Viestin lähetti varjo
TOP-100:sella en tarkoittanu rankkausta siten että pistetään selkeästi järjestykseen sata ensimmäistä. Se tarkoittaa enemmäkin tiettyä joukkoa tapahtumia jota ovat tietyllä alueella.
Esim. Musta Surma, Espanjan kuume, "Lopullinen ratkaisu" ym. ovat TOP-100 kamaa. WTC:tä ei voi mitenkään verrata tähän luokkaan.
"Maailmalla" minä tarkoitan näitä amerikkalaissävytteisiä lausahduksia joita Jland viljeli.
"Ymmärrän kyllä ruumiiden määrän käytön universaalina tragedian mittana, mutta kerro nyt vielä tyhmälle miksi WTC:n kokeneiden pitäisi henkilökohtaisesti ja esim. kansakuntana pitää Mustaa Surmaa 1340-luvulta jonain mittarina?"
WTC:n uhrit saavat pitää WTC:tä vaikka Armageddonina jos huvittavat, mutta vain he. Maailmassa on kuitenkin 6 mrd ihmistä joten 3000 kuolema ei kosketa aivan jokaista. USA ei "kokenut" WTC:tä, se vain tapahtui USA:ssa. Katastrofina WTC on kuitenkin vain paikallinen ongelma.
"Ja vielä .. henkilökohtaisuudet ovat aina niin virkistäviä keskustelun lomassa. Mikäs siinä,saattaahan se keskustelukumppanin vähättely pönkittää egoa mukavastikin."
Minulla ei ole tarvetta vähätellä sinua keskustelijana, ihmettelen vain että ymmärrät jatkuvasti väärin sen mitä olen sanomassa.
Minä näen WTC:n paikallisena ongelmana, mitä se onkin globaalissa mittakaavassa, amerikkalaismediat kuitenkin tekevät siitä maailman isoimman asian. Ja koska amerikkalaismediat tekevät näin se aiheuttaa sen etteivät "median uhrit" tule välttämättä huomaamaan kokonaisuutta propagandan alta.
Minua ei siis kiinnosta miten CNN asian julkistaa, sehän saa rahaa siitä että se tekee jutuista ISOJA. Mutta sillä on kuitenkin "puolueettomana" mediana velvollisuus pyrkiä puolueettomaan uutisointiin koska sen tiedotus vaikuttaa kansaan.
Eli ei siinä mitään vikaa ole jos CNN uutisoi asiaa paljon mutta mielipidevaikuttajan minä katson sillä olevan tietynlaisen vastuun. Sen vastuun pitäisi erottaa isot mediatalot Goebbelssin propagandatoimistosta.
Etkö tosiaan näe että WTC oli muutakin kuin 3000 ihmisen joukkomurha? Oletko kiiinnostunut vain ruumisluvuista vai kieltäydytkö näkemästä iskun muita välittömiä ja välillisiä syitä, seurauksia ja motiiveja - puolin ja toisin?
Jos vaikka 1000 ihmistä tapetaan vaikka Oulussa, mukana puolet suvustasi, niin haluatko kuulla minulta samaa saarnaa kuin olet itse tarjoamassa WTC:n iskun jälkeiselle amerikkalaisväestölle? Eikö koko Suomi silloin olisi 'melko' järkyttynyt? Ja muutama muukin.
Ainoa asia joka on tässä keskustelussa selvinnyt on se, että sinun mielestäsi maailman kauheudet voidaan rankata vain ruumislaskureiden mukaan. Vastaa nyt minulle, kerrotko lapsensa menettäneelle äidille että mitäs siinä suret, lapsia kuolee muualla koko ajan.
"Hyvä rouva, Sinun lapsesi kuolema on 'paikallinen ongelma' . Hanki suhteellisuudentaju."
Vai lainaatko Stalinia? Yksi kuolema on tragedia, miljoona kuollutta on tilastotiedettä (tjsp.).
Miksi koko ajan peräänkuulutat amerikkalaisilta suhteellisuudentajua, koska WTC oli 'paikallinen ongelma', vaikka se ei sitä TODELLAKAAN ole/ollut!? Ymmärrän WTC-tapahtumana itse iskun, sen syyt, seuraukset sekä molemminpuoliset motiivit.
Vaadit amerikkalaisilta tiedotusvälineiltä sellaisia arvoja, joita yksikään tiedotusväline maailmassa ei toteuta kansallisella tai kansainvälisellä tasolla? Miksi?
Jotenkin on huvittavaa että syytät USA:ta muun maailman tragedioiden vähättelystä, mutta vähättelet itse amerikkalaisten merkittäviä tapahtumia.
Kaiken tämän valossa, kuinka SINULLA on pokkaa vaatia MUILTA suhteellisuudentajua? Vai onko minun ongelmani se, että en suostu 'ostamaan' sinun käsitystäsi siitä, mikä on 'suhteellista'?
muaddib