Leevi Teissala HIFK:ssa

  • 173 717
  • 1 018

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen ihmetellyt viime päivinä, mihin perustuu se, että jotkut pelaajat joutuvat täällä tavallaan syyttä silmätikuiksi. Näin on käynyt ennen ja myös tällä kaudella.
Ok, valmennus ehkä näkee asiat toisin, mutta numerot saattavat kertoa muuta.
Myönnän moittivani joitakin pelaajia ehkä löysin perustein, mutta jos pelaajan +/- on selkeästi pakkasella tai pisteitä ei tule kuin satunnaisesti, niin mielestäni on perusteita löytää parempi ratkaisu.
Viime aikoina näitä oudosti moitittuja on Taponen, Motin, Salin ja hyökkääjistä ainakin Teissala. Heistä selvästi Teissala on myös valmennuksen silmätikkuna ellei taustalla ole sellaista, mitä en tiedä.
Otin tarkasteluun muutaman vähän peliaikaa saaneen pelaajan (ja vain kaksi viime kautta, sillä osalla oli kolmelta kaudelta niin vähän pelejä).
Ottelumäärien mukaan seuraavasti:
Tallberg 82 ottelua, 0232 ppg, -3
Åsten 68, 0,162, +5 (yllättävä +/-)
Seppälä 67, 0,134, 0
Kaskimäki 65, 0,246, -1
Teissala 56, 0,25, +9
Väänänen 44, 0,273, - 5
Noiden lukujen perusteella ja huolimatta täällä kaiken kirjoitetun perusteella en ymmärrä Teissalan jättämistä pois kokoonpanoista.
Joko kyseessä on henkilökemiat tai jokin henkilökohtainen syy. Muuten en ymmärrä asiaa.
Minusta Leevi pelaa paljon hyödyllisemmin joukkueelle kuin nuo muut, lukuunottamatta ehkä Kaskimäkeä.
Edit: Lisätty Taponen.
Ihan hyvää ja mielenkiintoista vertailua. Toki täytyy muistaa että esim. Tallberg ja Teissala ovat aivan erilaisia pelaajia ja myös roolit IFK:ssa ovat varsin erilaiset. Teissalan +/- tilasto on kyllä hämmentävänkin hyvä siihen hänen rooliinsa nähden mikä minun mielestäni on olla liikkuvuutta hyväksi käyttävä pelinrakentaja ja tarvittaessa myös se maalintekijä (tässä ei ole täysin onnistunut ainakaan vielä). Olisi kiva nähdä vielä vähän lisää Teissalaa IFK:ssa koska olen sitä mieltä että parasta ei olla vielä nähty mutta toki tällä hetkellä taistelu pelipaikoista on kovaa ja kovenee vaan kun Komarov kuntoutuu.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Teissal
Olen ihmetellyt viime päivinä, mihin perustuu se, että jotkut pelaajat joutuvat täällä tavallaan syyttä silmätikuiksi. Näin on käynyt ennen ja myös tällä kaudella.
Ok, valmennus ehkä näkee asiat toisin, mutta numerot saattavat kertoa muuta.
Myönnän moittivani joitakin pelaajia ehkä löysin perustein, mutta jos pelaajan +/- on selkeästi pakkasella tai pisteitä ei tule kuin satunnaisesti, niin mielestäni on perusteita löytää parempi ratkaisu.
Viime aikoina näitä oudosti moitittuja on Taponen, Motin, Salin ja hyökkääjistä ainakin Teissala. Heistä selvästi Teissala on myös valmennuksen silmätikkuna ellei taustalla ole sellaista, mitä en tiedä.
Otin tarkasteluun muutaman vähän peliaikaa saaneen pelaajan (ja vain kaksi viime kautta, sillä osalla oli kolmelta kaudelta niin vähän pelejä).
Ottelumäärien mukaan seuraavasti:
Tallberg 82 ottelua, 0232 ppg, -3
Åsten 68, 0,162, +5 (yllättävä +/-)
Seppälä 67, 0,134, 0
Kaskimäki 65, 0,246, -1
Teissala 56, 0,25, +9
Väänänen 44, 0,273, - 5
Noiden lukujen perusteella ja huolimatta täällä kaiken kirjoitetun perusteella en ymmärrä Teissalan jättämistä pois kokoonpanoista.
Joko kyseessä on henkilökemiat tai jokin henkilökohtainen syy. Muuten en ymmärrä asiaa.
Minusta Leevi pelaa paljon hyödyllisemmin joukkueelle kuin nuo muut, lukuunottamatta ehkä Kaskimäkeä.
Edit: Lisätty Taponen.

Tässä varmaan on mukana sellaisia asioita, joita ei ihan pelkästään tilastoja tiirailemalla näe. Teissalan kohdalla syy on varmaan siinä, että ei tee kentällä niitä asioita, joita valmennus haluaa. Alkukaudesta, kun Teissala sai vastuuta jopa tulosyksiköistä, niin hän oli viimeisiä pelejään aktiivisempi antamaan painetta ja takakarvaamaan. Oli oikeasti jopa helvetin hyvä näissä asioissa, koska jalkavana pelaajana ehtii näitä asioita toteuttamaan. Toisaalta onko kyse tällä hetkellä lainkaan pelillisistä asioista, koska viimeisimmäksi jääneessä pelissään kuitenkin alusti yhden maalin? Tämä on puhtaasti spekulaatiota, mutta Peltonen ei välttämättä katso hyvällä sellaista tietyn tyyppistä egoilua ja negatiivista kehonkieltä. Me emme tiedä miten Teissala käyttäytyy jäältä poistuttuaan. Onko tullut joku ylilyönti? Viime kaudella kuitenkin sitten pelasi Mestistä, kun ei mahtunut kokoonpanoon.

Puhtaasti jos tilastoja aletaan katsomaan, niin yhden tilaston jätit pois tuosta, eli edistyneet. Näissä tilastoissa HIFK:n hyökkääjistä ylivoimaisesti heikoin on Miro Väänänen, jolla aivan karmeaa suorittamista joka sektorilla ja kyllä silmä myös tätä tukee. Toisessa aallossa sitten tulee Teissala, Ikonen, Kaskimäki ja Seppälä.
 

PuukäsiPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Otin tarkasteluun muutaman vähän peliaikaa saaneen pelaajan (ja vain kaksi viime kautta, sillä osalla oli kolmelta kaudelta niin vähän pelejä).
Ottelumäärien mukaan seuraavasti:
Tallberg 82 ottelua, 0232 ppg, -3
Åsten 68, 0,162, +5 (yllättävä +/-)
Seppälä 67, 0,134, 0
Kaskimäki 65, 0,246, -1
Teissala 56, 0,25, +9
Väänänen 44, 0,273, - 5
Noiden lukujen perusteella ja huolimatta täällä kaiken kirjoitetun perusteella en ymmärrä Teissalan jättämistä pois kokoonpanoista.
Minä otin mukaan vain tämän kauden:

Teissala 20, 0,15 +2
Tallberg 25, 0,24 +1
Åsten 20, 0,20 +0
Seppälä 20, 0,20 +1
Kaskimäki 24, 0,375
Väänänen 14, 0,14 -4

Teissala kilpailee peliajasta lähinnä Åstenin, Tallbergin, Kaskimäen ja Seppälän kanssa. Aika samoissa nuo kaikki ovat. Väänänen ehkä vähän erillään mutta on eri pelipaikan pelaaja kuin Teissala. Kaskimäki on alkanut esiintyä erittäin lupaavasti pilalle menneen kesän jälkeen. Åsten ja Tallberg pelaavat myös alivoimaa ja ovat sitäkautta tärkeitä joukkueelle. Teissalan kausi on mennyt penkin alle, 3 pinnaa ylivoimavastuulla on auttamatta liian vähän hänen roolin pelaajalle. Varmaan jokainen meistä, minä mukaanlukien odotti tällä kaudella todellista läpimurtoa. Itse löin jopa tutun kanssa rahallisen vedon pelaaja vs pelaaja tästä asiasta.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Minä otin mukaan vain tämän kauden:

Teissala 20, 0,15 +2
Tallberg 25, 0,24 +1
Åsten 20, 0,20 +0
Seppälä 20, 0,20 +1
Kaskimäki 24, 0,375
Väänänen 14, 0,14 -4

