Levokarille 8 ottelua

  • 16 889
  • 231

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Re: Re: Re: Miken Omat Puurot Vellinä Sukassa

Viestin lähetti Torstai
Olen tosin samaa mieltä, että jos pelaajalle sattuu näitä vahinkoja useammin, niin vika päässä on sitä luokkaa, ettei sitä muutaman ottelun pelikielloilla voida parantaa.

Nimenomaan. Jos pelaaja X hommaa itselleen vaikka kolmen ottelun pelikiellon jo kolmannen kerran samalla kaudella, voitaneen hyvällä syyllä todeta, että pelikielto ei ole tehonnut. Rangaistusta pitää siis kiristää. Toivottavasti liigassa otetaan käyttöön myös tapa pidättää palkat siltä ajalta ja vaikka maksaa ne korvauksena sikailun uhrille, sillä rahan puhettahan pelaajat ensimmäisenä kuuntelevat.
 

Leevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä olen sitä mieltä...

Jeps, mun mielipide olikin sellainen, että Levokari sai mielestäni liian pitkän pelikiellon siihen nähden, mitä teki. Levokarin "tuuppasua" oon kelannut aina uudelleen ja uudelleen ja taas uudelleen.
MINUSTA näyttää siltä, että Levokari on myöhässä tilanteesta pahasti ja lähtee kovalla ryntäyksellä syöksymään kohti omaa maalia, puolustamaan tietty. Kuitenkin ennen kuin ehtii varsinaiseen tilanteeseen, on kiekko jo IFK:n maalissa. Levokari SELVÄSTI nostaa selän suoraksi ja kääntyy pois tilnteesta, mutta kohtalokkain seurauksin. Liian loiva käännos aiheuttaa sen, että kädet pystyyn nostava suutarinen ilon pilkahduksessaan hyppää suoraan levokarin eteen. Levokari isona miehenä ei tietenkään väistä ja tuskin olisi sitä ehtinyt tehdäkkään. Poikittaista, kyynärpäätä, tai mitään muutakaan ei tässä mielestäni ollut kysymyksessä.

Rangaistus tuli seurauksesta. Ajatellen, että Suutarinen ei olisi murtanut leukaansa, mikäli tilanne olisi ollut puolimetriä suuntaan tai toiseen. Harmittavaa, mutta olisin todellakin ketään syyllistämättä hyväksynyt kokonaan ilman pelikieltoa tai kolmekin ottelua olisi riittänyt. Katuuhan Levokari tekemäänsä, mutta minkä voi vahingolle? Itse pelannut kiekkoa koko ikäni ja en tunne ketään, joka tuollaista tekisi tahallaan.

Entäs sitten, kun joku tekee sen tahallaan? suljetaanko kokonaan liigasta? kyllä liki 20% koko kauden otteluista on vahingosta ihan liikaa.

MTV3, Yle, Stt ja muut uutistoimistot murhasivat Levokarin liian aikaisin, siksi paisuttelu teki paineita liigan päättäjille. Siksi oli rangaistava kovimman mukaan.
 

Torstai

Jäsen
Olemmeko Kaikki Samaa Mieltä?

Olemmeko kaikki samaa mieltä siitä, että SM-Liigan tulisi määritellä näiden kurinpitorangaistusten pituudet etukäteen?

Olisiko oikein, että pelaajat tietäisivät etukäteen paljonko "pyttyä" tulee siitä, kun lyö vastustajaa mailalla niskaan, teilaa poikittaisella jäähän tai tuuppaa hampaat edellä maalipuitteisiin?

Onko oikein, että nyt katsotaan ensin miten pahasti joku loukkaantuu tai kiinnostaako tapaus ylipäätään mediaa ollenkaan ja annetaanko pienempi rangaistus, jos melua ei synny?

Väitän, että Levokarin tapauksessa tietty taho on suojellut jääkiekon julkista kuvaa, joka ei kestä enempää pelaajien vakavia loukkaantumisia. Viittaan Sveitsissä taannoin sattuneeseen onnettomuuteen, josta kuvia on kuulemma levitelty myös Suomen iltapäivälehtiin. Liikaa negatiivista julkisuutta vaikeuttaa sponsorisuhteiden luomista ja ylläpitämistä.

Levokari on siis myös itse uhri. Uhrattu jääurheilu-bisnekeksen hyisen viileällä alttarilla itse "ylipapin" toimesta.



- Torstai on toivoa täynnä -
 

kristian

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK - Muita ei oo
Re: Hull 16

Viestin lähetti Brewer
" Opinion is like an asshole , everybody gots one " , mutta kyllä Seppo " Pummi " Mäkelä on Suomen jääkiekkoilun historiassa vertaansa vailla oleva tuomari. Lähelle pääsee ainoastaan Pepe Juhola. Näillä molemmilla oli / on sitä mitä nykyisinkin tarvittaisiin , nimittäin KARISMAA.

Juhola oli todella hyvä tuomari, ja mielestäni viimeinen tuomari joka ei paljon piitannut yleisön pillityksestä, ja antoi pelaajien pelata fyysistä, kunnon jääkiekkoa.

Nykyisin jääkiekkokatsomot ovat täynnä kaiken maailman Suvi Lindenejä, jotka itkevät jäähyä kuin vanhat akat jokaisesta pienestä kontaktitilanteesta. Jääkiekko on miesten peli, mutta
katsomot vain tuntuvat olevan täynnä itkupillejä. :)

Mäkelä oli myös hyvä ja karismaattinen tuomari, joka joskus tosin pilasi otteluita, kun ukon ego kasvoi liian suureksi. :)
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
kyllä yle tekee tosta dokumentin missä hoitsu kysyy että "tuonko sulle toisen pillin että saisit syötyä paremmin" :)
no ei vaa.
hyvä että pyysi anteeks
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös