Lauri Markkanen

  • 379 495
  • 1 681

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
No ei mennyt ihan niin kuin piti. Prosentit jäi alhaiseksi ja vaikea peli Laurille. Pelasivat surkean kolmannen kolmanneksen ja pää äijät heittivät vituiksi. Dunnkin donkkasi itsensä pää edellä lattiaan, että hammas remonttiin vain. Seuraavaan peliin.

PS. Miroticin heittopeli toimi, joten antaisitko joku kovan summan tuosta kaverista.
 

SouthernSun76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Liverpool, Juventus, Azzuri, Leijonat
Dunnkin donkkasi itsensä pää edellä lattiaan, että hammas remonttiin vain. Seuraavaan peliin.
Tuo näytti hidastettuna aika rajulta tilanteelta. Suoraan naama edellä lattiaan. Ei saanut oikein käsillä edes hidastettua tuota tärskyä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät ja Ärrät
Mä en jaksa lukea keskustelupalstalta pelkkää negaa.

Etenkään sellaisilta tyypeiltä, jotka puhuvat täyttä paskaa ja jäävät siitä vielä kiinni. Siitä lisää tämän viestin lopussa.

Markkanen eilen
- 17 pistettä
- 9 levypalloa
- kolmoset 50% 3/6
- vaparit 100% 2/2
- plusmiinus +21
- heitot 6/13
- 3 syöttöä

Lisäksi
- ratkaisi pelin
- kautta aikojen listan SIJALLE 1 nopeimmissa 100 kolmosessa koko NBA:ssa

Huomioita
- Nikola Mirotic, plusmiinus -17
- Markkanen oli avauksen ainoa pelaaja kenelle ei tullut yhtään menetystä koko matsissa (mistä sä ne menetykset keksit?)
- Markkaselle syöteltiin peliaikaan nähden vähemmän kuin yhdessäkään matsissa tällä kaudella.

Mitä helvettiä sä odotat ensimmäisen kauden tulokkaalta? 40 pistettä ja 20 levypalloa joka matsissa?

Edelleen on ehkä parempi, että et vastaa, kun sä et ole selvästikään nähnyt eilistä peliä ja keksit jutut omasta mielikuvituksestasi tai et vaihtoehtoisesti ymmärrä pelistä mitään.

Ettei nämä sanomiseni jäisi vain korulauseiksi vailla perusteita eli faktoja, niin katsotaan vaikka näitä kaikkia muita avauksen äijiä, jotka ovat saaneet ensimmäisellä puoliajalla 10 pistettä aikaiseksi.

Justin Holiday, 9 pistettä
Kris Dunn, 6 pistettä
Robin Lopez, 8 pistettä
Zach LaVine, 13 pistettä
(Lauri Markkanen, 5 pistettä)

Miten meni noin omasta mielestä. Kaikki olikin jopa 1/4! Ihan suomeksi yksi neljästä.

Mulle tulee mieleen kiekkovaikuttaja Hannu Jortikan sanat: "Tuu nyt itte selittää".

Tai Älä jatka ainakaan valitsemallasi tiellä, kiitos.

Minuakin kiinnostaisi @BlackWolf in vastaus tähän viestiin. Ilmeisesti kyseessä on pelkkä trolli tis sitten netissä niin ikävän yleinen "minähän en ole koskaan väärässä" tyyppi. Sääli sinänsä, koska ko. Nimimerkin viesteissä on joskus kuitenkin ihan asiaakin siellä vittuilun ja kärjistysten seassa.

Kyllä Markkasta mediassa hehkutetaan ja ihan syystäkin. Äijällä on selvästi tulevaisuutta NBAssa, ja jos tämä medianäkyvyys inspiroi junnuja aloittamaan koriksen, niin parempi vain. Siis Suomikoriksen kannalta. Ehkä joskus tulevaisuudessa NBAssa pelaa suomalaisia useammassakin seurassa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minuakin kiinnostaisi @BlackWolf in vastaus tähän viestiin. Ilmeisesti kyseessä on pelkkä trolli tis sitten netissä niin ikävän yleinen "minähän en ole koskaan väärässä" tyyppi. Sääli sinänsä, koska ko. Nimimerkin viesteissä on joskus kuitenkin ihan asiaakin siellä vittuilun ja kärjistysten seassa.

