Olin unohtanut ihan että piti mainita tuosta Pulkkisen ja Mikkolan keskustelusta vaihtoaitiossa.
Pulkkinen oli edellisessä vaihdossa hyökännyt rohkeasti ja tehnyt isohkon virheen. Heti sen jälkeen vaihtoaitiossa Mikkola tuli antamaan ihan aiheesta palautetta ja kuvan perusteella Pulkkista ei olisi vähemmän voinut kiinnostaa. Elekielen perusteella Mikkolan kunnioitus/ uskottavuus/ asema ei ole vahvin mahdollinen pelaajien silmissä.
Eivät kaikki nuoret mitään idiootteja ole, osa seuraa hyvinkin tarkasti maajoukkueenkin tapahtumia. Ja myös vanhemmilta ja seuraihmisiltä on voinut tulla poikkipuolista viestiä Mikkolasta. Niin kauan kuin peli sujuu, niin valmentajaa kuunnellaan. Itse asiassa syksyn pelit ovat menneet ihan ok, neljä tappiota 13 matsissa.
Voi olla niinkin, että pelit ovat menneet liiankin hyvin ja nyt MM-kisojen taso on tullut järkytyksenä. Toki kuvaa hiukan himmentää se, että Ruotsin ykkösjengille ollaan hävitty molemmat pelit.
Mutta jos ongelmia tulee ja fiksut pelaajat vaistoavat, ettei äijä tiedä yhtään mistä puhuu, niin silloin kunnioitusta saa etsiä jo vihikoirien kanssa. Pelaajat tekevät tällöin kentällä niitä ratkaisuja, joita ovat seuroissaan tehneet. Kun kaikki pelaavat hiukan eri pelikirjalla, niin tuloksia ei pidä ihmetellä.
Aina on joukkueessa ison egon pelaajia, jotka pyrkivät ratkaisemaan tilanteet itse eli kuskaamaan kiekon maaliin saakka, jos ei muuten. Ei kovin toimivaa joukkuepelissä sekään.