Pieni ennakkokatsaus ensimmäiseen leiriryhmään lienee paikallaan, kun käytettävissä oleva pelaajisto on puolivälierävaiheen päätyttyä Ruotsissa ja Venäjällä entistä paremmin selvillä. Periaatteessa nippanappa voisi Ruotsista vielä ehtiä mukaan ennen noita tulevia Slovakia-pelejä, mutta lähinnä kai odotellaan nyt vielä SM-liigan puolivälieristä putoavia ryhmiä. Ensimmäinen kokoonpano lienee kuitenkin 70-80-prosenttisesti ennustettavissa, ja itse kisaryhmää ajatellenhan porukka voi muuttua vielä paljonkin AHL- ja NHL-miestenkin mukaan tullessa. Tämänhetkinen tilanne mielestäni kuitenkin näin.
MV: Kaikki selkeimmät Euroopasta saatavat maalivahtinimet ovat jo "vapaalla", joten uskoisin, että Vehanen ja Rämö tulevat mukaan jo alusta asti, noihin ekoihin harjoituspeleihin. Molemmat voivat mahtua jopa kisajoukkueeseen. Myös Teemu Lassila voi mahtua kolmanneksi mukaan. Jokerikorttina Iiro Engren.
P: Potentiaalisista MM-kisapakeista uskoisin mukaan ehtivän jo nyt Mikko Mäenpään, Pasi Puistolan ja Juuso Hietasen. Mielenkiintoinen tapaus on Petteri Nummelin: haluaako Petu itse kisoihin, kelpaako hän yhä Jaloselle, onko hän pelikuntoinen ja jaksaako lähteä pitkään leiritykseen mukaan? Konkariosastosta lähimpänä leiriryhmää lienee Mikko Lehtonen, ja nuoremmasta osastosta TPS-kaksikko Markus Nordlund ja Joonas Järvinen, sekä Ilkka Heikkinen.
Bubbling under: Konkarit Jokela, Luoma*, Laamanen*, Mäntylä*, Saravo* ja Mäntymaa* sekä vihreämmät kasvot Halonen ja Leimu.
KH: Niko Kapanen ja Jarkko Immonen ovat nyt jo "vapaana", ja etenkin Immosen uskoisin lähes varmasti mahtuvan kisaryhmään, uskoakseni ja toivoakseni myös Kapasen. Muuten kokeneista senttereistä tyrkyllä olisi Hahl, Viitaluoma, Voutilainen ja Hirschovits*, ja nuoremmista Lucenius, T.Koskiranta ja Kangasniemi.
LH: Käytettävissä olevista laitureista lähimpänä kisaryhmää ovat Komarov, Laine ja Puustinen. Itse ottaisin tässä vaiheessa porukkaa täydentämään Pyörälän, Enlundin, Erkinjuntin, Pesosen ja Donskoin. Bubbling under-osastolla ovat "junnuista" Strömberg ja J.Koskiranta sekä mahdollisesti konkareista Nieminen*, Pikkarainen*, Koivisto*, Pärssinen* ja Kallio*.
*= Tähdellä merkityt pelaajat ovat sellaisia, joiden mukaankutsumiseen en itse lainkaan usko, mutta tulivatpahan nyt varmuuden vuoksi mainittua, JJ:stä kun ei koskaan tiedä. Täydennystä noista SM-liigan puolivälieräjoukkueista on joka tapauksesa reippaasti luvassa.
EDIT: Ykkössivulta löytyvien tietojen mukaan Enlund ja Pyörälä ovat loukkaantuneina, eivätkä siten käytettävissä kisakaavailuissa.