Kyllä Markkasta mediassa hehkutetaan ja ihan syystäkin. Äijällä on selvästi tulevaisuutta NBAssa, ja jos tämä medianäkyvyys inspiroi junnuja aloittamaan koriksen, niin parempi vain. Siis Suomikoriksen kannalta. Ehkä joskus tulevaisuudessa NBAssa pelaa suomalaisia useammassakin seurassa.
Kyseessä oli selostajan sanomiset. Ilmeisesti viittasi vastustajaan, tai hän oli väärässä. En minä jaksanut sen enempää alkaa asiaa kyseenalaistamaan ja mitään tilastoja tutkimaan. Kyllä minä voin myöntää olevani väärässä, silloin kun olen väärässä. En vain jaksa vaivautua tuollaisen lapsellisen lällättelyn jälkeen yleensä viesteihin vastaamaan. Virheet voi kuitenkin myös korjata asiallisesti eikä alkaa haukkumaan paskanpuhujaksi. Minun moka, olisi pitänyt asia tilastoista varmistaa.

Ja saahan sitä hehekuttaa, ei sitä kukaan ole kieltänyt. Jokainen kun on vapaa toimimaan miten haluaa, mutta samalla tavalla minä olen mielestäni vapaa myös sanomaan että en ymmärrä tuota hehkutusta keskinkertaisen pelin jälkeen. Hiljaista on pidellyt täällä viime yön jälkeen kun Markkanen missasi viimeisen kolmosen ja pelasi muutoinkin alakanttiin.

Naurattaa koko keskustelu muutoinkin, sieltä ryntäsi 100 fanipoikaa haukkumaan, kun vähän uskalsi kyseenalaistaa tuota hehkutusta ja kun päätyy kirjoitusten kohteeksi kierrätyskeskuksessa, niin yleensä on päässyt aika syvälle ihon alle ja aika monella.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko se sinusta hyvä juttu?
En nyt ymmärrä miten liittyy Markkaseen. Voitko selittää tämän asiayhteyden? Minä vain totesin asian naurattavan minua, kun fanipojat tuli paikalle puolustelemaan, se taas liittyi Markkaseen. En ihmettele ettei porukka jaksa käydä missään Patrik Laine ketjuissa, jos meno on siellä samanlaista. Uskallappa vähän kyseenalaistaa jotain, niin seuraavaksi tulee kolme sivua paskaksi haukkumista.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En nyt ymmärrä miten liittyy Markkaseen. Voitko selittää tämän asiayhteyden? Minä vain totesin asian naurattavan minua, kun fanipojat tuli paikalle puolustelemaan, se taas liittyi Markkaseen. En ihmettele ettei porukka jaksa käydä missään Patrik Laine ketjuissa, jos meno on siellä samanlaista. Uskallappa vähän kyseenalaistaa jotain, niin seuraavaksi tulee kolme sivua paskaksi haukkumista.
Ei liity Markkaseen mitenkään, kuten hyvin tiedät, kunhan ihmettelin asennettasi sinänsä ihan perusteltuun ja kehittävään kritiikkiin, jota tuolla kierrätyskeskuksessa ainakin minä yritin antaa. Sulla on kyllä todella erikoinen asenne keskusteluun tällä palstalla.
Ei liity Markkaseen tämäkään.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkin otteet ailahtelevat ja Markkanen on vielä varsinkin fyysisesti todella raakile. Silti tämä kausi on mennyt yli odotusten. Vahvuudet ovat oikeasti vahvuuksia jopa NBA:ssa ja se on kova seikka.

Markkanen pelaa NBA:ssa avauksessa illasta toiseen ja painelee tupla-tuplia usein. Todella hyvä ensimmäinen kausi tulossa. Lauri pelasi toissa vuonna Suomessa ykkösdivaria ja luonnollisena jatkumona nyt maailman ykkösliigassa. Kova talentti ja hyvä pelaaja jo nyt.

Markkasen piste keskiarvo on NBA:ssa parempi kuin kellään Korisliigan suomalaisella, vaikka peliminuutit ovat samat. En ihmettele, jos vähän hehkutellaan.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Oma, lyhyt kantani Lauri Markkasen tulokaskaudesta so far:

Lauri on pelannut paljon, paljon paremmin kuin mitä osasin odottaa. PPG 15,5 on sellainen lukema, että tuolla tullaan tekemään pitkä ura NBA:ssa. Aina silloin tällöin kun lukee wikipediasta jonkun pelaajan koko uran tilastoja, tulee vastaan miehiä, jotka ovat pelanneet +10 kautta liigaa, ja alle 10p per peli, ja pelaajat ovat saattaneet silti olla osa esimerkiksi mestaruusjoukkuetta. Otetaan vaikka GSW:n nykyinen valmentaja Steve Kerr tarkasteluun: 910 peliä, 5 mestaruutta kahden eri joukkueen paidassa, ja PPG koko uralta 6,0. Toki Lauri on varausnumeroltaan huomattavasti pienempi, mutta silti tässä kohtaa pitäisin mielessä tosiaan sen asian, että Lauri on _suomalainen_ ja täältä käsin katsottuna NBA on vain kaukainen unelma suurimmalle osalle. Lauri on jo käytännössä tämän kauden aikana varmistanut sen, että hänelle tulee olemaan jatkossakin työpaikkoja NBA:ssa. Hanno Möttölä aikanaan pääsi kahdeksi kaudeksi liigaan, minkä jälkeen yksikään seura ei halunnut hänen kanssaan tehdä sopparia. Ja otetaan nyt huomioon, että aina tähän päivään asti Hannon ura NBA:ssa oli kovin koskaan suomalaiselta. Jos haluaisi verrata änäriin, niin tähän mennessä Hanno oli sellainen Petteri Nokelaisen tasoinen pelaaja jätkä, joka sai kokea liigan tason noin viiden kauden ajan, kunnes piti palata Eurooppaan. Lauri taas jo tämän hetkisillä tilastoilla pystyisi tekemään sellaisen 10 kauden uran, eikä edes ihan missään penkkimiehen roolissa.

Ja kuten kaikki varmasti ymmärtää, Lauri tulee todennäköisesti tuosta vielä parantamaan. Neljän kauden päästä kun tulokassopimus loppuu, niin hän tulee vapaana agenttina saamaan sopimustarjouksia erittäin kovistakin joukkueista. Minulle tulee pitkistä, hyvin heittävistä pelaajista ekana mieleen Kevin Love, ja hän pelaa tosiaan tällä hetkellä Cleveland Cavaliersissa, ja oli merkittävä osa mestaruutta: kyseisellä kaudella runkosarjassa 16,0 PPG ja pleijareissa 14,7. Laurin kohdalla voidaan oikeasti haaveilla tulevaisuuden All-Stars statuksesta, niin onhan tämä nyt jotain aivan poikkeuksellista. Vaikka siihen ei ikinä päätyisikään, niin jo pitkä, tasainen ura NBA:ssa on melko paljon enemmän kun mitä moni eurooppalainen pelaaja ikinä tulee kokemaan.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jos tuollaista esikuvapuolta ajattelee, Markkanen on myös käytännössä varmistanut team optionin tulokassopparista (saa tosiaan vetää kokaa naamaan ja valmentajaa turpiin ettei Bulls tuota optiota julkaisisi tämän kauden jälkeen, en äkkiseltään kyllä muista missä vaiheessa noita yleensä klousataan). Tämä siis tarkoittaa "career earnings"-listalle n. 21M kokonaispottia millä päästäneen suomalaisten urheilijoiden all-time-listalla aika lähelle top-20:tä ja vaikka Litmasen palkoista ei taida paljoa julkista tietoa olla missään, todnäk mennään jo aika varmasti palloilulajien kärkeen NHL-pelaajien jälkeen. Eli sikäli esimerkkimielessä, voisi kuvitella tuollaisen tulevaisuuden skenaarion houkuttelevan lajin pariin nuoria.

