....Näissä jääkiekon yhdistysten konkursseissa taitaa yhdistävä tekijä olla useiden vuosien aikana kumuloituva velka, jonka korot ovat lopulta niin suuret, että pääomaa ei ole mahdollista lyhentää lainkaan vaan osa korosta päätyy pääomaan. Osakeyhtiöissä tilintarkastus vaikeuttaa velkakierteen syntyä ja etenkin pitkäaikaista kestoa. Kun oma pääoma on syöty, alkaa konkurssi kolkuttaa. Yhdistyksissä näköjään verottajakin on pitkämielisempi ja antaa velan vaan paisua......
.
Ei kai suoranaisesti mitenkään, muuten kuin velan kertymisen vertailu yhdistyksen ja Oy:n välillä? Hiukan toki OT, mutta tälläiseen pärinäännhän nämä kavavat on tarkoitettu. Minusta ihan ok heitto tähän asiayhteyteen ja vaikea on toisinkaan ymmärtää asioiden olevan.
Itse kyllä suuresti hämmästelen, niitä jotka rahaa lainaavat tälläisille osakeyhtiöille tai yhdistyksille? Ei kai nyt sentään pankista tälläiseen divarihommaan rahaa, vaikka esittäisi, että minulla on 1/2 kunnallinen jäähalli johon mahtuu xxx-sataa katsojaa sillä minä sitten rahoitan lainat? Lienee ainoa mahdollisuus velkaantua ns. jättämällä lakisääteiset maksut rästiin? On kyllä samperin vaikea yhtälö saada tasapainoon. Heti kun bisnes yhtään pyöriin, niin maksut tulee niskaan samointein,
Toisaalta Pirkanmaan talousalueelta / opinahjoista varmaankin saa aivan kelpo joukkueen Suomi-sarjaan ja jos nuo 400 käyvät edes osittain katsomassa, niin hommassa on ideaa ja tulevaisuudessa on taas mahdollista jatkaa siitä mihin tänä vuonna jäätiin (ilman lisenssiä / konkka?)
Noiden syrjäisemmän suomen joukkueiden on varmasti vaikeampi houkutella pelaajia, luulisin? Kun tuota rahnan paskoo on pakko olla pelaajallakin, ainakin hitusen tai ainakin muijalle pitäis olla töitä vaikka ittestä ei niin väliä olisikaan. Kovasti pitää tykätä jääkiekosta tai vaihtoehdot olla aika vähissä, jos pelkästään Mestis-hommien varaan tulevaisuuttaan nykysysteemillä rakentaa.
Tietysti minä pelinen katsojana pidän siitä, että mukana on kohtuu nohevia jannuja, enkä tuolloin mieti tälläistä.