Strandbergillä juonnot ovat sellaista lapselle lässytystä
Saariluomalla sentään oli jotain spontaania läppääkin seassa, tai ainakin hän sai sen kuulostamaan ja näyttämään spontaanilta. Itse en ensimmäisellä kaudella Saariluomasta paljon perustanut, mutta nyt katsottuna hän oli lähinnä timanttinen juontaja jos vertaa Strandbergiin. Toffelle on varmasti kaikki hassuttelut vuorosanoineen käsikirjoitettu jo hyvissä ajoin ja se kyllä näkyy. Tuo toisen jakson kypärien kanssa pelleily ja se sähkökatko, huoh miten hassun hauskaa se olikaan. Ehkä tällainen hassuttelu hauskoilla hatuilla sekä vaatteilla uppoaa paremmin nuorempiin katsojiin ja varmasti tätä kohderyhmää myös ohjelmalla haetaan.Noiden ulkotilojen kohdalla tuntui myös siltä, että olisi paljon rajallisempi määrä palikoita, joilla tehdä. Sisästudiossa kun juoksivat aika kaikenkirjavaan varastoon. Muuten aika samaa pohdintaa kuin monella yläpuolella.
Ja vaikka Jaskaa taisin vähän moittiakin, häntä kyllä kaipaa nyt.
Toffelle on varmasti kaikki hassuttelut vuorosanoineen käsikirjoitettu jo hyvissä ajoin ja se kyllä näkyy.
Eilen pojan kanssa katseltiin, ja olihan tuollainen romuralli jakso kaikkineen hauskaa katseltavaa. Mutta tosiaan liittyen kilpailijoiden tasoon, niin kyllä joka kerta ne rakennelmat ovat olleet sellaisessa simppeliydessään ja visuaalisuuden puutteessaan suorastaan perseestä verrattuna etenkin ykköskauden (ja kakkoskaudenkin) aivan järkyttävän upeisiin rakennelmiin. Esimerkiksi tämä eilen pudonnut neitokaiskaksikko rakensi kahdessa jaksossa peräkkäin käytännössä levypaloista sellaisen suorakulmaisen kuution, jos nyt vähän raflaavasti sanon. Ja nimenomaan vertaan siis ohjelman aiempiin tuotantokausiin enkä omiin legorakennus taitoihiniKyllähän tämä edelleen hyvän mielen ohjelma on ja kiva seurata tyyppien tekemistä, mutta tälle kaudelle lisääntynyt kikkailu on näkynyt itse teosten vaikuttavuudessa; toisaalta ehkä myös sitä kotimaan LEGO-skenen kärkiosaamista on vähemmän, mitä esimerkiksi ensimmäisellä kaudella?
Mielellään toki edelleen katsoo, vaikka vähän napinaankin on aihetta
... Tuo jakso oli jo sen verran raakaa pelleilyä, että itse en kyllä löydä tuollaisesta mitään katsottavaa. Mikä pointti Kokanderilla oli tuossa? ...
Kyllä harmittaa, että hyvä ohjelma on menty pilaamaan aivan täysin. Ekat kaksi kautta ovat itselle sellainen 8,5/10 ja 7/10 suomalaisten viihdeohjelmien asteikolla. Tämä kausi taas menee alle 5/10.Tuli katsottua tuo teatterijakso. Taitaa itselle riittää tämä jakson katsottua koko kausi. Tuo jakso oli jo sen verran raakaa pelleilyä, että itse en kyllä löydä tuollaisesta mitään katsottavaa. Mikä pointti Kokanderilla oli tuossa? Tulla Toffen kanssa pelleilemään? Myönnän sen, että katsoin tuota jaksoa vain sivusilmällä ja ehkä pointti jäi sitten ymmärtämättä. Koko jakson paras anti oli se, kun joku kilpailija sanoi Kokanderin olevan hänen suosikkinäyttelijä. Makuja on monia, mutta itse en kyllä edes tiedä Kokanderia mistään muusta kuin Putouksesta. Kai hän jotain teatteria sitten tekee, koska ainakaan suomalaisissa sarjoissa Kokanderia harvemmin näkyy.
Tämä kiertue on mielestäni huono idea ja ei oikeastaan tuo mitään lisää koko ohjelmaan. Olisivat pitäneet homman studiossa ja näyttäisivät enemmän rakentamista, niin ehkä tuota silloin jaksaisi katsoa tarkemmalla silmällä. Ensimmäisessä jaksossa vielä Toffe menetteli, mutta nyt rooli alkaa olemaan jo liian iso vrt. siihen mikä ohjelman idea on. Varsinkaan kun hän ei mielestäni ole yhtään hauska, ei vaikka kuinka yrittäisi ymmärtää näitä hänen hassutteluja. Pakko sanoa, että Saariluoma oli aivan helvetin hyvä tuossa juontajan roolissa vrt. Strandbergiin.