Tälleen 10s ajatustyöskentelynä nyky-NBA:n palkkainflaatiosta pelaajan palkan voisi määrittää karkealla kaavalla (PPG+(TRB+AST)/2)= palkka miljoonissa ottaen huomioon siis jatkuvan palkkojen kasvun pidemmällä välillä.
Eli jos Markkanen vaikka tästä jatkaisi tulokassopparin jälkeen tuolla tasolla seuraavat 10v pelaten 15 PGG ja 8 RPG statseilla lisäten vähän syöttömäärää tuohon 2 AST tasolle niin mukavat eläkepäivät olisivat edessä (15+(8+2)/2)=20M*10=200M rikkaampana (josta tosin hallinnolliset kulut imevät sen 50%), siinä voi sitten Eero markkanen miettiä lajivalintaa...

Se jos Markkasesta tulisikin se uusi Dirk ja pelaisi 25/10/3 statseilla saman putken niin loppusaldo alkaisikin jo kolmosella....
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Se että kyseenalaistaa Markkaseen kohdistuvan hehkutuksen, osoittaa joko totaalista tietämättömyyttä lajista nimeltä koripallo tai silkkaa kateutta Lauria kohtaan. Vetäsitkö itse paremmin suomalaisena tulokkaana NBA:ssa @BlackWolf ?
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Minulle Lauri Markkanen on kiinnostavin suomalaisurheilija sitten Mikko Hirvosen. Kotikylän poika, joka lyö illasta toiseen ällikällä niin minut, kuin esimerkiksi lajia ymmärtäviä ammatti-ihmisiä. Joka viikko vähintään yksi aamu alkaa sillä, että katson Markkasen pelin. Nähtyjen pelien määrä lähentelee JYPin pelien vastaavaa. Kyseessä on kuitenkin suomalaisen palloiluhistorian kovin talentti Jari Litmasen jälkeen. Edes jääkiekossa ei vastaavaa ole. Markkanen on pelaajaprofiililtaan erittäin poikkeuksellinen. Lauri Markkanen tulee olemaan tulevaisuudessa Suomen kaikkien aikojen top5-palloilu-urheilija.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Se että kyseenalaistaa Markkaseen kohdistuvan hehkutuksen, osoittaa joko totaalista tietämättömyyttä lajista nimeltä koripallo tai silkkaa kateutta Lauria kohtaan. Vetäsitkö itse paremmin suomalaisena tulokkaana NBA:ssa @BlackWolf ?
Sen kummemmin kantaa ottamatta, niin tuo "tee ite paremmin" -kortti on kyllä aina niin loistava. Mitään biisiä, leffaa, peliä, pelaajaa jne. ei saa arvostella jos ei itse tee paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Sen kummemmin kantaa ottamatta, niin tuo "tee ite paremmin" -kortti on kyllä aina niin loistava. Mitään biisiä, leffaa, peliä, pelaajaa jne. ei saa arvostella jos ei itse tee paremmin.
Tarkoituksena oli havainnoillistaa, että rapakon takana menestyminen on kovaa bisnestä ja harva eurooppalainen siinä onnistuu. Se ettei Markkanen heitä ekana vuonna 24ppg keskiarvolla, on aivan naurettava tekosyy kyseenalaistaa häneen kohdistuva hehkutus. Nyt puhutaan suomalaisesta tulokaspelaajasta NBA:ssa.

Nyt niitä valoja päälle epäilijät. Olisitte ylpeitä ettekä kadehtisi toisen suosiota. Eikö huipputason suomalainen prospekti NBA:ssa oo mukamas ihan hiton hieno asia tän maan koripalloilulle?
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sen kummemmin kantaa ottamatta, niin tuo "tee ite paremmin" -kortti on kyllä aina niin loistava. Mitään biisiä, leffaa, peliä, pelaajaa jne. ei saa arvostella jos ei itse tee paremmin.

Plus kateuskortti.

No niin, mutta onhan Markkasen toimintaa parketilla mukava seurata ja kun se kolmonen uppoaa ja Amerikan ääni ylistää Markkasta niin on sellainen erittäin miellyttävä "Pasila, Porilaisten marssi" -fiilis. Koripallo on kummallinen laji. Hieno laji. Siinä on kaikkea ihmeellistä pientä sääntöä ja säätöä, joista ei karkea jääkiekkomiesoletettu ymmärrä.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
"Epäilijät"? Miksi monikko?
Puhuin monikossa, koska Markkasella on todenäköisesti Suomessa muitakin epäilijöitä jotka eivät ole tänne mielipiteestänsä avautuneet ja myös siksi ettei BlackWolf kokisi että tää on jonku henkilökohtanen hyökkäys yksin hänen mielipidettänsä kohtaan.
 

Isaskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Puhuin monikossa, koska Markkasella on todenäköisesti Suomessa muitakin epäilijöitä jotka eivät ole tänne mielipiteestänsä avautuneet ja myös siksi ettei BlackWolf kokisi että tää on jonku henkilökohtanen hyökkäys yksin hänen mielipidettänsä kohtaan.

Enpä huomaa mitään erityistä epäilyä noissa BlackWolfin viesteissä. Jotenkin tuntuu, että suurella osalla on ongelmia lukea ja sisäistää kriittistä tekstiä. Ja jos se kritiikki on virheellistä, niin senhän voi kumota hyvillä argumenteilla kuten täällä on osittain tehtykin. Mutta enemmän on kirjoitettu ihan tyhjänpäiväistä ja itsestäänselvää horinaa asian vierestä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Shaq on oikeasti tosi hauska tyyppi, Chuckin paksusta syvän etelän aksentista ei välillä oikein ota selvää.

On se hauska tossa ohjelmassa, mutta hauskaa oli sekin, kun sanoi, että kun ajaa Floridasta LA:iin, näkee selvästi, että maa on litteä. Siltä meinattiin viedä yliopistotutkinto ja kaikkea muuta säätöä ja paniikkia. Sehän heitti ton siis läpällä, että näkee mitä ihmiset sanoo.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
On se hauska tossa ohjelmassa, mutta hauskaa oli sekin, kun sanoi, että kun ajaa Floridasta LA:iin, näkee selvästi, että maa on litteä. Siltä meinattiin viedä yliopistotutkinto ja kaikkea muuta säätöä ja paniikkia. Sehän heitti ton siis läpällä, että näkee mitä ihmiset sanoo.

Jossain jaksossa oli puhetta Lakersin valmentautumisesta ja kuinka siellä pössyteltiin jotain joka tuoksui ruoholle. Joku kysyi Shaqilta mistä tämä tietää mille ruoho haisee johon hän vastasi: of course i know how weed smells like, i'm a police officer. Ja hän on, jonkin sortin reservipoliisikurssi on suoritettuna. Pakko arvostaa miestä joka ammattilaisuran ohella opiskeli itselleen tutkinnon ja uran jälkeen vielä syvensi opintojaan. Ai niin, Late on kova. ROY.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Enpä huomaa mitään erityistä epäilyä noissa BlackWolfin viesteissä. Jotenkin tuntuu, että suurella osalla on ongelmia lukea ja sisäistää kriittistä tekstiä. Ja jos se kritiikki on virheellistä, niin senhän voi kumota hyvillä argumenteilla kuten täällä on osittain tehtykin. Mutta enemmän on kirjoitettu ihan tyhjänpäiväistä ja itsestäänselvää horinaa asian vierestä.
Kiitos, niin onkin. Minä kun olen vain todennut että en ymmärrä yksittäisen pelin hehkuttamista missä Lauri ei pelannut ekaa puolikasta alkuunkaan omalla tasollaan. Minä en ole sanonut ettei saisi hehkuttaa silloin kun siihen on syytä. Nyt tämä on käännetty täällä joksikin että minä en tykkää Markkasesta touhuksi tai etten arvostaisi. Totta helvetissä arvostan. Aivan huikeita pelejä oli ne pari yli 30 pinnan matsia. Tuossa pelissä vain oli sillä ekalla puolikkaalla paljon juuri niitä tilanteita missä Markkasella on kaikista eniten kehitettävää ja siksi en ymmärrä sitä hehkuttamista juuri tuon ottelun takia. Loppu oli toki siinä Markkaselta loistava.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Parasta Markkasessa ei ole se, että nakuttelee isoksi mieheksi paljon kolmosia, vaan se, että kun ottelun loppuhetkillä tarvitaan ratkaisijoita, niin hän ei epäröi tarttua siihen. Se on harvinaista tulokaspelaajalle ihan missä tahansa lajissa. Luontainen johtaja. Tuosta kun vielä kehittyy lisää, niin tulee olemaan niin kova nimi, etten itse osaa edes kuvitella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös