Yarmolenko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Kyllä tässä on kyse valmennuksesta. Pelitapaahan Kärpillä ei enää tunnu olevan, kukaan ei kentällä tunnu tietävän mitä pitäisi tehdä missäkin tilanteessa ja varsinkin pakit ovat hyökkäykseen lähdettäessä aivan hukassa. Tätä ovat käyneet täällä Kärppäosiossa monet vastustajienkin kannattajat ihmettelemässä, että miten Kärppien peli on noin järjetöntä.Vaan onko vika valmennuksessa? En tunne Mikkolan taustaa, mutta hän eittämättä on kuulunut ainakin Mannerin porukkaan ja toisaalta ongelmathan alkoivat jo viime kaudella Mannerin johdolla. Kysymys on mielestäni enemmänkin joukkueen rakenteesta kuin valmennuksen kyvykkyydestä. Tilanne siis MINUN näkökulmastani merkittävin osin eroaa esim. Suikkasen kaudesta, kun oli selvää, että pelillinen kyvyttömyys ja ideaalilätkä johtui suoraan päävalmentajan pelillistä mieltymyksistä.
Sen vähän, mitä olen Kärppiä seurannut tällä kaudella niin minun on hirmuisen vaikea nähdä, että syyt alakuloon olisivat valmennuksessa. Kärppien kohdalla hakisin ratkaisua ehkä enemmänkin pelaajakauppojen kautta - voidaanko joku alisuorittaja esimerkiksi treidinä vaihtaa johonkin toiseen? Toki tässä ketjussa olen pelkkänä korvana eli jos ongelma on Mikkola niin mikä hänen pelissään ns. kusee?
Paperillahan Kärppien pitäisi olla HIFK:n ja Tapparan ykköshaastaja kevättä kohden. Tämä materiaalietu (+Galimov) on mahdollistanut monet niukat tappiot ja jopa voitotkin, vaikka pelillisesti oltaisiin täysiä altavastaajia. Mikkola on taas vuorostaan päässyt selittelemään lehdistötilaisuuksiin tappioiden syyksi harmillisia sattumia ja syyttämään tuomareita.
Jos Ilves- ottelussa olisi juonut kaljan aina, kun Kärpät sai tuotua kiekon organisoidusta 5v5 pelissä omista Ilveksen alueelle, niin ei olisi ollut ottelun jälkeen kovinkaan humalassa.