeisesti pelkästään kysynnän ja tarjonnan suhteen vuoksi Suomessa UHT-maito on kalliimpaa kuin tuore maito.

Groove Armada

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Starkin noutopihan parakki
Olenko ainoa, joka on ihmetellyt noita tv-mainoksia? "LIIDELI"

Länäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Kyllähän "Niilosta" tulee aina silloin tällöin ostettua kaiken näköistä kivaa. Lohjallahan ei vielä Lidliä ole, mutta tännekin sitä kovaa vauhtia rakennetaan, ellen aivan väärässä ole. Hintataso on edullinen, eikä mitään suurempia valituksen aiheita tule mieleen.

Niin, Niilo nimi tulee muuten Neil Littlestä. Siitä sopivasti yhdistelemällä ollaan kavereiden kanssa väännetty tuo Niilo. Aika hauskaa.

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Twite kirjoitti:
Saksassa kuten Espanjassakin on poikkeuksellista ostaa tuoretta maitoa. Valtavirta ostaa iskukuumennettua maitoa joka säilyy huoneenlämmössä 'vaikka kuinka kauan'. Ilmeisesti pelkästään kysynnän ja tarjonnan suhteen vuoksi Suomessa UHT-maito on kalliimpaa kuin tuore maito.

Suomalaisissakin kaupoissa hyla-maidot ovat lämpimissä tiloissa.

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Artsi kirjoitti:
Suomalaisissakin kaupoissa hyla-maidot ovat lämpimissä tiloissa.
Tottakai Suomessakin UHT-maito on muualla kuin kylmässä. Pointti oli se että Suomessa UHT on poikkeus ja tuore on valtavirta, Saksassa päinvastoin.

Vähälaktoosisuus (HYLA) ei kylmäsäilytysasiaan liity mitenkään.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy