Tuon vakavamman tyylin päävalmentaja operoi JYPissä puolivuosikymmentä. Merikivi ei mielestäni ole kuitenkaan nyt Veltsun jälkeen sitä mitä Aho oli Dufvan jälkeen. Kyllähän tässä olisi voitu aika helpolla luoda täydellinen jatkumo jos Aho olisi kotiutettu mahdollisuuden koittaessa ja tälle tulevalle kaudelle Merikivi olisi hypännyt Ahon tiimiin 1-2 kaudeksi..
Aho olisi taas edistynyt vaan sitä pysähtyneisyyttä, mikä organisaatiossa on vähän viime aikoina vallinnut. Luottaa kokeneisiin pelaajiin ja JYPin kohdalla tämä ei ole kovinkaan hyvä vaihtoehto kun katsoo millainen muutos on edessä.
Ja kuten todettu, JYP olisi varmaan saanut Ahon kun Veltsun kanssa jatkettiin sopimusta. Oliko Aho sitten yksi näistä kolmesta vaihtoehdosta, sitä en tiedä. Mutta minä otan ennemmin Merikiven kuin Ahon.
Immoset voivat aivan hyvin pelata sen 3-4 vuotta vielä. Ja roolit tuskin merkittävästi hiipuvat. Ymmärtänet pointin? Merikiven paras ajankohta olisi ollut immosten parin viimeisen vuoden aikana mielestäni. Ei olisi täysin tyhjälle alustalle joutunut.
En minä oikein jaksa uskoa että Tuppurainen sekä Hytönen pelaavat yli neljäkymppisiksi, joka olisi skenaario jos he pelaisivat 3-4 vuotta niinkuin esität. Tuppurainen täyttää itse asiassa 39 jo ensi keväänä ja käsittääkseni uran lopetus jo silloin on Allulle ihan realistinen vaihtoehto.
Ymmärrän pointtisi, mutta en täysin allekirjoita sitä.
Ja vaikka Allu jatkaisikin, niin ensi keväänä mahdollisia lähtijöitä ovat Kanninen, Rooba, Kolehmainen, Kalteva, Kuukka, Saari. Tomasekin ja Turkulaisen onnistuessa heitä voi taas kutsua myös isommat areenat. Ja lisää paikkoja aukeaa.
Jos jo huhtikuussa todettiin ettei isoja nimiä ole markkinoilla, niin miksi neuvotteluissa kesti sitten niin pitkään? Kuten sanoin, minulle olisi ollut ok jos huhtikuussa olisi jo tehty päätös Merikivestä. Nyt kun päätöstä pitkitettiin, niin lievä pettymys jäi suuhun.
Eiköhän siellä ole pohdittu ihan rauhassa mikä on JYPin kannalta paras vaihtoehto - nyt ja tulevaisuudessa. Mä en nyt äkkiseltään keksi muita isoja nimiä joka olisi voinut olla markkinoilla kuin EW ja hänhän ilmoitti lähes välittömästi ettei liiga kiinnosta.
Jokaisessa vaihtoehdossa on riskinsä ja mahdollisuutensa, täydellistä ei taida olla. Nyt kun tässä vaihtoehtoja pyörittelen mitä täällä on ollut esillä, niin kyllä Merikivi niistä parhaimmalta tuntuu kun laittaa pluspuolet ja miinukset rinnakkain.