Lahti on laitahyökkääjä ja jos ei mahdu ykkös-ja kakkosketjuun, niin taistelee neljästä jäljelle jäävästä laitahyökkääjän paikasta, kun lopulliseen joukkueeseen otetaan erittäin todennäköisesti 5 sentteriä mukaan. Itse roolittaisin nelosketjun ja sen laitaan ovat ehdolla ainoastaan Komarov, Marjamäki, Petrell, J Ruutu ja sen tyyliset hyökkääjät, joista on hyötyä 8-9 minuutin jääajalla ottelua kohden, Lahdesta ei ole. Kolmoseen Ville Peltonen laitaan, joten jäljelle jää yksi pelipaikka laitahyökkääjälle kolmosketjuun ja jos Janne Lahti ei mahdu kahteen ensiimäiseen ketjuun, niin kisaa viimeisestä kolmosen laidan paikasta oman joukkueen Teemu Pulkkisen, Teemu Hartikaisen, Jesse Joensuun, Janne Pesosen ja varmaan myös monen muun kanssa, joita en saa heti mieleen, enkä jaksa tarkistaa asiaa mistään. Näin minä näen asian ja en ole Jukka Jalonen, joka valitsee joukkueen, joten ollaan vaan eri mieltä asioista. Jos laitat kuitenkin Lahden Peltosen edelle MM-valinnoissa kolmosketjun pelaajana, niin siinä menet metsään ja lujaa. MM-tasolla ei super-Ville kuulu kahteen ensimmäiseen ketjuun enää keväällä 2011, mutta vie mm-kisapaikan kaikkien Janne Lahtien edestä kolmosketjun pelaajana Slovakian MM-kisoissa, jos säilyy terveenä kisojen alkuun saakka.
Lisäksi, jos Jukka Jalonen valitsee Janne Lahden ja peluuttaa Lahtea kolmosketjussa, niin se sopii minulle. En vain usko Jukan tekevään niin. Toivoisin vielä, että Jalonen käsittäisi, että Slovakian MM-kisoissa pelaa aina nuori pelaaja, jos on kaksi tasavahvaa, joista valita, samalle pelipaikalle. Peltonen mahtuu tässäkin vertailussa kisajoukkueseen, mutta Lahti joutuu jo tiukoille valinnan kanssa. Toistan vielä, että spekuloin nyt vain ja ainostaan MM-kisojen Suomen kolmos- ja nelosketjuista, en ykkös- ja kakkosketjuista kirjoita sanaakaan, paitsi viimeiset sanat.