Teissala kilpailee peliajasta lähinnä Åstenin, Tallbergin, Kaskimäen ja Seppälän kanssa. Aika samoissa nuo kaikki ovat. Väänänen ehkä vähän erillään mutta on eri pelipaikan pelaaja kuin Teissala. Kaskimäki on alkanut esiintyä erittäin lupaavasti pilalle menneen kesän jälkeen. Åsten ja Tallberg pelaavat myös alivoimaa ja ovat sitäkautta tärkeitä joukkueelle. Teissalan kausi on mennyt penkin alle, 3 pinnaa ylivoimavastuulla on auttamatta liian vähän hänen roolin pelaajalle. Varmaan jokainen meistä, minä mukaanlukien odotti tällä kaudella todellista läpimurtoa. Itse löin jopa tutun kanssa rahallisen vedon pelaaja vs pelaaja tästä asiasta.
Niinpä, nuo tilastot voidaan esittää monella tapaa. Itse en ottanut nuorten ekaa vuotta mukaan. Samaten voisi jättää kaikilta viimeiset 7 mukaan tai ottaa pelkästään ne viimeiset 7.
Itse vain ihmettelen miksi ei enää ole mukana. Jokin syy siihen on.
Ei hän kuitenkaan ole kaiken haukkumisen arvoinen eikä niin huono ettei mahtuisi minun jengiin.
Eikö Villellä ole kärsivällisyyttä? (Itse uskon eniten tähän).
Onko Leevi tuittuillut?
Painaako luistin liikaa?
Onko kaverilla ikävä Turkuun?
Vai yhdistelmä näistä?
Uskon hänen jatkossa menestyvän jossain, kunhan saa hyvän valmentajan ja peliaikaa.
Toivottavasti HIFK:ssa kuitenkin, sillä harvoin meillä on näitä isokyniä.
Edit: Lisäyksenä, että kärsivällisyyttä en aina ymmärrä. Välillä ei riitä millään ja sitten riittää pitkäksi aikaa. Esimerkkinä Kotkansalo. Kaverilla lyhyt huippu, sitten EHT ja täysi sukellus. Toista kautta kestävä loukkaantuminen ja kuntoutus ja toivotaan hyvää paluuta. Niin minäkin toivon, mutta mitkä ovat todennäköisyydet onnistumiselle?
 
Viimeksi muokattu:

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen miettinyt ihan samaa. Esimerkiksi Ikonen joutui joidenkin silmätikuksi jo kesällä annetun haastattelun perusteella, jossa vaikutti kuulemma flegmaattiselta.

Jotkut pääsevät siitä silmätikun maineesta eroon ja jotkut eivät millään. Motin esim. tulee jokaisen huonon suorituksen jälkeen olemaan maalitauluna riippumatta siitä, että kaiken datan perusteella on meidän paras puolustaja. Sitten taas toisaalta jotkut pelaajat selviävät ilman kritiikkiä, vaikka peliesitykset palkkanauhaan verrattuna olisivat kuinka vaisut. +200k:n tilinauhalla odotetaan muutakin, kuin tsemppaamista.

Mulle esim. on ihan helvetin sama onko joku flegu vai ei. Caloun saattoi esim. olla flegu. Ei haitannut menoa. Ikonen on esittänyt otteissaan tasaisuutta. Sitä piikkiä vielä suorituksiin odotetaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Sitten taas toisaalta jotkut pelaajat selviävät ilman kritiikkiä, vaikka peliesitykset palkkanauhaan verrattuna olisivat kuinka vaisut. +200k:n tilinauhalla odotetaan muutakin, kuin tsemppaamista.
Tästä rivien välistä ja sinun aiemmista kommenteista päätellen oletan sinun viittaavan Pakariseen? Olisiko hänen kohdalla kritiikin puutteessa kyse siitä, että enemmän ja vähemmän kaikki täällä tietävät mitä häneltä saadaan ja mitä voidaan odottaa. Taas on tasaisen 30 pisteen vauhdissa ja tulee olemaan pudotuspeleissä meidän tärkeimpiä pelaajia. Se onko hän palkkansa arvoinen on sitten eri keskustelu. Henkilökohtaisesti minä sen hänelle maksaisin mukisematta, kuten IFK tekeekin. Väittäisin, että saisi samanlaista palkkaa myös muissa kärkiseuroissa.

Jottei menisi OTn puolelle niin itse Lev Tejsalin faniklubin vannoutuneena jäsenenä toivoisin vielä mahdollisuuksia hänelle. Olisi myös mahtavaa, että Lev itse tarttuisi annettuun mahdollisuuten kaksin käsin kiinni.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Jottei menisi OTn puolelle niin itse Lev Tejsalin faniklubin vannoutuneena jäsenenä toivoisin vielä mahdollisuuksia hänelle. Olisi myös mahtavaa, että Lev itse tarttuisi annettuun mahdollisuuten kaksin käsin kiinni.
Vähän samaa täällä. Käsiä ja jalkoja riittää, sytytyslanka noin kaksi senttiä ja aina puolustamassa omia. Nyt jo mun mielestä syötteli vähän aikaisemmin, mutta tietty ongelmana on pelin näkeminen. Kun pitää sen puoli minuuttia kiekkoa, niin sitten kyllä pitäisi tulla joku todella oivaltava syöttö. Ehkäpä lyhyt sytytyslanka on kärähtänyt kopissa tai kentän ulkopuolella ja siitä huili. Oikeita asioita tekemällä olisi käyttökelpoinen palanen kokoonpanoon. Mutta eihän näistä tiedä. Tsempit jäbälle kuitenkin.
 

Greffin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pittsburgh Penguins
Tästä rivien välistä ja sinun aiemmista kommenteista päätellen oletan sinun viittaavan Pakariseen? Olisiko hänen kohdalla kritiikin puutteessa kyse siitä, että enemmän ja vähemmän kaikki täällä tietävät mitä häneltä saadaan ja mitä voidaan odottaa. Taas on tasaisen 30 pisteen vauhdissa ja tulee olemaan pudotuspeleissä meidän tärkeimpiä pelaajia. Se onko hän palkkansa arvoinen on sitten eri keskustelu. Henkilökohtaisesti minä sen hänelle maksaisin mukisematta, kuten IFK tekeekin. Väittäisin, että saisi samanlaista palkkaa myös muissa kärkiseuroissa.

Jottei menisi OTn puolelle niin itse Lev Tejsalin faniklubin vannoutuneena jäsenenä toivoisin vielä mahdollisuuksia hänelle. Olisi myös mahtavaa, että Lev itse tarttuisi annettuun mahdollisuuten kaksin käsin kiinni.

Ainahan se vaikuttaa, että mitä odotetaan pelaajalta. Pakarinen on 18 maalin ja 30 pisteen tahdissa. Juuri samaa mitä on aina tehnyt liigassa. Lisäksi ei voi sanoa, että ei olisi tehnyt hommia kokonaisvaltaisesti, joten eikö hän täytä täsmälleen sen ruudun mitä odotetaan?

Itse ehkä haluaisin hänen tilalleen tuloksentekoon jatkossa hieman kevytjalkaisemman version tuollaisesta 30 pisteen ja 15-20 maalin miehestä. Toisaalta tiedän, ettei sellaisia paljon ole tarjolla.

Teissalalta taas odotettiin, tai ainakin minä odotin, aika lailla vähintään Kaskimäen tasoista pelaamista, mutta tulosta, edes laukauksia, ei tule.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä rivien välistä ja sinun aiemmista kommenteista päätellen oletan sinun viittaavan Pakariseen? Olisiko hänen kohdalla kritiikin puutteessa kyse siitä, että enemmän ja vähemmän kaikki täällä tietävät mitä häneltä saadaan ja mitä voidaan odottaa. Taas on tasaisen 30 pisteen vauhdissa ja tulee olemaan pudotuspeleissä meidän tärkeimpiä pelaajia. Se onko hän palkkansa arvoinen on sitten eri keskustelu. Henkilökohtaisesti minä sen hänelle maksaisin mukisematta, kuten IFK tekeekin. Väittäisin, että saisi samanlaista palkkaa myös muissa kärkiseuroissa.

Kyllä kun monikossa puhuin, niin eryisesti tällä hetkellä odottaisin tason nostoa Lindbohm, Melart kaksikolta suhteessa Motiniin. Hyökkäyksessä kiistatta Pakarinen oli pitkään miinusmerkkinen pelaaja. Hänellä on hyökkääjistä edelleen toiseksi huonoin tehotilasto, mutta on sitä parantanut viime peleissä.
 

jjhockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC Pääkkäri, HIFK
Hyökkäyksessä kiistatta Pakarinen oli pitkään miinusmerkkinen pelaaja. Hänellä on hyökkääjistä edelleen toiseksi huonoin tehotilasto, mutta on sitä parantanut viime peleissä.
Johtuu varmaan parannus sentterin vaihdosta ja myös ko. sentteri parantanut kuin "sika juoksussa".
 

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Teissala siellä aika lailla normitapaan IFK:n mukana uusimmassa videossa Helsingin Lastensairaalasta, eli tuskin ainakaan ihan heti vaihtamassa maisemaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Edelleen kauheeta muistella sitä kun Pena heitti mestaruuden romukoppaan 05-06 kaudella, vaihtamalla 92-93% prosenteilla torjuneen ykkösmaalivahti Tom Askeyn johonkin vitun Mikko Rämöön.

Onko SaiPalla hyvää kiekollista pakkia? Sellainen voidaan ottaa vaihdossa Teissalasta.

Matikainen taisi luulla hankkineensa Karri Rämön, ja yllättyi kun sieltä tulikin Mikko.
Nybondas luuli hankkineensa Mathieu Perreaultin ja yllättyi kun sieltä tulikin Jöel Perrault.

Minä luulin Lev Tejsalin olevan sadantonnin-Teissala, ja yllätyin kun sieltä tulikin lapsellinen turkulainen.

Kaikki teemme virheitä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Sytyin Leevin tämän illan esityksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös