Lenni Hämeenaho – maailman paras kajaanilainen kiekkoilija

  • 101 874
  • 566

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Hämeenaho numerolla 58 Devilsiin. Draftin ryöstö. Ihmettelen kyllä suuresti miten tippu noin alas ku vertaa elitescouttauksella muihin pelaajiin. Ei tuota edes millään loppuvuoden syntymäpäivällä voi selitellä.
Jännää tosiaan. Halttunen meni kuitenkin jo vuorolla 36, enkä minä kyllä keksi mitään muuta selitystä kuin ikäeron (joka on siis aivan naurettava selitys). Hämeenaho on kuitenkin niin paljon Halttusen edellä aivan kaikessa.. noh, toki turha märistä, koska heti kun mennään näihin toisen kierroksen varauksiin, niin varausnumero on aivan sivuseikka siinä millaisen NHL-uran sitä sitten kukin mahdollisesti tekee tai ei tee. Devils oli muuten ihan ensimmäinen suosikki NHL-joukkueeni silloin lapsena, mutta nykyään sellainen ettei minulla ole aavistustakaan miten sillä on mennyt.. ilmeisesti ei ihan sellaista porskutusta kuin kunnianpäivinä reilut 20 vuotta sitten


Ai hitto miten mainiosti taittuu lontoon kieli jo nyt, hyvin kyllä poika edustaa. Samalla tuli ihan mielenkiintoinen knoppitieto, että pelaajaesikuva on Pastrnak, ainakin nyt siis tällä haavaa..
 

FinDevil

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Tottenham
Täällä taitaa vielä joillakin olla mielikuva siitä surkeasta Devilsistä, mutta Devils oli viimekaudella NHL:n runkosarjan yksi parhaista joukkueista ja laittoi playoffeissa New York Rangersin tähdet laulukuoroon. Devilsin joukkuetta johtaa nuoret tähtipelaajat ja Devils taisi olla juuri päättyneellä kaudella viellä NHL:n nuorin joukkue. Jotta ei mene Devils- fanin hehkuttamiseksi niin tässä Devilsin divisioona kilpailijaa kannattavan näkemys Devilsin tilanteesta:

Tämä nyt ei kenellekään NHL:lää seuraavalle ole uutinen eikä mikään, mutta on silti pakko todeta, että Devilsillä on pullat uunissa erinomaisella tavalla.

Hughesin 8v ja 8miljoonan caphitin sopimus näyttää jo yhden kauden jälkeen erinomaiselta joukkueelle ja tämä sopimus mahdollistaa sen, että Devils saa kasattua laadukkaan joukkueen hänen ympärillensä koko sopimuksen ajaksi. Tai no Devilsin tapauksessa saa pidettyä laadukkaan joukkueen kasassa Hughesin sopimuksen ajan, sillä joukkuehan on erittäin laadukas jo nyt, vaikka erityisesti kärkipelaajien parhaat pelivuodet ovat ainakin ikävuosien perusteella vielä edessä.

GM Fitzgerald sanoi muistaakseni viime kesänä, että Devils on ollut monena kautena ulkona playoffeista ja heillä on sen seurauksena paljon laadukkaita nuoria pelaajia. Tämä on toki totta ja kun joukkue ei ollut pudotuspeleissä 9/10 kautena ennen viime kautta niin onhan se joukkueen ystäville murheellinen tilanne, mutta nyt näyttää vihdoin olevan tämän korpivaelluksen palkintojen niittämisen aika. Mielestäni Devils on myös draftannut hyvin, vaikka toki noilla 1.1 tai top 10 vuoroilla harvemmin selkeitä huteja tuleekaan.

Devils vaikuttaa myös olevan yksi liigan fiksuiten johdotetuista joukkueista, jolla on viihdyttävä ja tulosta tekevä pelitapa ja jonka tekemät treidit näyttävät aika usein kivemmalta oman kuin kauppakumppanin näkökulmasta.

Ei nyt maalta piruja seinälle (heh), mutta pitäisin suorastaan ihmeenä mikäli Devils ei Hughesin sopimuksen aikana kävisi nappaamassa Stanley Cupia vähintään kertaalleen nimiinsä.

Devilsiähän on ainakin median toimesta yhdistelty paljon eri maalivahteihin, mutta kuuntelin viime viikolla GM Fitzgeraldin haastattelua Jeff Marekin podcastissa ja hän puhui erityisesti Vanecekista ja Schmidistä siihen sävyyn, että luottoa heihin tuntuu olevan. Devilsin kaltaisella prospect poolilla hyviä maalivahteja on saatavilla pelaajakaupoilla tulevillakin kausilla, joten ehkä tässä kohtaa on ihan fiksuakin palkita nykyisten maalivahtien pirteät otteet antamalla heille luottoa ensi kaudella. Devils kuitenkin muistuttaa profiililtaan siinä mielessä viime vuosien Coloradon kaltaista joukkuetta, että mikäli joukkue saa maalivahdiltaan edes keskivertopeliä ja pudotuspeleissä silloin tällöin vähän parempaakin niin tapahtuu hienoja asioita.


Ja mitä tulee Hämeenahon varaamiseen niin itse olen ainakin innoissani, kun Suomalaisia ei ole viime vuosina liikaa Devilsissä ollut ja mitä jenkkien jatkoaikaa hfboardsia ehdin vilkaista niin siellä on paikalliset innoissaan myös. Kun Lenni olisi kolmen vuoden päästä NHL: ssä niin ehtisi vielä päästä puhumaan Poria Haulan kanssa kopissa.

Itse eksyin tänne lukemaan kommentteja Hämeenahosta ja ihan hyvältä kuulostaa. Ensikaudella Hämeenaholla on luultavasti Ässissä roolia tarjolla niin paljon kun jaksaa kantaa? Toivotaan kunnon läpimurto kautta! Luistelussa taitaa olla vähän kehittämistä ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kokonaisvaltaisesti hyvä pelaaja ja peliäly jonkinlainen vahvuus, mutta ei löydy semmoista yhtä erityis ominaisuutta, joka erottuisi edukseen?

Täytynee ottaa Ässät tarkempaan seurantaan ensi kaudella.
 

PorinPoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ja mitä tulee Hämeenahon varaamiseen niin itse olen ainakin innoissani, kun Suomalaisia ei ole viime vuosina liikaa Devilsissä ollut ja mitä jenkkien jatkoaikaa hfboardsia ehdin vilkaista niin siellä on paikalliset innoissaan myös. Kun Lenni olisi kolmen vuoden päästä NHL: ssä niin ehtisi vielä päästä puhumaan Poria Haulan kanssa kopissa.

Itse eksyin tänne lukemaan kommentteja Hämeenahosta ja ihan hyvältä kuulostaa. Ensikaudella Hämeenaholla on luultavasti Ässissä roolia tarjolla niin paljon kun jaksaa kantaa? Toivotaan kunnon läpimurto kautta! Luistelussa taitaa olla vähän kehittämistä ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kokonaisvaltaisesti hyvä pelaaja ja peliäly jonkinlainen vahvuus, mutta ei löydy semmoista yhtä erityis ominaisuutta, joka erottuisi edukseen?

Täytynee ottaa Ässät tarkempaan seurantaan ensi kaudella.
Oletusarvoisesti Hämeenaho pelaisi ykköskentässä+ylivoimalla. +30p kausi odotuksissa, voi olla hyvin enemmänkin, toki u20 turnaus vie sen ~10 peliä pois.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä taitaa vielä joillakin olla mielikuva siitä surkeasta Devilsistä, mutta Devils oli viimekaudella NHL:n runkosarjan yksi parhaista joukkueista ja laittoi playoffeissa New York Rangersin tähdet laulukuoroon. Devilsin joukkuetta johtaa nuoret tähtipelaajat ja Devils taisi olla juuri päättyneellä kaudella viellä NHL:n nuorin joukkue. Jotta ei mene Devils- fanin hehkuttamiseksi niin tässä Devilsin divisioona kilpailijaa kannattavan näkemys Devilsin tilanteesta:




Ja mitä tulee Hämeenahon varaamiseen niin itse olen ainakin innoissani, kun Suomalaisia ei ole viime vuosina liikaa Devilsissä ollut ja mitä jenkkien jatkoaikaa hfboardsia ehdin vilkaista niin siellä on paikalliset innoissaan myös. Kun Lenni olisi kolmen vuoden päästä NHL: ssä niin ehtisi vielä päästä puhumaan Poria Haulan kanssa kopissa.

Itse eksyin tänne lukemaan kommentteja Hämeenahosta ja ihan hyvältä kuulostaa. Ensikaudella Hämeenaholla on luultavasti Ässissä roolia tarjolla niin paljon kun jaksaa kantaa? Toivotaan kunnon läpimurto kautta! Luistelussa taitaa olla vähän kehittämistä ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kokonaisvaltaisesti hyvä pelaaja ja peliäly jonkinlainen vahvuus, mutta ei löydy semmoista yhtä erityis ominaisuutta, joka erottuisi edukseen?

Täytynee ottaa Ässät tarkempaan seurantaan ensi kaudella.
Joo kyllähän Devilsin nykymenoa ja tulevaisuutta voi ihan hyvillä mielin kehua vaikka fanilasit oliskin silmillä. Viime kaudellahan siellä meni jo hiton hyvin ja muistan asiaa positiivisesti päivitelleeni tuossa keväämmällä. Silti itselle ehti tulla vanhasta muistista sellainen pieni ei hitto, mutta äkkiä muistinkin, että eipäs.

Tuskin Lennille juurikaan sopivampaakaan organisaatiota olisi löytynyt. Varsinkin kun Lenni itsekin juttelee, että paras olisi jatkaa reenaamista ja kehittymistä Suomessa ainakin vuosi. Ehkä enemmän. Töitä saa Lennikin tehdä, jos meinaa tuolloin joukkueesta pelipaikan itselleen haalia.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Täällä taitaa vielä joillakin olla mielikuva siitä surkeasta Devilsistä, mutta Devils oli viimekaudella NHL:n runkosarjan yksi parhaista joukkueista ja laittoi playoffeissa New York Rangersin tähdet laulukuoroon. Devilsin joukkuetta johtaa nuoret tähtipelaajat ja Devils taisi olla juuri päättyneellä kaudella viellä NHL:n nuorin joukkue. Jotta ei mene Devils- fanin hehkuttamiseksi niin tässä Devilsin divisioona kilpailijaa kannattavan näkemys Devilsin tilanteesta:




Ja mitä tulee Hämeenahon varaamiseen niin itse olen ainakin innoissani, kun Suomalaisia ei ole viime vuosina liikaa Devilsissä ollut ja mitä jenkkien jatkoaikaa hfboardsia ehdin vilkaista niin siellä on paikalliset innoissaan myös. Kun Lenni olisi kolmen vuoden päästä NHL: ssä niin ehtisi vielä päästä puhumaan Poria Haulan kanssa kopissa.

Itse eksyin tänne lukemaan kommentteja Hämeenahosta ja ihan hyvältä kuulostaa. Ensikaudella Hämeenaholla on luultavasti Ässissä roolia tarjolla niin paljon kun jaksaa kantaa? Toivotaan kunnon läpimurto kautta! Luistelussa taitaa olla vähän kehittämistä ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kokonaisvaltaisesti hyvä pelaaja ja peliäly jonkinlainen vahvuus, mutta ei löydy semmoista yhtä erityis ominaisuutta, joka erottuisi edukseen?

Täytynee ottaa Ässät tarkempaan seurantaan ensi kaudella.
Joku täällä vertasi Hämeenahoa Lundelliin ja itsekin olen samaa miettinyt. Rauhallinen olemus tässä varmasti myös vaikuttajana. Lundell oli tosin vielä napsun päättäväisempi tuloksellisessa pelaamisessa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Täällä taitaa vielä joillakin olla mielikuva siitä surkeasta Devilsistä, mutta Devils oli viimekaudella NHL:n runkosarjan yksi parhaista joukkueista ja laittoi playoffeissa New York Rangersin tähdet laulukuoroon. Devilsin joukkuetta johtaa nuoret tähtipelaajat ja Devils taisi olla juuri päättyneellä kaudella viellä NHL:n nuorin joukkue. Jotta ei mene Devils- fanin hehkuttamiseksi niin tässä Devilsin divisioona kilpailijaa kannattavan näkemys Devilsin tilanteesta:




Ja mitä tulee Hämeenahon varaamiseen niin itse olen ainakin innoissani, kun Suomalaisia ei ole viime vuosina liikaa Devilsissä ollut ja mitä jenkkien jatkoaikaa hfboardsia ehdin vilkaista niin siellä on paikalliset innoissaan myös. Kun Lenni olisi kolmen vuoden päästä NHL: ssä niin ehtisi vielä päästä puhumaan Poria Haulan kanssa kopissa.

Itse eksyin tänne lukemaan kommentteja Hämeenahosta ja ihan hyvältä kuulostaa. Ensikaudella Hämeenaholla on luultavasti Ässissä roolia tarjolla niin paljon kun jaksaa kantaa? Toivotaan kunnon läpimurto kautta! Luistelussa taitaa olla vähän kehittämistä ja jos olen ymmärtänyt oikein niin kokonaisvaltaisesti hyvä pelaaja ja peliäly jonkinlainen vahvuus, mutta ei löydy semmoista yhtä erityis ominaisuutta, joka erottuisi edukseen?

Täytynee ottaa Ässät tarkempaan seurantaan ensi kaudella.
Joku täällä vertasi Hämeenahoa Lundelliin ja itsekin olen samaa miettinyt. Rauhallinen olemus tässä varmasti myös vaikuttajana. Lundell oli tosin vielä napsun päättäväisempi tuloksellisessa pelaamisessa.

Jos pelaajia luonteilta ja pelillisiltä ominaisuuksilta vertaillaan, mun mielestä edelleenkin Joel Armia on vahvin verrokki. Lainaan ylimielisesti omaa viestiäni yli puolen vuoden takaa marraskuulta:

Oli kyllä komea peli Kookoota vastaan, ja tärkeät maalit.

Hämeenaho on kiekon ylöstuojana erittäin hyvä, osaa suojata luistelullaan kiekkoa ja ei kyllä uskoisi että on vasta 17v. Ihan on pienestä kiinni, että tehtailisi enemmänkin maaleja.

En tiedä oonko ainoa, mutta tulee Lennistä ohuet Armia fibat. Suht iso kaveri, luistelu ei mitään tikkaavaa mutta etenee kyllä kentällä ja taitava käsistään.

Hämeenaho kiekollisena ei juuri virheitä muuten tee, sekin asia on paistanut pelistä.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lennille toivon menestystä Liigassa ja sitten siellä Devilsin paidassakin aikanaan. On kyllä lahjakas peluri ja ensi kaudella viime kautta kovempi kaveri.
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Saas sit nähdä montako vuotta Lenni vielä tahkoaa S/M liigaa ennenkuin AHL kutsuu. Aniharva pelaaja murtautuu suorilta NHL-rosteriin kuten teki mm. Lundell heti toiselle draftin jälkeiselle kaudelle. Tosin sen viimeisen Suomessa pelatun kauden aikana Lundell murtautui myös Leijoniin ja MM-joukkueeseen. En parhaalla tahdollakaan näe Lennin olevan MM-kisajoukkueen pelaaja ensi keväänä. Lunkkaa parempi verrokki voisi olla nyt AHL:sta Tepsiin palannut Talvitie.
 

Jeppe_68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lenni pääsi kyllä hyvään ja nousujohteiseen jengiin. Devilsillä on erinomaiset mahdollisuudet olla yksi kärkijoukkueista just niihin aikoihin kun Lenni sinne oletettavasti menee. Toki tuo nouseva trendi pitää jatkua, mutta käsittääkseni palasia alkaa olla todella kovaan nippuun lähivuosina. Onnea Lenni.
 

1stApril

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

ks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,HPK
Lenni pelasi mahtavasti U20-turnauksessa Plymouthissa. Suomen paras pistemies tehoilla 4. 2+6=8 eli kaksi pistettä per peli. On se kova.
Tuo kun siirtyy vielä liigapeleihin, pinnakin per matsi riittää, ja vielä Fabre jatkaa Pitsin tyyliin niin..

Ja vielä J. Davidsson löytää tehot ja Erholtz myös niin...
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Tuo kun siirtyy vielä liigapeleihin, pinnakin per matsi riittää
No sehän on vallan mukavaa, että ihan pinna per peli tahti riittää liigassa, ettet nyt sitten pety jos Lenni ei vedä kaksi pistettä per peli tahtia *hymiö*

Mutta vakavasti.. edelleen näin yltiöpositiivisena luonteena näen, että jopa sen 40 pisteen rajan saavuttaminen ei ole Lennillä tällä kaudella mitään haihattelua. Kyseessä on niin poikkeuksellinen talentti ja vaikuttaisi että nyt kesällä on vielä ottanut isoja steppejä, niin en epäile etteikö pystyisi noin tuplaamaan viime kauden pisteitään..
 

Seeepra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
No sehän on vallan mukavaa, että ihan pinna per peli tahti riittää liigassa, ettet nyt sitten pety jos Lenni ei vedä kaksi pistettä per peli tahtia *hymiö*

Mutta vakavasti.. edelleen näin yltiöpositiivisena luonteena näen, että jopa sen 40 pisteen rajan saavuttaminen ei ole Lennillä tällä kaudella mitään haihattelua. Kyseessä on niin poikkeuksellinen talentti ja vaikuttaisi että nyt kesällä on vielä ottanut isoja steppejä, niin en epäile etteikö pystyisi noin tuplaamaan viime kauden pisteitään..
Jos pelaisi koko täyden runkosarjan eli 60 peliä, niin se 40 pinnaa olisi omissa papereissa mahdollinen. Toki kaikki on mahdollista, mutta oma veikkaus on sellainen 30-35 pinnaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös